Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SF Welke stadstour?
- SATO
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
SF Welke stadstour?
Wij zijn eind augustus een volle dag in SF. Voor de avond hebben we al de avond tour geboekt naar Alcatraz. Maar we willen overdag nog een tour doen om een aantal high-lights te zien. Voor de duidelijkheid we zoeken een stadstour.
Natuurlijk ken ik er een paar:
Hop-on hop-off
the real sf tour
sf Movies tour
Graag hoor ik welke tour jullie aanraden en wat jullie ervaringen zijn!
Natuurlijk ken ik er een paar:
Hop-on hop-off
the real sf tour
sf Movies tour
Graag hoor ik welke tour jullie aanraden en wat jullie ervaringen zijn!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: SF Welke stadstour?
Wij hebben deze gedaan. We hebben dit trouwens niet via internet geboekt, maar bij mijn weten op Beach street (kan ook Jefferson street zijn) vrij vooraan als je vanaf Fort Mason richting fishermans wharff loopt.
http://www.bigbustours.com/eng/sanfranc ... spx?id=map
Ik zeg er wel bij, ondanks dat we een enorm zonnig weekend hadden midden april, dat wij buiten het hoogseizoen waren en het niet loeidruk was in de bussen en dat we dus diverse keren bovenin vooraan konden zitten.
De tickets zijn, afhankelijk van welke je koopt, 24u geldig. Dus begin je bv op zondag om 11 uur dan kun je tot maandags 11 uur door, als de bussen rijden. Hij pakt alle hoogtepunten van SF eigenlijk wel mee. Je komt niet op de Bay Bridge en lager (bv de stadions), maar verder kun je op bijna alle bekende plekken stoppen. Alleen coit tower moet je een stukje voor lopen.
Ervaringen zeer goed. Goede, duidelijke informatie, met een muziekje dat in je hoofd blijft zitten, vriendelijke mensen aan boord en behalve bij de 1e opstap zijn we alleen bij Union Square nog een keer gecontroleerd.
http://www.bigbustours.com/eng/sanfranc ... spx?id=map
Ik zeg er wel bij, ondanks dat we een enorm zonnig weekend hadden midden april, dat wij buiten het hoogseizoen waren en het niet loeidruk was in de bussen en dat we dus diverse keren bovenin vooraan konden zitten.
De tickets zijn, afhankelijk van welke je koopt, 24u geldig. Dus begin je bv op zondag om 11 uur dan kun je tot maandags 11 uur door, als de bussen rijden. Hij pakt alle hoogtepunten van SF eigenlijk wel mee. Je komt niet op de Bay Bridge en lager (bv de stadions), maar verder kun je op bijna alle bekende plekken stoppen. Alleen coit tower moet je een stukje voor lopen.
Ervaringen zeer goed. Goede, duidelijke informatie, met een muziekje dat in je hoofd blijft zitten, vriendelijke mensen aan boord en behalve bij de 1e opstap zijn we alleen bij Union Square nog een keer gecontroleerd.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij hebben de mr toad postcard tour gedaan van 3u, super want je rijdt rond in een oldtimer (echt heel leuk), veel uitleg, en op 4 plekken "mag" je er even uit, bvb op alamo square.
Verslagje via de link hieronder, juli 2010 reis
Verslagje via de link hieronder, juli 2010 reis
Net als de beroemde Freedom Trail in Boston heb je ook in San Francisco een self-guided tour langs historische plaatsen, namelijk de Barbary Coast Trail. De wandeling van 3,8 mijl begint bij de Old US Mint en eindigt bij Ghirardelli Square. Je vindt de route heel makkelijk door de bronzen medaillons in het voetpad te volgen. Bij het Visitor Center op Hallidie Plaza (vlakbij Powell Street BART/MUNI station) kan je een gidsje kopen met uitleg over de bezienswaardigheden langs de trail. Vlakbij is ook het startpunt van de trail. Wij hebben deze wandeling in 2008 gedaan en dit was erg leuk.
Helaas is mr Toad gestopt.wij hebben de mr toad postcard tour gedaan van 3u, super want je rijdt rond in een oldtimer (echt heel leuk), veel uitleg, en op 4 plekken "mag" je er even uit, bvb op alamo square.
Misschien is een segway tour iets voor jullie?
- SATO
- Amerika-ontdekker
Nou bij segway heb ik altijd het idee dat je wat lenig/behendig moet zijn.. en dat ben ik niet zo..
(Plus ik vind 70 dollar pp een beetje aan de hoge kant)
Jammer dat de Toad's Tour niet meer mogelijk is maar de Big Bus is mogelijk een alternatief?
Dit is volgens mij de hop-on hop-of? of is er nog een andere hop-on hop-off?
(Plus ik vind 70 dollar pp een beetje aan de hoge kant)
Jammer dat de Toad's Tour niet meer mogelijk is maar de Big Bus is mogelijk een alternatief?
Dit is volgens mij de hop-on hop-of? of is er nog een andere hop-on hop-off?
Viatour en City Sightseeing bieden ook hop-on-hop-off tours aan. Over het algemeen worden deze twee maatschappijen beter beoordeeld dan Big Bus...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij rijd city sightseeing ook met die londonse bussen. Ik twijfel nu sterk aan welke wij gedaan hebben eigenlijk, maar als ik naar de route kijk was het die en die trip was prima in orde. Keus genoeg daar, je kunt daar alle kanten op.
- SATO
- Amerika-ontdekker
Ik dacht dat Viator een soort broker was en wist niet dat ze zelf dus ook bussen etc hebben?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
oei is mr toad gestopt! wat jammer!
segway is leuk hoor, ik vond erg gemakkelijk en ik ben helemaal niet handig of behendig of lenig of zo
segway is leuk hoor, ik vond erg gemakkelijk en ik ben helemaal niet handig of behendig of lenig of zo
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
We hij hebben anderhalve week geleden die van City Sightseeing gedaan. Ze hebben 1 avond tour om 18.00 en 1 om 19.00. Je kunt opstappen op de hoek van Jefferson en Leavenworth Street en uit of instappen bij Union Square. Bij ons zat de bus al aardig vol bij he startpunt en er ging bijna niemand uit bij Union Square, dus ik zou daarom niet aanraden om daar in te stappen, anders heb je kans dat je er niet bij kunt. Zorg zowiezo dat je op tijd bent, want vol is vol.
En neem iets warms mee, want het is nogal koud savonds in zo'n open bus! Ze hebben beneden wel dekentjes liggen.
En neem iets warms mee, want het is nogal koud savonds in zo'n open bus! Ze hebben beneden wel dekentjes liggen.
- SATO
- Amerika-ontdekker
@Nootje hoe lang deed deze tour er over en was het de moeite waard?
Werd er genoeg verteld of waren het allemaal dingen die je al wist?
Ik maak me altijd wat zorgen dat ze allemaal dingen gaan vertellen die je al weet..
/* offtopic
Heb trouwens nog een tijdje jullie weblog gevolgd maar na dag 8 hield die op ?
*/
Werd er genoeg verteld of waren het allemaal dingen die je al wist?
Ik maak me altijd wat zorgen dat ze allemaal dingen gaan vertellen die je al weet..
/* offtopic
Heb trouwens nog een tijdje jullie weblog gevolgd maar na dag 8 hield die op ?
*/
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
winnys schreef:Helaas is mr Toad gestopt.wij hebben de mr toad postcard tour gedaan van 3u, super want je rijdt rond in een oldtimer (echt heel leuk), veel uitleg, en op 4 plekken "mag" je er even uit, bvb op alamo square.
Misschien is een segway tour iets voor jullie?
De website is anders nog wel in de lucht; en ze melden zelfs een nieuwe auto te hebben per April 2012. Ook prijzen van charters) staan tot 31 dec 2012 genoemd.
Zijn ze dan recent gestopt zonder hun website uit de lucht te halen?
http://www.mrtoadstours.com/about/index.html

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- SATO
- Amerika-ontdekker
mr Toad is gestopt want als je namelijk tickets wilt bestellen zie je het volgende:
We are sad to announce that our family has decided to retire from the tourism business. If you have any questions, feel free to email us at: retired@mrtoadstours.com. We're sorry for any inconvenience.
Best,
Mr. Toad's Tours
We are sad to announce that our family has decided to retire from the tourism business. If you have any questions, feel free to email us at: retired@mrtoadstours.com. We're sorry for any inconvenience.
Best,
Mr. Toad's Tours
Wij hebben eind mei deze hop on hop off genomen: http://www.bigbustours.com/eng/sanfranc ... fromsite=1
Niet op voorhand geboekt, gewoon info gevraagd in het hotel en dan naar de dichtstbijzijnde halte gewandeld. De eerste dag hebben we gewoon meegereden tot Fisherman's Wharf omdat we een tocht naar Alcatraz geboekt hadden om 1.45 pm. Dus dan hebben we vooral genoten van het uitzicht en de uitleg die we erbij kregen. Op basis daarvan hebben we dan beslist op welke plaatsen we er de 2e dag afgingen.
We hebben echt het gevoel dat we op die manier heel wat highlights hebben meegekregen en zouden het zo opnieuw doen.
Ik moet er wel bij vermelden dat we geluk hadden met onze gids van dag 1: hij vertelde veel en op een boeiende manier. Dag 2 werd er een tape afgespeeld: dat is toch een stuk minder aangenaam, gelukkig hadden we de uitleg al gekregen.
Niet op voorhand geboekt, gewoon info gevraagd in het hotel en dan naar de dichtstbijzijnde halte gewandeld. De eerste dag hebben we gewoon meegereden tot Fisherman's Wharf omdat we een tocht naar Alcatraz geboekt hadden om 1.45 pm. Dus dan hebben we vooral genoten van het uitzicht en de uitleg die we erbij kregen. Op basis daarvan hebben we dan beslist op welke plaatsen we er de 2e dag afgingen.
We hebben echt het gevoel dat we op die manier heel wat highlights hebben meegekregen en zouden het zo opnieuw doen.
Ik moet er wel bij vermelden dat we geluk hadden met onze gids van dag 1: hij vertelde veel en op een boeiende manier. Dag 2 werd er een tape afgespeeld: dat is toch een stuk minder aangenaam, gelukkig hadden we de uitleg al gekregen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden op de bus een koptelefoon, maar ik vond dat er zeer veel informatie gegeven werd eigenlijk.
Ze vertellen zowieso dingen die je misschien al wel weet, maar voor mij zat er toch ook een hoop nieuwe info bij.
Ze vertellen zowieso dingen die je misschien al wel weet, maar voor mij zat er toch ook een hoop nieuwe info bij.
Wij hadden City Walks gedaan.
Deze worden gegeven door iemand die daar woont en zijn gratis, maar tip supported. Erg leuk!
we hebben een tour door south beach en een door Fishermans Warf gedaan!
Deze worden gegeven door iemand die daar woont en zijn gratis, maar tip supported. Erg leuk!
we hebben een tour door south beach en een door Fishermans Warf gedaan!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1538 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 16 Reacties