Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hulp met de planning van onze route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stanislaf
Amerika-ontdekker

hulp met de planning van onze route

Bericht door stanislaf »

hallo,

ik vertrek in september samen met een vriend naar het westen van de verenigde staten voor 21 dagen. maar we weten eigenlijk geen van beide hoe we zoiets moeten beginnen plannen. ik heb al heel veel op het forum en in boeken gelezen, maar dat heeft alleen een soort overdodis aan informatie tot gevolg gehad :).het enige wat we tot nu toe weten zijn de dingen die we graag willen doen, die zal ik even op een rijtje zetten:

- we komen aan in san fransisco
- dan is het de bedoeling de kust of te rijden richting LA (LA zelf hoeven we niet per se te zien, het gaat on svooral om de kustlijn af te rijden)
- daarna willen we het binnenland in rijden op weg naar grand canyon (we willen de canyon via de noordrand bezoeken)
- vervolgens willen we via monument valley naar arches, capitol reef, bryce en zion (hier willen "ruim" de tijd voor nemen)
- daarna willen we een blitsbezoek aan las vegas brengen (hoogstens een namiddag en een nacht)
- tenslotte willen we via death valley naar yosemite om uiteindelijk de reis te eindigen met een drietal dagen san fransisco

voor dit alles hebben we 21 dagen. we zijn ook van plan vooral veel te kamperen.
het zou geweldig zijn moesten jullie wat nuttige of praktische tips kunnen geven, misschien nog interessante tussenstops, leuke kampeerplaatsen enzovoort. zodat we alles toch iets meer in detail kunnen plannen. niet alles hoeft tot in het detail vast te liggen, we gaan alleen de eerste overnachting op voorhand vastleggen.

alvast bedankt,
stijn
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Hoi Stijn,

lastig hè om een leuke route te plannen?! Willen jullie de ideeën die je net gepost hebt perse in deze volgorde doen, of kan daar nog in gewisseld worden? Nu zou je nl in een soort horizontale 8 rijden en sommige stukken dubbel.

Op het routekaartjedraadje (http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=4170) kom je misschien ook nog leuke ideeën tegen.

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
stanislaf
Amerika-ontdekker

Bericht door stanislaf »

de volgorde kan in principe nog wel verandert worden, maar we zouden wel de kustweg van SF naar LA willen rijden omdat ik op het forum al heb gelezen dat dat het best is. en het echte bezoek van SF zouden we ook op het einde willen houden.
ik heb mij voor de route trouwens gebaseerd op het kaartje uit het reisverslag van michelly: http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%2 ... opgave.htm[/url]
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Hoi Stijn,

jullie willen alleen naar de North Rim van de Grand Canyon (Michelly is naar de South rim geweest), en als je dan van LA naar de Northrim wil, dan door naar Moab en omgeving en daarna pas naar Las Vegas, dan kom je 2x in de buurt van Las Vegas. Vandaar mijn opmerking over die 8 en mijn vraag of de volgorde ook nog anders kan. Michelly is trouwens wel 4 wkn weggeweest, jullie gaan toch 21 dgn?

Heb nu niet de tijd om er verder uitgebreid naar te kijken, zal ik nog doen.

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoi Stijn

Leuk dat jullie ons verslag bekeken hebben. Ook wij hadden vorig jaar heel veel aan verslagen van anderen vandaar dat wij er ook 1 gemaakt hebben.
Het is inderdaad zo dat wij, net als marije schreef naar de south rim van de Grand Canyon zijn geweest. Als je dat doet dan rijdt je niet het stuk tussen Las Vegas en Zion dubbel.

Als je niet per se in LA hoeft te zijn scheelt dat ook weer flink wat tijd. Wij zijn hier in totaal 5 nachten geweest. Als je Joshua Tree ook nog overslaat dan kom je in 21 dagen een heel eind in de richting.

Je kunt de afstanden en rijtijden ook doorberekenen met bijv http://www.randmcnally.com

Succes met de planning,
Groetjes Elly
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Tijd heb je wel genoeg, wij hebben dezelfde route gedaan vorig jaar en we hadden maar een paar dagen meer, maar we zijn langer in steden gebleven. Op sommige punten moesten we wel iets te snel zijn.

GC north rim ben ik niet geweest, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar probeer tijdens het rijden naar Monument Valley, langs Antelope Canyon te rijden. Dit is enorm knap (wel rond het middaguur daar aankomen).

In de route tussen Arches en Capitol Reef ligt nog een klein State Park, Goblin Valley, zeer zeker de moeite om te bezoeken (na 1,5 u of zo heb je het wel gezien daar, maar het is een mooie afwisseling)

Als je van Capitol Reef naar Bryce rijdt, ga dan langs Highway 12 (je moet al moeite doen om het te missen, want het is ook de kortste weg). http://www.scenicbyway12.com/ voor wat meer uitleg. Dit was 1 vd mooiste wegen waar ik op gereden heb tijdens de vakantie

Tussen Death Valley en Yosemite heb je ook nog Bodie en Mono Lake die zeker ook het bezoeken waard zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer