Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Liveverslag Coyote: 8 juni t/m 8 juli Zuidwesten
- gigatech
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Welkom terug Roland,
We wachten met smart op de laatste dagen.
Maar doe rustig aan, ik weet sinds onze reis ook dat je aardig kapot kan zijn, de dagen na aankomst.
Groeten,
Alex
We wachten met smart op de laatste dagen.
Maar doe rustig aan, ik weet sinds onze reis ook dat je aardig kapot kan zijn, de dagen na aankomst.
Groeten,
Alex
Voor ons reisverslag : http://usa2006.alibalex.com
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Welkom thuis Roland! Ook ik heb je verslag op de voet gevolgd, en wacht met smart op de rest.
Maar je kent de regel toch, je mag niet beginnen met het plannen van je volgende reis voordat je reisverslag af is.......
Ahum..... dan mag ik zelf voorlopig niet op vakantie naar Amerika......
Maar je kent de regel toch, je mag niet beginnen met het plannen van je volgende reis voordat je reisverslag af is.......
Ahum..... dan mag ik zelf voorlopig niet op vakantie naar Amerika......
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
Gast
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
De laatste vier ontbrekende dagen zijn nu ook toegevoegd aan mijn verslag. Hiermee is het verslag (eindelijk
) helemaal gereed. :dance:
Dit jaar had ik dus voor het eerst een laptop mee om een liveverslag bij te houden. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het toch meer tijd in beslag nam dan ik vooraf op gerekend had, ondanks dat ik thuis al het nodige "voorwerk" gedaan had. De dagen dat ik alleen reisde was het nog prima te doen maar de dagen dat ik bij de familie was of bij Marjan en Jan, kwam het er gewoon niet van. Op zo'n moment gaat de vakantie natuurlijk ook voor.
Of ik een volgende keer weer een laptop meeneem weet ik op dit moment nog niet. Het was ontzettend leuk om te doen en als je dan 's ochtends de reacties leest, weet je ook dat het goed gelezen wordt en dat mensen al vol spanning op het volgende deel zitten te wachten. De reacties zijn overigens wel een drijfveer om het bij te houden.
Het kost echter gewoon veel tijd, zeker als je zo uitgebreid als ik schrijf en er foto's bij plaatst. Toch vind ik dat het leuke aan de verslagen zodat je een goede indruk en beeld krijgt hoe iemand zijn of haar vakantie beleeft.
Tot slot wil ik iedereen bedanken die trouw mijn liveverslag gevolgd heeft tijdens mijn reis. Voor jullie deed ik het en wie weet een volgende keer wel weer...
Roland
Dit jaar had ik dus voor het eerst een laptop mee om een liveverslag bij te houden. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het toch meer tijd in beslag nam dan ik vooraf op gerekend had, ondanks dat ik thuis al het nodige "voorwerk" gedaan had. De dagen dat ik alleen reisde was het nog prima te doen maar de dagen dat ik bij de familie was of bij Marjan en Jan, kwam het er gewoon niet van. Op zo'n moment gaat de vakantie natuurlijk ook voor.
Of ik een volgende keer weer een laptop meeneem weet ik op dit moment nog niet. Het was ontzettend leuk om te doen en als je dan 's ochtends de reacties leest, weet je ook dat het goed gelezen wordt en dat mensen al vol spanning op het volgende deel zitten te wachten. De reacties zijn overigens wel een drijfveer om het bij te houden.
Het kost echter gewoon veel tijd, zeker als je zo uitgebreid als ik schrijf en er foto's bij plaatst. Toch vind ik dat het leuke aan de verslagen zodat je een goede indruk en beeld krijgt hoe iemand zijn of haar vakantie beleeft.
Tot slot wil ik iedereen bedanken die trouw mijn liveverslag gevolgd heeft tijdens mijn reis. Voor jullie deed ik het en wie weet een volgende keer wel weer...
Roland
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Roland, voordat ik de laatste dagen van het verslag ga lezen, wil ik jou hartelijk danken voor het maken van het reisverslag, het zo trouw bijhouden en het publiceren er van. Ik weet hoeveel werk zo iets vergt en er gaan heel wat (vakantie)uurtjes in zitten. Mijn complimenten.Coyote schreef:Tot slot wil ik iedereen bedanken die trouw mijn liveverslag gevolgd heeft tijdens mijn reis. Voor jullie deed ik het en wie weet een volgende keer wel weer...![]()
Voor jou zelf is het natuurlijk ook een mooi aandenken en zelf merk ik, dat als ik na langere tijd mijn eigen verslagen weer eens nalees en de foto's bekijk, dat ik de reis weer helemaal maak en opnieuw geniet van alles wat wij toen hebben gedaan en gezien. Ik veronderstel, dat dat bij jou ook wel zo zal zijn als jij jouw oudere verslagen nog eens oppakt.
En of jij bij een volgende reis weer een live-verslag bijhoudt, dat zie je dan wel weer.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Paul,pdj42 schreef:Hi Roland,
Ik heb zojuist je laatste reisverslag gelezen. Erg leuk. Wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde route gereden. En ook de Angels Landing gelopen, alleen bij die kettingen was het even slikken. We hebben de top niet gehaald omdat ik ziek werd. (later bleek 40 graden koorts). Ik ben onderweg voor mijn gevoel wel drie keer 'dood' gegaan. Als mijn vriendin had geweten dat je op die hoogte 911 kon bellen had ze het misschien wel gedaan. Wij hebben ons nog afgevraagd zou er nooit een toerist naar beneden zijn gedonderd?!
Maar even een andere vraag waarom ben je niet vanuit Las Vegas naar Cincinnati gevlogen, waarom vanuit Tempe terug?
Groetjes Paul
leuk dat je mijn verslag gelezen hebt. Jammer dat je de top van Angels Landing niet gehaald hebt, maar ja, als je ziek bent is het natuurlijk extra zwaar. Ik zal eerlijk vertellen dat ik best tegen de hike naar Angels Landing op heb gekeken. Overal lees je dat het een zware hike is waar je zeker 4 tot 5 uur voor moet uittrekken. Toch wilde ik 'm graag eens lopen. Dat ik er "slechts" 3 uur over deed, verbaasde mij achteraf dan ook wel een beetje, ik ben geen getrainde hiker. Vaak heb ik wel een bepaald tempo bij zo'n hike. En omdat ik alleen loop, kan ik dat tempo ook aanhouden. Misschien dat ik 'm daarom sneller liep dan de gemiddelde hiker? Bij de kettingen moest ik trouwens ook even slikken hoor!
In Amerika zie ik dat de Amerikanen op de gekste plekken, waaronder Angels Landing, nog bereik hebben met hun mobiele telefoon. Zij zullen wellicht via een ander netwerk bellen dan wij en daardoor een beter bereik hebben. Via hen had je vriendin waarschijnlijk wel kunnen bellen.
Het zou mij niets verbazen als er wel eens een iemand "naar beneden dondert". Het schijnt dat dat nl. ook elk jaar bij de Grand Canyon gebeurt, heb ik wel eens gehoord. Je leest het eigenlijk nergens maar toch gebeuren er genoeg ongelukken in de parken. Maar goed, "use common sense" en kijk goed waar je je voeten neerzet, dan kan er weinig misgaan.
Mijn ticket had ik vorig jaar eind oktober al. Op zo'n moment weet ik nog geen exacte route. Een ticket naar Phoenix was echter veel goedkoper dan bijv. een ticket naar Las Vegas. Phoenix is nl. een van de goedkopere aanvliegsteden in Amerika, bovendien is het een netjes en niet al te groot vliegveld en redelijk rustig. Zou mij niets verbazen dat daarom de ticketprijzen naar Phoenix goedkoper zijn, ze trachten op die manier meer mensen via Phoenix te laten vliegen. Een aantal jaren gelden (in 2001) was dat nl. precies hetzelfde geval met Brussel. Vanaf Brussel was een vlucht naar Los Angeles toen NLG 300 goedkoper dan dezelfde vlucht vanaf Amsterdam. Als je dan met 3 personen vliegt (ben dat jaar met mijn broer en zijn vrouw naar Amerika geweest) is die NLG 900 snel verdiend. Terug van Las Vegas i.p.v. Phoenix (niet Tempe, ik zie nu dat ik dat niet duidelijk in het verslag heb staan, ga ik nog even aanpassen) zou het ticket ook weer een stuk duurder maken.
Ik moest nou natuurlijk wel van Las Vegas naar Phoenix rijden, maar zo'n rit vind ik juist wel mooi. Bovendien kwam ik door een gebied waar ik nog niet eerder was geweest. Zelfs de brandstofkosten van de rit naar Phoenix wegen niet op tegen het prijsverschil van het ticket. Het kost je wel een dag rijden, maar aan het eind van de vakantie (lees: laatste volle dag) vind ik dat niet zo erg, veel onderneem ik dan toch niet meer in de wetenschap dat ik de andere dag weer naar huis moet.
Roland
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Roland,
Heb weer enorm genoten van je reisverslag en foto's, geweldig dat je zoveel tijd en moeite neemt om dat gedurende je vakantie al te doen.
Er is zoveel te doen en te zien in Amerika, het is tenslotte je vakantie, dat het toch een flinke tijdsinvestering moet zijn geweest.
Bedankt voor het leesplezier!
Helena
Heb weer enorm genoten van je reisverslag en foto's, geweldig dat je zoveel tijd en moeite neemt om dat gedurende je vakantie al te doen.
Er is zoveel te doen en te zien in Amerika, het is tenslotte je vakantie, dat het toch een flinke tijdsinvestering moet zijn geweest.
Bedankt voor het leesplezier!
Helena
Terug van Las Vegas i.p.v. Phoenix (niet Tempe, ik zie nu dat ik dat niet duidelijk in het verslag heb staan, ga ik nog even aanpassen) zou het ticket ook weer een stuk duurder maken.
Roland[/quote]
Roland,
Mijn fout, ik was in de war
met Tampa in Florida. En ik begrijp nu dat Tempe dicht bij Phoenix ligt. (het was erg laat toen ik de laatste pagina van je reisverslag las)
Grt Paul
Roland[/quote]
Roland,
Mijn fout, ik was in de war
Grt Paul
Hey Roland
Ik heb echt genoten van jouw reisverslag.
Je hebt echt prachtige dingen gezien en ik was stikjaloers op je auto
Het eerste dat ik volgende keer in Amerika ga doen is: een Frappuccino drinken bij Starbucks want daar ben ik nu wel eens heel benieuwd naar.
Groetjes en nogmaals bedankt voor het leuke verslag.
Bjorn
Ik heb echt genoten van jouw reisverslag.
Je hebt echt prachtige dingen gezien en ik was stikjaloers op je auto
Het eerste dat ik volgende keer in Amerika ga doen is: een Frappuccino drinken bij Starbucks want daar ben ik nu wel eens heel benieuwd naar.
Groetjes en nogmaals bedankt voor het leuke verslag.
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hoi,
Het laatste heb ik ook gelezen.
Het was een leuk reisverslag, en volgend jaar weer?
Groeten Ess
Het laatste heb ik ook gelezen.
Het was een leuk reisverslag, en volgend jaar weer?
Groeten Ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
En gelijk heb je... Als het kan zeker doen... ennuh krijgen we dan weer een live verslag??Coyote schreef:Nou, als het aan mij ligt, dit jaar nog een keer.ess schreef:en volgend jaar weer?Twee weekjes noordwesten lijkt me wel wat...
![]()
Roland
Groetjes Ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
Hoi Ess,
Complimenten voor jullie mooie site. Ik vind de filmpjes wel heel erg gaaf. Normaal krijg ik door foto's al heel veel zin om naar amerika te gaan. Maar als ik die filmpjes zie gaat het pas echt kriebelen!!!
Ik zou wel iets willen vragen over jullie trip van NY naar DC. Zou jij even bij het noordoosten willen kijken?
Groetjes,
Marjolein
Complimenten voor jullie mooie site. Ik vind de filmpjes wel heel erg gaaf. Normaal krijg ik door foto's al heel veel zin om naar amerika te gaan. Maar als ik die filmpjes zie gaat het pas echt kriebelen!!!
Ik zou wel iets willen vragen over jullie trip van NY naar DC. Zou jij even bij het noordoosten willen kijken?
Groetjes,
Marjolein
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht