Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel "zakgeld "nemen jullie mee?
-
- Amerika-newbie
Hoeveel "zakgeld "nemen jullie mee?
Hallo,
Ik ga samen met mijn vriend 15 juni 2,5 week een rondreis doen door zuidwest Amerika. Alles is al hier in Nederland geboekt (hotels, auto, ticket) en ook al betaald. Ik dacht er zelf aan om 4000 euro mee te nemen als zakgeld, dus om daar te eten en tanken en verder vakantie dingen te doen. Denken jullie dat wij daar genoeg aan hebben om rond te komen?
Ik ben benieuwd hoeveel reisgeld jullie meenemen, en wat jullie besteden aan overige dingen ex hotels/autohuur/ticket.
groetjes
Ik ga samen met mijn vriend 15 juni 2,5 week een rondreis doen door zuidwest Amerika. Alles is al hier in Nederland geboekt (hotels, auto, ticket) en ook al betaald. Ik dacht er zelf aan om 4000 euro mee te nemen als zakgeld, dus om daar te eten en tanken en verder vakantie dingen te doen. Denken jullie dat wij daar genoeg aan hebben om rond te komen?
Ik ben benieuwd hoeveel reisgeld jullie meenemen, en wat jullie besteden aan overige dingen ex hotels/autohuur/ticket.
groetjes
Re: Hoeveel "zakgeld "nemen jullie mee?
Als de grote bedragen (hotels, auto en ticket) al betaald zijn, vind ik persoonlijk €2000,- p.p. veel geld om in 2,5 week op te maken, maar ik weet natuurlijk niet wat jullie op de planning hebben staan.
Ik zorg gewoon dat ik genoeg geld op mijn lopende rekening heb en ik pin daar wel indien het nodig is, ga zowieso niet met te veel contant geld rondlopen.
Ik zorg gewoon dat ik genoeg geld op mijn lopende rekening heb en ik pin daar wel indien het nodig is, ga zowieso niet met te veel contant geld rondlopen.
Heb je dit topic al gelezen? Het beantwoord niet volledig jouw vraag, maar biedt wel inzicht.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik neem $50 als zakgeld mee (dit hadden we nog liggen). En de rest gaat op de Credit Card.
Ik zou dus echt nooit zoveel cash meenemen. Daar ben je volgens mij ook niet voor verzekerd als het gestolen wordt.
Ik zou dus echt nooit zoveel cash meenemen. Daar ben je volgens mij ook niet voor verzekerd als het gestolen wordt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-newbie
Ik neem het ook niet cash mee. Ik stort het op mn creditcard, zodat ik een debet saldo heb staan.. ik betaal daar eigenlijk alles met mn credit card en zorg dat ik een klein beetje cash in mn portomenee heb.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
aah zo. Dat kunnen wij niet raden als je het zo opschrijft 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik stort wat bij op de zichtrekening (heb daar meestal nooit veel opstaan, bewust).
Neem een 100 à 200 dollar cash mee (om tips mee te geven, kleine aankopen mee te doen, etc).
Al de rest is via de credit card.
Op deze manier kan je je geld nooit ineens kwijt raken, ben je verzekerd tegen fraude, heb je toch wat cash bij & indien je extra wil, dan pin je gewoon.
Neem een 100 à 200 dollar cash mee (om tips mee te geven, kleine aankopen mee te doen, etc).
Al de rest is via de credit card.
Op deze manier kan je je geld nooit ineens kwijt raken, ben je verzekerd tegen fraude, heb je toch wat cash bij & indien je extra wil, dan pin je gewoon.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zorg dat ik cash heb voor het tanken,aangezien je steeds meer leest over creditcardfraude bij tankstations in de VS, en voor kleine aankopen en tips..
Wel neem ik mijn klikker voor internetbankieren mee,altijd handig.
De rest op de creditcard.
Wel neem ik mijn klikker voor internetbankieren mee,altijd handig.
De rest op de creditcard.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
We dwalen al weer af naar de cash/CC welles/nietes afdelingClaudje210 schreef:Hallo,
groetjes

Omdat wij nog wel eens met nieuwelingen over de oceaan reizen wordt ons die vraag ook vaak gesteld. En die is niet eenvoudig te beantwoorden, maar onze reisgenoten verlangen gewoon een antwoord, dus zeg ik al sinds jaar en dag; $100.- p/p/p/d moet voldoende zijn voor je natje en droogje en een regelmatige tank benzine. En die vergelijking gaat bij "normaal gedrag" tot nu toe meestal wel op.
Maar het ligt er wel aan wat er mee gedaan wordt. Naar Florida toe, pretparken en outlets bezoeken, klopt in het algemeen meer dollars uit de zak (en dat houdt je echt niet tegen

Ik denk dat jullie met dat bedrag een heel eind in de goede richting zitten.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1495 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg