Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vanuit El Paso, TX naar Mexico
-
- Amerika-newbie
Vanuit El Paso, TX naar Mexico
Ik heb eigenlijk een korte vraag maar kon er zo op het forum niets over vinden. Ik ben op reis door de States en bezoek morgen El Paso, Texas. Is het mogelijk, verantwoord en verstandig om Juarez, Mexico aan te doen voor een paar uur? Ik ben alleen (jongen, 21) en ga te voet Mexico in en om daar dezelfde dag weer terug te keren naar El Paso. Ik heb geen visum, alleen de ESTA.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: Vanuit El Paso, TX naar Mexico
Zie ook dit topic. Een visum heb je niet nodig. Doch, even de grens over wil niet zeggen dat de teller van je verblijf op nul wordt gezegd. Je dient nog steeds binnen 90 dagen na aankomst, na de eerste keer dat je op deze reis de VS binnenkwam, de VS te verlaten.
Volgens mij is Ciudad Juarez de moordhoofdstad van de wereld. Dus denk goed na voordat je gaat.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je mijn zoon was, zou ik het je niet verbieden (je bent immers volwassen met 21
), maar ik zou er niet blij mee zijn als je ging.

Wordt door de locals ten zeerste afgeraden om naar de overkant te gaan. Het is gevaarlijk. Als toerist ben je doelwit nummer 1.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ben in 2006 met mijn oom en nichtje (puerto ricanen) en twee mexicaanse vrienden van hen een dagje naar Juarez geweest, ik vond het super leuk al was de controle op de weg terug (ook te voet) super streng! Twee jaar geleden was ik weer bij hen en vroeg of we weer een keer konden maar zij gaven aan dat het te gevaarlijk was geworden, er daar mensen op klaarlichte dag vermoord werden ed. Ook de mexicanen uit de streek el paso gingen niet meer echt veel naar familie hierdoor. Ik weet niet of het minder is geworden maar het lijkt me niet handig om daar alleen rond te lopen. Google eens op Juarez 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook het ministerie van buitenlandse zaken heeft een duidelijk advies:
http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/ ... exico.html
http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/ ... exico.html
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik ben benieuwd of je vandaag nog naar Mexico bent geweest Manfred?
Ik lees nu net weer dit bericht. Gezellige boel daar in Mexico
Ik lees nu net weer dit bericht. Gezellige boel daar in Mexico

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb de grens van El Paso naar Juarez overgestoken in 2008 met 3 vrienden, allen 25+. Veel was er niet te zien, en we kregen na enkele 100den meters allerlei drugs, drank en vrouwen aangeboden. Zelfs een "donkey show", gebruik je verbeelding maar...
Op klaarlichte dag. Na een paar kilometer werd het al snel een groezelige boel dus hebben rechtsomkeer gedaan. Nog een cocktail gedronken op het enige terras waar ook nog toeristen zaten, en terug gewandeld richting grenspost. Een half uur moeten wachten en terug de USA binnen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 579 Weergaves
-
Laatste bericht door htccone
-
- 2 Reacties