Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe omgaan met (extreme) warmte?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Physiq
Amerika-ontdekker

Re: Hoe omgaan met (extreme) warmte?

Bericht door Physiq »

dimona schreef:
Physiq schreef:Ik vind dat als het hier in Nederland heel warm is echt heel drukkend en klef.
In Amerika vond ik het heerlijk!
Ik zou zeggen: probeer de oostkust eens hartje zomer. Dan is Nederland echt heel aangenaam :D
Daar vond ik het ook heerlijk.
Ik ben namelijk daar ook geweest, Washington - Buffalo - New York - Washington.
Ik kwam uit het gebouw van het vliegveld in Washington, was even een klap in het gezicht als je Nederland gewend bent maar daarna vond ik het heerlijk.
Heb op het vliegveld ook het lekkerste broodje ooit gehad. :lol:
Ik ben ook aan de oostkant ook nog naar Florida geweest, vond ik ook heerlijk.

Zoals ik al zei, moet ik toegeven dat ik heel goed tegen extreme temperaturen kan, ook als het in de min zit.
Dat zou er ook wel iets mee te maken hebben.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dus 38 graden bij 80% luchtvochtigheid vind je heerlijk, maar Nederland vind je klef. Okee...

Ik moet er wel bij zeggen dat de luchtverontreiniging hier veel minder is, dus misschien is dat het wat je merkt.
Physiq
Amerika-ontdekker

Bericht door Physiq »

Ja, dat is het waarschijnlijk.
De lucht voelde gewoon veel schoner aan daardoor voelt het sowieso al beter aan.
Laatst gewijzigd door Dude op 10 mei 2012, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Gast

Bericht door Gast »

Zou dat aan de luchtverontreiniging liggen? Ik heb het me nl. wel eens afgevraagd. In NL vond ik het met 25 graden al warm en zweterig, terwijl ik hier pas last krijg bij boven de 30. Dan is de luchtvochtigheid hier ook nog een hoger en de zon schijnt veel krachtiger.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

dimona schreef:en dat kun je dus verhelpen door genoeg te drinken (en niet door extra zout in te nemen).
Ergens wel, want het zout (en eigenlijk ook suiker) helpen juist om het vocht sneller op te nemen in je darmen. Daarom juist bevat ORS alledrie die bestanddelen.
dimona schreef:Wij hebben op een dag slechts 1.5 gram zout nodig en consumeren minstens 10 gram zout. Je moet echt belachelijke hoeveelheden zweten om een tekort aan zout te krijgen.
Vanwaar haal jij die waarden? Ik lees op wikipedia het volgende: "Sodium is an essential nutrient that regulates blood volume, blood pressure, osmotic equilibrium and pH; the minimum physiological requirement for sodium is 500 milligrams per day.[47] (...) The DRI for sodium is 2.3 grams per day,[49] but on average people in the United States consume 3.4 grams per day"

In ieder geval, zelfs al zouden we zoals jij beweert, in 35-45C nooit genoeg zout verliezen via zweet (1-2l/u, en urine niet vergeten!), als je last hebt van buikloop zoals dat wel eens kan voorvallen als je spijsvertering de jetlag en de andere eetgewoontes te boven probeert te komen, zou ik toch maar weer zout gaan eten samen met men water hoor...

Moet ook wel zeggen dat als ik mij thuis eens zwak voel owv een te lage bloeddruk, bv chips eten wel degelijk zijn effect heeft ...
Het gevoel van flauwte dat jij beschrijft, komt doorgaans niet door gebrek aan zout, maar door een lage bloedsuikerspiegel. Mensen zijn geneigd om bij extreem warm weer weinig te eten
Dat kán ook een oorzaak zijn. Echter is daarmee ook weer de verminderde inname van zout gelinkt, als mensen weinig eten ;) Daarnaast vergeet je dat mensen bij zo'n warm weer, wát vragen in de lokale McDonalds, ookal hebben ze geen honger? Een "kleine" cola van 0.5l :) Genoeg suiker voor eventjes denk ik :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

1,5 gram (keuken)zout bevat 500 mg natrium (sodium). Voor de rest lopen de Nederlandse en Amerikaanse visies over wat minimaal of maximaal nodig is, blijkbaar uiteen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

cincijansen schreef:Zou dat aan de luchtverontreiniging liggen?
Lijkt me stug. Wij hebben jaren in Mumbai, India gewoond, met heel veel luchtverontreiniging. Maar ook daar waren er periodes in het jaar waarin het heet maar niet benauwd was. Pas als het richting moesson ging werd de luchtvochtigheid veel hoger en werd het echt onaangenaam.
En na India ervaar ik Nederland toch absoluut niet als een land met veel luchtverontreiniging.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

hemmie schreef: Lijkt me stug. Wij hebben jaren in Mumbai, India gewoond, met heel veel luchtverontreiniging. Maar ook daar waren er periodes in het jaar waarin het heet maar niet benauwd was. Pas als het richting moesson ging werd de luchtvochtigheid veel hoger en werd het echt onaangenaam.
En na India ervaar ik Nederland toch absoluut niet als een land met veel luchtverontreiniging.
Maar het zou dan dus gaan om de combinatie heet-hoge luchtvochtigheid-luchtverontreiniging.

Ik heb natuurlijk niet de referentie die jij hebt, maar ik had in Europa altijd last van vastzittend slijm en hier totaal niet. De vergezichten die je hier vanaf een willekeurige heuvel/bergtop hebt, krijg je in Limburg echt alleen bij zeer uitzonderlijk weer; zelfs in Zwitserland vaker niet dan wel. Onze gasten merken ook altijd op dat de lucht hier zo heerlijk schoon voelt (en dat terwijl we volgens onze huis-nurse in het meest vervuilde deel van de VS wonen; ze moest eens weten!)

Ik merk het overigens ook aan mijn auto en tuinmeubilair enzo. Die worden veel minder snel vies hier.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb in Death Valley amper een druppel zweet gemorst, terwijl het er 40+ graden was. Vandaag heb ik hier toch echt een nat voorhoofd gehad. Gewoon een aantal water meenemen, 3x eten die dag en tussendoor wat sportdrank/marsjes snickers en je zou geen problemen moeten hebben.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

PSVwally schreef:Ik heb in Death Valley amper een druppel zweet gemorst, terwijl het er 40+ graden was.
Zoals al eerder opgemerkt, het lijkt alleen maar alsof je niet zweet, want je zweet wel degelijk. Alleen, het zweet verdampt zó snel, dat je de indruk hebt dat je niet zweet en geen vocht verliest. En dat is juist het veraderlijke eraan: mensen denken dat ze weinig tot geen vocht verliezen, en drinken dan te weinig om het verloren vocht weer aan te vullen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

dimona schreef: Maar het zou dan dus gaan om de combinatie heet-hoge luchtvochtigheid-luchtverontreiniging.
Snap ik, maar er werd hier boven gesteld dat het in NL ondanks lagere of gelijke temperatuur en luchtvochtigheid daar onaangenamer zou aanvoelen door de verontreiniging. Als die verontreiniging zoveel effect zou hebben zou het in Mumbai (volgens mij een van de vieste plekken ter wereld), waar het altijd warm is en de luchtvochtigheid ook echt niet extreem laag echt niet om uit te houden moeten zijn. En dat wordt het pas als het tegen de moesson loopt, maar dan is de luchtvochtigheid ook weer extreem hoog, en dus ook niet meer te vergelijken met Nl of de VS.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik was even aan het googlen en wat lees ik op de eerste beste site die ik aanklik:

Mumbai heeft een tropisch moessonklimaat. De luchtvochtigheid is in dit klimaat erg hoog. Dit kan samen met de luchtvervuiling uit de stad tot een zeer klam en benauwd gevoel leiden.

Tsja... 8)
Laatst gewijzigd door markro op 11 mei 2012, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik ben vandaag van Vegas naar Bryce gereden en heb toch maar even Kolob Canyon aangedaan. Daar 2 hikes gedaan; een bij het eindpunt. Is niet lang maar met de zon vol op je vond ik het wel zwaar. Taylor Creek was nog erger. Ondanks dat ik wist dat ik niet ver van het eindpunt af was ben ik toch omgekeerd. Had 1 liter water bij me die terug ook echt op was. Het was ook echt warm daar en ik vind dat niet zo fijn. Idd veel drinken en zo min mogelijk in direct zonlicht lopen. Ook kleding die snel lichaamswarmte / vocht kan verwerken is een aanrader. Ben van Kolob naar bryce gereden. Wilde Cedar Breaks NM ook nog bekijken maar daar regende het echt te hard op dat moment en zin om te wachten totdat het over was had ik niet. De temperatuur ging door de regen wel direct met gevoelsmatig 20 grdn omlaag ! Overigens regende het bij Bryce ook een beetje toenb ik aankwam maar klaarde het al snel weer op. Heb zelfs mijn jas daar aangedaan.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Met 1 liter water zou ik zelf nooit toekomen. Ik ben altijd van het idee dat je beter teveel dan te weinig kan meenemen. ;-)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Normaal gesproken wordt aangeraden om ongeveer een liter per uur te drinken tijdens een hike in redelijke hitte. Duurt je hike twee uur, zou je dus twee liter water mee moeten nemen, en ook opdrinken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Dat is wel heel veel water Dento. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet juist zou zijn, maar gewoon veel om mee te nemen. ;-)
Ik heb niet veel zin om 8L water mee te sleuren voor de hike naar Chesler Park. :shock:
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

En voor woestijngebieden is de algemene regel dat je dubbel zoveel water meeneemt dan je zou voorzien.
Reisblog: thisisfraa.be
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Voor een hike op normale hoogte en in normale temperaturen is dat ook te veel, maar zodra je op grotere hoogte en in zeer droge warmte flink gaat lopen heb je die liter per uur echt wel nodig. En veel mensen vergissen zich door te denken dat als het ergens vlak is, het geen probleem is, maar als het ergens vlak is kan het nog steeds op grote hoogte liggen, en dan droog je snel uit als je niet oplet. Zeker als je ook nog eens niet echt aan de hoogte bent gewend. Vandaar dat CamelBaks hier ook zo populair zijn: te dragen als een rugzak, zodat je het gewicht van het water minder merkt.

Onze website | Mijn blog
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Die purfication producten van Camelbak zijn ook geniaal :D
Linda85
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Linda85 »

woei wat een discussie! wel is het voor de geïnteresserde meelezerd handig als jullie blijven uitleggen waar 'hier' is, NL of USA... ik weet nou eenmaal niet waar jullie allemaal wonen.

Linda
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer