Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Definitieve route met nog een paar vragen...
Definitieve route met nog een paar vragen...
Na veel lezen op het forum hier zijn wij uiteindelijk op de volgende route gekomen, we hebben 15 dagen camperhuur vanaf begin september.
Afstanden en tijden volgens mapquest routeplaner.
1: SF - Yosemite 157 mile 3:15 uur
2: Yosemite
3: Yosemite - Lone Pine 166 mile 3:40 uur
4: Lone Pine - Las Vegas 233 mile 5:00 uur
5: Las Vegas
6: Las Vegas - (via Zion) - Bryce 240 mile 4:30 uur
7: Bryce
8: Bryce - GrandCanyon 283 mile 5:15 uur
9: GrandCanyon
10: Grand Canyon - Yoshua Tree NP 360 mile 6:30 uur
11: Yoshua Tree
12: Yoshua Tree - Morro Bay 360 mile 6:30 uur
13: Morro Bay - Watsonville 150 mile 3:00 uur
14: Watsonville - SF Dublin (El Monte) 76 mile 1:40 uur
15: extra
- Zijn de afstanden en tijden van de routeplanner realistisch ?
Aangezien dag 10 en 12 erg lang zijn hebben we een alternatief in gedachten.
11: Yoshua Tree - LA
12: LA
13: LA - Morro Bay
14: Morro Bay - Watsonville 150 mile 3:00 uur
15: Watsonville - SF Dublin (El Monte) 76 mile 1:40 uur
- Ik kan op interent niet zoveel vinden over Campgrounds tussen LA en Oxnard (die regio), iemand mischien ervaring daarmee? , of mischien andere sugesties om te overnachten met een camper en vanaf de campground met een chutel bus of openbaar vervoer naar LA te reizen ?
- Is het verstandig om een dag in LA te blijven of kunnen we die dag beter ergens aan de kustroute besteden ? en waar ?
Alvast ontzettend bedankt.
- Ik kan op interent niet zoveel vinden over Campgrounds tussen LA en Oxnard (die regio), iemand mischien ervaring daarmee? , of mischien andere sugesties om te overnachten met een camper en vanaf de campground met een chutel bus of openbaar vervoer naar LA te reizen ?
- Is het verstandig om een dag in LA te blijven of kunnen we die dag beter ergens aan de kustroute besteden ? en waar ?
Ik snap niet zo goed waarom je 2 overnachtingen in Bryce gepland hebt?
Een mooie route met voldoende tijd voor alles vind ik:
Vanaf Las Vegas naar Zion rijden, de dag besteden in Zion met mooie hikes en overnachten tussen Zion en Bryce.
De volgende dag een mooie route naar Bryce waar je dan eind van de ochtend aankomt en de rest van de middag hebt om de scenic route te rijden en te wandelen, overnachten bij Bryce Canyon.
De volgende dag naar Page rijden, bezoek aan Glen Canyon Dam, Lake Powell en Horseshoe bend (erg indrukwekkend vond ik), overnachten in Page.
Volgende dag naar de Grand Canyon waar je eind van de ochtend aankomt.
Een mooie route met voldoende tijd voor alles vind ik:
Vanaf Las Vegas naar Zion rijden, de dag besteden in Zion met mooie hikes en overnachten tussen Zion en Bryce.
De volgende dag een mooie route naar Bryce waar je dan eind van de ochtend aankomt en de rest van de middag hebt om de scenic route te rijden en te wandelen, overnachten bij Bryce Canyon.
De volgende dag naar Page rijden, bezoek aan Glen Canyon Dam, Lake Powell en Horseshoe bend (erg indrukwekkend vond ik), overnachten in Page.
Volgende dag naar de Grand Canyon waar je eind van de ochtend aankomt.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Definitieve route met nog een paar vragen...
Ik zou voor het alternatief gaan.Marcenan schreef:Na veel lezen op het forum hier zijn wij uiteindelijk op de volgende route gekomen, we hebben 15 dagen camperhuur vanaf begin september.
Wel jammer dat jullie niet veel tijd doorbrengen in San Francisco.
Maar jullie gaan maar 2 weken, dus moet je inderdaad kiezen.
Ook zou ik dag 6 vlakbij Zion overnachten en de volgende dag Bryce gaan bezichtigen.
Groetjes van Marloes
-
jta
- Amerika-expert
of je nu ergens halfweg tussen zion en bryce ofwel in de onmiddellijke omgeving van bryce logeert scheelt hem ongeveer 1 uur rijden. als je de eerste dag doorrijdt tot bryce en 2 overnachtingen rond bryce neemt moet je de volgende dag niet uitchecken en inchecken en win je dat uur ongeveer in. als je voortdurend in- en uitcheckt is dat eens niet ,,moeten" doen eens een verademing. bepalend is eigenlijk hoeveel uur je wel doorbrengen in zion en dat is een heel persoonlijke keuze. idem betreffende bryce : een namiddag op avond = voldoende ? heel moeilijk uit te maken voor iemand anders.Vanaf Las Vegas naar Zion rijden, de dag besteden in Zion met mooie hikes en overnachten tussen Zion en Bryce.
jacques
Het lijkt mij inderdaad soms wel lekker om een dagje niet te hoeven rijden (in en uit checken) maar gewoon op de plaats wakker te worden waar je ook de hele dag blijft, maargoed wij hebben nog nooit zoiets gedaan dus weten ook niet of dat nodig is.
Verder denk ik ook wel dat het alternatief beter is, maar zouden jullie dan een dag in LA blijven ? (mijn vriendin wilt graag het HOLLYWOOD bord zien, en natuurlijk dure winkels bekijken
) , of zouden jullie toch de voorkeur hebben om een dag aan de kustroute te verblijven ?
Bedankt voor de ideeen in iedergeval
PS
Verder denk ik ook wel dat het alternatief beter is, maar zouden jullie dan een dag in LA blijven ? (mijn vriendin wilt graag het HOLLYWOOD bord zien, en natuurlijk dure winkels bekijken
Bedankt voor de ideeen in iedergeval
PS
Voordat we de camper ophalen zijn we twee dagen in SF, dus daar kunnen we ook wel een en ander bekijken hoop ik.Marloes schreef: Wel jammer dat jullie niet veel tijd doorbrengen in San Francisco.
Maar jullie gaan maar 2 weken, dus moet je inderdaad kiezen.
-
jta
- Amerika-expert
natuurlijk juist. er zijn tientallen manieren om dezelfde route af te werken, daarom is het ook niet makkelijk voor iemand anders de ,,perfekte" route uit te werken. het enige wat we kunnen doen is ideëen geven wat we hier dan ook doen. wij evolueerden in 10 usa-reizen van haast dagelijks van motel veranderen tot - de jongste reizen- een viertal ,,standplaatsen" zoeken waar we dan telkens 3 of 4 dagen blijven. vandaar mijn idee om eens op dezelfde plaats te blijven.Er stond ook bij: "vind ik" hij vraagt om meningen en ik geeft mijn mening over zijn route.
Zo hebben wij de route vorig jaar namelijk gereden, dit was voor ons een fijne verdeling van Zion en Bryce.
jacques
-
matthijs en rian
- Amerikafan
Mis San Francisco toch wel heel erg, vond dit echt verreweg de mooiste stad in california... stuk leuker dan LA wat we in halve dag gezien hadden (exclusief pretparken maar wel holleywood en zo).
Wij hebben er 3 nachten gezeten en hadden die zeker nodig...
aanraders:
1 dag Bikethebridge (met fiets vanaf pier 39 over de GG en dan van sausolito met boot terug.. erg gaaf).
1 dag omgeving pier 39 inclusief alcatraz (wel bestellen vooraf)
1 dag downtown SF, eventueel GG park, met de cable cars.
Wij hebben er 3 nachten gezeten en hadden die zeker nodig...
aanraders:
1 dag Bikethebridge (met fiets vanaf pier 39 over de GG en dan van sausolito met boot terug.. erg gaaf).
-
jta
- Amerika-expert
is inderdaad prima schema. deden ongeveer hetzelfde. alleen huurden we 2 dagen een fiets en fietsten die tweede dag via het Golden Gate Park tot aan de oceaan - middagmaal- en dan langs de kust terug naar de Bridge ( zie je ze eens ,,anders").1 dag Bikethebridge (met fiets vanaf pier 39 over de GG en dan van sausolito met boot terug.. erg gaaf).
jacques
Een en ander aangepast vanaf dag 11 ................ wij denken dat het zo beter is.
twee dagen San Fransisco en 15 dagen camperhuur.
11: Yoshua Tree - LA (dockweiler RV park ?? ) 158 mile 3:00 uur
12: LA (dockweiler RV park ?? ) - Morro Bay 217 mile 3:45 uur
14: Watsonville - Dublin (El Monte) 76 mile 1:40 uur
15: Extra dag we weten nog niet waar te besteden.
Een dag LA of een dag in een plaats aan de kustroute ??
Iemand mischien tips of ervaringen ?
twee dagen San Fransisco en 15 dagen camperhuur.
11: Yoshua Tree - LA (dockweiler RV park ?? ) 158 mile 3:00 uur
12: LA (dockweiler RV park ?? ) - Morro Bay 217 mile 3:45 uur
14: Watsonville - Dublin (El Monte) 76 mile 1:40 uur
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Wat dacht je van een extra dag in Zion NP om de Angels Landing Trail te lopen? Voor mij één van de mooiste hikes van afgelopen vakantie.Marcenan schreef:6: Las Vegas - (via Zion) - Bryce 240 mile 4:30 uur
Roland
Ja, dat lijkt me heel mooi inderdaad, maar dan hebben we de laatste 5 dagen van de rondreis elke dag een "rij-dag" dus we willen eigenlijk in dat laatste stuk nog een "blijf-dag" toevoegen.Coyote schreef:Wat dacht je van een extra dag in Zion NP om de Angels Landing Trail te lopen? Voor mij één van de mooiste hikes van afgelopen vakantie.Marcenan schreef:6: Las Vegas - (via Zion) - Bryce 240 mile 4:30 uur
Roland
We zitten alleen te dubben tussen LA (hollywood - universall studio's - enz) of een dag in een kustplaats met bijvoorbeeld een boottocht walvis kijken ofzo.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan zal je nog een keer terug moetenMarcenan schreef: of een dag in een kustplaats met bijvoorbeeld een boottocht walvis kijken ofzo.
Rob
-
Mantoinette
- Amerikafan
- Contacteer:
Toen wij vorig jaar in LA overnacht hebben zijn we op de Walnut RV Campground geweest. Dit was volgens ons de dichtstbijzijnde stadscamping bij Universal en de enige die we konden vinden mét een website én een zwembad. De Campground stelde niet heel veel voor maar was netjes en doelmatig. 90% van de aanwezige campers waren van mensen die hier een seizoen kwamen werken en dus langdurig daar stonden maar het was geen probleem om daar een nachtje tussen te staan. http://www.walnutrvpark.com/Ik kan op interent niet zoveel vinden over Campgrounds tussen LA en Oxnard (die regio), iemand mischien ervaring daarmee?
Voor onze reis in 2007 heb ik echter nog een aantal campgrounds gevonden m.b.v. google earth.
- http://www.paradisebythesearvresort.com/
én
- http://www.newportdunes.com/Pages/RV-Pa ... -Page.html
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mocht je gebruik maken van de onderste 2 campings laat je dan nog even weten of het beviel??
gr. MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag 2009
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier hebben wij in 1999 en 2001 gestaan je kan er meer over lezen in de betreffende reisverslagen.Mantoinette schreef:- http://www.newportdunes.com/Pages/RV-Pa ... -Page.html
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mocht je gebruik maken van de onderste 2 campings laat je dan nog even weten of het beviel??
gr. MAS
Rob
-
Mantoinette
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Rob,
Snel even gekeken in jouw reisverslagen. Je hebt deze campground dus 2* bezocht.... dus... Newport Dunes is wel een aanrader?
Tja, het duurt nog bijna een jaar, maar voorbereidingen zijn ook leuk! Deze campground lijkt me in ieder geval mooier dan de Walnut RV. Hoewel we die vorig jaar gekozen hadden vanwege de goede ligging t.o.v. Universal. Voor 2007 heb ik Newport in ieder geval bij de favorieten geplaatst.
MAS
Snel even gekeken in jouw reisverslagen. Je hebt deze campground dus 2* bezocht.... dus... Newport Dunes is wel een aanrader?
Tja, het duurt nog bijna een jaar, maar voorbereidingen zijn ook leuk! Deze campground lijkt me in ieder geval mooier dan de Walnut RV. Hoewel we die vorig jaar gekozen hadden vanwege de goede ligging t.o.v. Universal. Voor 2007 heb ik Newport in ieder geval bij de favorieten geplaatst.
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag 2009
reisverslag 2009
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is zeker een mooie campground niet echt de goedkoopste maar redelijk dicht bij LA (naar El-Monte is het maar 25 minuten rijden)Mantoinette schreef:Hoi Rob,
MAS
Let wel op dat je er niet in het weekend uitkomt want dan is het er erg druk en erg duur.
Rob
Zoals hierboven beschreven rijden wij van Lone-pine naar Las Vegas door death valley.
Wat is verstandig/mooier/beter
om via de 190 de 374 naar beatty te rijden of is het met een 25c camper ook te doen om de 190 te blijven volgen en dan de 373 naar Amargosa Valley te rijden.
Is dit ivm tijd en afstand ook goed te doen ??
Wat is verstandig/mooier/beter
om via de 190 de 374 naar beatty te rijden of is het met een 25c camper ook te doen om de 190 te blijven volgen en dan de 373 naar Amargosa Valley te rijden.
Is dit ivm tijd en afstand ook goed te doen ??
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht