Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mount Rushmore bezoeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bigbag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Mount Rushmore bezoeken

Bericht door bigbag »

Hallo,

Ik ga deze zomer nog maar eens een bezoekje brengen aan de westcoast, en nu zou ik toch eens graag Mount Rushmore willen bezichtigen.
Ik zit van 1 aug t/m 11 aug in de omgeving L.A./Las Vegas (moet nog ingedeeld worden) en nu vroeg ik me af hoe ik vandaar uit het best Mount Rushmore kan bezoeken.

Is het de moeite om dezelfde dag op en neer te vliegen? Naar waar vlieg ik dan het beste? Goedkoopste? of beter ginder een nacht verblijven?

Iemand hier al ervaringen mee?

groetjes,
BB
Afbeelding
wama4040
Amerikafan

Re: Mount Rushmore bezoeken

Bericht door wama4040 »

Wij hebben dit jaar Mount Rushmore bezocht en ja, op een dik uur hebt U het daar wel bekeken.
Denkelijk vliegt U dan naar Rapid City en zou ik toch een nacht daar verblijven.
In de buurt ligt ook het Custer state park wat ook een bezoekje waard is en natuurlijk de Badlands.
Wij bezochten dit allemaal op 1 dag.Kijk hiervoor op ons blog van die dag:

http://blog.seniorennet.be/verenigdesta ... ?ID=925816

Veel plezier ginder en een mooie reis toegewenst

Ria en Guido
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

s'Avonds is er een mooie ceremonie, dan gaan de lichten aan op de rots, volkslied, de Amerikaanse geschiedenis komt langs, erg leuk om mee te maken, nachtje blijven slapen en Custer state park meepakken.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Je kunt South Dakota echt niet verlaten vóórdat je Custer State Park én Badlands NP bezocht hebt.
16x USA / 30 staten
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Ik vraag me werkelijk af om in de korte tijd dat je LA bent even op en neer te reizen naar Mount Rushmore. Dan blijft van de rest van je vakantie/verblijf niet over.

Veel beter is om een keer een afzondelijke trip te maken naar de regio van Mount Rushmore in combinatie met Yellowstone bijvoorbeeld.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Als je in die periode (1 t/m 11 Aug) Mount Rushmore wil bezoeken zou ik wel rekening houden met torenhoge accomodatieprijzen en 400.000 motorrijders om je heen :D
In die periode (officieel 6 t/m 12 Aug.) vindt namelijk de Sturgis Bike Rally plaats en dat maakt alles, qua kosten en beschikbaarheid, anders.

Een simpele Motel 6 of Comfort Inn in Rapid City die normaal $30,- tot $50,- p/n doet, kost dan ineens $180,-/$200,- p/n. Als je er van houdt, zoals wij, moet je er dan zeker heen, maar als je niets met motoren en hun berijders hebt, zou ik zeker een andere tijd kiezen om Mount Rushmore te bezoeken.

Dan is het erg de moeite waard om i.i.g. een paar dagen in dit mooie gebied door te brengen. Op z'n Japans zou ik dit zeker niet doen :mrgreen:
Er is buiten Mt. R nog behoorlijk wat te zien en doen. Bijv. Crazy Horse, Custer State Park, Deadwood, Keystone, Devil's Tower en de Badlands.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Vanuit LA/Vegas naar Mount Rushmore enkel voor de beelden is volgens mij gekkenwerk.
Je moet dat combineren met het prachtige Yellowstone, Grand Teton, Custer, Badlands en Rocky Mountains park.
Ook met Moab valt er goed te combineren.
bigbag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bigbag »

Ik zit eerst 3 dagen in LA , daarna vlieg ik voor 14 dagen naar hawaii en van 1-11/8 terug in L.A.

Wel goed om te weten van Sturgis Bike Rally, dan kan ik mijn planning daar een beetje op baseren.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer