Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route van Moab naar Monument Valley
-
- Amerikafan
Route van Moab naar Monument Valley
Hallo Forumleden,
Ik heb een vraag over de route van Moab naar Monument valley.
Ik had zelf het idee om via de 191 en de 163 te rijden.
Wat vinden jullie daarvan.
Is dit een "saaie" route en zie ik zo de mooie dingen over het hoofd?
En wat zijn de must see bezienswaardigheden op die route (of de route die jullie uitkiezen)?
Laat t me weten, dan ben ik weer een stapje verder geholpen met het voorbereiden op mijn route.
Alvast bedankt.
Ik heb een vraag over de route van Moab naar Monument valley.
Ik had zelf het idee om via de 191 en de 163 te rijden.
Wat vinden jullie daarvan.
Is dit een "saaie" route en zie ik zo de mooie dingen over het hoofd?
En wat zijn de must see bezienswaardigheden op die route (of de route die jullie uitkiezen)?
Laat t me weten, dan ben ik weer een stapje verder geholpen met het voorbereiden op mijn route.
Alvast bedankt.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Route van Moab naar Monumentvalley
Dit is een mooie route; heel dit stuk van de USA is eigenlijk prachtig.
Zeker een dag mee te vullen.
Ik merk dat je op het forum heel veel vragen stelt over hoe een dag in te plannen en over de route en zo. tis maar een tip, maar ik haal zelf altijd heel veel info uit reisverslagen van andere forummers. Zo kan je ideaal inschatten hoe een dag in te delen, wat er allemaal te zien is, enzovoort. Misschien een ideetje voor jou? Zo haal je het maximum uit je vakantie + veel voorpret gegarandeerd.
Zeker een dag mee te vullen.
Ik merk dat je op het forum heel veel vragen stelt over hoe een dag in te plannen en over de route en zo. tis maar een tip, maar ik haal zelf altijd heel veel info uit reisverslagen van andere forummers. Zo kan je ideaal inschatten hoe een dag in te delen, wat er allemaal te zien is, enzovoort. Misschien een ideetje voor jou? Zo haal je het maximum uit je vakantie + veel voorpret gegarandeerd.
-
- Amerikafan
Tipsy_1, dat heb je inderdaad goed gezien.
Ik ben inderdaad ook veel reisverslagen aan het lezen, maar het valt me op dat lang niet iedereen de route nummers erbij plaatst vandaar dat ik de vragen hier nog maar eens stel, zodat ik zeker weet dat ik niet al het moois oversla
Ik ben inderdaad ook veel reisverslagen aan het lezen, maar het valt me op dat lang niet iedereen de route nummers erbij plaatst vandaar dat ik de vragen hier nog maar eens stel, zodat ik zeker weet dat ik niet al het moois oversla

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn maar weinig wegen (koop de hallwag nr 5 en nr 6, dan kun je het goed bekijken), dus als je een reisverslag leest en je ziet welke bezienswaardigheden bezocht worden, dan is meestal gemakkelijk af te leiden welke weg gevolgd is.
Tussen Moab en Monument valley heb je de Moki Dukway, Muley Point, Valley of the Gods, Gooseneck SP om maar eens iets te noemen. Zoek het maar eens op op http://www.ontdek-amerika.nl of op het forum. Er is heel recent nog een topic geweest over dit stuk. Ook hier geldt weer; moeilijk adviseren als we de rest van de route niet weten. Als je naar Page gaat kun je daar Horseshoe bend bezoeken en zou je Gooseneck over kunnen slaan (hoewel het wel verschillend is).
Marianne
Tussen Moab en Monument valley heb je de Moki Dukway, Muley Point, Valley of the Gods, Gooseneck SP om maar eens iets te noemen. Zoek het maar eens op op http://www.ontdek-amerika.nl of op het forum. Er is heel recent nog een topic geweest over dit stuk. Ook hier geldt weer; moeilijk adviseren als we de rest van de route niet weten. Als je naar Page gaat kun je daar Horseshoe bend bezoeken en zou je Gooseneck over kunnen slaan (hoewel het wel verschillend is).
Marianne
Dus 191 naar Blanding, dan ut95 west tot de afslag met ut261 aan je linker hand. Dan naar 163 en rechts af richting Monument Valley. De Moki Dugway mag je niet missen. 3 miles unpaved maar de switchbacks zijn verhard. Gebruik een lage versnelling. je kan ook nog naar Natural Bridges NM en naar Edge of the Cedars. Die laatste is in Blanding.
-
- Amerikafan
Re: Route van Moab naar Monument Valley
Dank jullie wel voor de informatie.
@ Marianne, In Page komen we niet. Na monument valley rijden wij door naar de GC. Dus goosenecks SP is voor ons een goede vervanging van de horseshoe bend.
Yeehaw: Thanks voor de tips
@ Marianne, In Page komen we niet. Na monument valley rijden wij door naar de GC. Dus goosenecks SP is voor ons een goede vervanging van de horseshoe bend.
Yeehaw: Thanks voor de tips

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route van Moab naar Monument Valley
Mocht je er tijd voor hebben dan heb je bij de moki dugway ook nog Valley of the gods liggen. Ik weet niet of je een auto of camper hebt, want officieel mag je daarmee niet over zandwegen,maar dit vind ik echt een schitterend pad. Vooral het middenstuk is heel erg mooi. Als je t gewoon rijd doe je er ongeveer een uur over...volgens mij is het iets van 27mijl.
Verder heb je er ook nog mexican hat (persoonlijke mening, weinig aan...) , bij milemarker 13 op de 163 zie je het uitzicht over monument valley wat je ook in diverse films ziet.
Verder heb je er ook nog mexican hat (persoonlijke mening, weinig aan...) , bij milemarker 13 op de 163 zie je het uitzicht over monument valley wat je ook in diverse films ziet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 815 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 4 Reacties