Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagje motorrijden in L.A?
Dagje motorrijden in L.A?
Hoi Allemaal,
Ik ga samen met mijn vriend in september een rondreis door amerika maken.
Hij is helemaal gek van motorrijden dus wil dan ook graag een dagje een motor huren.
Omdat onze reis al aardig is volgepland blijft daar eigenlijk alleen nog tijd voor over in los angeles.
Kan je daar mooi motorrijden? En dan meer langs de kust etc.
Of zijn er betere plekken waar we dat beter kunnen doen?
Alle tips zijn welkom!
Hij is helemaal gek van motorrijden dus wil dan ook graag een dagje een motor huren.
Omdat onze reis al aardig is volgepland blijft daar eigenlijk alleen nog tijd voor over in los angeles.
Of zijn er betere plekken waar we dat beter kunnen doen?
Alle tips zijn welkom!
Re: Dagje motorrijden in L.A?
Ben zelf geen motorrijder, maar ik vermoed dat Mulholland drive een aanrader is.
Ik heb het even gegoogled, en dat ziet er indd wel heel mooi uit!
Alleen zie wel dat er veel crashes zijn, dus dat word voorzichtig rijden haha.
Alleen zie wel dat er veel crashes zijn, dus dat word voorzichtig rijden haha.
het is bochtig, maar doe het inderdaad rustig aan. De weg is te mooi om door te razen ... heerlijk om rijden.
Afhankelijk van wat je allemaal nog wil zien/doen in Los Angeles, zou je ook naar Griffith Park kunnen met de motor. Is goed te combineren met Mulholland.
Je kunt ook wat door de lanen van Beverly Hills rijden, is ook leuk, voor even.
je kunt ook ...
Je kunt zoveel, maar weet niet wat je planning voor de rest is, hoe lang je hebt, ...
Afhankelijk van wat je allemaal nog wil zien/doen in Los Angeles, zou je ook naar Griffith Park kunnen met de motor. Is goed te combineren met Mulholland.
Je kunt ook wat door de lanen van Beverly Hills rijden, is ook leuk, voor even.
je kunt ook ...
Je kunt zoveel, maar weet niet wat je planning voor de rest is, hoe lang je hebt, ...
Hwy 1 noord van LA is mooi maar hou er rekening mee dat het zeer foggy kan zijn en dat je misschien dan beter landinwaards rijdt. In Loma Linda is er een mooie Harley shop.
veel plezier.
Rita
veel plezier.
Rita
Mulholland Drive tot Topanga, dan daar naar het Zuiden en dan nog een stuk kust doen.
Ik heb een paar jaar geleden de Mullholland Highway gereden door de Santa Monica mountains en dat is echt prachtig!
Heb o.a een stop gemaakt bij de Paramount Ranch en The Rock Store wat erg leuk was
http://www.rock-store.com/ , http://www.nps.gov/samo/planyourvisit/p ... tranch.htm
Heb o.a een stop gemaakt bij de Paramount Ranch en The Rock Store wat erg leuk was

http://www.rock-store.com/ , http://www.nps.gov/samo/planyourvisit/p ... tranch.htm
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Ik denk dat het afhangt van wat je wilt qua motor en hoeveel tijd je hebt.Chantall schreef:Hoi Allemaal,
Ik ben twee keer op pad geweest in Amerika met een gehuurde motor en het kan best leuk zijn als je niet het "racer type" bent.
"Europese motoren" worden niet veel verhuurd, of kosten veel meer dan het huren van een Harley, en zo'n Harley voelt toch anders.
(gelukkig mag je in californië wel tussen de file door zoals in Nederland, en ik ben daar niet staande gehouden voor snelheid. Wel 2x in Tennessee )
Ik heb gehuurd van http://www.eaglerider.com/
Je kunt daar ook een helm huren, hoewel ik hun helmen niet goed genoeg vindt. (van die amerikaanse eierdopjes in plaats van een echte integraal helm)
- je kunt je eigen helm wel als "personal item" meenemen in het vliegtuig.
Mullholland drive kan best mooi zijn, maar neemt de nodige tijd. Vanuit L.A. Hawthorne over Mullholland duurt het volgens mijn ongeveer een hele dag, dus kun je beter voor twee dagen een motorfiets huren. Ik heb het na twee-drie uur opgegeven en heb een route meer direct naar San Francisco gekozen.
Begin van Mullholland drive in L.A : (universal city overlook)

En dan 2-3 uur meer richting SF langs the Pacific coast highway:

- john&ann
- Amerika-ontdekker
Mijn chef is mede-eigenaar van de Nederlandse tak van Eagle-rider. Misschien kan hij iets voor je regelen daar!
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@john&ann
Misschien een leuk idee om met je chef te overleggen om AA forumleden een aanzienlijke korting te geven.
Ben zelf motorrijder in hart en nieren en om het ZW met een motor te doen lijkt me grandioos,maar om er een dikke 3200 eurie voor neer te leggen om een BMW R1299GS voor 4 weken te huren is me toch iets teveel van het goede,ik ben nu 720 euro kwijt voor een mid size suv bij Dollar via usa reisen.
Albert.
Misschien een leuk idee om met je chef te overleggen om AA forumleden een aanzienlijke korting te geven.
Ben zelf motorrijder in hart en nieren en om het ZW met een motor te doen lijkt me grandioos,maar om er een dikke 3200 eurie voor neer te leggen om een BMW R1299GS voor 4 weken te huren is me toch iets teveel van het goede,ik ben nu 720 euro kwijt voor een mid size suv bij Dollar via usa reisen.
Albert.
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Als er een contactpersoon is voor AA dan wil ik het wel voorleggen!
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Misschien kan 1 van de moderators dit oppakken of anders de beheerder van deze site.
Albert.
Albert.
- john&ann
- Amerika-ontdekker
Dat zou kunnen. Ik wacht wel even af. Ik wil best iets aan mijn chef voorleggen! Misschien is er wel iets te regelen!
Ik heb 1x via eaglerider.nl geboekt, en 1x rechtstreeks met eaglerider.com.john&ann schreef:Mijn chef is mede-eigenaar van de Nederlandse tak van Eagle-rider. Misschien kan hij iets voor je regelen daar!
Mijn ervaring is dat het goedkoper kan zijn om rechtstreeks te boeken dan om het via eaglerider.nl te laten lopen.
via de .nl site betaal je een bepaalde vaste prijs, en via de .com site kun je soms goedkoper uitkomen.
Ik ben nu twee keer coast to coast geweest op een motorfiets, beide keren een harley omdat die veel goedkoper zijn om te huren.
Zo'n Harley heeft z'n beperkingen en charmes, en het rijden in de U.S is toch anders dan in Nederland.
(omdat je bij snelheidsovertredingen toch snel een Echt probleem hebt in de U.S)
"Tail of the Dragon" (US 129)