Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke activiteit in welk park?
Welke activiteit in welk park?
Juni 2012 zijn wij 3 weken in het Zuid-Westen van Amerika en doen wij oa de volgende parken aan: Grand Canyon, Monument Valley, Moab, Bryce, Zion en Yosemite. Het lijkt ons erg leuk om een helicoptervlucht te maken, een dag te gaan raften en een stukje op een paard te rijden (ter land, ter zee en in de lucht zoals mijn vriend zegt
. Weten jullie welke activiteit waar het leukste is? Is bijvoorbeeld de helicoptervlucht boven de Grand Canyon de meest spectaculaire?
Re: Welke activiteit in welk park?
Hey Renesta,
Zelf ben ik ook nog druk aan het plannen voor mijn eerste rondreis in Amerika dus ik spreek nog niet uit ervaring.
Maar heb wel al heel wat rondgelezen hier op het forum. Van daaruit hebben wij het volgende geboekt:
- Helicoptervlucht over de Grand Canyon: link
- paardrijden in Bryce Canyon link
raften gaan wij niet doen, maar is volgens mij een aanrader in Yosemite naar wat ik al gelezen heb
Zelf ben ik ook nog druk aan het plannen voor mijn eerste rondreis in Amerika dus ik spreek nog niet uit ervaring.
Maar heb wel al heel wat rondgelezen hier op het forum. Van daaruit hebben wij het volgende geboekt:
raften gaan wij niet doen, maar is volgens mij een aanrader in Yosemite naar wat ik al gelezen heb
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Raften in Yosemite heb ik niet gezien, maar wel bv mogelijk door de Grand Canyon.
Veel mensen doen dat ook in Canyonlands.
Veel mensen doen dat ook in Canyonlands.
Wij zijn absoluut geen ervaren paardrijders maar vonden het heel speciaal in Monument Valley... ook nog een optie om het daar te doen dus 
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Waar ik ervaring mee heb:
Grand Canyon: wandelen langs de rim (mooie uitzichten) **** en een stukje naar beneden en terug (te warm voor jou in juni) ****
Monument Valley: tour met de eigen SUV door de valley (must do) **** en paardrijden (echt cowboy gevoel, 's morgen rond 6u30-7u vertrekken!) ****
Moab: wandelen in de buurt van Moab, in Arches, Canyonlands en beste nog in The Needles *****, en met de SUV de Schäfer ***, Long Canyon **** en Gemini Bridges trails *** gereden
Bryce: wandelen in de canyon (combi Queen en Navajo trail ***), stukje langs de rim en paardrijden ***** tussen de hoodoo's (stallen aan de Lodge in het park) !
Zion: wandelen (waaronder Angel's Landing ****, Hidden Canyon ***, Canyon Overlook ***, West Rim trail **** en Observation Point *****) en met de fiets door de canyon ***
Yosemite: wandelen (waaronder Panorama trail **** vanaf Glacier Point)
Grand Canyon: wandelen langs de rim (mooie uitzichten) **** en een stukje naar beneden en terug (te warm voor jou in juni) ****
Monument Valley: tour met de eigen SUV door de valley (must do) **** en paardrijden (echt cowboy gevoel, 's morgen rond 6u30-7u vertrekken!) ****
Moab: wandelen in de buurt van Moab, in Arches, Canyonlands en beste nog in The Needles *****, en met de SUV de Schäfer ***, Long Canyon **** en Gemini Bridges trails *** gereden
Bryce: wandelen in de canyon (combi Queen en Navajo trail ***), stukje langs de rim en paardrijden ***** tussen de hoodoo's (stallen aan de Lodge in het park) !
Zion: wandelen (waaronder Angel's Landing ****, Hidden Canyon ***, Canyon Overlook ***, West Rim trail **** en Observation Point *****) en met de fiets door de canyon ***
Yosemite: wandelen (waaronder Panorama trail **** vanaf Glacier Point)
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
Wij waren erg geschrokken van het paardrijden bij Bryce Canyon (tenminste de ritten uitgevoerd door Ruby's). Ik rijd zelf al jarenlang, maar was maar wat blij dat ik met twee benen op de grond stond toen ik een van hun ritten zag vertrekken ... paarden waren echt ronduit ongeschikt voor onervaren ruiters. Eentje stond in de paddock al met een beginner op zijn rug te steigeren! Het ergste was nog dat ik met iemand die notabene voor Ruby's werkt stond te praten en die vertelde dat ze regelmatig ongelukken hebben omdat de paarden er vanuit piepen!
Dat wil niet zeggen dat je als beginner nergens een leuke buitenrit kan maken, maar ik zou zelf Bryce overslaan. Vergis je niet in het gevaar van een 1000lbs 'dom' dier en draag waar je ook besluit te rijden een helm, ook wanneer dat niet verplicht is.
Wel een aanrader: Ruby's Inn ATV rides
Dat wil niet zeggen dat je als beginner nergens een leuke buitenrit kan maken, maar ik zou zelf Bryce overslaan. Vergis je niet in het gevaar van een 1000lbs 'dom' dier en draag waar je ook besluit te rijden een helm, ook wanneer dat niet verplicht is.
Wel een aanrader: Ruby's Inn ATV rides
Wow dat paardrijden in Bryce ziet er wel gaaf uit en ook leuk dat ze tochten van een halve dag hebben. Wij verblijven 2 nachten in Bryce dus dat zou zeker een leuke optie zijn! Is het verstandig de activiteiten van te voren allemaal vast te leggen of is dat in juni ook nog goed ter plekke te regelen?wezzzley schreef:Hey Renesta,
O ja misschien is het ook verstandig te melden dat ik ietswat last heb van hoogtevrees. Lopen de paarden echt langs afgronden of valt dat mee? Het speelt bij mij vooral op als ik echt over een randje moet kijken om de diepte te zien
. En hoe is dat bijvoorbeeld bij de wandeling vanaf Glacier Point? Wandelen in de bergen vind ik superleuk zolang ik geen afgronden in kan kijken...
Voor mij twee "musts' in Zion:
- The Narrows (door het water door de uitgeslepen rotswanden lopen) - unieke ervaring! Wel even een stukje doorlopen om de massa mensen te ontlopen die vaak alleen het eerste stukje lopen.
- Angels Landing: pittig, maar je wordt beloond met een prachtig uitzicht op de vallei!
Edit: lees nu net dat je last van hoogtevrees hebt. Dan is Angels Landing geen optie, aangezien je om het hoogste punt te bereiken op een vrij smalle helling omhoog gaat en aan weerskanten de hoge afgronden hebt. Maar de Narrows is wel goed te doen!
- The Narrows (door het water door de uitgeslepen rotswanden lopen) - unieke ervaring! Wel even een stukje doorlopen om de massa mensen te ontlopen die vaak alleen het eerste stukje lopen.
- Angels Landing: pittig, maar je wordt beloond met een prachtig uitzicht op de vallei!
Edit: lees nu net dat je last van hoogtevrees hebt. Dan is Angels Landing geen optie, aangezien je om het hoogste punt te bereiken op een vrij smalle helling omhoog gaat en aan weerskanten de hoge afgronden hebt. Maar de Narrows is wel goed te doen!
- lsl
- Amerikakenner
Opgelet, zoals ik al zei, als je IN de canyon wil, boek dan NIET bij Ruby's Inn maar in de Lodge van het park zelf.
De stallen liggen op 100m van de Lodge en 100m van de rim.
Ze hebben hier quarter horse paarden maar ook kruisingen, deze beesten zijn HEEL rustig, ik heb me geen ogenblik onveilig gevoeld !
Je daalt af in de canyon en komt er pas enkele uren later weer uit.
Halverweg krijg je water om te drinken.
Onderweg heb je enkele ups en downs, hoogtevrees kan hier een probleem zijn.
Zie foto's: http://imageshack.us/g/525/usa2010089.jpg/
De stallen liggen op 100m van de Lodge en 100m van de rim.
Ze hebben hier quarter horse paarden maar ook kruisingen, deze beesten zijn HEEL rustig, ik heb me geen ogenblik onveilig gevoeld !
Je daalt af in de canyon en komt er pas enkele uren later weer uit.
Halverweg krijg je water om te drinken.
Onderweg heb je enkele ups en downs, hoogtevrees kan hier een probleem zijn.
Zie foto's: http://imageshack.us/g/525/usa2010089.jpg/
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het je om de genoemde activiteiten gaat, dan is voor een helicoptervlucht de GC inderdaad het aangewezen park.
Paardrijden kan overal; ik heb het in Yosemite gedaan, de tocht naar Mirror Lake. Rustige dieren en geen steile afgronden. Op tijd reserveren is wel wenselijk. Zie ook www.yosemitepark.com .
Raften kan in Yosemite, op de Merced River, zie daarvoor ook bovengenoemde site. Is in juni geweldig om te doen. Verder zul je voor het raften buiten de parken moeten zijn, zoals op de Colorado bij Moab of bij Page. Door de GC is geen reële mogelijkheid, dat zijn meerdaagse tochten die je heel erg ruim van te voren moet reserveren.
Om je goed te kunnen adviseren is het ook wel handig om te weten hoeveel tijd je overal hebt en waar je overnacht.
Marianne
Paardrijden kan overal; ik heb het in Yosemite gedaan, de tocht naar Mirror Lake. Rustige dieren en geen steile afgronden. Op tijd reserveren is wel wenselijk. Zie ook www.yosemitepark.com .
Raften kan in Yosemite, op de Merced River, zie daarvoor ook bovengenoemde site. Is in juni geweldig om te doen. Verder zul je voor het raften buiten de parken moeten zijn, zoals op de Colorado bij Moab of bij Page. Door de GC is geen reële mogelijkheid, dat zijn meerdaagse tochten die je heel erg ruim van te voren moet reserveren.
Om je goed te kunnen adviseren is het ook wel handig om te weten hoeveel tijd je overal hebt en waar je overnacht.
Marianne
Ik denk dat de helicoptervlucht voor ons ook het leukse is boven de Grand Canyon aangezien we daar maar 1 overnachting hebben en zo toch een indruk kunnen krijgen van het park. Wanneer is deze vlucht het mooiste om te doen? Laat in de middag of vroeg in de ochtend? Ik heb bij jou op je blog de foto's gezien van het raften in Yosemite Marianne, echt super mooi! De Colorado lijkt me aan de andere kant ook heel bijzonder...
Bij de genoemde parken verblijven wij:
1 nacht in Gouldings's Lodge in Monument Valley,
2 nachten in Moab
1 nacht in Torrey
2 nachten in de Ruby's Inn in Bryce
2 nachten in Springdale
2 nachten in Curry Village in Yosemite
Bij de genoemde parken verblijven wij:
1 nacht in Gouldings's Lodge in Monument Valley,
2 nachten in Moab
1 nacht in Torrey
2 nachten in de Ruby's Inn in Bryce
2 nachten in Springdale
2 nachten in Curry Village in Yosemite
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ben niet voor een helicoptervlucht. Vind het teveel geld kosten en bovendien is mijn indruk dat je vanaf de viewpoints meer als voldoende de GC kunt zien. Vraag me zelfs af of je wel een juiste indruk kunt krijgen als je boven de GC vliegt in een heli.
Maar: ieder zijn keus
Maar: ieder zijn keus
- lsl
- Amerikakenner
bij mij was het omgekeerdis mijn indruk dat je vanaf de viewpoints meer als voldoende de GC kunt zien
na 1,5 dag de viewpoints, enkele stukken langs de rim en een stukje de canyon te hebben gedaan, vond ik de helicoptervlucht een perfecte afsluiting, de vlucht gaf ons een beter gevoel van de grootsheid van de GC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 2 nachten Bryce zou ik daar gaan paardrijden. Eigenlijk is de tijd voor raften in zowel Moab als Yosemite wel beperkt, zeker als je bij Moab zowel Arches als Canyonlands wlit bezoeken.
Kijk voor de heilkoptervlucht ter plekke of en wanneer je die wilt doen. Wij vonden het zeker de moeite waard, maar een wandeling langs de rim en een stuk naar beneden lopen zijn ook aan te raden.
Marianne
Kijk voor de heilkoptervlucht ter plekke of en wanneer je die wilt doen. Wij vonden het zeker de moeite waard, maar een wandeling langs de rim en een stuk naar beneden lopen zijn ook aan te raden.
Marianne
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Misschien komt het ook wel omdat ik met het vliegtuig (lijnvlucht) reeds 2x over de GC ben gevlogenlsl schreef:bij mij was het omgekeerdis mijn indruk dat je vanaf de viewpoints meer als voldoende de GC kunt zien
na 1,5 dag de viewpoints, enkele stukken langs de rim en een stukje de canyon te hebben gedaan, vond ik de helicoptervlucht een perfecte afsluiting, de vlucht gaf ons een beter gevoel van de grootsheid van de GC
Weet niet of ze nog steeds zo vliegen maar het was van Atlanta naar Las Vegas met Delta in september 2001.
Ik heb onlangs ook gelezen dat je kan raften in page, in de buurt van Lake Powell.
Dan maak je een tochtje over de Colorado Rivier.
Maar zoals eerder gezegd, ervaring heb ik er nog niet mee
[edit] zie dat Marianne dit al heeft aangehaald
Dan maak je een tochtje over de Colorado Rivier.
Maar zoals eerder gezegd, ervaring heb ik er nog niet mee
[edit] zie dat Marianne dit al heeft aangehaald
-
wenneke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn ook gaan paardrijden (naja, muilezelrijden is het eigenlijk) in Bryce en specifiek via canyontrailrides. Dit is degene die vanaf de Lodge in Bryce vertrekt. Voor onze dochter die al jaren op paardjes rondhuppelt was het tergend langzaam, maar voor ons was het perfect!
Heerlijk in stap genieten van al het moois om je heen. En wij hadden ons pap nog bij ons die voor de geluidseffecten zorgde door bij elk bochtje en afgrondje te gaan brullen....
Ik vond dit een van mijn meest stomme plannen van die vakantie want ik ben en bang voor zowat alles met hoefjes en heb hoogtevrees. Maar ooh wat was het geweldig, perfect gaaf! Zeker een aanrader dus!!! De muilezels zagen er trouwens erg goed uit, hoeven maar 1x per dag die tocht te maken en gaan na de tocht meteen terug naar de stallen dus staan niet in de brandende zon verder.
Raften hebben we gedaan in Yosemite en is erg prettig. Het tempo is erg gemoedelijk, maar wat een mooie manier om een klein stukje van Yosemite te zien. Bij ons stond het water nog erg hoog (voor de tijd van het jaar, juli) en we waren na een uur of twee wel klaar. Dan hebben we nog wel 3x het bootje naar de kant gesleurd om te picknicken en te zonnen of zo hoor.
In Page hebben we een bootje gehuurd op Lake Powell. Leek me ook wel een keer leuk en dat was het dus ook!
Succes en nog veel plezier met het verder plannen van je reis!
Heerlijk in stap genieten van al het moois om je heen. En wij hadden ons pap nog bij ons die voor de geluidseffecten zorgde door bij elk bochtje en afgrondje te gaan brullen....
Ik vond dit een van mijn meest stomme plannen van die vakantie want ik ben en bang voor zowat alles met hoefjes en heb hoogtevrees. Maar ooh wat was het geweldig, perfect gaaf! Zeker een aanrader dus!!! De muilezels zagen er trouwens erg goed uit, hoeven maar 1x per dag die tocht te maken en gaan na de tocht meteen terug naar de stallen dus staan niet in de brandende zon verder.
Raften hebben we gedaan in Yosemite en is erg prettig. Het tempo is erg gemoedelijk, maar wat een mooie manier om een klein stukje van Yosemite te zien. Bij ons stond het water nog erg hoog (voor de tijd van het jaar, juli) en we waren na een uur of twee wel klaar. Dan hebben we nog wel 3x het bootje naar de kant gesleurd om te picknicken en te zonnen of zo hoor.
In Page hebben we een bootje gehuurd op Lake Powell. Leek me ook wel een keer leuk en dat was het dus ook!
Succes en nog veel plezier met het verder plannen van je reis!
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten / 2012: New York & Washington / 2022: Rondje New England en NYC / 2024: New York & Florida / 2025: Washington D.C & New York / 2026: Florida & cruise
2011: Zuidwesten / 2012: New York & Washington / 2022: Rondje New England en NYC / 2024: New York & Florida / 2025: Washington D.C & New York / 2026: Florida & cruise
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 8567 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 20 Reacties