Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LA & LV: ATV + Schietbaan

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kevinb
Amerika-newbie

LA & LV: ATV + Schietbaan

Bericht door kevinb »

Hoi,

Wij zitten binnen een tweetal weken voor 2 weken in de VS en doen eigenlijk 2 steden: Los Angeles en Las Vegas.
Graag zouden wij met een quad gaan rijden en een bezoekje brengen aan een schietbaan.

Ikzelf heb enkel nog maar ervaring met ATV rijden nabij Bryce Canyon (super plezant trouwens), maar rond Los Angeles of Las Vegas kan ik maar niets vinden, behalve de typische toeristische dingen dan.
Weet er iemand een klein bedrijfje zijn net buiten deze twee steden waar men ATV's verhuurt en een heel toffe (liefst wilde) rit kan verzorgen?
Het maakt niet echt uit in welke "setting" zulke rit is, mag langs forest trails zijn, maar het mag even goed in de bergen of in de woestijn zijn. Zolang er maar wat spanning en adrenaline is :clap:
Dus liefst geen "ATV Tours" waar je eerst 2u op een busje zit, om dan 1 a 2u met een quad te rijden (onderbroken door vele pauzes) en dan weer een paar uur op een busje :-P
*edit*
Plaatsen waar je los een quad kan huren om dan naar een trail te gaan is ook goed, maar dat lijkt me al moeilijker te organiseren, niet?

Dan een schietbaan: ik lees vaak over de gun store in Vegas, maar dit lijkt mij ook een huge tourist trap. Opnieuw zou ik liever iets "lokaal" opzoeken, waar er wat meer mogelijk is.
In Los Angeles heb ik bijvoorbeeld een schietclub gevonden (http://thelosangelesgunclub.com/) maar het is mij niet duidelijk of zij ook wapens verhuren aan niet-Amerikaanse toeristen.
Weet er iemand of ze dit doen? Of een alternatief op The LA Gun Club/The Gun Store LV?

Ik heb de search gebruikt maar 'k vond niet echt een antwoord op m'n vragen :<

Alvast bedankt!
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: LA & LV: ATV + Schietbaan

Bericht door vnvmouse »

Hoi, in juli 2011 in the Gun Store geweest in Las Vegas. Voor mij als wapenleek was het een unieke ervaring, ik kom normaal niet in aanraking met wapens, en dat zal ook niet zo snel meer opnieuw gebeuren in mijn dagelijkse leventje. Ik vond het dus wel de moeite. Het kost wel wat centen, je moet even aanschuiven, en het is ook zo weer voorbij. Je moet zelf zien of je dat de moeite vind. Mijn man daarentegen loopt dagelijks met een wapen rond (politie-agent). Die wilde wel eens wat anders proberen dan het wapen dat hij "gewend" is, en dat in het "standaardpakketje" zat. Je kan er kiezen uit een hele muur verschillende types, dus voor hem was het in die zin ook een beetje vernieuwend.
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

http://www.viator.com/Las-Vegas-tourism ... &aid=g3132

Deze al gezien?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

http://www.discountfirearmsinc.com/
lekker dichtbij de strip en veel minder druk dan "die andere"
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

Ook ik ging schieten naar The gun Store op East Tropicana in Vegas.
100$ betaald voor 3 wapens, elk 1 clip: Shotgun, mp5 en G3. Je krijgt de silhouetten mee naar huis. Enorm leuke ervaring vond ik zelf en een gratis tshirt als aandenken. Je kunt gerust andere wapens kiezen ook.

Gek dat er ook pubers staan aan te schuiven maarja, typisch usa zeker? :)
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ginamaria »

Tip: als je naar de Gun Store gaat, kun je het beste vroeg gaan. Anders loop je de kans dat je heel erg lang moet wachten... :?
veel plezier!
Rondreis Zuidwesten 2011 http://usarondreis.blog.com
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

vnvmouse schreef: Mijn man daarentegen loopt dagelijks met een wapen rond (politie-agent). Die wilde wel eens wat anders proberen dan het wapen dat hij "gewend" is, en dat in het "standaardpakketje" zat. Je kan er kiezen uit een hele muur verschillende types, dus voor hem was het in die zin ook een beetje vernieuwend.
vnvmouse
De mijne ook!

Hij wil ook schieten en onze dochter van 16 jaar ook. Ik las op de website dat personen onder de 18 jaar begeleid moeten worden door een ouder of een legale voogd.
Wij zijn in LV op zondag 15/7, dan zijn ze ook open, elke dag van 09.00 -06.30. Als we gaan dan gaan we maar vroeg waarschijnlijk.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik ben gisteren naar die gun store in east la geweest. echt super!!!!! ik ha volgens mij 50 kogels, met zijn tweeen, een 9mm incl. wapen huur en dit was 43 dollar. je kan alles huren maar dit vond ik genoeg.
kevinb
Amerika-newbie

Bericht door kevinb »

Bedankt voor de antwoorden iedereen, heel handige info!
Redouan10 schreef:ik ben gisteren naar die gun store in east la geweest. echt super!!!!! ik ha volgens mij 50 kogels, met zijn tweeen, een 9mm incl. wapen huur en dit was 43 dollar. je kan alles huren maar dit vond ik genoeg.
De prijzen ginder vallen inderdaad heel goed mee, maar maken die er dan geen probleem van om wapens te verhuren aan buitenlandse toeristen?
Geven ze daar een soort van basisopleiding, of is er een soort van begeleiding aanwezig? Want dat zou eigenlijk wel handig zijn :?

Als er mij nu iemand nog zou kunnen verder helpen met het quad/ATV probleempje, dan kan ik met een gerust hart vertrekken :D
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

@kevinb : je moet met je bakje munitie in de rij aanschuiven en als je aan de beurt bent, neemt je begeleider je wapen klaar en gaat met je mee in het schiethokje (of hoe noemt zoiets ? :) )
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
JeKa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeKa »

Clark County Shooting Range lees ik ook goede dingen over. Iets buiten LV maar is wel een buitenbaan.
Agnost ‎ - 5 maanden geleden
It was great fun shooting here. This was our first time shooting. We were on holiday in Vegas and saw a brochure.. went to see if we were allowed... and never expected to be able to rent a gun and pretending to be dirty Harry :D We saw the safety instructions, rented a gun ($22,-), bought eye ($5,-) and ear protection ($1,-), 50 bullets ($1,50), and a couple of targets ($4,-). If you bring everything yourself it costs you only $7,- admission but for us it was about $50,- in total. But worth every penny. The people are very friendly.... and although it's scary and noisy to stand next to a person with a shotgun/.40/automatic/etc... you know the people that come to an actual shooting range, also just want to be safe. We didn't have a clue what to do exactly, so we asked Cassie. A very lovely girl. She told us she hadn't instructed/taught anyone yet... but she was great and really took the time for us. We never felt rushed or anything like that. If we ever go back to Vegas.. we will come back here for another round. We felt very free shooting outside... with great views of the city when you turned around
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

$1.50 voor 50 kogels lijkt me wat aan goedkope kant, dat zal een typfoutje zijn, maar verder ziet het Clark County Shooting Complex er prima uit.
Aan de extensie .gov te zien nog een overheidsbaan ook. Goede tip voor een volgende keer Las Vegas. Je kunt er zelfs trouwen ! :lol:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Almeidacorp
Amerika-newbie

Bericht door Almeidacorp »

Om even op deze topic in te haken. Weet iemand een goede schietbaan in de buurt van NYC (in NYC of in de buurt)? Die dus ook non America-residents laten schieten?
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Hallo, in dec. 2009 ben ik naar deze schietbaan geweest in de buurt van Los Angeles http://www.oaktreegunclub.com/
Het is een mooie schietbaan , mooi aangelegd! Je kunt met een instructeur een rondje doen of je kunt zelfstandig een route afleggen.
Ik schiet zelf niet maar mijn zwager , die zelf schietinstructeur is was erg enthousiast.
kevinb
Amerika-newbie

Bericht door kevinb »

Bedankt voor de reacties! Hopelijk zijn er nog mensen die met deze info geholpen zijn.
Vooral die schietbaan in Vegas ziet er machtig uit: Clark County Shooting Complex
Waarschijnlijk zullen we een bezoekje brengen aan deze range.

Nog 3 dagen en ik kan vertrekken :clap:
FrankeSanne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door FrankeSanne »

Mocht je er een bezoekje aan hebben gebracht, laat het dan maar even weten hoe het was. Ben erg benieuwd!
kevinb
Amerika-newbie

Bericht door kevinb »

FrankeSanne schreef:Mocht je er een bezoekje aan hebben gebracht, laat het dan maar even weten hoe het was. Ben erg benieuwd!
We zijn vandaag naar de schietbaan geweest, rond 10u30 vertrokken uit het hotel en rond 11u30 ginder aangekomen. Het eerste loket waar je je moet inschrijven was gesloten dus vreesden we al het ergste, maar gelukkig liep er toevallig een vriendelijke range assistant rond die ons verwees naar de pistol/rifle range, bovenaan in het gebied. Eens ginder aangekomen moesten we de safety video bekijken (~4min) en een waiver tekenen.
2 reisgenoten hadden plots geen zin meer om te schieten om een of andere reden dus hebben we maar een pistol gehuurd voor een uur.

We hebben betaald:
2x line fee: $14.00
2x ear protection: $1.00
2x RP .22 pistol: $20.00
6x .22LR Fiocchi: $21.00
2x B-27: $2.00
2x B-50: $2.00
Totaal: $60.00

B-27 en B-50 waren doelwitten, maar je mag ook gerust je eigen papieren doelwit afprinten en meenemen en ginder ophangen.
Er lag genoeg tape om de doelwitten vast te hangen, indien niet kan je in de shop een hele rol kopen voor $0.50

Zowel de rifle als de pistol zijn .22 dus de kogels dat je koopt passen in beide wapens.
1 doosje kost $7.00 en heeft 50 kogels, goed voor 5x laden als je een pistol gebruikt dus :)

De ligging is op een heuvel en je ziet Vegas liggen op de achtergrond, best mooi om te zien.
Het personeel is er heel vriendelijk, en wij als beginners -die nog nooit een wapen gebruikt hebben- kregen er zonder extra kosten en met een glimlach een opleiding over het wapen.
De range assistant bleef nog even staan terwijl ik vuurde, hij keek toe of ik het herladen door had, hij gaf positieve feedback en dat was het dan.
Ook de mensen die er komen zijn heel vriendelijk en bekijken je niet raar als je even staat te sukkelen (ons target was niet goed vastgetapet en lag na 1 minuut al te bengelen op het rack, waardoor we 20min stonden te kijken hoe iedereen vuurde).

Veiligheid is er prioriteit nummer 1. Het werkt er per schietsessies van 20 minuten, dan wordt een cease fire afgekondigd.
Het werkt met 3 zones: Toeschouwers, schutters en dan de lane. Tussen schutters & lane ligt een rode lijn, tussen toeschouwers & schutters een gele lijn.
De cease fire geeft aan dat iedereen in de toeschouwerzone moet. Dan controleren de range assistants of iedereen wel weg is uit de zone, alsook een controle op alle wapens: tijdens de cease fire mag er geen enkel wapen geladen zijn en moeten de magazijnen -ongeladen- naast het wapen liggen, zoniet doen zij het.
Een tweede signaal na de cease fire geeft aan dat de schutters de lane mogen betreden om nieuwe targets op te hangen of hun schoten van dichtbij te controleren, hierbij is het strikt verboden om stil te staan in de schutterzone, de tafels waar de wapens op liggen mogen ook niet aangeraakt worden. Wanneer iedereen klaar is en alles goedgekeurd is door de range assistants, wordt een derde signaal afgekondigd waarbij de schutters terug naar hun tafels mogen en terug mogen schieten.
Allemaal heel makkelijk als je het zelf eens gedaan hebt.
Tijdens het vuren wordt er strikt toegekeken dat alle wapens ten alle tijde naar de baan gericht zijn zodat niemand gewond raakt.

Als je overdag gaat is een trui niet nodig, korte broek en tshirt volstaan, het is er lekker warm, maar zeer winderig dus ik denk dat je 's avonds en 's morgens wel een lange broek en pull zal nodig hebben.
Ondanks de ear protection spring je nog steeds een halve meter de lucht in als je het geluk hebt wanneer de mensen op de tafel naast je een zware rifle mee hebben. Wees voorbereid :p

Voor de mensen die niet willen schieten is er genoeg plaats om iets te drinken. Het café buiten de range is niet altijd open dus voor de zekerheid eigen drank & eten meenemen, in de pistol/range shop kan je wel frisdranken kopen tegen $1.75 voor een large. Het gehele gebied is er heel erg proper, behalve lege kogelhulzen is er niets van afval te bespeuren.

Al bij al niets op aan te merken, als ik nog eens in Vegas kom, ga ik er meer dan een uurtje spenderen.
Veiligheid gaat boven alles en dat maakt het -zeker voor toeristen- een goeie plek om de smaak te pakken te krijgen.
Zoals je ziet is het ook heel goedkoop dus daarvoor moet je het ook al niet laten ;)
JeKa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeKa »

Top review! Hier ga ik zeker heen als ik in Las Vegas ben! :thumbup:
Veel plezier nog met je reis!
FrankeSanne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door FrankeSanne »

Ja zeker een top review! :thumbup:
Wij zullen er zeker even een kijkje nemen in juli!
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Vorige week bij http://www.gunsandammogarage.com/ geweest in Las Vegas. Dit is een indoor schietingsbaan.

Je loopt binnen met je paspoort en vult een formulier in en je selecteert een wapen of pakkage. En je kan direct met een begeleider de baan op.

Heb geschoten met glock 9mm, uzi, ak47 en een shotgun voor $139. Kreeg persoonlijke begleiding en alles werd duidelijk uitgelegd. Mijn vriendin kon tijdens het schieten filmen en foto's maken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer