Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
highway 1
highway 1
Hallo allemaal,
Wij willen langs de kust van San Francisco naar Santa Maria.
Kan iemand ons vertellen hoeveel tijd we hier ongeveer voor nodig hebben ?
Misschien nog tips voor onderweg ?
Ons volledige reisschema is te zien op onze site.
Ted,
Wij willen langs de kust van San Francisco naar Santa Maria.
Kan iemand ons vertellen hoeveel tijd we hier ongeveer voor nodig hebben ?
Misschien nog tips voor onderweg ?
Ons volledige reisschema is te zien op onze site.
Ted,
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Ted,
Voor de trip van SFO naar Santa Maria kan je gerust een volle dag rekenen, zeker als je nog wat stops maakt onderweg, er is genoeg te zien, o.a. in Monterey het Bay Aquarium en 17 mile drive, onderweg nog een stuk strand waar een kleine 100 zeeolifanten liggen, de lokatie ben ik kwijt maar je vind het vanzelf, ook kom je langs Hearst castle als je dat wil bezoeken mag je ook wel 2 uur rekenen.
Hyway 1 is smal en bochtig dus de snelheid zal ook niet zo hoog liggen en er geld op verschillende stukken een snelheidlimiet van 35 tot 45 mile.
Gr.
Rob
Voor de trip van SFO naar Santa Maria kan je gerust een volle dag rekenen, zeker als je nog wat stops maakt onderweg, er is genoeg te zien, o.a. in Monterey het Bay Aquarium en 17 mile drive, onderweg nog een stuk strand waar een kleine 100 zeeolifanten liggen, de lokatie ben ik kwijt maar je vind het vanzelf, ook kom je langs Hearst castle als je dat wil bezoeken mag je ook wel 2 uur rekenen.
Hyway 1 is smal en bochtig dus de snelheid zal ook niet zo hoog liggen en er geld op verschillende stukken een snelheidlimiet van 35 tot 45 mile.
Gr.
Rob
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
HOi Ted,
Ik sluit me grotendeels aan bij Rob: de bezienswaardigheden die hij noemt zijn allemaal zeer de moeite waard!
Voor het Aquarium moet je zeker 2 uurtjes uittrekken, en Hearst Casle ook 2 - 3 uurtjes. De 17-MIles-Drive is echt prachtig, en de zee-olifanten op het strand geven je het gevoel dat je midden in een uitzending van National Geographic bent beland. Stuk voor stuk allemaal heel mooi.
Ik ben alleen bang dat als je alles wil doen dat hier wordt genoemd, dat je dat niet redt in 1 dag. Wij zijn weliswaar 's middags pas vertrokken uit San Francisco, maar wij hebben wel 2 overnachtingen gehad op de route naar Los Angeles. Wij hebben de eerste dag overnacht in de buurt van Monterey, en de 2e nacht in de buurt van San Simeon. De route van Monterey naar San Simeon, is al 1 dag, inclusief de 17-miles-drive en een bezoek aan het Aquarium. WIj hebben het niet gehaald om ook nog Hearts Castle te bezoeken op dezelfde dag.
Een andere tip is ook nog de wandeling naar de waterval die op het
strand klettert in de buurt van BIg Sur, in het ....Pfeiffer State Park. WIj hebben die wandeling destijds niet kunnen maken, omdat ik zien was, maar hij staat wel nog op ons lijstje om ooit te doen. Moet erg mooi zijn!
En een absolute aanrader is de lunch (of in elk geval een drankje op het terras) bij Nepenthe. Dit restaurant annex café ligt vlakbij BIg Sur, en heeft een spectaculair uitzicht. Het eten is ook super! Niet overslaan!
Succes met de planning.
Groetjes,
Jacqueline
Ik sluit me grotendeels aan bij Rob: de bezienswaardigheden die hij noemt zijn allemaal zeer de moeite waard!
Voor het Aquarium moet je zeker 2 uurtjes uittrekken, en Hearst Casle ook 2 - 3 uurtjes. De 17-MIles-Drive is echt prachtig, en de zee-olifanten op het strand geven je het gevoel dat je midden in een uitzending van National Geographic bent beland. Stuk voor stuk allemaal heel mooi.
Ik ben alleen bang dat als je alles wil doen dat hier wordt genoemd, dat je dat niet redt in 1 dag. Wij zijn weliswaar 's middags pas vertrokken uit San Francisco, maar wij hebben wel 2 overnachtingen gehad op de route naar Los Angeles. Wij hebben de eerste dag overnacht in de buurt van Monterey, en de 2e nacht in de buurt van San Simeon. De route van Monterey naar San Simeon, is al 1 dag, inclusief de 17-miles-drive en een bezoek aan het Aquarium. WIj hebben het niet gehaald om ook nog Hearts Castle te bezoeken op dezelfde dag.
Een andere tip is ook nog de wandeling naar de waterval die op het
strand klettert in de buurt van BIg Sur, in het ....Pfeiffer State Park. WIj hebben die wandeling destijds niet kunnen maken, omdat ik zien was, maar hij staat wel nog op ons lijstje om ooit te doen. Moet erg mooi zijn!
En een absolute aanrader is de lunch (of in elk geval een drankje op het terras) bij Nepenthe. Dit restaurant annex café ligt vlakbij BIg Sur, en heeft een spectaculair uitzicht. Het eten is ook super! Niet overslaan!
Succes met de planning.
Groetjes,
Jacqueline
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Die zijn te vinden in Ano Nuevo State Park, ongeveer halverwege tussen San Francisco en Monterey. De wandeling erheen neemt ook een half uurtje, dus als je gaat neem er wat extra tijd voor, het is inderdaad heel bijzonder om de kudde van zo dichtbij gade te kunnen slaan.Rob schreef:Hoi Ted,
, onderweg nog een stuk strand waar een kleine 100 zeeolifanten liggen, de lokatie ben ik kwijt maar je vind het vanzelf, ook kom je langs Hearst castle als je dat wil bezoeken mag je ook wel 2 uur rekenen.
Gr.
Rob
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De plek waar ik de zee-olifanten heb gezien is ook langs highway 1, op het strand, vlakbij San Simeon. Dit is dus veel zuidelijker dan de plek die Petra bedoelt.Petra/VS schreef:Die zijn te vinden in Ano Nuevo State Park, ongeveer halverwege tussen San Francisco en Monterey. De wandeling erheen neemt ook een half uurtje, dus als je gaat neem er wat extra tijd voor, het is inderdaad heel bijzonder om de kudde van zo dichtbij gade te kunnen slaan.Rob schreef:Hoi Ted,
, onderweg nog een stuk strand waar een kleine 100 zeeolifanten liggen, de lokatie ben ik kwijt maar je vind het vanzelf, ook kom je langs Hearst castle als je dat wil bezoeken mag je ook wel 2 uur rekenen.
Gr.
Rob
Hier hoef je niet eerst een half uur te wandelen om ze te zien, je parkeert je auto op de parkeerplaats, en naast de parkeerplaats is meteen het strand waar je midden tussen de zee-olifanten staat. Ik heb er in 2002 ook een aantal hele mooie foto's gemaakt van de zonsondergang.
Groetjes,
Jacqueline
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Jaqcueline en Ted,Jasmino schreef:
De plek waar ik de zee-olifanten heb gezien is ook langs highway 1, op het strand, vlakbij San Simeon. Dit is dus veel zuidelijker dan de plek die Petra bedoelt.
Hier hoef je niet eerst een half uur te wandelen om ze te zien, je parkeert je auto op de parkeerplaats, en naast de parkeerplaats is meteen het strand waar je midden tussen de zee-olifanten staat. Ik heb er in 2002 ook een aantal hele mooie foto's gemaakt van de zonsondergang.
Groetjes,
Jacqueline
De lokatie die Jaqcueline aangeeft bedoel ik ook het was volgens mij vlak bij Hearst Castle.
Zo naast de Hwy 1, een gravelparking met informatieborden en als je geluk hebt een ranger die uitleg geeft.
Gr.
Rob
Ik vond de 17-mile drive een beetje tegenvallen. Er zijn rond Big Sur prachtige uitzichtpunten, soms nog mooier, geheel gratis!
Koop voor je ontbijt een krakend verse cinnamon roll in de Big Sur Bakery en eet die lekker op bij één van de mooiste panorama's ter wereld, een paar kilometer verder.
Dan kun je ook een klein stukje verder de eerdergenoemde waterval in Julia Pfeiffer State Park opzoeken, een wandeling van 3/4 uur, heen en terug. Erg mooi!
De zeeolifanten liggen vlak voor de afslag naar Hearst Castle, je kunt er heel dicht bij komen.
Koop voor je ontbijt een krakend verse cinnamon roll in de Big Sur Bakery en eet die lekker op bij één van de mooiste panorama's ter wereld, een paar kilometer verder.
Dan kun je ook een klein stukje verder de eerdergenoemde waterval in Julia Pfeiffer State Park opzoeken, een wandeling van 3/4 uur, heen en terug. Erg mooi!
De zeeolifanten liggen vlak voor de afslag naar Hearst Castle, je kunt er heel dicht bij komen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier nog iemand, die alle ophef over 17 mile drive niet helemaal begrijpt. De Lone Cypress is leuk, maar het meest spectaculaire vond ik de walvis spuiten, die in de verte te zien waren en die zou je overal vanaf de kust kunnen zien. Ik moet er wel bijzeggen, dat het nogal mistig was toen wij er waren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1743 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 1 Reacties