Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon - Monument Valley - Page (in 1 dag?)
-
- Amerika-ontdekker
Grand Canyon - Monument Valley - Page (in 1 dag?)
Hello people!
Is het te doen van grand canyon nr monument valley om dan diezelfde dag nog terug te keren naar Page waar we slapen?
dag erna bezoeken we upper antelope canyon (zodat we toch die van de middag kunnen meemaken)
we zouden rond de middag vertrekken vanuit Grand Canyon (Bright Angel Lodge) en in één ruk naar Monument Valley doorrijden (Mexican Hat).
Daar misschien dan paar uurtjes horseback riding en dan terug de auto in richting Page (Lulus)
Is dit te doen?
(of raden jullie iets anders aan ipv Mexican Hat om monument valley te kunnen bewonderen?)
alvast bedankt!
T&C
Is het te doen van grand canyon nr monument valley om dan diezelfde dag nog terug te keren naar Page waar we slapen?
dag erna bezoeken we upper antelope canyon (zodat we toch die van de middag kunnen meemaken)
we zouden rond de middag vertrekken vanuit Grand Canyon (Bright Angel Lodge) en in één ruk naar Monument Valley doorrijden (Mexican Hat).
Daar misschien dan paar uurtjes horseback riding en dan terug de auto in richting Page (Lulus)
Is dit te doen?
(of raden jullie iets anders aan ipv Mexican Hat om monument valley te kunnen bewonderen?)
alvast bedankt!
T&C
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Grand Canyon - Monument Valley - Page (in 1 dag?)
Tom & Camille,
wanneer jullie 's morgensvroeg in Grand Canyon zouden vertrekken zou het best te doen zijn. Maar 's middags pas vertrekken uit
Grand Canyon zou ik deze route echt niet willen rijden. Van GCNP naar Monument Valley zijn ongeveer 3 uur en met die dingen die
je dan nog wilt doen in Monument Valley dan moet je in het donker naar Page rijden en dat is echt niet aan te raden.
Groet Theo
wanneer jullie 's morgensvroeg in Grand Canyon zouden vertrekken zou het best te doen zijn. Maar 's middags pas vertrekken uit
Grand Canyon zou ik deze route echt niet willen rijden. Van GCNP naar Monument Valley zijn ongeveer 3 uur en met die dingen die
je dan nog wilt doen in Monument Valley dan moet je in het donker naar Page rijden en dat is echt niet aan te raden.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Ben het met Theo eens. Overigens hoef je niet door te rijden naar Mexican Hat om Monument Valley te bezoeken.
Mexican Hat kan wel een handige overnachtingsplek zijn als je verder naar het noorden wilt rijden.
Jaap
Mexican Hat kan wel een handige overnachtingsplek zijn als je verder naar het noorden wilt rijden.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het lijkt mij ook een beetje veel op één dag als je pas rond de middag vertrekt vanuit de Grand Canyon. Beter zou zijn om dan een nachtje in Monument Valley te blijven. Mocht dat vanwege het schema niet (meer) lukken dan zou ik vroeg vertrekken uit de Grand Canyon. Dan moet het wel te doen zijn.
Roland
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Het is de bedoeling om toch iets van Monument Valley te zien... waar begint dit zo ongeveer? Is er soms een plaats, dorp, stad dichterbij waar we dit reeds kunnen aanschouwen?vtveen schreef:Ben het met Theo eens. Overigens hoef je niet door te rijden naar Mexican Hat om Monument Valley te bezoeken.
Jaap
Vanwege het vooropgestelde schema kunnen we echter niet overnachten in Monument Valley en zullen we de avond na Grand Canyon overnachten in Page.
alvast bedankt!
mvg
Tom
Een echt dorp is er niet in de buurt: Monument Valley ligt globaal tussen Kayenta in het zuiden en Mexican Hat in het noorden.
Om een goede indruk te krijgen moet je in ieder geval naar het Visitor Centre - zo'n 4 km van de hoofdweg. Daar beginnen ook de tours en/of de 17 mijl lange Monument Valley Drive.
Zie voor meer info: http://www.navajonationparks.org/htm/monumentvalley.htm
Jaap
Om een goede indruk te krijgen moet je in ieder geval naar het Visitor Centre - zo'n 4 km van de hoofdweg. Daar beginnen ook de tours en/of de 17 mijl lange Monument Valley Drive.
Zie voor meer info: http://www.navajonationparks.org/htm/monumentvalley.htm
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Monument Valley is groot maar je zal naar het MV Tribal Park gaan. Daar zijn 2 hotels. The View hotel en Goulding's Lodge. Reserveren aanbevolen. View hotel heeft de beste uitzichten.
Tja... alles kan. Het ligt eraan wat je wilt.Tom&Camille schreef:Is het te doen van grand canyon nr monument valley om dan diezelfde dag nog terug te keren naar Page waar we slapen?
Is dit te doen?
In 2007 zijn wij 's ochtends uit GC vertroken, hebben om 12:00 uur door Upper antilope canyon gelopen en zijn daarna heen en terug naar MV geweest.
Deze dag was natuurlijk VEEL te vol, want het was bij elkaar al 8,5 uur rijden.
Vandaar dat we alleen een klein uurtje bij het visitor center geweest zijn om vanaf dat viewpoint foto's te maken.
Daar hebben we wel een beetje spijt van.
In jullie geval is het 6,5 uur rijden. Met de route door MV meegerekend ben je al gauw 9 uur onderweg.
Het wordt een lange dag zelfs, als je alleen het viewpoint meepakt.
Het ligt er, zoals anderen ook zeggen, een beetje aan hoe laat je weg gaat bij GC.
Overigens deel ik de mening van in het donker rijden niet.
De wegen zijn over het algemeen breed en recht en geen enkel probleem.
Al moet ik zeggen dat wij een up to date tom tom bij ons hadden in 2007.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij gaan in juli waarschijnlijk ook van de Grand Canyon via MV naar Page, het is onze 3e dag in de USA en dan zijn we toch nog vroeg wakker vanwege het tijdverschil. Als we rond 8 uur vertrekken na het ontbijt , zijn we om ca 6 uur in Page. Daar blijven we 2 nachten, dan kunnen we het rustig aan doen en de omgeving bekijken (Glenn Canyon Dam, Lake Powell , Horshoe Bend en Antilope Canyon).
Gr mirjam
Gr mirjam
http://usadegroot.wordpress.com
1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben deze route vorig jaar gereden op 1 dag alleen in omgekeerde richting.
We vertrokken rond 9 uur in Page en rond het middaguur waren we in monument valley. We hebben daar een uur of 2 rond gereden. Zijn met de auto via de zandweg de valley zelf ingereden.
Rond half 2 zijn we richting grand canyon gereden waar we rond 4 uur door de poorten van het national park gingen. We zijn zo'n beetje bij elke parkeerplek langs de rim gestopt om te kijken en fotos te maken.
We hebben in grand canyon village wat gegeten en waaren precies op tijd klaar om zons ondergang te kijken wat echt geweldig was. Na zons ondergang zijn we naar ons hotel gereden in "valle" dit was een plaatsje ongeveer een half uur ten zuiden van grand canyon village.
De volgende dag hebben we een wandeling de canyon in gemaakt via bright angel trail.
Ik vond het zeker te doen om dit op 1 dag te rijden. Monument valley had ik zeker niet willen missen. Zorg wel dat je dan een dag vrij hebt in page om de diverse activiteiten daar te bekijken. Antelope cayon, horse shoe bent, lake powel, Glen canyon dam etc.
zie onze site voor fotos van deze dag.
We vertrokken rond 9 uur in Page en rond het middaguur waren we in monument valley. We hebben daar een uur of 2 rond gereden. Zijn met de auto via de zandweg de valley zelf ingereden.
Rond half 2 zijn we richting grand canyon gereden waar we rond 4 uur door de poorten van het national park gingen. We zijn zo'n beetje bij elke parkeerplek langs de rim gestopt om te kijken en fotos te maken.
We hebben in grand canyon village wat gegeten en waaren precies op tijd klaar om zons ondergang te kijken wat echt geweldig was. Na zons ondergang zijn we naar ons hotel gereden in "valle" dit was een plaatsje ongeveer een half uur ten zuiden van grand canyon village.
De volgende dag hebben we een wandeling de canyon in gemaakt via bright angel trail.
Ik vond het zeker te doen om dit op 1 dag te rijden. Monument valley had ik zeker niet willen missen. Zorg wel dat je dan een dag vrij hebt in page om de diverse activiteiten daar te bekijken. Antelope cayon, horse shoe bent, lake powel, Glen canyon dam etc.
zie onze site voor fotos van deze dag.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
-
- Amerikafan
Staat deze valley drive goed aangegeven? Dit willen wij namelijk ook gaan doen!GuidoWater schreef:Zijn met de auto via de zandweg de valley zelf ingereden.
-
- Amerikafan
Wij gaan niet vanuit Page, maar wij slapen in Kayenta en rijden dan door naar de Grand Canyon village, waar ons hotel zich bevindt.
Zijn er onderweg nog stops die we echt moeten doen!?
Om bijv. onderweg alvast iets mee te pikken van de Grand canyon, of zeggen jullie, meteen doorrijden en dan daar de Hermits rest route te lopen?
Zijn er onderweg nog stops die we echt moeten doen!?
Om bijv. onderweg alvast iets mee te pikken van de Grand canyon, of zeggen jullie, meteen doorrijden en dan daar de Hermits rest route te lopen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeveel nachten heb je bij de Grand Canyon? En waar ga je daarna naartoe?
De eastrim is prahctig, ik zou zeker bij een aantal uitzichtpunten stoppen.
Marianne
De eastrim is prahctig, ik zou zeker bij een aantal uitzichtpunten stoppen.
Marianne
Altijd leuk zo'n oude post. Deze is 3 jaar oud....
-
- Amerikafan
@ Marianne, We verblijven 1 nacht in de GC village< waarna we doorrijden naar Joshua tree.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zou ik ze snel mogelijk naar de GC rijden, anders heb je daar helemaal geen tijd. In welke tijd van het jaar ben je er eigenlijk?
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
Over 5 weken zullen wij er zijn.
-
- Amerikafan
Hoe kom ik dan bij de East rim. Google maps kan t niet voor mij opzoeken. Die komt elke keer uit bij de north rim en volgens ontdek-amerika is de hermits rest bij de south rim.Martin & Marianne schreef: De eastrim is prahctig, ik zou zeker bij een aantal uitzichtpunten stoppen.
Er bestaat geen officiele east rim. De weg tussen Grand Canyon Village en Desert View of te wel Desert View drive of az64 wordt wel de east rim drive genoemd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
babbeloebaa schreef:Hoe kom ik dan bij de East rim. Google maps kan t niet voor mij opzoeken. Die komt elke keer uit bij de north rim en volgens ontdek-amerika is de hermits rest bij de south rim.Martin & Marianne schreef: De eastrim is prahctig, ik zou zeker bij een aantal uitzichtpunten stoppen.
De east-rim is de south-rim, Hermits rest ligt inderdaad san de south-rim.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3993 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties