Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
walvissen spotten westkust
walvissen spotten westkust
Hallo allemaal,
Van eind juli tot midden augustus gaan wij voor 18 dagen naar de USA.
We gaan het volgende rondje doen: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas en vervolgens weer terug naar Los Angeles.
Tussen al deze steden zullen wij de National Parks aandoen.
Het leek ons erg mooi om, wanneer wij de kuststreek bezoeken, deel te nemen aan een zogenaamde "Whale Watching Tour".
Oftewel: met een bootje de zee op om walvissen te spotten.
Mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben met zo'n tocht.
Zie je veel? Is het je geld waard? En wat is een goede plek/organisatie om dit te doen?
Ik hoor het graag,
Sandra
Van eind juli tot midden augustus gaan wij voor 18 dagen naar de USA.
We gaan het volgende rondje doen: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas en vervolgens weer terug naar Los Angeles.
Tussen al deze steden zullen wij de National Parks aandoen.
Het leek ons erg mooi om, wanneer wij de kuststreek bezoeken, deel te nemen aan een zogenaamde "Whale Watching Tour".
Oftewel: met een bootje de zee op om walvissen te spotten.
Mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben met zo'n tocht.
Zie je veel? Is het je geld waard? En wat is een goede plek/organisatie om dit te doen?
Ik hoor het graag,
Sandra
-
- Amerikafan
Re: walvissen spotten westkust
Wij gaan in juni hetzelfde doen. Wij gaan in santa cruz / monterey. Schijnt zeer de moeite te zijn, maar moet zelf nog meemaken.
Hebben geboekt op volgende site:
http://santacruzwhalewatching.com/
Hun volledig programma staat nog niet online, zal in mei verder gebeuren.
Hebben geboekt op volgende site:
http://santacruzwhalewatching.com/
Hun volledig programma staat nog niet online, zal in mei verder gebeuren.
In 2009 ben ik met 3 vrienden gaan Whale watchen in Montery.
Leuke boot met een leuke gids.
Natuurlijk is het altijd afwachten of je wat ziet en wat je ziet.
Wij zijn enkele dolfijnen tegen gekomen die met de boot meezwommen/springen.
Verder nog 3 walvissen waarvan er 1 letterlijk langs de boot omhoog kwam. Dit was schijnbaar wel erg uniek.
Ik vond het zeker de moeite waard. Neem wel dikke kleren mee, want het is echt koud midden op zee.
Leuke boot met een leuke gids.
Natuurlijk is het altijd afwachten of je wat ziet en wat je ziet.
Wij zijn enkele dolfijnen tegen gekomen die met de boot meezwommen/springen.
Verder nog 3 walvissen waarvan er 1 letterlijk langs de boot omhoog kwam. Dit was schijnbaar wel erg uniek.
Ik vond het zeker de moeite waard. Neem wel dikke kleren mee, want het is echt koud midden op zee.
Hier op het forum is er ook al wat over geschreven: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... le#p318254
Wij zijn vorig jaar in juli gaan walvissen spotten in de buurt van Monterey met https://www.sanctuarycruises.com/ Het is één van de langere trips. De kapitein is heel vriendelijk en ook de groepjes zijn niet zo groot. Wij hebben heel veel walvissen gezien waaronder 2 gigantische bleu whales en heel veel humpbacks. Op hun site krijg je onder captains log een overzicht per dag welke walvissen en ander zeegedierte ze gespot hebben.
Maar ondanks het Juli was en schitterend weer was, was het toch erg koud op de boot hou daar rekening mee.
Maar ondanks het Juli was en schitterend weer was, was het toch erg koud op de boot hou daar rekening mee.
http://sangoesstates.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (reisverhalen)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Laat je alleen niet direct meeslepen door alle mooie verhalen, meestal blijven de boten een meter op 30 van de walvissen af. Of ze drijven dan richting de walvis of je moet geluk hebben dat de walvis naar de boot komt. Vorige week hadden wij ook het geluk dat er 1 vlak voor de boot langszwom, maar dat is niet gebruikelijk. Wij hebben gewoon op de pie in monterey geboekt
-
- Amerikafan
Dus ik hoef niet persee nu al te reserveren voor begin augustus? Of zou je dat in het hoogseizoen wel aanraden?PSVwally schreef:Wij hebben gewoon op de pie in monterey geboekt
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmm volgens mij hadden wij monterey whalewatchtours en de boot zat nu al goed vol (op een donderdag), dus mss doe je er verstandig aan om het wel te reserveren. Maar het blijft weersafhankelijk natuurlijk. Bij ons waaide het maar een beetje, maar toch een aantal groene mensen achter op de boot.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Onze ervaring is heel anders PSV wally. IN Santa Cruz (stagnaro) gaat een niet zo grote boot (the Velocity) zee op. Het is er ook maar 1. Ze vertrekken dagelijks rond 12 uur en varen langs de zeeotters en zeeleeuwen en dan is het wachten op de walvissen. Er wordt ook een en ander uitgelegd en je kunt alle vragen stellen over de dieren. WIJ hebben een stuk of 5 Humpback whales (bultruggen) gezien, 2-4 blue wales (blauwe vinvis), Riso Dolfijnen en northern ... dolphins en 1 killer whale. Dat laatste was erg bijzonder want hij was alleen. Er werd echt geprobeerd om de boot nabij de walvissen te krijgen maar het is moeilijk inschatten waar ze precies bovenkomen. Ze probeerden bij een school kril te varen.. blijkbara is dat wel een beetje te zien. Wij hadden geluk dat een bultrug met zijn bek op en naast de boot boven kwam ...(moet je wel net aan goede kant staan
).
In ons verslag van 2010 kun je het hele verhaal lezen. WIj vonden het een mooie ervaring en ik vond het het geld waard!
Wij hadden gelukkig wel geboekt (begin aug) want de boot was vol! De tocht zou 3 uru duren maar we kwamen pas veel later terug. Inderdaad warm aankleden en zonnebrand smeren ondanks bewolking!

In ons verslag van 2010 kun je het hele verhaal lezen. WIj vonden het een mooie ervaring en ik vond het het geld waard!
Wij hadden gelukkig wel geboekt (begin aug) want de boot was vol! De tocht zou 3 uru duren maar we kwamen pas veel later terug. Inderdaad warm aankleden en zonnebrand smeren ondanks bewolking!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- richardbrand
- Amerikafan
- Contacteer:
Heeft iemand ervaring voor de whale watch tours bij Newport Landing Whale Watching?
Wij willen hier reseveren omdat we een go la pass nemen en deze zit daar inclusief.
Wij willen hier reseveren omdat we een go la pass nemen en deze zit daar inclusief.
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hier gana de meeste mensen bij Monterey whale watchen. Ik zou wat USA reviews opvragen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3093 Weergaves
-
Laatste bericht door Renate71
-
- 5 Reacties