In Tuba City ben je gauw klaar.
Daar ligt geen enkele cache.
Kan jij daar geen Earthcache maken? Dan hebben wij daar ook wat te cachen.
Farmington is het cache-mekka van NM, zeggen ze zelf.
Er liggen daar heel veel caches.
Wij hebben daar maar 2 caches gezocht wegens tijdgebrek, en allebei niet kunnen vinden.
Je kan als Premium member ook PQ's van routes maken.
Ik heb die gemaakt voor elke dag van de vakantie en in GSAK gezet.
Per dag heb ik een selectie gemaakt van caches die wel leuk lijken en op onze route liggen en als een GPX opgeslagen.
Van die GPX kan je met Tyre een routebestand maken voor de Tomtom en daar ook nog andere plaatsen aan toevoegen die je onderweg wilt gaan bezichtigen en je motel als eindpunt.
Zo rijden we van cache tot cache de route die we toch al wilden rijden.
En hebben we geen zin om te gaan zoeken dan rijden we gewoon door.
Zo kwam ik vorig jaar de
Cache across America serie tegen.
In elke staat ligt 1 cache en iedere cache bevat een code voor de bonuscache in Washington DC.
Als onze reis was doorgegaan hadden we al heel wat van deze serie kunnen doen.
Deze reis komen we helaas niet in de buurt van caches uit deze serie en we zijn nu ook weer niet zo gek om daarvoor mijlen te gaan omrijden.
Misschien een idee voor een volgende USA/cache vakantie? Deze serie afwerken.
Toen ik echter de caches aan het bekijken was van de staten waar wij nu gaan komen, stond bij de cache van NM de uitnodiging van de cache-eigenaar om haar een mail te sturen als je naar Albuquerque komt. Zij zou dan een meet 'n greet event organiseren als je dat wil.
Wij hebben haar dus gemaild en zij zal dus voor ons zo'n event organiseren als wij in Albuquerque zijn.
Lijkt ons leuk om weer wat Amerikaanse cachers te ontmoeten en wat tips te krijgen.