Tom Waes beklimt in de aflevering van 26 februari ( op één , belgische openbare omroep) voor het programma Tomtesteron El Capitan in Yosemite.
De laatste reeks start op zondag 19 februari met de stuntaflevering waarin Waes zelf een Boeing 737 bestuurt. Een aflevering die de afgelopen dagen al druk besproken werd in de media. Waes werd opgeleid door André Berger, de hoofdinstructeur van Jetair. De standaardpilotenopleiding is voor Waes tot de essentie herleid. Met een vliegtuig waarin als passagiers enkele vrienden van Tom zitten, moet hij opstijgen in Zaventem, naar Oostende vliegen, daar een paar "touch-and-go's" maken (landingen met een doorstart) en het vliegtuig uiteindelijk opnieuw veilig aan de grond zetten in Zaventem. Als Berger moet ingrijpen, is de opdracht mislukt.
Zijn andere uitdagingen op zondagavond zijn achtereenvolgens:
•El Capitan beklimmen: El Capitan ligt in het Yosemite National Park. Het is de zwaarste rotsbeklimming ter wereld. Waes omschrijft ze als "een marathon des sables, maar dan verticaal".
•Hoogbegaafd worden
•Bouw je eigen duikboot
•Bodybuilding: In 8 maanden tijd probeert Waes zich klaar te stomen voor het Belgisch kampioenschap bodybuilding.
•Een orkest dirigeren: Dirk Brossé assisteert Waes om de Vijfde van Beethoven te brengen.
•Schansspringen
In de allerlaatste aflevering blikt Tom Waes terug op het laatste seizoen.
Is dat met of zonder touwen??
El Capitan doen ook veel mensen zonder touwen... dat is pas stoer
National geografic had daar een paar maanden een artikel over.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada: http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
je moet weten dat deze mens nog nooit iets had beklommen, dan vind ik met touwen al meer dan stoer genoeg
[youtube][/youtube]
Laatst gewijzigd door Rob op 07 feb 2012, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Tom doet altijd alles op de authentieke en meest extreme manier .. als je de kans hebt (en nog niet hebt gedaan) moet je zeker de vorige afleveringen/seizoenen eens bekijken (haaien hypnotiseren, kanaal overzwemmen, wilde paarden temmen, shlager zingen, ...)
hier de trailer voor seizoen 3, met nogal wat stukken in Yosemite/El Capitan
Dat wordt weer super, denk ik. Tom Waes is een echte durfal! Tot hiertoe vond ik zijn Marathon des Sables zijn strafste zet!
Ik kijk al uit naar 19 februari!
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.