Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zion NP - South Campground
Zion NP - South Campground
Gezien er naar mijn idee, geen heel duidelijke overzichtskaarten van Zion NP te vinden zijn (of ik zoek gewoon verkeerd...)
Wij zijn over iets meer dan 2 wkn in Zion gok ik. We komen vanuit Bryce, en zouden dan dus de oostelijke ingang nemen. We willen al vroeg in de ochtend arriveren, en poging wagen om plekje op South Campground te bemachtigen.
Gezien de Scenic drive niet toegankelijk is voor auto's/RV's/etc, kunnen we wel vanuit de oostelijke ingang naar de South Campground? En dan van daaruit shuttle bus het park in? Of moeten we dan toch via zuidelijke ingang naar de South Campground?
Wij zijn over iets meer dan 2 wkn in Zion gok ik. We komen vanuit Bryce, en zouden dan dus de oostelijke ingang nemen. We willen al vroeg in de ochtend arriveren, en poging wagen om plekje op South Campground te bemachtigen.
Gezien de Scenic drive niet toegankelijk is voor auto's/RV's/etc, kunnen we wel vanuit de oostelijke ingang naar de South Campground? En dan van daaruit shuttle bus het park in? Of moeten we dan toch via zuidelijke ingang naar de South Campground?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zion NP
Voor vragen over de parken is de NPS-site de eerste waar je moet kijken. Heb je http://www.nps.gov/zion al geprobeerd? Onder directions/maps vind je een kaart van het park.
Het stuk vanaf de oostelijke ingang naar Springdale kun je met je eigen auto/camper rijden (hou wel rekening met de tunnel; daar moet je voor betalen met de camper). De South CG ligt aan het stuk waar je wel mag rijden, zie de park-kaart.
Marianne
Het stuk vanaf de oostelijke ingang naar Springdale kun je met je eigen auto/camper rijden (hou wel rekening met de tunnel; daar moet je voor betalen met de camper). De South CG ligt aan het stuk waar je wel mag rijden, zie de park-kaart.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 apr 2012, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zion NP
Ik las deze week ergens op dit forum dat er op dit moment gratis apps zijn bij http://www.chimani.com met daarop o.a. zion. Misschien heb je daar wat aan.
Re: Zion NP - South Campground
Bedankt voor jullie reacties.
nps.gov kijken we idd op, maar deze uitvoerige kaart heb ik nog niet gezien. Erg handig en we kunnen idd gewoon doorrijden.
Het topic met de app-tips hebben we laatst al gezien idd, zijn inmiddels ook geïnstalleerd.
nps.gov kijken we idd op, maar deze uitvoerige kaart heb ik nog niet gezien. Erg handig en we kunnen idd gewoon doorrijden.
Het topic met de app-tips hebben we laatst al gezien idd, zijn inmiddels ook geïnstalleerd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met de nieuwe indeling van de NPS-site is het niet duidelijker geworden, maar je kunt bij alle parken de "park map" op de NPS-site vinden, en daarnaast vaak nog kaarten met meer detail, of met de toegangswegen erbij.
De link die Marco geeft verwijst naar de park map. Ik heb die link niet gegeven, deels uit luiheid
, maar ook omdat je dan de andere kaarten niet ziet en het naar mijn idee goed is om zelf eens rond te kijken op de NPS-site. Er is daar zo veel informatie te vinden!
Marianne
De link die Marco geeft verwijst naar de park map. Ik heb die link niet gegeven, deels uit luiheid

Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vanuit Bryce kun je via Oostkant en tunnel er zo in. Met auto/ camper .. met camper moet je een fee betalen vanwege het feit dat ze verkeer stilleggen. De tunnel wordt dan eenrichtingsverkeer. Voor de tunnel is een stop Cayon Overlook TRail .. Die moet je doen!!! Mooie trail met prachtig uitzicht over ZIon... De Mount Carmle road of wel de 9 is ook heel mooi.
Vele plezier
Je bent over 2 wk in ZIon en je weet precies welke dag je er bent? Waarom dan gene plekje reserveren? Op watchman heb je elektra... als je met een campervan/ RV bent is dat wel fijn. Je kunt dan zo naar je plek rijden en dan lopend naar visitor center om de shuttle te nemen. Geen hurry om op tijd te zijn. Als je toch wete dat je er komt zou ik dat gewoon doen. Lekker relaxed de weg rijden met wat stops onderweg bij Red Canyon en op de Mnt Carmel Road en bij de tunnel dus.
Vele plezier
Je bent over 2 wk in ZIon en je weet precies welke dag je er bent? Waarom dan gene plekje reserveren? Op watchman heb je elektra... als je met een campervan/ RV bent is dat wel fijn. Je kunt dan zo naar je plek rijden en dan lopend naar visitor center om de shuttle te nemen. Geen hurry om op tijd te zijn. Als je toch wete dat je er komt zou ik dat gewoon doen. Lekker relaxed de weg rijden met wat stops onderweg bij Red Canyon en op de Mnt Carmel Road en bij de tunnel dus.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bedankt, we hebben Watchmen alsnog gereserveerd!
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als ik even een klein beetje in mag haken op deze topic?
In 2006 stonden we op Zion Canyon Campground aan de rivier, back in site, was een hele mooie plek. Ik had deze voor 2015 weer in gedachten mede omdat je vanaf de camping het dorp in kan lopen en de shuttle bus kan nemen. ( en wifi).
Wij willen de NP campgrounds afwisselen met een particuliere campground voor evt wassen, wifi etc. Is Watchman veel specialer om te staan en is daar vandaan ook alles lopend te doen ? ( Springdale & shuttle )
In 2006 stonden we op Zion Canyon Campground aan de rivier, back in site, was een hele mooie plek. Ik had deze voor 2015 weer in gedachten mede omdat je vanaf de camping het dorp in kan lopen en de shuttle bus kan nemen. ( en wifi).
Wij willen de NP campgrounds afwisselen met een particuliere campground voor evt wassen, wifi etc. Is Watchman veel specialer om te staan en is daar vandaan ook alles lopend te doen ? ( Springdale & shuttle )
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vanuit Watchman is alles prima lopend en met de shuttle te doen. Je loopt zo naar de plek vanwaar de shuttlebus het park in rijdt, maar waar vandaan ook de shuttle bus naar Springdale vertrekt. Persoonlijk zou ik in Zion altijd voor Watchman kiezen. Mooie ruime plekken waarvan een aantal met stroom.
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Okay, Marja, dan gaat t Watchman worden. ( na Kerst maar een reservering plaatsen ) Na Zion gaan we naar Las Vegas en leveren we de camper in, dus we moeten schoonmaken, dumpen kan ook bij Watchman gelukkig.
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA