Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley - Mammoth Lakes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bicky1984
Amerikafan

Death Valley - Mammoth Lakes

Bericht door Bicky1984 »

Het is bijna zover.3juli vertrekken we en zijn nog volop de laatste aanpassingen in ons roadbook aan het doen.Bij deze 'deze' vraag ...
Is het mogelijk om de volgende punten te doen ?
In de late voormiddag vertrekken uit Furnace Creek , vervolgens naar Lone Pine gaan voor de Alabama Hills te bezoeken(Movie Flat Road) en daarna nog door naar Mammoth Lakes?
Iemand tips voor onderweg kwa tijdstippen om te vertrekken , eetgelegenheden , andere info , ...Of kan met beter wat vroeger vertrekken.
De dag ervoor komen we van Las Vegas waar we na rond de middag vertrekken via Shoshone waar de badwaterroadnemen voor Badwater basin en devils golf cours.Indien mogelijk rijden we nog naar Zabriski point of eventueel in de volgende ochtend en dan nog wat chillen aan zwembad in de voormiddag.
Is dit mogelijk volgens kenners?
Alvast bedankt!!!!
grLawrence
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Death Valley - Mammoth Lakes

Bericht door Pete.Z »

Het is wel te doen, maar dat wordt dan wel een heel kort bliksembezoek aan Lone Pine.
Eerder zou ik ervoor kiezen om in de ochtend te vertrekken, want vanaf Furnace Creek naar Lone Pine rij je niet zonder stops neem ik aan,je komt langs de duinen bij Stovepipe Wells, Mosaic Canyon, Panamint Springs en nog een aantal mooie punten.

Ik zou de voorkeur geven aan vroeg vertrekken, of ervoor kiezen om de Alabama Hills niet dezelfde dag te doen, maar de dag erop en dus in Lone Pine te overnachten.
Maar dat geeft weer problemen met de rest van je schema neem ik aan.
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Hey.de volgende dag gaan we door naar Yosemite.Hotels staan eigenlijk al vast en zijn betaald.Het wordt even wikken en wegen terplaatse zeker wat we de dag ervoor allemaal hebben kunnen doen in Death Valley.Hoeveel tijd mag je rekenen bij alabama hills als je de movieroad wil doen?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Vorige week hebben een nachtje in Mammoth Lakes overnacht. We vonden er niets aan, er was geen bal te doen. Het is een "slapend" wintersport-resort. Als je nog wat kan veranderen, zou ik dit doen. Je zal er best mooie hikes kunnen maken en kunnen mountainbiken, maar verder niets. Ook de bezine is daar belachelijk duur, (4,99 USD p/g) dus zorg dat je een volle tank hebt in die streek.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Hotel staat vast in mammoth lakes en kunnen we niet meer veranderen.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

OK, ik hoop dat jullie ervaring daar beter wordt. Wij hebben daar overnacht in de Sierra Lodge, ook al geen succes. Qua hotels, de enige misser dit jaar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Net na Lone Pine heb je nog in Manzanar. Op deze plaats stond gedurende de Tweede Wereldoorlog een groot kamp waar Amerikaanse staatsburgers van Japanse afkomst verplicht werden gehuisvest. Aardig om even rond te kijken.

Als je ruim in de tijd komt te zitten, zou je bij Big Pine nog naar het Ancient Bristlecone Pine Forest kunnen rijden en een rondje lopen door deze eeuwenoude bomen (soms niet meer dan stronken): " onclick="window.open(this.href);return false;

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Het wordt idd de sierra nevada lodge.Leuke vooruitzichten denk ik dan.Maar soit er zit niet anders op dat toch te gaan zeker?Was het zo slechts?We betalen er naar ook denk ik dan?
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

De Sierra Lodge is niet de Sierra Nevada Lodge !! Toeval wil dat de navigatie ons eerst naar de Sierra Nevada Lodge bracht. Dat hotel zag er stukken beter uit dat de Sierra lodge. Ik zag een lekker zwembadje en vriendelijke mensen van het hotel.

Ik kwam er bij de balie achter dat ik bij het verkeerde hotel stond :oops: Kwam vaker hoorde ik !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ruud2004 schreef:Vorige week hebben een nachtje in Mammoth Lakes overnacht. We vonden er niets aan, er was geen bal te doen. Het is een "slapend" wintersport-resort. Als je nog wat kan veranderen, zou ik dit doen. Je zal er best mooie hikes kunnen maken en kunnen mountainbiken, maar verder niets. Ook de bezine is daar belachelijk duur, (4,99 USD p/g) dus zorg dat je een volle tank hebt in die streek.
Dat er in ML niets te beleven is, is toch niet erg? Gewoon een kwestie van niet te vroeg er aan komen, en de volgende ochtend op tijd weer vertrekken. Het is een prima tussenstop op weg van DV naar Yosemite.
Wij deden het stuk DV - Alabama Hills - ML in 2006. Zie daarvoor ons reisverslag bij 11 augustus. Is goed te doen, wij deden 's ochtends ook nog Artist Drive en Devil's Golfcourse.
Vroeg opstaan is in DV aan te raden, dan is het licht ook nog mooi en het is net een heel klein beetje minder heet.

Marianne
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Hey Marianne , heb al u reisverslagen gelezen.prima dus.Hoelaat zijn jullie dan vertrokken vanuit stovepipe wells nadat jullie artist's drive hebben gedaan?Nog een klein vraagje over artist's drive.Waar begint de one-way-offroad.Het Bovenste of onderste weggetje op de kaart.Na badwaterbasin kun je rechtsin naar artist's drive daarna kom je uit en moet je waarschijnlijk terugkeren naar devil's golfcours.Klopt dit???
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

We waren om bij 12 uur bij Artist Drive, en om 3 uur 's middags bij de Alambama Hills. Dus om een uur of 1 bij stovepipe Wells denk ik.
Ik begrijp de vraag over Artist drive niet, er staan pijltjes op de kaart die de richting aangeven. Ik neem aan dat je de officiële park map bedoelt?
Devil's Golfcourse kun je tussen Artisit Drive en Badwater doen (op de heen of terugweg).

Marianne
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Heb het gevonden Marianne.Op de officiale park documentatie staat het idd met pijltjes aangegeven.Ik had gekeken via Google Maps en daar staat het wat anders als ik me niet vergis.
Bedankt voor de info.
Bij Alabama Hills , als je de whitney portal road doorrijd tot het einde kom je volgens ontdek-amerika ui op een watervalletje.Klopt dit of moeite niet en alleen de movieflat doen?
gr
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Je kan er van uitgaan, dat hetgeen er op de Ontdek Amerika-website staat waar is.
Ik kan mij voorstellen, dat de hoeveelheid water in de waterval door het jaar heen kan verschillen, net naar gelang de hoeveelheid regen die er gevallen is, of de hoeveelheid sneeuw die er gesmolten is.
Ik heb zelf geen ervaring met dit gebied, maar er is wel van alles over te lezen op het internet.
Met een beetje zoeken kwam ik op deze websites en misschien zit er voor jou nog iets interessants bij:
- (info over werkzaamheden) http://www.fs.usda.gov/wps/portal/fsint ... tney+Trail
- http://www.patternsofnature.com/2005-10 ... hitney.htm
- http://www.sierradescents.com/climbing/ ... ute-2.html
- http://nl.everytrail.com/guide/mt-whitn ... ney-portal

en als je op afbeeldingen gaat zoeken van de waterval, dan krijg je ook aardig wat hits.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nog een klein vraagje over artist's drive.Waar begint de one-way-offroad
Deze weg is volledig geasfalteerd... Als je naar Badwater rijdt staat het ook met bordjes aangegeven
TamaraG
Amerika-ontdekker

Bericht door TamaraG »

Wij waren 2 weken geleden in Mammoth Lakes en hebben het er reuze naar onze zin gehad. We logeerden er in de Travelodge, die van ons 10 op 10 krijgt vanwege de supergoede aervice en propere kamers. Als je tijd hebt om de meren te bezoeken, dan kan ik die 100% aanraden. Je hebt er prachtige uitzichten en de meren zijn superidyllisch! Onze favoriet was Lake George. Voor ons vielen Mono Lake en June Lake hierbij serieus in het niets...

Bekijk de foto's hier:
http://reisblog.weebly.com/yosemite-en-omgeving.html (de laatste fotoreeks op deze pagina)

Er valt inderdaad voor de rest niet veel te beleven, maar buiten Las Vegas was er 's avonds nergens veel te beleven op onze reis...

Het enige minpunt voor ons in Mammoth Lakes is dat we er geen beren zijn tegen gekomen, terwijl er best wel veel beren zitten in die omgeving :-)
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Bicky1984 schreef:Bij Alabama Hills , als je de whitney portal road doorrijd tot het einde kom je volgens ontdek-amerika ui op een watervalletje.Klopt dit of moeite niet en alleen de movieflat doen?
Wij zijn helemaal doorgereden tot Whitney Portal. Mooie weg met mooie uitzichten en wel spectaculair dat we begin juni daar boven nog in de (lichte) sneeuw reden. We hebben wel watervalletjes gezien, maar die waren niet heel bijzonder.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Wij zijn op 17/7 in Mammoth Lakes en zitten in Austria Hof Lodge.
Ik was van plan om te kijken of ik daar kan gaan paardrijden. Ik had al iets op het oog: Mammoth Lakes Pack Outfit, dat lijkt mij wel wat.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Deze topic goed bekeken en ook het reisverslag van Marianne bekeken.

Is de volgende planning dan handig/logisch:
Vrijdag 30 mei
- rond 09:00 uur vertrek las Vegas
- via soshine en pahrump naar death Valley
- badwater basin
- devils golf course
- artist drive
- furnace creek resort

Zaterdag 31 mei
- rond 09:00 uur vertrek furnace creek ranch
- dantes view
- Zabriskie point
- stovepipe well
- Sandra dunes
- Alabama hills (via de movie road)
- aankomst mammoth lake

Zondag 1 juni
- vertrek siërra nevada lodge
- mono lake
- tioga pass indien open

Klopt het dat je via de movie road naar Alabama hills rijdt of is dat een route door Alabama hill?
Is movie flat dezelfde route als movie road?

Wanneer kunnen we het beste devils postpile inplannen? En vonden jullie dat de moeite waard?
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

In ieder geval kun je bij Erik Schat's bakery in ML heerlijk brood halen, dat heb je daar dan weer wel :-)
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties