Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuidwesten in winter bezoeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Joachim
Amerika-newbie

Zuidwesten in winter bezoeken

Bericht door Joachim »

Hallo

Ik ben van plan om in januari/februari naar het zuidwesten te gaan, meer bepaald Los Angeles, San Diego, Moab. Heeft er iemand ervaring om in deze periode naar daar te gaan? Iemand tips?

Joachim
Hockey
Amerika-expert

Re: Zuidwesten in winter bezoeken

Bericht door Hockey »

San Diego is heerlijk weer meestal. LA verschilt heel sterk van de precieze locatie waar je bent, en Moab durf ik niet te zeggen.

Een tip is om qua route heel goed te kijken welke passen open zijn.
Joachim
Amerika-newbie

Bericht door Joachim »

De route ben ik nog mee bezig om te plannen, kan ik later nog wel plaatsen in het andere forumgedeelte. In San Diego blijven we toch een aantal dagen. Via San Diego zou ik wel over Phoenix, Tucson, Albuquerque waarschijnlijk rijden en dan naar Denver.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vlieg je op Los Angeles of San Diego en weer terug van Denver? En hoe lang heb je voor deze trip.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Vergeleken met NL is het meestal aanzienlijk lekkerder, maar als je pech hebt kan het ook koel en nat zijn. Het is een prima tijd om de woestijnen (Palm Springs, Death Valley, etc.) te bezoeken, maar hooggelegen plekken (zoals Moab) kunnen verrassend koud zijn. Sneeuw is zeker mogelijk in de hogergelegen gebieden. Wij hadden in het vroege voorjaar sneeuw toen we van Death Valley terug reden (in de Panamint range, direct naast Death Valley).
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

http://reisverhalen2.webs.com/terugnaarzwusa2011.htm
wij gingen vorig jaar op het einde van de winter naar het zuidwesten - dit is de link naar het reisverslag - en het was HEERLIJK;
veel rustiger als in de zomer, en de woestijngebieden doen echt deugd als je uit ons druilerig landje komt :-)
Joachim
Amerika-newbie

Bericht door Joachim »

Bedankt voor het reisverslag, heel interessant om te lezen.

Ik vlieg op Los Angeles, en vandaar ook terug. Ik ben in Amerika 17 nachten. Los Angeles, Las Vegas, Monument Valley, zo naar Moab en dan naar Denver, vandaar lange ritten naar San Diego, met enkele tussenovernachtingen. Sneeuw vind ik niet erg, wel hoop ik dat de wegen dan te berijden zijn, ga wel een suv huren, proberen een echte 4x4.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

<< Sneeuw vind ik niet erg>> Ik denk niet dat je een idee hebt hoe het kan spoken op de route die je denkt te gaan rijden. Welliswaar zijn ze in de hoger gelegen gebieden ingesteld op sneeuw en rukken de sneeuwploegen snel uit maar bij een ploteslinge blizzard heb je een probleem. Zelfs langs interstates als I70 zie je borden dat kettingen nodig kunnen zijn maar van je verhuurbedrijf mag je geen kettingen gebruiken. Ook I40 richting Williams kan dicht zitten en dan blijft er maar een ding over. Wachten. Zorg dat je altijd water en voedsel bij je hebt. Ik zeg niet dat het altijd slecht is maar je moet op het ergste voorbereid zijn. Zo'n weg als naar Monument Valley zou ik niet graag in een sneeuwstorm rijden om nog maar niet te spreken van icy roads. Een 4x4 huren zal niet gemakkelijk zijn. Hoogstens een awd (permanente 4 wiel aandrijving).
Yeehaw
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ben het met Yeehaw eens, volgens mij onderschat je de sneeuw hier nogal! Zelfs als ik binnen de city limmits blijf zorg ik in deze tijd van het jaar altijd dat ik winterkleding en dekens enz voor iedereen in de auto heb. En van die handwarmpakjesdingen. Als we verder weg meoten hebben we altijd een flinke verzameling noodgevallenspul bij ons. Gebeurt hier echt heel regelmatig dat mensen vast komen te zitten in de sneeuw.

Een SUV is echt niet genoeg om door een flinke sneeuwstorm te rijden. Zelfs met een Hummer, Jeep of F350 heb je echt geen garantie dat je niet vast komt te zitten.
Joachim
Amerika-newbie

Bericht door Joachim »

Ok, bedankt voor de raad. Ik wist niet dat het er zo erg kan sneeuwen daar. Ik zal me er goed op voorbereiden.
Tuxie
Amerika-newbie

Bericht door Tuxie »

Wij gaan ook in de winter. Vertrekken op 19 januari naar Phoenix voor onze rondreis te starten. Ik had al eens bij Emphy gepolst hoe het is die periode.
Bij hem was het de vorige keer heel goed meegevallen maar toch ben ik er niet gerust in :)
eelde1904
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eelde1904 »

Wij gaan in de regel naar de USA na het seizoen. Als je de lijnk volgt op onze site lees tijdens de laatste dagen je onze belevenissen.

Misschien helpen ze je

http://www.honest.nl/reis%20usa%202002/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer