Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
27mc bakkie - mag wel/niet mee?
27mc bakkie - mag wel/niet mee?
Hallo allemaal,
Voor ons bezoek aan de US (waar we gebruik gaan maken van twee huurauto's) heeft mijn vriend twee 27mc bakkies aangeschaft om het communiceren tussen deze twee auto's makkelijker te maken en onafhankelijk van mobiele telefooons. Zou deze apparatuur door de douane tegengehouden worden als deze in de ruimbagage zit? Zijn er mensen die praktijkervaring hebben?
Ik heb al even een beetje gezocht op de website van de US goverment en kan daar niet wat vinden over communicatie apparatuur die verboden is, maar dat zal niet altijd alles zeggen...
Wederom vast dank voor jullie reacties!
Voor ons bezoek aan de US (waar we gebruik gaan maken van twee huurauto's) heeft mijn vriend twee 27mc bakkies aangeschaft om het communiceren tussen deze twee auto's makkelijker te maken en onafhankelijk van mobiele telefooons. Zou deze apparatuur door de douane tegengehouden worden als deze in de ruimbagage zit? Zijn er mensen die praktijkervaring hebben?
Ik heb al even een beetje gezocht op de website van de US goverment en kan daar niet wat vinden over communicatie apparatuur die verboden is, maar dat zal niet altijd alles zeggen...
Wederom vast dank voor jullie reacties!
Re: 27mc bakkie - mag wel/niet mee?
Makkelijker is om in de eerste de beste walmart 2 prepaid telefoons van usd 15 te kopen met ieder minimaal usd 10 aan bel tegoed. Is het bel tegoed op dan kan je bijna op elke straathoek tegoed bijkopen.
Ik vind dit een leuke maar erg omslachtige oplossing. Of het wel of niet mag kan ik je niet mee helpen.
Ik vind dit een leuke maar erg omslachtige oplossing. Of het wel of niet mag kan ik je niet mee helpen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij reden twee jaar geleden met drie campers. Drie prepaid telefoontjes, onderling bellen kostte 1,99 per dag.
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Je kunt ook overwegen om in Amerika 2 walkie talkie's aan te schaffen,wij hebben 1x professionele portofoons mee genomen naar de states,dat was in 2000 en die mochten officieel niet wat ik me nog kan herinneren.
Albert.
Albert.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mag niet, je bakkies hebben een EU goedkeur, en niet voor Amerika, en dat is voor zendapparatuur wel verplicht.
Los daarvan,hoe ga je ze monteren,en waar plaats je de antenne,(kleefvoet,neem ik aan) en neem je de antenne dan ook mee van huis?
Heel lastige oplossing,ik zou zelf liever een portofoon/walkie-talkie setje scoren bij de walmart, of desnoods idd mobiele telefoons.
Los daarvan,hoe ga je ze monteren,en waar plaats je de antenne,(kleefvoet,neem ik aan) en neem je de antenne dan ook mee van huis?
Heel lastige oplossing,ik zou zelf liever een portofoon/walkie-talkie setje scoren bij de walmart, of desnoods idd mobiele telefoons.
- Bushmaster
- Amerika-expert
http://www.walmart.com/ip/MOTOROLA-MJ27 ... T/10913180
$47,00 en klaar ben je. hebben wij ook gebruikt toen we met twee RV's onderweg waren.
$47,00 en klaar ben je. hebben wij ook gebruikt toen we met twee RV's onderweg waren.
Met betrekking tot de goedkeur op zendapparatuur, waar kan ik daar meer informatie over vinden, weet je dat?Pete.Z schreef:Mag niet, je bakkies hebben een EU goedkeur, en niet voor Amerika, en dat is voor zendapparatuur wel verplicht.
We hebben inderdaad de beschikking over een kleefantenne die in onze ruimbagage mee gaat naar Amerika.
We wilden die via een van de ramen op het dak plaatsen. Reeds getest in Nederland, blijft ook zitten bij een snelheid van ongeveer 120 km/uur.
Qua monteren van het bakkie zelf had mijn vriend bedacht dat de voeding uit de 12 volts aansluiting komt en we leggen het bakkie ergens voor in de auto.
We maken het niet vast in de auto, dat mag vast niet in een huurauto...
Ik kan je niet helpen, maar wel een heel leuk idee 
Doet me ineens weer denken aan die tijden dat je mee kon luisteren met de politie..."
Doet me ineens weer denken aan die tijden dat je mee kon luisteren met de politie..."
Code: Selecteer alles
hier over" "ja[code] zeg het maar" "Henk zit vast met zijn arm in een toiletpot" :lol:Re: 27mc bakkie - mag wel/niet mee?
De reactie van Dejavu ontlokt een grote grijns bij mijn vriend...
Waarschijnlijk gaan we in Amerika ongeveer net zulke gesprekken hebben...

Waarschijnlijk gaan we in Amerika ongeveer net zulke gesprekken hebben...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jantina schreef:Met betrekking tot de goedkeur op zendapparatuur, waar kan ik daar meer informatie over vinden, weet je dat?Pete.Z schreef:Mag niet, je bakkies hebben een EU goedkeur, en niet voor Amerika, en dat is voor zendapparatuur wel verplicht.
We hebben inderdaad de beschikking over een kleefantenne die in onze ruimbagage mee gaat naar Amerika.
We wilden die via een van de ramen op het dak plaatsen. Reeds getest in Nederland, blijft ook zitten bij een snelheid van ongeveer 120 km/uur.
Qua monteren van het bakkie zelf had mijn vriend bedacht dat de voeding uit de 12 volts aansluiting komt en we leggen het bakkie ergens voor in de auto.
We maken het niet vast in de auto, dat mag vast niet in een huurauto...
Er zou in principe een goedkeur merk op je bakkie moeten staan, maar welke voor Amerika, geen idee.
Volgens mij gebruiken ze in Amerika ook geen FM, maar AM en SSB frequenties voor de CB radio, en is de Europese apparatuur dus sowieso illegaal daar.
Hoe scherp de douane er op zal controleren durf ik echt niet te zeggen, en ik meen dat (net als hier) het bezit van de illegale apparatuur wel is toegestaan, maar het gebruik niet.
Ik zou in ieder geval je aankoopbonnen meenemen, om importheffingen voor te zijn, en ik zou er verder gewoon op rekenen dat er niet moeilijk gedaan zal worden door de douane.
Maar bij de walmart simpel een setje Motorola porto's te kopen is nog simpeler.....en zeker probleemloos legaal.
Wat gaan ze doen dan? Ze halen je koffer open en halen de spullen eruit. Volgens mij is dat het.
Als je dat risico wilt lopen, zou ik het gewoon proberen
Als je dat risico wilt lopen, zou ik het gewoon proberen
- recidivist
- Amerikafan
Het gebruik van CB radio (27MHz) is in de USA gebruikelijker dan in ons eigen landje. De bekendheid ervan bij de douane is dan ook een stuk groter en je hoeft dan ook geen grote problemen te verwachten. Plak voor de zekerheid een sticker erop met de tekst 'cb radio'.
In de USA moet de apparatuur officieel zijn goedgekeurd door de FCC, vergelijkbaar met het CE/CEPT keurmerk in Europa.
Ik reis regelmatig tussen Europa en de VS met zendapparatuur, deels in de handbagage. Ik haal die apparatuur altijd netjes uit de tas en leg hem bij de controle netjes in de 'grijze scanbakken'. De toelichting 'HAM radio" is meer dan voldoende, er heeft nog nooit iemand gekeken of het FCC logo er opstaat.
Mocht je toevallig onderdelen zijn vergeten: bij de keten Radioshack (allerlei electronica maar tegenwoordig vooral ook veel telefonie) hebben ze vrijwel alle benodigdheden voor een bakkie.
In de USA moet de apparatuur officieel zijn goedgekeurd door de FCC, vergelijkbaar met het CE/CEPT keurmerk in Europa.
Ik reis regelmatig tussen Europa en de VS met zendapparatuur, deels in de handbagage. Ik haal die apparatuur altijd netjes uit de tas en leg hem bij de controle netjes in de 'grijze scanbakken'. De toelichting 'HAM radio" is meer dan voldoende, er heeft nog nooit iemand gekeken of het FCC logo er opstaat.
Mocht je toevallig onderdelen zijn vergeten: bij de keten Radioshack (allerlei electronica maar tegenwoordig vooral ook veel telefonie) hebben ze vrijwel alle benodigdheden voor een bakkie.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
We hebben besloten het risico te nemen. We plakken een sticker op de bakkies met de tekst "CB radio" en gaan vervolgens zien waar het schip strand.
Als het lukt om ze mee te nemen, helemaal prima!
Als het niet lukt om ze mee te nemen, ook helemaal prima en hebben we van jullie voldoende alternatieven (telefoons, portofoons) gekregen.
Dank voor jullie meedenken!
Als het lukt om ze mee te nemen, helemaal prima!
Als het niet lukt om ze mee te nemen, ook helemaal prima en hebben we van jullie voldoende alternatieven (telefoons, portofoons) gekregen.
Dank voor jullie meedenken!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat in de states kanaal 9 van de CB (27.065 MHz) alleen bedoeld is voor emergencies. De overige kanalen in de 27 MHz range zijn vrij. Zolang je CB radio niet meer vermogen heeft dan 4 watt zal het wel geen problemen opleveren. Het blijft echter mogelijk dat men er iets van zegt als er geen FCC goedkeuring op staat.
Dank voor de tip over channel 9, staat genoteerd!
En verder gaan we wel kijken, ik laat nog wel even weten hoe het is gegaan bij de douane...
En verder gaan we wel kijken, ik laat nog wel even weten hoe het is gegaan bij de douane...
Update rondom het 27mc bakkie.
Het bakkie dat we hadden gekocht, moest nog wat opgeknapt worden, maar dat is niet meer gelukt voor de vakantie.
Oftewel, we zijn zonder 27mc afgereist naar Amerika en hebben daar 2 walkietalkies gekocht.
Communicatie tussen de twee auto's verliep daarmee prima tot een afstand (buiten de stad) van ongeveer 1 kilometer.
Kortom, we hebben daar veel lol en gemak van gehad!
Het bakkie dat we hadden gekocht, moest nog wat opgeknapt worden, maar dat is niet meer gelukt voor de vakantie.
Oftewel, we zijn zonder 27mc afgereist naar Amerika en hebben daar 2 walkietalkies gekocht.
Communicatie tussen de twee auto's verliep daarmee prima tot een afstand (buiten de stad) van ongeveer 1 kilometer.
Kortom, we hebben daar veel lol en gemak van gehad!
- recidivist
- Amerikafan
Hoi, leuk om te horen dat het met de portootjes ook gelukt is! Weet je ook op welke frequentie de portofoontjes werken?
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.