Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vooraf reserveren van een slaapplaats in juli een must??
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vooraf reserveren van een slaapplaats in juli een must??
In juli (hoogseizoen) vertrekken we naar de westkust en ik zit toch met een niet onbelangrijke vraag.
Ik ben een backpacker in hart en nieren waardoor ik nog nooit accomodatie op voorhand geboekt heb waar dan ook.
We hebben nu gekozen voor een iets andere reis nl. zelf met de auto de westkust verkennen.
Nu heb ik wel wat schrik gekregen dat veel accomodaties wel eens vol zouden kunnen zitten in de periode waar ga gaan.
We hebben de bedoeling om in motels te slapen, luxe is absoluut geen must.
Is het nodig die op voorhand te boeken??
Ik snap dat bijvoorbeeld in de NP zoals Grand Canyon, Zion, Bryce en Yosemite alles volzet zal zijn maar in de steden vlakbij? Voorbeeld Williams om naar Grand Canyon te gaan?
Ik vermoed dat in de grootsteden het sowieso geen probleem is om een motel te vinden of zie ik dat verkeerd?
Ik ben een backpacker in hart en nieren waardoor ik nog nooit accomodatie op voorhand geboekt heb waar dan ook.
We hebben nu gekozen voor een iets andere reis nl. zelf met de auto de westkust verkennen.
Nu heb ik wel wat schrik gekregen dat veel accomodaties wel eens vol zouden kunnen zitten in de periode waar ga gaan.
We hebben de bedoeling om in motels te slapen, luxe is absoluut geen must.
Is het nodig die op voorhand te boeken??
Ik snap dat bijvoorbeeld in de NP zoals Grand Canyon, Zion, Bryce en Yosemite alles volzet zal zijn maar in de steden vlakbij? Voorbeeld Williams om naar Grand Canyon te gaan?
Ik vermoed dat in de grootsteden het sowieso geen probleem is om een motel te vinden of zie ik dat verkeerd?
Re: Vooraf reserveren van een slaapplaats in juli een must??
Ja en nee. Een dak boven je hoofd kan je altijd vinden. De kwaliteit kan echter huizenhoog verschillen en de locatie ook. Als je een navigatiesysteem meeneemt, dan zal deze veel motels en hotels aangeven waar je zo goed als altijd wel een plekje kan vinden.statler schreef:Ik vermoed dat in de grootsteden het sowieso geen probleem is om een motel te vinden of zie ik dat verkeerd?
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Als je niet van te voren wilt boeken, dan moet je er wel rekening mee houden dat je op plekken waar het druk is (dus veel aanwezige toeristen) de kans loopt dat er veel hotels vol zullen zijn en de hotels die dan nog plekken hebben de prijzen hoog houden/opvoeren. Ook kan het gebeuren dat je genoegen moet nemen met wat er nog over is (slechte kwaliteit, vieze of erg oude kamers).
Wij hebben dit ooit eens beleefd in de buurt van Tuba City, weinig hotels en alles vol. We zijn doorgereden, het werd al donker en we zijn beland in een hotel in Grey Mountain, dat was het slechtste hotel ooit! De prijs-kwaliteit was helemaal zoek. De bedden waren te klein voor ons, het was niet echt schoon en het hotel was helemaal uitgeleefd. Vanaf toen kijken we altijd hoeveel overnachtingsmogelijkheden er zijn in de buurt en ik moet zeggen dat het toch wel makkelijk is als je weet waar je gaat overnachten, geen gezoek en geen gehandel over de prijs. Je kan natuurlijk ook 1 dag van te voren reserveren?
Succes, Lyan
Wij hebben dit ooit eens beleefd in de buurt van Tuba City, weinig hotels en alles vol. We zijn doorgereden, het werd al donker en we zijn beland in een hotel in Grey Mountain, dat was het slechtste hotel ooit! De prijs-kwaliteit was helemaal zoek. De bedden waren te klein voor ons, het was niet echt schoon en het hotel was helemaal uitgeleefd. Vanaf toen kijken we altijd hoeveel overnachtingsmogelijkheden er zijn in de buurt en ik moet zeggen dat het toch wel makkelijk is als je weet waar je gaat overnachten, geen gezoek en geen gehandel over de prijs. Je kan natuurlijk ook 1 dag van te voren reserveren?
Succes, Lyan
Wij hebben verleden jaar al onze hotels geboekt via Priceline met uitzondering van de parken.
De slaapplaatsen in de parken hadden wij 1 jaar op voorhand gebeokt.
Op vele andere plaatsen sliepen wij voor 40 a 50 $ in een 2 persoonskamer.
Op ons blog vindt U telkens per dag een foto van de hotels en de kamers.
Dit gebeurde op vraag van enkele bezoekers van ons blog.
Ons blog dat wij dagelijks bijhielden vindt U hier:
http://blog.seniorennet.be/verenigdesta ... ?ID=938357
Veel succes met uw keuze
Ria en Guido
De slaapplaatsen in de parken hadden wij 1 jaar op voorhand gebeokt.
Op vele andere plaatsen sliepen wij voor 40 a 50 $ in een 2 persoonskamer.
Op ons blog vindt U telkens per dag een foto van de hotels en de kamers.
Dit gebeurde op vraag van enkele bezoekers van ons blog.
Ons blog dat wij dagelijks bijhielden vindt U hier:
http://blog.seniorennet.be/verenigdesta ... ?ID=938357
Veel succes met uw keuze
Ria en Guido
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Alhoewel ik het leuk vind om alles vooraf uit te zoeken en te boeken is dat volgens mij absoluut geen must. Zeker niet als je niet per sé in de parken wilt overnachten en genoegen neemt met een standaard motelkamer.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij boeken meestal alleen de hotels in de parken en in de heel erg toeristische plaatsen zoals Moab. Verder boeken wij helemaal niets van tevoren, wij houden er ook niet van om te gebonden te zijn.
Wij reizen altijd in het hoogseizoen met de auto, de eerste twee reizen met twee kinderen de laatste twee keer met zijn drieëen We hebben nog nooit een probleem gehad om direct een motel te vinden. Luxe vinden wij ook niet echt belangrrijk, als het maar schoon is. Of een hotel schoon is kun je ter plekke bekijken, wij vragen altijd of we eerst even de kamer mogen zien, dat is nooit een probleem. Meestal nemen we een Super 8 of Best Western of een ander keten hotel.
Dit jaar hebben wij ervaren dat het juist voordeliger kan zijn om niet van tevoren te boeken. Wij hebben diverse keren een mooie korting kunnen krijgen aan de balie van het hotel. Vaak was het tarief meteen al lager dan het tarief op internet en dan konden we na even onderhandelen er nog wel wat afkrijgen.
Wel heb ik van tevoren een lijstje gemaakt van de beste/goedkoopste hotels per plaats aan de hand van reviews op tripadvisor en hier op het forum. Dat lijstje had ik mee en als we dan bij een plaats aankwamen toetsten we gewoon het eerste hotel op het lijstje op de TomTom in. Daar was vrijwel altijd wel plaats.
Dit zou je ook in de steden kunnen doen. Ook zou je bijvoorbeeld op sommige plaatsen de avond van tevoren kunnen bellen of er plek is of als je een laptop mee hebt via internet reserveren.
Maar we zijn ook regelmatig gewoon ergens een motel binnengelopen, soms kom je dan op de meest onverwachte plekjes terecht.
De tip om via Priceline te boeken lijkt me niet zo goed voor iemand die juist het liefst flexibel is.
Wij reizen altijd in het hoogseizoen met de auto, de eerste twee reizen met twee kinderen de laatste twee keer met zijn drieëen We hebben nog nooit een probleem gehad om direct een motel te vinden. Luxe vinden wij ook niet echt belangrrijk, als het maar schoon is. Of een hotel schoon is kun je ter plekke bekijken, wij vragen altijd of we eerst even de kamer mogen zien, dat is nooit een probleem. Meestal nemen we een Super 8 of Best Western of een ander keten hotel.
Dit jaar hebben wij ervaren dat het juist voordeliger kan zijn om niet van tevoren te boeken. Wij hebben diverse keren een mooie korting kunnen krijgen aan de balie van het hotel. Vaak was het tarief meteen al lager dan het tarief op internet en dan konden we na even onderhandelen er nog wel wat afkrijgen.
Wel heb ik van tevoren een lijstje gemaakt van de beste/goedkoopste hotels per plaats aan de hand van reviews op tripadvisor en hier op het forum. Dat lijstje had ik mee en als we dan bij een plaats aankwamen toetsten we gewoon het eerste hotel op het lijstje op de TomTom in. Daar was vrijwel altijd wel plaats.
Dit zou je ook in de steden kunnen doen. Ook zou je bijvoorbeeld op sommige plaatsen de avond van tevoren kunnen bellen of er plek is of als je een laptop mee hebt via internet reserveren.
Maar we zijn ook regelmatig gewoon ergens een motel binnengelopen, soms kom je dan op de meest onverwachte plekjes terecht.
De tip om via Priceline te boeken lijkt me niet zo goed voor iemand die juist het liefst flexibel is.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Dat vind ik juist het leuke van vooraf boeken. Dan kun je mooie unieke plekjes uitkiezen die je niet tegen zou komen als je op de bonnefooi gaat. Ik speur het internet af naar leuke cabins/b&b's/hotels die juist anders zijn dan de standaard ketenmotels.vana schreef: Maar we zijn ook regelmatig gewoon ergens een motel binnengelopen, soms kom je dan op de meest onverwachte plekjes terecht.
Daar pas ik soms mijn route zelfs op aan. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben al iets meer gerustgesteld
.
Ik hou er niet zo van om op voorhand gebonden te zijn aan een hotel.
Moest dit nu veel goedkoper zijn dan zou ik eventueel mee kunnen leven maar als dit niet zo blijkt te zijn,
Lang leve de flexibiliteit

Ik hou er niet zo van om op voorhand gebonden te zijn aan een hotel.
Moest dit nu veel goedkoper zijn dan zou ik eventueel mee kunnen leven maar als dit niet zo blijkt te zijn,
Lang leve de flexibiliteit

Een vuistregel is dat er meestal wel een Motel 6 of Super 8 is die plek heeft. Let wel, het is een vuistregel dus geen garantie.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Afgelopen Juli alleen de 1e en laatste overnachting geboekt bij een KOA camping (voor een camper). Verder gewoon tussendoor gebeld of gemaild vanaf de campgounds waar we dan stonden. Aan de westkust veel vol en ook rond SF is kamperen met en camper wat lastiger. Als backpacker denk ik dat je gemakkelijker een plek vindt.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Je vind in principe meestal een plek maar het wordt wel goed zoeken en je hebt vaak weinig keus als het gaat om comfort en prijs. Soms kan je in een smerig motel in een heel onveilige buurt terecht komen. In de toeristische oorden zul je wel eens buiten de boot vallen. Of in steden waar een groot evenement aan de gang is.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
We hebben in Moab de hele (late) avond een gezin zien rondlopen langs alle hotels, waarna ze alsnog de auto instapten voor een trip naar de volgende plaats. Niks voor ons, de meeste hotels boeken we gewoon, ook wel omdat we meestal ín de parken willen zitten.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het zuidwesten heb je toch weinig goedkope motels in de buurt van de parken en andere bezienswaardigheden, ik weet bijvoorbeeld geen Motel6 in de buurt van de parken. Maar als je het niet erg vindt om wat verder te rijden kun je wel wat vinden.
Waarom neem je geen tent mee, dan heb je nog meer mogelijkehden. In de parken is reserveren wel een must, ook op de campings, tenzij het een first come first served camping is.
Ik zou ook niet te bang zijn om iets te reserveren; als je dat zelf doet kun je vaak tot 24 uur van te voren annuleren. Je blijft dan toch flexibel.
Wij reserveren de meeste overnachtingen van te voren, behalve op lange rijdagen als we niet weten hoe ver we komen. Het lukt dan wel om iets te vindne, maar dat zijn dan wel plaatsen die ver van de toeristische attracties liggen. Op drukke plaatsen reserveren we altijd; het grote voordeel vind ik dat je niet vroeg aan hoeft te komen en geen tijd verspilt met zoeken. Vergeet ook niet dat je met een motel buiten de parken veel tijd kwijt bent met heen en weer irjden, en het zoeken naar een parkeerplaats. In sommige parken staan files voor de ingang.
Marianne
Waarom neem je geen tent mee, dan heb je nog meer mogelijkehden. In de parken is reserveren wel een must, ook op de campings, tenzij het een first come first served camping is.
Ik zou ook niet te bang zijn om iets te reserveren; als je dat zelf doet kun je vaak tot 24 uur van te voren annuleren. Je blijft dan toch flexibel.
Wij reserveren de meeste overnachtingen van te voren, behalve op lange rijdagen als we niet weten hoe ver we komen. Het lukt dan wel om iets te vindne, maar dat zijn dan wel plaatsen die ver van de toeristische attracties liggen. Op drukke plaatsen reserveren we altijd; het grote voordeel vind ik dat je niet vroeg aan hoeft te komen en geen tijd verspilt met zoeken. Vergeet ook niet dat je met een motel buiten de parken veel tijd kwijt bent met heen en weer irjden, en het zoeken naar een parkeerplaats. In sommige parken staan files voor de ingang.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je daar veel ervaring mee? Wij hoeven nooit te zoeken en hebben vrijwel altijd ruim keus gehad. In een smerig hotel zijn we één keer terecht gekomen en dat was nou precies een hotel dat we maanden van tevoren gereserveerd hadden. En waarom zou je in een onveilige buurt terechtkomen? Juist als je ter plekke gaat kijken zie je hoe de buurt is.mtl schreef:Je vind in principe meestal een plek maar het wordt wel goed zoeken en je hebt vaak weinig keus als het gaat om comfort en prijs. Soms kan je in een smerig motel in een heel onveilige buurt terecht komen. In de toeristische oorden zul je wel eens buiten de boot vallen. Of in steden waar een groot evenement aan de gang is.
Moab is heel toeristisch dus daar zou ik wel ruim van tevoren reserveren anders kon je wel eens je neus stoten.
In de parken is meestal ook snel alles vol, dat zou ik reserveren als je in het park zelf wilt zitten. Hoewel het me toen we vorig jaar in Springdale (Zion) aankwamen opviel dat er nog veel vacancies waren (begin augustus). Maar dat zou ik niet riskeren.
Je kunt ook buiten de parken overnachten, bijvoorbeeld voor Yosemite in Mariposa of voor Zion in St George, daar zijn genoeg hotels te vinden. Als je niet in die enorme drukte wilt zitten kan dat prettig zijn (wij vonden het veel te druk in Yosemite) maar hou er inderdaad wel rekening mee dat je dan een stuk heen en weer moet rijden. Ga dus heel vroeg op stap.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik denk dat er altijd wel ergens een plekje zal zijn, maar sommigen vinden het fijner om van te voren geboekt te hebben. Voordeel is dat je niet hoeft te zoeken naar iets wat nog vrij is en je weet van te voren ook wat je kwijt bent. Wij hebben nu alles geboekt voor juli en tot nu toe zie ik de prijzen alleen maar stijgen..........en alles is nog annuleerbaar mocht er iets tussen komen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Lucky you. Vroeger toen ik ook vaak op de bonnefooi ging had ik helaas niet altijd de ervaring dat de eerste de beste hotel/motel waar ik binnenstapte meteen een mooie kamer had in mijn prijsklasse. Af en toe kwam het voor dat ik geluk had. Maar ik heb ook hele slechte ervaringen met bonnefooi reizen. Heb ooit eens 3 uur zitten zoeken naar een betaalbare kamer. Die stress wil ik niet meer, dus boek ik alles van te voren.vana schreef:
Heb je daar veel ervaring mee? Wij hoeven nooit te zoeken en hebben vrijwel altijd ruim keus gehad.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou dan hebben wij inderdaad geluk gehad altijd blijkbaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht