Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe gaat het in zijn werk binnen de nationale parken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
babbeloebaa
Amerikafan

Hoe gaat het in zijn werk binnen de nationale parken?

Bericht door babbeloebaa »

Hallo hallo,

Ik heb waarschijnlijk een zeer domme vraag, maar ik stel hem toch! :wink:
Ik heb inmiddels een lijst gemaakt met trails/hikes die wij willen gaan lopen in verschillende Nationale parken. O.a. Yosemite, Zion, capitool reef, bryce, etc, etc.
Wij kopen bij het eerste park dat we gaan betreden een American beautifull pass. (we zijn met zn 3e en reizen met 1 auto, dan hoeven we toch maar 1 pass te hebben van eenmaal $80?)
Nou vraag ik me het volgende af: Moet ik bij het betreden van elk park de american beautifull pass laten zien bij het visitors centrum? Of kunnen we gewoon het park inrijden en rijden daar parkwachters rond die je kunnen controleren op je pass?

En staan alle hikes / trails / uitzichtpunten goed aangegeven langs de weg, waar we bijv. af moeten slaan?
Of moeten we het zelf goed op de kaart bijhouden?
En dan heb ik het niet alleen over de hele grote bekende parken, maar ook de minder populaire parken.

Groetjes Mariël
Dude
Moderator

Re: Hoe gaat het in zijn werk binnen de nationale parken?

Bericht door Dude »

In (bijna) alle parken staat er een tolhuisje waar je je kaart moet laten zien, vaak in combinatie met je paspoort. Ik geef dat nu al standaard mee af aan de ranger van dienst. Daar krijg je de vraag of je ook een krantje wil van het park. Daar staat veel info in over de wandelingen en wat er allemaal te zien en te doen is in het park (ranger talks, welke dieren er in het park wonen, .... )
In het VC kan je meer gerichte info vragen. Een bezoek aan het VC is aan te raden en bij ons zelfs standaard bij een parkbezoek! Vaak zijn ze erg mooi ingericht!
Alle hikes en trailheads staan over het algemeen erg goed aangegeven!

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

@ Bart, super bedankt voor je snelle, maar vooral duidelijke informatie :thumbup:
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Rijberwijs doet het hem ook trouwens, zat bij mij net als parkpas in mijn portemonnee. Paspoort zit bij mij altijd wat verder weg gestopt. Identificatie is bij ons is maar 1 keer gevraagd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het verschilt wel per park, Death Valley bijvoorbeeld heeft geen officiële toegangs hokjes, maar een visitor center waar je de park info kan ophalen.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Pete.Z schreef:Het verschilt wel per park, Death Valley bijvoorbeeld heeft geen officiële toegangs hokjes, maar een visitor center waar je de park info kan ophalen.
mee eens, hetzelfde geld voor redwood np.
maar over het algemeen, toegangspoorten.....
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Niet helemaal eens :wink:
Death valley heeft aan de noordingang wel degelijk een betaalhokje.
Het is niet altijd bemand maar het staat er wel.
Voor de rest zijn er inderdaad geen hokjes en moet je je toegangs ticket aan je voorruit kleven als je
je kaartje bent gaan laten zien in een vc.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
johan1962
Amerika-ontdekker

Bericht door johan1962 »

Is het aan te raden een pass te kopen per park,of is er zoiets als een abonnement?
Wij zouden yosemite,zion,death valley,bryce en page doen.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Parken zoals Zion, Yosemite & Bryce Canyon kosten 20-25$ per auto, het is dus beter om een 80$ pass te kopen (die heet "America The Beautiful") & dan hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken. Gewoon vermelden aan 't eerste tolhokje waar je komt dat je zo'n jaar pas wil, in elk ander National Park kan je dan die pas weer gebruiken. Je kan het ook gaan uitrekenen & je kan dan eventueel wel 5 of 10$ goedkoper uitkomen (hangt er vanaf hoeveel je parken je wil doen), maar dan lijkt me zo'n jaarpas toch nog altjid handiger. Moest je binnen het jaar dan ook eventueel nog eens terug gaan, kan je die pas natuurlijk weer gebruiken.
Reisblog: thisisfraa.be
johan1962
Amerika-ontdekker

Bericht door johan1962 »

Fraaa schreef:Parken zoals Zion, Yosemite & Bryce Canyon kosten 20-25$ per auto, het is dus beter om een 80$ pass te kopen (die heet "America The Beautiful") & dan hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken. Gewoon vermelden aan 't eerste tolhokje waar je komt dat je zo'n jaar pas wil, in elk ander National Park kan je dan die pas weer gebruiken. Je kan het ook gaan uitrekenen & je kan dan eventueel wel 5 of 10$ goedkoper uitkomen (hangt er vanaf hoeveel je parken je wil doen), maar dan lijkt me zo'n jaarpas toch nog altjid handiger. Moest je binnen het jaar dan ook eventueel nog eens terug gaan, kan je die pas natuurlijk weer gebruiken.
Bedankt

j
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Bij Death Valley hadden we ons netjes gemeld bij het VC met onze America the Beautiful Pass, en daar kregen we een bewijsje om op de voorruit te plakken. In wat meer afgelegen gebieden (zoals BLM wilderness) moet je de kaart in de speciale (papieren) houder stoppen en aan je achteruitkijkspiegel hangen. Ik geloof zelfs dat je een sticker kunt krijgen voor op je auto als je een soft top / open auto hebt.

Wij zijn al een paar keer gevraagd om identificatie te laten zien, zodat ze de handtekening konden controleren. Het lijkt er op dat dat steeds vaker gedaan wordt.
Obi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Obi1 »

Wij kunnen en zullen naar het zich laat aanzien alleen Grand Canyon, Death Valley en Yosemite Park bezoeken. Dan kan zo'n pas dus niet uit als ik het goed begrijp?
Afbeelding
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Dat gaat zeker, maar als je er maar 3 doet dan denk'k dat je iets goedkoper uit komt door ze apart te betalen.
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Yosemite en Grand Canyon zijn $25 los. Death Valley is $20
Als je verder geen park bezoekt scheelt het je dus $10,- Dus je moet gewoon doen wat jou het gemakkelijkst lijkt.

Bij Yosemite en de grand canyon zijn er tolpoortjes voor je het eigenlijke park binnenrijd. Bij Death Valley kun je bij Stovepipe wells of Furnace creek je tickets halen als je de normale routes neemt.
Obi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Obi1 »

Lijkt me dat ik voor een tientje meer, geneuzel bespaar. Kan ook teveel de Hollander gaan uithangen hè... :wink:
Niet dat we dat niet zullen moeten doen gezien we (reisgenoten) wel getrouwd zijn, maar niet met elkaar (collega's). Hotelkosten e.d. zullen dus wel oplopen.
Vandaar dat ik nu ook topics ga zoeken over cabins en tenten in Yosemite en GC, wie weet tot daar! :D
Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

PSVwally schreef:Yosemite en Grand Canyon zijn $25 los. Death Valley is $20
Als je verder geen park bezoekt scheelt het je dus $10,- Dus je moet gewoon doen wat jou het gemakkelijkst lijkt.

Bij Yosemite en de grand canyon zijn er tolpoortjes voor je het eigenlijke park binnenrijd. Bij Death Valley kun je bij Stovepipe wells of Furnace creek je tickets halen als je de normale routes neemt.
Ik heb vorige week bij Seqoia en Yosemity bij beiden 20 usd betaald. Je krijgt er een krantje en een kaart voor terug.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
cornet
Amerika-ontdekker

Bericht door cornet »

Een collega van mij is in mei geweest en ik ga in augustustus. Is het mogelijk om de pass van 80 dollar door te geven?
JeKa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeKa »

Denk het niet. Alleen als je niet gecontroleerd wordt.
goldenhills schreef:Bij Death Valley hadden we ons netjes gemeld bij het VC met onze America the Beautiful Pass, en daar kregen we een bewijsje om op de voorruit te plakken. In wat meer afgelegen gebieden (zoals BLM wilderness) moet je de kaart in de speciale (papieren) houder stoppen en aan je achteruitkijkspiegel hangen. Ik geloof zelfs dat je een sticker kunt krijgen voor op je auto als je een soft top / open auto hebt.

Wij zijn al een paar keer gevraagd om identificatie te laten zien, zodat ze de handtekening konden controleren. Het lijkt er op dat dat steeds vaker gedaan wordt.
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

cornet schreef:Een collega van mij is in mei geweest en ik ga in augustustus. Is het mogelijk om de pass van 80 dollar door te geven?
Ja dat kan. Op zo'n pas mogen 2 handtekeningen staan. Dus zolang je collega slechts 1 handtekening op de pas heeft staan dan kan het. Gewoon de 2e handtekening zelf zetten en klaar...
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

cornet schreef:Een collega van mij is in mei geweest en ik ga in augustustus. Is het mogelijk om de pass van 80 dollar door te geven?

Nee,als je de voorwaarden leest is de pas niet overdraagbaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer