Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen, spullen meenemen of daar kopen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marielle
Amerikafan

Kamperen, spullen meenemen of daar kopen

Bericht door Marielle »

Tijdens onze reis lijkt het ons leuk (en goedkoop) om de motels af te wisselen met kamperen.

Is het beter om de kampeerspullen vanuit hier mee te nemen of kan alles ook daar worden gekocht? Of is het misschien zelfs zo dat er tenten te huur zijn op de campings?

Ik ben benieuwd naar de reacties.
Bennie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bennie »

Wij zitten met hetzelfde idee. We hebben al wel een mogelijke oplossing gevonden:

http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4664260

Afbeelding

Als je 2 nachten kampeert ipv een motel is het al terug verdient.

Kamperen in Sequoia en Yosemite staat inmiddels vast. Nu nog op zoek naar een goede camping in de buurt van Monterey en LA.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ziet er goed uit. Ik zag ook dat er op campings Cabins staan. Soort houten huisjes. Lijkt mij ook wel grappig.
Iemand daar ervaring mee??
Gast

Bericht door Gast »

Wij hebben in 2002 een rondreis gemaakt en geslapen in de KOA cabins, goed te doen hoor.
Je moet alleen een slaapzak en een kussen meenemen, die kun je trouwens ook ter plekke bij de Walmart kopen, erg goedkoop allemaal dat soort spullen.
Er zitten wel bedden en matrassen in.
Er zit alleen stroom in die cabins, geen water.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Dat klinkt goed die Cabins. Is dat niet heel erg heet?
Ik ga eens even op de site kijken of ik wat info kan vinden!!
Gast

Bericht door Gast »

Ik las op iemand zijn weblog dat er tegenwoordig in warme gebieden airco in die Koa cabins zit! Da's helemaal mooi natuurlijk.
Wij hebben geen last gehad van de hitte maar ja wij zitten meestal in het Noordwesten en daar valt het meestal wel mee hoewel ze het daar nu ook behoorlijk heet hebben.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Wat kost een Cabin ongeveer? Op internet staan prijzen van ongeveer 50 dollar. maar dat zijn ook de prijzen bij Route 6 voor de kamers en die schijnen in werkelijkheid ook veel goedkoper te zijn.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Kamperen, spullen meenemen of daar kopen

Bericht door hekkie »

Marielle schreef:Tijdens onze reis lijkt het ons leuk (en goedkoop) om de motels af te wisselen met kamperen.

Is het beter om de kampeerspullen vanuit hier mee te nemen of kan alles ook daar worden gekocht? Of is het misschien zelfs zo dat er tenten te huur zijn op de campings?

Ik ben benieuwd naar de reacties.
Hallo Marielle,

Wij hebben de nodige ervaring met kamperen met een tentje in Amerika en ook de afwisseling met overnachten in motels.

Ik heb al een aantal keren hier wat over geschreven en ook topics daarover geopend. Misschien is het interessant voor je om dat eens na te lezen hoe wij een en ander aanpakken. Hier een paar links

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =6191#6191
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ent+hekkie
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 6042#36042

Dit jaar zijn we voor het eerst met een camper op pad geweest en begin juli zijn we teruggekomen. Hoe dat beviel, kun je hier lezen http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 9133#69133
Ik heb deze keer een liveverslag bijgehouden die je hier kunt lezen.

Ik kan je trouwens het kamperen in de USA van harte aanbevelen. Er zijn genoeg kampgrounds en ze zijn geweldig, met standaard picknicktafels op iedere plek en een fireplace of barbeque. Ook in de parken en in de natuur is het, weliswaar iets eenvoudiger, maar prachtig om te kamperen.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gast

Bericht door Gast »

Marielle schreef:Wat kost een Cabin ongeveer? Op internet staan prijzen van ongeveer 50 dollar. maar dat zijn ook de prijzen bij Route 6 voor de kamers en die schijnen in werkelijkheid ook veel goedkoper te zijn.
Wij betaalden in 2002 tussen de 25 en 40 dollar, met een KOA value card.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Kan je die daar alsnog halen zo'n kaart????
Is het "gezellig" op die campings. Het leuke aan een camping lijkt ons namelijk dat je toch meer buiten bent en meer contact hebt met andere mensen (dan in een motel).
Gast

Bericht door Gast »

Wij vinden een KOA wel leuk en gezellig, ja, er is altijd wel iets te doen, meestal aardige mensen die de boel runnen, ze hebben een zwembad, wasserette, brandschone douches en toiletten, maar er zijn hier zat mensen op het forum die KOA niets vinden, het is dus heel persoonlijk.
Wij gaan als we met een camper reizen meestal 1x in de 5 a 6 dagen naar een KOA, vooral ook om de faciliteiten.
Er is meestal wel een gezamelijke BBQ en je hebt veel contact met de mede kampeerders. Tuurlijk is dat veel gezelliger dan zo'n motelkamer....
De value kaart (-10%) krijgen we altijd of van de reisorganisatie of van de camperverhuur gratis. Je kunt hem ook bij je eerste KOA camping aanschaffen, ik weet niet of hij dan ook gratis is.
Laatst gewijzigd door Gast op 26 jul 2006, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ach als we in de avond een borreltje kunnen drinken met wat mensen om ervaringen uit te wisselen dan zijn wij tevreden.

Ik zal eens informeren bij de reisorganisatie, want we hebben een auto gehuurd, dus ik weet niet of dat erbij zal zitten......
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb het steeds over een KOA maar er zijn natuurlijk meerdere mooie gezellige campings met diezelfde faciliteiten.
Lees maar eens wat reisverslagen over mensen die kamperen, met camper of tentje.
Ik raad je aan om een Woodall's gids te kopen, daar staan bijna alle campings in. Je kunt ze voor heel Amerika kopen maar ze zijn er ook per streek. (die zijn wat handzamer, de grote Woodall's is nogal dik.)
http://www.woodalls.com/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gypsygirl schreef: De value kaart (-10%) krijgen we altijd of van de reisorganisatie of van de camperverhuur gratis. Je kunt hem ook bij je eerste KOA camping aanschaffen, ik weet niet of hij dan ook gratis is.
Nee, als je hem aanschaft op een campground kost(e) het je (in 2004) $ 12,00 ik weet niet wat hij nu kost.
als je 4 á 5 x een overnachting (camper) hebt is de kaart er weer uit bij cabins bij 3 á 4 overnachtingen.
Rob
beginner
Amerika-newbie

Bericht door beginner »

Als je campeerspullen hebt zou ik ze meenemen. Je mag pp 46 kilo meenemen, dus het kan makkelijk. We hebben ook gecampeerd, het is prachtig, vooral in de parken. Je hebt dan weliswaar vaak geen douche, maar de natuur is zo mooi daar! De KOA vinden wij persoonlijk niks, maar ik hoef ook geen zwembad en gezellige buren te hebben tijdens de vakantie. In de parken heb je voldoende ruimte om je heen, altijd een vuurplaats, vaak apart een BBQ en altijd een bank en tafel. We hebben wel stoeltjes en een koelbox gekocht. Ijs kan je overal kopen en zo hadden we toch elke avond koud bier en koude wijn.
Ik kan dat van harte aanbevelen, als je van een beetje primitief houdt tenminste.
marianne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het ligt iets subtieler: je mag per persoon twee stuks bagage meenemen van maximaal 23 kg per stuk. Dus je moet je kampeerspullen dan allemaal in twee koffers of tassen kunnen proppen die niet meer dan 23 kg per stuk mogen wegen. Ik werd zelf geconfronteerd met een mogelijke overbagage toeslag toen ik een koffer van 28kg en eentje van 10 kg had. Ik heb terplekke net zolang dingen in de handbagage en andere koffer gepropt, todat die zwaarste koffer nog maar 23 kg woog. Overigens zijn kampeerspullen in de US vrij goedkoop. Tentje voor zo'n $15 is geen uitzondering (bij Walmart)
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

Loek schreef:Het ligt iets subtieler: je mag per persoon twee stuks bagage meenemen van maximaal 23 kg per stuk. Dus je moet je kampeerspullen dan allemaal in twee koffers of tassen kunnen proppen die niet meer dan 23 kg per stuk mogen wegen. Ik werd zelf geconfronteerd met een mogelijke overbagage toeslag toen ik een koffer van 28kg en eentje van 10 kg had. Ik heb terplekke net zolang dingen in de handbagage en andere koffer gepropt, todat die zwaarste koffer nog maar 23 kg woog. Overigens zijn kampeerspullen in de US vrij goedkoop. Tentje voor zo'n $15 is geen uitzondering (bij Walmart)

Jah ik zou ook alles meenemen, lekker met wat blikken tomatensoep en zak aardappels en pot pindakaas. :shock:

Nee joh, lekker op campings daar zon cabin of tent huren, kan vast wel...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Gypsygirl schreef:Ik las op iemand zijn weblog dat er tegenwoordig in warme gebieden airco in die Koa cabins zit! Da's helemaal mooi natuurlijk.
Wij hebben op de KOA in Moab gestaan. Eigenlijk zouden we daar camperen met ons tentje maar dat vonden we veel te heet. We hebben toen een cabin genomen met airco en daar hebben we zeker geen spijt van gehad.
Wij hadden trouwens onze tent, slaapmatjes en slaapzakken meegenomen. We hadden geen zin om dat ginds nog allemaal uit te gaan zoeken. We hadden een paar plunjebalen bij de dumpshop gehaald en daar de spullen in gedaan. Heel handig en stevig.

Groetjes Elly
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Bericht vanuit Amerika!

Wij zitten nu in het Zuidwesten en hoewel wij ook onze kampeerspullen bij ons hebben, "doen" we ook motels, omdat mijn zoon absoluut geen kampeerder blijkt te zijn maar zeker ook omdat het vreselijk heet is in een tentje nu, met een hittegolf van iedere dag zo'n veertig graden (en 's nachts soms niet veel kouder).
Campings zijn in de parken zo'n $ 20 per nacht, op een niet-commerciële hebben we $ 22 betaald. Op de KOA-camping in Moab hebben we ook drie nachten zo'n cabin gehuurd ($ 50 per nacht, van tevoren gereserveerd) en dat was een hele goede zet. Wel lekker je eigen plekkie hebben maar met AIRCO!!! Vriendelijke mensen bij de camping zelf, met anderen hebben we ons niet bemoeid maar voor kleinere kinderen is het er waarschijnlijk wel leuk met het zwembad(je).
En wat me opvalt hier is dat bijna overal het sanitair heel netjes is, zelfs in de middle of nowhere is het nog schoon en voorzien van toiletpapier.
Als je toch wilt gaan kamperen en je hebt zelf spullen, zou ik ze zeker meenemen maar let inderdaad op dat je tassen per stuk niet te zwaar zijn. Als je meer wilt weten, kun je misschien op m'n weblog kijken (ook foto's van de cabins).

Groeten vanuit Flagstaff!
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

Bennie schreef: Als je 2 nachten kampeert ipv een motel is het al terug verdient.
mhoah... Een motel kost 35 dollar, en een camping gemiddeld 25 dollar (in nationale parken $10/$15). Dan doe ik er toch wel iets langer over om quite te spelen.
Niels

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer