Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cindytjuh
Amerika-ontdekker

Re: Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?

Bericht door Cindytjuh »

Robkuh schreef:Ik ben bang dat ik de overige 2 niet kan overhalen. En dat ga ik ook niet priberen. Ik snap best dat als jet er niet van houdt, dat je dan niet heel je vakantie bezig wil zijn met het zoeken naar cashes. Daarbij gaan we ook echt alleen maar voor cashes die op de route liggen.
Ik zal de cashes die je hierboven hebt beschreven eens bekijken en wie weet zit er nog iets bij.
Hoop in ieder geval dat je laat weten of ze de moeite waard zijn.

Gr. Rob
The cache walk of fame is een leuk. Het eindpunt biedt een mooi uitzicht over LA!
Simply santa monica leek me leuk, maar met onze gps lukte dat niet.
We reden de route van mulholland drive en waren vlakbij bij de cache hollywood signs, maar we bleven maar rondjes rijden en kwamen niet dichterbij de coordinaten v/d cache.
In SF een paar caches gevonden, in Bryce Canyon een viruele en een paar caches in LV gedaan.
Obi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Obi1 »

Hier nog een fervente cacher in Nederland.
Ik cache vrijwel altijd met de I-phone. Wat ik me afvraag: wordt dit in de USA niet een kostbare grap?
M.b.t. De internetverbinding bedoel ik dan. Hier maak ik veelvuldig gebruik van Googlemaps etc. Of is er een prepaid oplossing die dat verhelpt?
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als je geen gebruik maakt van Googlemaps kun je prima met je iPhone cachen. Zou echter niet met je NL-abonnement data gaan ophalen als je aan het cachen bent. Denk dat je voor dat geld dan al gauw een mooie GPS kunt kopen. :wink:

Hoeveel data je mag verbruiken indien je een prepaid abonnement neemt in Amerika weet ik niet. Er zijn al diverse topics over telefoonabonnementen. Wellicht staat de informatie daar?

Succes met cachen in Amerika. Is echt heel leuk! Het is veel bekender in Amerika dan in Nederland. De meeste mensen die ik erover sprak wisten gelijk wat het was. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Obi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Obi1 »

Hallo Roland,

mijn abbo wordt door de baas betaald, maar niet voor buitenlandse kosten. Ik wil dus op zeker spelen en de sim vd baas er gewoon uithalen.
Er zijn inderdaad een aantal topics over prepaidkaarten, maar een simpele, goedkope en toch werkende oplossing voor de I-phone schijnt lastiger te zijn dan ik gedacht had.
Ik heb een week in LA om er eens rustig naar te kijken, dus er komt vast wel een oplossing :D

Groeten uit het Groningse,

Roland
(ja.... echt!)
Afbeelding
badducks
Amerika-newbie

Bericht door badducks »

Hai wij zijn de Badducks,

We hebben al een paar keer in Amerika gecached.

Om te bepalen welke caches we gaan doen kijken we vooral naar hoeveel favorieten ze hebben. Dit brengt je vaak op onverwachte, heel leuke plekken.
We hebben wel gemerkt dat je beter geen travel bugs achter kan laten. De amerikanen zijn niet zo goed in het loggen daarvan. De meeste die we daar achter hebben gelaten zijn verdwenen.

's avond laden we de caches in op onze gps, vrijwel elk hotel heeft wifi en anders kan dat wel bij Mc Donalds of de starbucks :lol:

Groeten

De badducks.
jenfosch
Amerika-ontdekker

Bericht door jenfosch »

:clap: Wooh! Geocachers op alles-amerika...dat was hier in 2009 nog niet te vinden (of ik heb ze toch niet gevonden). Ik heb in 2009 een aantal caches gedaan in de VS, maar een paar, meestal virtuals in de NP's, wat earthcaches, en langs highway one wat traditionals. Maar of die er nu nog zijn???
Ik doe al van juni 2006 aan geocaching, dus ben een 'oudgediende'. Ik zit nu aan 600+ geocaches, niet zo heel veel op al die jaren (de laatste tijd heel weinig - een huis verbouwen vermindert zwaar de vrije tijd), maar ik hou niet zo van de 'weggesmeten traditional' caches. Geef mij maar een goeie multi, of een interessante puzzelcache in de winter...Hoewel sommige trads ook wel goed kunnen zijn. Een cache moet een meerwaarde hebben voor mij: een mooie wandeling, een interessante puzzel, een mooi of interessant plekje - tussen het zwerfafval langs de autostrade ga ik minder graag zoeken :wink: . De goeie ontdekken tussen alle andere caches is tegenwoordig wel een uitdaging geworden. In 2006 was het nog iets overzichtelijker :lol:. Gelukkig is er het favorite systeem ondertussen :thumbup: .

Ik ben van plan om in augustus terug wat caches mee te pikken op onze reis naar de VS, maar niet echt als 'doelgericht' geocachen, eerder meepikken waar we passeren (als je in Yellowstone de old faithfull bezoekt kan je net zo goed de virtual daar meenemen). Misschien hier en daar een wandeling selecteren omdat er een cache langs ligt (lone star geyser of zo).
Doel is wel om in elke staat die we passeren toch eentje te doen, zo'n staatje inkleuren is zo leuk :lol:
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters in the end.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jenfosch schreef:Ik doe al van juni 2006 aan geocaching, dus ben een 'oudgediende'. Ik zit nu aan 600+ geocaches, niet zo heel veel op al die jaren (de laatste tijd heel weinig - een huis verbouwen vermindert zwaar de vrije tijd), maar ik hou niet zo van de 'weggesmeten traditional' caches. Geef mij maar een goeie multi, of een interessante puzzelcache in de winter...Hoewel sommige trads ook wel goed kunnen zijn. Een cache moet een meerwaarde hebben voor mij: een mooie wandeling, een interessante puzzel, een mooi of interessant plekje - tussen het zwerfafval langs de autostrade ga ik minder graag zoeken :wink: .
Leuk, nog een Geocacher! :clap: :D

Zelf cache ik sinds november 2009 en heb er inmiddels ruim 2.500 gevonden. :wink:

In Amerika zijn de caches in het algemeen Tradi's. Heel veel Multi's kom je er niet tegen. Tijdens mijn reizen in Amerika doe ik dan ook voornamelijk de tradi's die ik onderweg tegenkom (en zin heb om te stoppen). Virtuals en Earthcaches doe ik ook nog wel, zeker in de parken. Slechts 2 Multi's heb ik tot nu toe gedaan in Amerika zelf (op ruim 350 caches :wink: ).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij willen in april voor de eerste keer gaan cachen in de USA.
en ik had gedacht om daar wat TB's achter te laten... echter...
-> als ik het hierboven zo lees is dat niet zo'n goed idee in de VS? ze verdwijnen vaak?
-> waar bestellen jullie eigenlijk die TB plaatjes? er zijn verschillende mogelijkheden maar weet niet zo goed wat nu vanuit BE de beste is...

als er iemand nog superleuke caches weet in noord arizona (page, tuba city, canyon de chelly), bij farmington, rond moab en de rest van zuid utab (kanab, UT12,...) dan hoor ik dat graag :-)

bedankt!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Jaaa :-)
Leuk cachen daar :-)

Wat de TB's betreft : je kan die bestellen op geocachingshop.be maar je komt op geocachingshop.nl uit. Er is ook een shop in Duitsland, maar ik bestel meestal in NL. Goede service en binnen de twee dagen heb je ze.
Er is trouwens pas een frietzak uitgekomen :-)
Het is natuurlijk een risico, maar mn duurste coins blijven meestal het langste meegaan.

En de TB's in Amerika : ook in B verdwijnen er geregeld TB's. Echter in Amerika ligt het verdwijnrisico een stukje hoger. Ik heb TB's in Amerika gedropt die na twee keer van cache verhuisd te zijn, verdwenen waren. Ik heb anders ook 2 TB's die al meer dan 2 jaar in Amerika rondgaan. Je moet er dus geluk mee hebben.

Een hele leuke cache is in de buurt van Hanksville. Waar de factory butte road begint. Ook op de factory butte ligt er ééntje die er al een jaar ligt, maar nog maar 4 keer bezocht is. Altijd leuk zo'n eenzame cache. Maar goed, dan moet je wel de factory butte rijden.

:offtopic: : er is in Ranst een keileuke nacht cache ! Hekkie en Coyote hebben m ook gedaan. Hij moet in het donker gedaan worden, das het plezantste :-)
Ik zal eens kijken in mn cacheoverzicht en geef hier de leukste caches dan wel door.
Groetjes,
Carine
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt voor de tips!
en ja factory butte staat op het programma!!! op basis van jouw eerdere enthoesisaste verslag trouwens :thumbup:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

http://coord.info/GC3RB5K restless ghost
http://coord.info/GC3P06E groot, groter, grootst
http://coord.info/GCT693 Las Vegas niet doen, TB's verdwijnen allemaal uit deze cache
http://coord.info/GCG7EX valley of the gods
http://coord.info/GCTDQR van Moab naar Bluff
http://coord.info/GC1D4DG kerkhof
http://coord.info/GC11ZM5 Mooie cache met een verhaal in Bluff
http://coord.info/GC1KPGZ
http://coord.info/GCXK9D Moab
http://coord.info/GC1D7VQ Moab lake
http://coord.info/GC1FTA1 Moab lake
http://coord.info/GC2D3NV Moab
http://coord.info/GCR0BQ Moab en deze is echt wel een topper !
http://coord.info/GC2T6XR Ook een toffe op weg naar globlin valley
http://coord.info/GC3B98D Deze is heel eenzaam op de factory butte ! Mooi!
http://coord.info/GC1DH7G Een must tussen caineville en hanksville. Niet voor de ligging, wel voor het soort cache.
http://coord.info/GC2DYDM Devils rock

Bij de beschrijving van de cache op geocaching.com zie je ook een foto van de factory butte staan. Zo ziet het er dus uit :-)
We hebben er heel wat gedaan, maar deze staan me het meest bij. Ik ken je route niet, maar ik denk zo te lezen dat je er wel wat van kan doen.
Groetjes,
Carine
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt!!!! en we kunnen het er op 2 maart ook nog over hebben :-)
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

In Tuba City ben je gauw klaar.
Daar ligt geen enkele cache.
Kan jij daar geen Earthcache maken? Dan hebben wij daar ook wat te cachen. :mrgreen:

Farmington is het cache-mekka van NM, zeggen ze zelf.
Er liggen daar heel veel caches.
Wij hebben daar maar 2 caches gezocht wegens tijdgebrek, en allebei niet kunnen vinden. :?

Je kan als Premium member ook PQ's van routes maken.
Ik heb die gemaakt voor elke dag van de vakantie en in GSAK gezet.
Per dag heb ik een selectie gemaakt van caches die wel leuk lijken en op onze route liggen en als een GPX opgeslagen.
Van die GPX kan je met Tyre een routebestand maken voor de Tomtom en daar ook nog andere plaatsen aan toevoegen die je onderweg wilt gaan bezichtigen en je motel als eindpunt.
Zo rijden we van cache tot cache de route die we toch al wilden rijden.
En hebben we geen zin om te gaan zoeken dan rijden we gewoon door.

Zo kwam ik vorig jaar de Cache across America serie tegen.
In elke staat ligt 1 cache en iedere cache bevat een code voor de bonuscache in Washington DC.
Als onze reis was doorgegaan hadden we al heel wat van deze serie kunnen doen.
Deze reis komen we helaas niet in de buurt van caches uit deze serie en we zijn nu ook weer niet zo gek om daarvoor mijlen te gaan omrijden.
Misschien een idee voor een volgende USA/cache vakantie? Deze serie afwerken. 8)
Toen ik echter de caches aan het bekijken was van de staten waar wij nu gaan komen, stond bij de cache van NM de uitnodiging van de cache-eigenaar om haar een mail te sturen als je naar Albuquerque komt. Zij zou dan een meet 'n greet event organiseren als je dat wil.
Wij hebben haar dus gemaild en zij zal dus voor ons zo'n event organiseren als wij in Albuquerque zijn.
Lijkt ons leuk om weer wat Amerikaanse cachers te ontmoeten en wat tips te krijgen.
zusje80
Amerika-ontdekker

Bericht door zusje80 »

Wat een leuk topic. Wij doen al een paar jaar aan geocachen. Sinds we in de VS wonen wat regelmatiger. In Texas is een hele leuke challenge in de State Parks. http://www.tpwd.state.tx.us/spdest/acti ... /geocache/ Als je tien caches hebt gevonden krijg je een pathtag opgestuurd. En bij 20, 30 enz. Maar 10 is op zich goed te doen tijdens een vakantie en dan krijg je een leuke souvenir. In sommige parken zitten meerdere state park caches verstopt.
Alle caches zijn groot en dat vinden onze kinderen geweldig. Dan kunnen ze allerlei 'goodies' ruilen. Ze hebben een ruiltasje (ziploc bag) en die nemen ze mee als we gaan wandelen. Zonder dat ze het door hebben lopen de kids zo een heleboel mijlen en kunnen wij ook lekker doorwandelen :D . Ja, over 200 meter ligt er weer een cache en daar gaan ze weer ............
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

EnigmA-X schreef:
Coyote schreef: Wat de kaart van Amerika betreft heb ik een eenvoudige (geen topo). Kan me er prima mee redden. Zit er wel aan te denken voor de volgende keer een gedetailleerde kaart aan te schaffen voor het gebied waar ik naartoe ga. Juist om de wandelpaden zichtbaar te krijgen zoals ik met de NL Topokaart heb.
Ik zag in je (Geocaching) Gallery dat je een GPSmap 60CSx gebruikt. Bij Mapsource (downloaden bij Garmin) zit gratis de US Topo. Vaker gehoord dat mensen die een reisje naar de US maken dit vergeten :)
EnigmA-X schreef:
Coyote schreef:Heb je een link voor die US kaart? Wist niet dat je die kaart zo kon krijgen. Mapsource is inmiddels vervangen door BaseCamp.
Hmm apart, waarschijnlijk toch een vergissing gemaakt. Bij mij zat hij er default in, maar ik kan nu idd alleen maar betaalde versies vinden...
Blijkbaar heb ik dit eerder gemist :oops: , maar misschien heeft iemand die een een GPS wil kopen iets aan de informatie. Enigma-X heeft waarschijnlijk een Garmin. Garmins uit de Oregon-, GPSmap 62- en Montanaserie met de toevoeging "t" hebben hier standaard een niet routerende topografische kaart van Europa. Als je het toestel in Amerika koopt is dat een topo van Amerika. Deze topo's zijn niet heel gedetailleerd, maar wel beter bruikbaar dan een wegenkaart voor de auto.

Uiteraard zijn de al eerder genoemde Open Street Maps een aantrekkelijk gratis alternatief.
Groet,

Old Faithful
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Wat een leuk topic! Leuke reden om het geocaching weer op te pakken - nu met de foon want van mijn Garmin werd ik knetter; elke keer weer die batterijen leeg....
Ging gelijk naar geocaching.nl en wat is er in 3 jaar tijd veel bijgekomen!!! Drukte op een willekeurige plek bij mijn woonplaats en welke cache kwam tevoorschijn?
Enigma - De Klemtoon
A cache by Sherlock X

Dat is een teken :D Donderdag maar eens een cachewandeling maken.
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

SonjaV schreef:Zo kwam ik vorig jaar de Cache across America serie tegen.
In elke staat ligt 1 cache en iedere cache bevat een code voor de bonuscache in Washington DC.
Als onze reis was doorgegaan hadden we al heel wat van deze serie kunnen doen.
Deze reis komen we helaas niet in de buurt van caches uit deze serie en we zijn nu ook weer niet zo gek om daarvoor mijlen te gaan omrijden.
Misschien een idee voor een volgende USA/cache vakantie? Deze serie afwerken. 8)
Toen ik echter de caches aan het bekijken was van de staten waar wij nu gaan komen, stond bij de cache van NM de uitnodiging van de cache-eigenaar om haar een mail te sturen als je naar Albuquerque komt. Zij zou dan een meet 'n greet event organiseren als je dat wil.
Wij hebben haar dus gemaild en zij zal dus voor ons zo'n event organiseren als wij in Albuquerque zijn.
Lijkt ons leuk om weer wat Amerikaanse cachers te ontmoeten en wat tips te krijgen.
Wie komt naar dit event? 8)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

oh wauw! wij zijn pas drie dagen later in New Mexico ;-) (en dan nog noordelijker) - die dag gaan we nog maar naar de luchthaven.
Wat tof dat ze dat voor jullie organiseren
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Jeetje Sonja, wat leuk! Een event speciaal voor jullie. :thumbup:
Vorig jaar was ik precies rond die tijd in New Mexico. Dit jaar helaas een maandje later...

Ik zie dat er al aanmeldingen zijn. Veel plezier en laat alsjeblieft weten hoe het was!
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Dat hadden wij ook niet verwacht dat het event naar ons genoemd zou worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer