Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panorama trail (Yosemite NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jess85
Amerikafan

Re: Panorama trail (Yosemite NP)

Bericht door jess85 »

Wij zouden in september de 4 mile trail naar boven lopen en dan een bus terug naar beneden nemen. De panorama terug naar beneden zal te zwaar zijn.
Ik heb gelezen dat je wel wat geluk moet hebben om terug een bus naar beneden te kunnen nemen. Maar als ik het hier zo lees, dan nemen de meeste de bus naar boven om de panorama naar beneden te wandelen. Op de retour bus zal er dus wel plaats genoeg zijn dan hoop ik? ZIjn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
groetjes
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De wandelaars die de Panorama Trail gaan lopen nemen inderdaad een enkele rit naar Glacier Point MAAR dat gebeurt dan voor 90% ook met de bus van 8u30of 10u00.
Deze bussen hebben inderdaad veel plek vrij op de rit terug.

Hoe het zit als je 's morgens uit de vallei naar boven stapt en dan namiddagbus terug wil nemen weet ik niet.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ALs je het redt om de bus van 12.00 te halen zal het nog wel lukken neem ik aan, maar het blijft een risico zoals ik ook in jouw topic al aangaf.
Ik zou zeker niet gokken op de laatste bus, maar vroeg vertrekken zodat je op tijd bent voor die van 12.00.
Lees ook eens de opmerkingen op www.yosemitehikes.com . Dit alternatief is misschien ook niet zo gek:
Another alternative is to start at the top, hike down to the trail gate (where the trail gets closed in the winter), and then return. Except for the walking-under-Sentinel-Rock experience and the Yosemite Falls full monty, this will let you see all the best views on the trail in roughly a 3-mile (4.8 km) round trip (and though you miss the full monty, you do still get impressive views of Yosemite Falls). This route has the added advantage of sparing you the trouble of securing a seat on the bus.
Je gaat dan met je eigen auto naar GP. Het geeft je ook de mogelijkheid om nog naar Sentinel Dome en/of Taft Point te gaan. Of om de zonsondergang op GP mee te maken.
Wat je ook doet, voor de Yosemite Fall hoef je het niet te doen, die is al lang opgedroogd in september.

Marianne
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Marianne,

Het is ons niet zozeer te doen voor de yosemite fall, want ik ben me ervan bewust dat die opgedroogd zal zijn. Het is vooral om beneden te starten en dan langzaam te stijgen en ontdekken dat de uitzichten steeds spectaculairder worden. Dus willen we graag een trail naar boven lopen. Ik heb gelezen dat we idd best de bus van 12u terug nemen en we gaan dat dan ook doen, maar ik vroeg vooral af of er hier al mensen op dit forum ervaing mee hebben.

groetjes
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik haalde dat vooral aan omdat het in de quote van yosemitehikes zo nadrukkelijk genoemd werd.
Ik geloof dat ik hier nog nooit iemand gehoord heb die de FMT heeft gelopen, maar wie weet. Ik ben ook wel benieuwd!

Marianne
KingV
Amerika-ontdekker

Bericht door KingV »

Wij (vijf kerels van 24) gaan over anderhalve maand de 4-mile trail naar boven lopen en over de Panorama trail weer naar beneden. Ik heb gehoord dat het wat zwaar aan de kuiten is, maar voor de rest goed doenbaar. Ik zal hier zeker laten weten hoe het afloopt! :)
Sammo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sammo »

jess85 schreef:Wij zouden in september de 4 mile trail naar boven lopen en dan een bus terug naar beneden nemen. De panorama terug naar beneden zal te zwaar zijn.
Ik heb gelezen dat je wel wat geluk moet hebben om terug een bus naar beneden te kunnen nemen. Maar als ik het hier zo lees, dan nemen de meeste de bus naar boven om de panorama naar beneden te wandelen. Op de retour bus zal er dus wel plaats genoeg zijn dan hoop ik? ZIjn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
groetjes
Ik weet niet wanneer jullie exact in september van plan waren te gaan, maar ik reserveerde net de bus voor de Panorama trail op 14 september en toen moesten ze toch even nakijken of de bus dan nog wel reed omdat het laat in het seizoen was (hij reed gelukkig nog wel!). Wil je dus pas 2e helft van september gaan, dan zou ik zeker even navragen of de bus dan nog wel rijdt, voordat je boven staat en dan ook nog terug moet lopen. :)

Weet iemand trouwens of er een # in het reserveringsnummer kan zitten? Ik heb dit namelijk zo genoteerd (twee cijfers, een #, twee cijfers en een letter), maar ben bang dat ik de telefonist wellicht toch niet goed verstaan heb. :oops:
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

KingV schreef:Wij (vijf kerels van 24) gaan over anderhalve maand de 4-mile trail naar boven lopen en over de Panorama trail weer naar beneden. Ik heb gehoord dat het wat zwaar aan de kuiten is, maar voor de rest goed doenbaar. Ik zal hier zeker laten weten hoe het afloopt! :)
Waarom deze richting? Ik zat nu net met het idee om deze route omgekeerd te lopen... Dit als een soort van training voor de rim to rim in de grand canyon.

Greetz
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Four Mile Trail is erg steil; over het algemeen vindt men het plezieriger om langs het steilste pad omhoog te lopen, en langs de minder steile PT naar beneden. Ook qua uitzichten is het aan te raden om via de FMT omhoog te lopen: het uitzicht wordt steeds mooier hoe hoger je komt.
Voor een training voor de rim-to-rim trail zou je eigenlijk eerst naar GP moeten gaan en via de ene trail naar beneden en via de andere weer omhoog moeten lopen. :lol: Kun je ook nog de zonsondergang bij GP meemaken.

Marianne
KingV
Amerika-ontdekker

Bericht door KingV »

Wat Marianne hierboven al zegt: 4 mile hike als eerste schijnt de moeite te zijn omdat je echt boven de vallei uitstijgt en een steeds beter uitzicht krijgt, en je krijgt het zwaarste stuk van je wandeling dan in de ochtend. Ik ben er zelf nog nooit geweest, ik heb me sterk laten leiden door een aantal wandelforums op internet en yosemitehikes.com.
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

KingV schreef:Wij (vijf kerels van 24) gaan over anderhalve maand de 4-mile trail naar boven lopen en over de Panorama trail weer naar beneden. Ik heb gehoord dat het wat zwaar aan de kuiten is, maar voor de rest goed doenbaar. Ik zal hier zeker laten weten hoe het afloopt! :)
Ook wij (3 pers. 23, 24 en 28 jaar) hadden het idee om eerst de FMT te lopen en daarna via de PT naar beneden te gaan. Wij hebben allemaal al een aantal keren de vierdaagse van nijmegen uitgelopen dus we zijn wel wat gewend.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Sammo schreef:Ik weet niet wanneer jullie exact in september van plan waren te gaan, maar ik reserveerde net de bus voor de Panorama trail op 14 september en toen moesten ze toch even nakijken of de bus dan nog wel reed omdat het laat in het seizoen was (hij reed gelukkig nog wel!). Wil je dus pas 2e helft van september gaan, dan zou ik zeker even navragen of de bus dan nog wel rijdt, voordat je boven staat en dan ook nog terug moet lopen. :)
Dit vind ik dan weer minder om te lezen... :|

Volgens de informatie op internet (verscheidene sites) rijdt de Glacier Point bus tot oktober.

Wij zijn er eind september, en de Panorama Trail leek juist zo geschikt voor ons...

Kun je eigenlijk de bustickets al een dag eerder ophalen, als je telefonisch reserveert, of moet het op de dag zelf?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben de bus wel eens in oktober gereserveerd. Wel pas gereserveerd toen we daar waren, en uiteindelijk konden we niet omdat het die dag ging sneeuwen. Vorig jaar zijn we op 15 september met de bus naar boven geweest, deze hadden we thuis al gereserveerd.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

Ingrid64 schreef:Ja, je geeft je creditcardnummer op en krijgt van hen een reserveringsnummer door. De tickets voor de bus moet je dan 3o minuten voor vertrek ophalen bij Yosemite Lodge. Het bedrag is enige dagen later al vemeld op je CC overzicht.
Ik heb ook gereserveerd voor 4p voor 24 juli om 8.30 uur. Gaat heel goed telefonisch. Tip: houd een Engels spellingsalfabet bij de hand. Ze hebben vaak moeite met onze Nederlandse namen te verstaan.
misschien stomme vraag maar krijg je een reserverings nummer als bewijs of een bevestigings mail :?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

je krijgt een reserveringsnummer, geen email.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

hinko bedankt :P
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Aan de ene kant zou ik ook graag de Panorama trail gaan lopen, maar er is 1 ding waar ik erg tegenop zie. Ik heb namelijk PDS en moet daardoor soms plots naar de wc. Op de route zijn eigenlijk weinig toiletten en 7 uur is ook best een lange tijd... Hoe doen jullie dat? Ik ben namelijk bang dat ik hierdoor namelijk te weinig (lees: niet) eet en drink en dat is natuurlijk helemaal niet goed..
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
SATO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SATO »

Ik lees dat je de bus ook gewoon terug kunt boeken? Je bent dus niet verplicht om naar beneden te wandelen.
Een round-trip ticket is natuurlijk wel duurder..
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Dat klopt. Dan doe je gewoon de bus tour.
lau_j
Amerika-ontdekker

Bericht door lau_j »

Wij gaan in september, maar als ik hier zowat lees dan is het misschien aangewezen dat we ook al de bus reserveren (enkel naar Glacier point)? Bij ons zou het plan zijn om naar boven te rijden en dan de wandelinjg naar beneden te doen, dan is volgens mij toch hetgene dat het meest gedaan wordt? Is het eigenlijk haalbaar om alles te wandelen, dus naar glacier point en dan naar beneden (of is dat een stomme vraag)? Grootste 'bezorgdheid' bij mij is dat ik nogal snel reisziek wordt, zeker in bussen, dus ik heb schrik dat ik misselijk boven aan kom en dan niks meer heb aan de wandeling :-).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer