Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadbook

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
petra annemarie
Amerika-ontdekker

Re: Roadbook

Bericht door petra annemarie »

Ik zoek op internet en op het forum naar de mooiste routes en wat er onderweg te doen is. Ik schrijf het op of zet het op de iPad en mijn man werkt het uit op de computer, zo ontstaat er toch een mooi roadbook. We gaan pas over een maand dus ik loop nog op schema, alleen nog wat kleine dingen boeken(zie mijn andere topics).
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik heb altijd 2 roadbooks bij mij. Een klapper waar alles per dag (tabs/showtassen) in zit qua route, reserveringen etc. en nummer 2 is een snelhechtertje. De route en lijstjes staan ook op de PC dus die gooi ik gewoon weg ter plaatse en vervang het dus door foldertjes/krantjes etc. die ik als souvenir wil houden. Ook de reserveringen gaan er na gebruik uit en daar komen de bonnen voor terug. Echter die klapper zit gewoon in het koffer. Dus ik heb overdag mijn snelhechtertje bij me met de papieren voor die dag. Dat scheelt bladeren, het wordt minder snel vuil en er gaat niets verloren. Oja en als backup heb ik nog een usb stick bij me met alle reserveringen, de route, scans van de paspoorten, rijbewijzen, tickets etc.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ben er ook vroeg bij dit jaar. Vertrekken pas op 14 juli maar ik heb afgelopen zondag men roadbook al afgeprint. 51 bladzijden, recto-verso. Daar staat huurauto, vlucht & verzekeringsinfo in, en per dag de planning, hotelinfo & routekaartjes (1 globaal overzicht en eens ingezoomed hier en daar). De kaarten nemen natuurlijk het meest plaats in, want de dagelijkse planning & hotelinfo op zich neemt nooit meer dan 1 bladzijde in, dus 20 bladzijden totaal (eerder 15 ofzo, als je alles onder elkaar zou zetten). Ook een pdf van getrokken en op smartphone & laptop gezet :)
ingepolly schreef:Gelukkig ben ik niet de enige die een soort roadbook maakt. Mijn vriend vond het een beetje overdreven :(
Hoe ver gaat jullie met de voorbereidingen? Bepalen jullie vooraf al precies welke wegen je neemt, of alleen als je onderweg speciale dingen wil zien? En verder gewoon de TomTom aan.
Als je een pakketreis boekt bij een reisagentschap, krijg je toch ook een mapje met alle info in en wat je elke dag zoal kan doen? Wel, het enige verschil is dat je het nu zelf maakt :)

Ik probeer idd ook op voorhand te kijken welke weg de mooiste zou zijn, via veeeeeel googlen en evt hier op het forum eens vragen als ik twijfel tussen 2 opties. Dan is het gewoon een kwestie van tussenstops ("waypoints") in je Tomtom te steken, of hem niet de hele route van begin tot eind automatisch laten berekenen, maar het in stukjes opsplitsen gedurende de dag; anders zal hij je inderdaad vaak verkeerd sturen.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

ingepolly schreef:klinkt goed, maar hoe weet je wat de mooiste route is, ervaring of flink Googlen?
Op het forum lezen, op internet dingen opzoeken,... ;-) Vaak wil je onderweg bepaalde dingen zien. Die verwerk ik in mijn route. Als je de gps laat doen laat ie je vaak langs de autostrades rijden, en dat wil je meestal niet.

Jolanxyz, zo doe ik het ook. 1 map waar alles inzit en elke dag haal ik het deel van die dag eruit om in de auto mee te nemen. De rest gaat inderdaad in de koffer. :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer