Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto in San Francisco ?
Auto in San Francisco ?
Ik had deze vraag al eerder gesteld in mijn route topic maar aangezien niet iedereen daar in leest stel ik deze vraag maar even apart :
Wij reizen van Seattle naar Las Vegas.
Om 300$ drop off kosten te vermijden kijken we nu om de wagen in te ruilen in San Francisco en opnieuw te huren van SF naar Las Vegas.
Maar hoe zit het nu echt om zonder wagen San Francisco te verkennen? Dingen die we willen doen zijn :
Alcatraz, Financial district, Alamo Square, fietsen over de Golden gate bridge, met de auto eens rijden over de golden gate bridge, Chinatown, fisherman's Wharf, Lombard street afrijden, naar het uitkijkpunt voor een overzichtsfoto van SF (liefst 's avonds) en ik vergeet wellicht nog wat.
Wij komen aan op dinsdag de 18e (wellicht 's avonds of late namiddag pas) en vertrekken opnieuw op zaterdagmorgen de 22e.
Zouden jullie de wagen meteen de eerste avond inleveren en dan vrijdag morgen de andere wagen ophalen.
Dan kunnen we de dingen die waar met de wagen voor nodig hebben doen op de dag dat we aankomen in SF, dus op dinsdag late namiddag, en de ganse vrijdag. Is dit voldoende of telang?? Kortom, waarvoor moeten we zeker een auto hebben en wat kunnen we met de voetjes/fiets/OV doen?
Nog even een vb voor een Midd Size SUV:
02/09 (20u) - 18/09 (20u) : Seattle - San Francisco = 517,66 euro
21/09 (09u) - 29/09 (09u) : San Francisco - Las Vegas = 258,83 euro
Samen geteld dus 776,49 euro, en geen drop off kosten
Rechstreeks van Seattle naar Las Vegas = 850,70 euro + 300$ drop off kosten.
toch een behoorlijk verschil en de moeite waard om even met koffers te sleuren in San Francisco vinden wij.
Nu zijn wij wel 'gewend' om de wagen in Las Vegas altijd wat eerder binnen te brengen, omdat we de laatste twee dagen de wagen toch niet meer gebruiken. Betalen om op de parking te zetten is ook maar weggegooid geld. Vorige jaren hielden we hem 2 dagen en deden dan de outletts en freemontstreet. De twee laatste dagen zijn dan slenterdagen.
Wellicht doen we dat zo opnieuw en dan gaat er nog wat van de prijs af.
Alvast bedankt
Bart
Wij reizen van Seattle naar Las Vegas.
Om 300$ drop off kosten te vermijden kijken we nu om de wagen in te ruilen in San Francisco en opnieuw te huren van SF naar Las Vegas.
Maar hoe zit het nu echt om zonder wagen San Francisco te verkennen? Dingen die we willen doen zijn :
Alcatraz, Financial district, Alamo Square, fietsen over de Golden gate bridge, met de auto eens rijden over de golden gate bridge, Chinatown, fisherman's Wharf, Lombard street afrijden, naar het uitkijkpunt voor een overzichtsfoto van SF (liefst 's avonds) en ik vergeet wellicht nog wat.
Wij komen aan op dinsdag de 18e (wellicht 's avonds of late namiddag pas) en vertrekken opnieuw op zaterdagmorgen de 22e.
Zouden jullie de wagen meteen de eerste avond inleveren en dan vrijdag morgen de andere wagen ophalen.
Dan kunnen we de dingen die waar met de wagen voor nodig hebben doen op de dag dat we aankomen in SF, dus op dinsdag late namiddag, en de ganse vrijdag. Is dit voldoende of telang?? Kortom, waarvoor moeten we zeker een auto hebben en wat kunnen we met de voetjes/fiets/OV doen?
Nog even een vb voor een Midd Size SUV:
Rechstreeks van Seattle naar Las Vegas = 850,70 euro + 300$ drop off kosten.
toch een behoorlijk verschil en de moeite waard om even met koffers te sleuren in San Francisco vinden wij.
Nu zijn wij wel 'gewend' om de wagen in Las Vegas altijd wat eerder binnen te brengen, omdat we de laatste twee dagen de wagen toch niet meer gebruiken. Betalen om op de parking te zetten is ook maar weggegooid geld. Vorige jaren hielden we hem 2 dagen en deden dan de outletts en freemontstreet. De twee laatste dagen zijn dan slenterdagen.
Wellicht doen we dat zo opnieuw en dan gaat er nog wat van de prijs af.
Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Re: Auto in San Francisco ?
Wij verbleven in het hotel Comfort inn by the bay en hadden geen auto in San Francisco.
Van de luchthaven zijn we met de metro naar de stad gegaan en daarna met een taxi naar het hotel.
Wel hadden wij een San Francisco pass gekocht voor 33 €.
Hiermee konden we 7 dagen het openbaar vervoer gebruiken inclusief de kable car.
Er is een vrij goed netwerk van bussen in de stad.
Ook hadden wij 6 bezienswaardigheden die we met de pass mochten bezoeken zoals oa een boottocht onder de brug en langs Alcatraz.
De tour in Alcatraz hadden wij 3 maand op voorhand geboekt omdat hij anders misschien was uitverkocht.
Een kort filmpje heb ik gemaakt over onze tour door San Francisco:
http://www.youtube.com/watch?v=1aSk8PmT3-U
Ook hielden wij dagelijks een blog bij dat U hier kan vinden:
http://blog.seniorennet.be/1948guido/ar ... ?ID=640033
Links kan U klikken op de dagen die U wil lezen.
Nog vragen? Terugmailen hé
Ria en Guido
Van de luchthaven zijn we met de metro naar de stad gegaan en daarna met een taxi naar het hotel.
Wel hadden wij een San Francisco pass gekocht voor 33 €.
Hiermee konden we 7 dagen het openbaar vervoer gebruiken inclusief de kable car.
Er is een vrij goed netwerk van bussen in de stad.
Ook hadden wij 6 bezienswaardigheden die we met de pass mochten bezoeken zoals oa een boottocht onder de brug en langs Alcatraz.
De tour in Alcatraz hadden wij 3 maand op voorhand geboekt omdat hij anders misschien was uitverkocht.
Een kort filmpje heb ik gemaakt over onze tour door San Francisco:
http://www.youtube.com/watch?v=1aSk8PmT3-U
Ook hielden wij dagelijks een blog bij dat U hier kan vinden:
http://blog.seniorennet.be/1948guido/ar ... ?ID=640033
Links kan U klikken op de dagen die U wil lezen.
Nog vragen? Terugmailen hé
Ria en Guido
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij kwamen dit jaar aan in San Francisco en zijn met de BART train naar ons hotel gegaan. We hebben toen 3 dagen San Francisco bezocht zonder wagen. De dag dat we vertrokken uit San Francisco hebben we terug de BART genomen naar de luchthaven en daar onze auto opgepikt.
Ik vond het heel makkelijk om SF te bezoeken zonder wagen! Alles is heel goed te doen te voet of met openbaar vervoer. Dus je hebt enkel de auto nodig om de golden gate bridge over te rijden en ook voor lombard street. Die dingen kan je zeker doen op de dag dat je aankomt, tijd genoeg volgens mij! Je kan dan over de Golden Gate Bridge fietsen tegen zonsondergang en meteen dan als je over de brug bent naar boven gaan voor het uitzichtpunt...
Wij hebben de eerste dag een wandeling gemaakt langs het Financial District, Lombard Street, Chinatown... was wel een leuke wandeling om alles beetje te verkennen de eerste dag! Het was de wandeling uit de reisgids van Lannoo (had ik gekopieerd uit de bib). Toen hebben we ook een ritje gemaakt met de cable car tot aan fishermans wharf.
Daarna dan met bus (korte rit hoor) naar Alamo Square en dan naar Twin Peaks.
De volgende dag hebben we dan fietsen gehuurd en over de golden gate bridge gefietst. Ook een ommetje gemaakt naar boven voor het mooie uitzichtpunt op de brug! Een pittige klim met de fiets, maar het was de moeite waard! Je kon er trouwens in juli niet door met de auto want ze waren aan het werken!
In Sausolito is het ook gezellig vertoeven! Wij hadden wel pech...op de allerlaatste boot was er plaats voor 150 fietsen en er stonden al meer dan 200 mensen aan te schuiven (ons niet meegerekend;)) We zijn dan maar terug gefietst want ze waren niet van plan een extra boot in te lassen! We voelden het wel aan de billekes de volgende dag
!
Alcatraz hebben wij 's avonds gedaan...je verliest zo geen tijd overdag en de sfeer 's avonds is wel leuk vind ik!
Op onze blog vind je ook al deze info...
Groetjes,
Elisa
Ik vond het heel makkelijk om SF te bezoeken zonder wagen! Alles is heel goed te doen te voet of met openbaar vervoer. Dus je hebt enkel de auto nodig om de golden gate bridge over te rijden en ook voor lombard street. Die dingen kan je zeker doen op de dag dat je aankomt, tijd genoeg volgens mij! Je kan dan over de Golden Gate Bridge fietsen tegen zonsondergang en meteen dan als je over de brug bent naar boven gaan voor het uitzichtpunt...
Wij hebben de eerste dag een wandeling gemaakt langs het Financial District, Lombard Street, Chinatown... was wel een leuke wandeling om alles beetje te verkennen de eerste dag! Het was de wandeling uit de reisgids van Lannoo (had ik gekopieerd uit de bib). Toen hebben we ook een ritje gemaakt met de cable car tot aan fishermans wharf.
Daarna dan met bus (korte rit hoor) naar Alamo Square en dan naar Twin Peaks.
De volgende dag hebben we dan fietsen gehuurd en over de golden gate bridge gefietst. Ook een ommetje gemaakt naar boven voor het mooie uitzichtpunt op de brug! Een pittige klim met de fiets, maar het was de moeite waard! Je kon er trouwens in juli niet door met de auto want ze waren aan het werken!
In Sausolito is het ook gezellig vertoeven! Wij hadden wel pech...op de allerlaatste boot was er plaats voor 150 fietsen en er stonden al meer dan 200 mensen aan te schuiven (ons niet meegerekend;)) We zijn dan maar terug gefietst want ze waren niet van plan een extra boot in te lassen! We voelden het wel aan de billekes de volgende dag
Alcatraz hebben wij 's avonds gedaan...je verliest zo geen tijd overdag en de sfeer 's avonds is wel leuk vind ik!
Op onze blog vind je ook al deze info...
Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
- TerlinguaCreek
- Amerikafan
In SF kun je prima zonder auto, scheelt ook veel parkeerkosten. In LV heb je die vrijwel nergens en daar zou ik 'm zelf niet willen missen.
En zelf over de Golden Gate rijden zonder auto gaat moeilijk worden
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tenzij fietsen ook onder 'rijden' valt
(in mijn beleving dus wel...)
Als ik dat prijsverschil zo zie Bart, en het feit dat je in SF de auto echt niet nodig hebt, zou ik het wel weten!
Als ik dat prijsverschil zo zie Bart, en het feit dat je in SF de auto echt niet nodig hebt, zou ik het wel weten!
In San Francisco heb je echt geen auto nodig.
Wij zaten in een motel bij Presidio (gratis parkeren) en gingen met de bus in een kwartiertje naar Fisherman's Wharf. Daar begonnen we dan aan de dagtrips (fietsen en de stad zelf). Voor dat laatste kun je prima het openbaar vervoer gebruiken; vooral de 'overstap' kaartjes bieden een prima mogelijkheid voor weinig geld te reizen. Werd op het laatst een sport om zoveel mogelijk te doen met één kaartje.
Bij aankomst kun je met een beetje planning al over de Golden Gate met de auto rijden.
Blijft alleen Lombard Street over; of dat nu zo bijzonder is ??
Jaap
Wij zaten in een motel bij Presidio (gratis parkeren) en gingen met de bus in een kwartiertje naar Fisherman's Wharf. Daar begonnen we dan aan de dagtrips (fietsen en de stad zelf). Voor dat laatste kun je prima het openbaar vervoer gebruiken; vooral de 'overstap' kaartjes bieden een prima mogelijkheid voor weinig geld te reizen. Werd op het laatst een sport om zoveel mogelijk te doen met één kaartje.
Bij aankomst kun je met een beetje planning al over de Golden Gate met de auto rijden.
Blijft alleen Lombard Street over; of dat nu zo bijzonder is ??
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Hey Bart, in 2008 sliepen we in de Holiday Inn Express in de buurt van Fishermans Warf. We zijn toen de eerste dag onze auto gaan afleveren (Alamo heeft ook een kantoor in het centrum) en hebben eigenlijk alles in SF te voet gedaan.
Naar Lombard Street kan je ook te voet natuurlijk.
Het is ook fijn om auto's te fotograferen die van de helling afkomen. Als je zelf achter het stuur zit is dat een beetje moeilijk. Wij zijn er in het begin wel langs gereden en toen was het echt druk. Er stonden agenten het verkeer te regelen en konden er echt niet tegen als mensen bleven staan met hun wagen of een richting inreden die zij niet aangaven. 
Naar Lombard Street kan je ook te voet natuurlijk.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ik zou sowieso van auto wisselen ivm kosten.
Wel overwegen om één dag een auto te hebben in SF. 49-Mile drive geeft toch een completer beeld van de stad. Ook het uitzichtpunt en Alamo Square doe je beter met de auto (liggen trouwens op traject 49-Mile drive).
Dat sleuren met koffers hoeft toch niet? Inchecken in het hotel ... auto inleveren in stadskantoor... en daarna de stad verkennen.Dude schreef:toch een behoorlijk verschil en de moeite waard om even met koffers te sleuren in San Francisco vinden wij.
Wel overwegen om één dag een auto te hebben in SF. 49-Mile drive geeft toch een completer beeld van de stad. Ook het uitzichtpunt en Alamo Square doe je beter met de auto (liggen trouwens op traject 49-Mile drive).
Natuurlijk, maar ik zei toch ook dat we daarvoor de wagen nodig hebben, alleen weet ik nog niet zo goed waar welke dingen allemaal liggen, wat met de wagen dient gedaan te worden (GGB dus, uitkijkpunt, Alamo Square en Lombard street voor zover ik mee ben). Net daarom heb ik het topic geopend, om te weten hoeveel tijd ik de wagen ga nodig hebben.daniel.benjamins schreef:
Sofie : Het is ook de bedoeling om Lombard Street ook te voet te doen, maar ook met de wagen eens naar beneden rijden (en filmen) lijkt me wel plezant.
Het staat dus eigenlijk vast dat we de wagen in SF zullen inruilen en dan wellicht één dag voor vertrek een andere wagen zullen ophalen. Alleen weet ik nog niet precies de exacte dagen wanneer dat zal gebeuren. Dat zoek ik nog even uit als ik mijn 'planning' voor San Francisco wat op orde heb. Ik moet me er nog eens goed in verdiepen, zodat we geen dingen doen waardoor er teveel tijd verloren gaat met het heen en weer rijden/stappen naar bezienswaardigheden. Misschien dat we er dan de dag erna toch kortbij zullen zijn.
Bedankt voor de tips, de links en het filmpje
Bart
Grts, Bart
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Naar Twin Peaks kan je ook met de bus gaan. Hebben dit deze zomer gedaan en is eigenlijk goed te doen (natuurlijk wel niet zo rap als met de auto). Je neemt buslijn nummer 37 (heeft een stop in het W van Market Street (kruising met Church Street) - halte 'Church Station' (naast een Safeway). Van daaruit ben je op 15-20 min boven aan Alamo Square. (http://www.sfmta.com/cms/mmaps/documents/37-layer.pdf)
Eliza
Eliza
Laatst gewijzigd door Elisa op 01 dec 2011, 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Alamo Square ook met de bus gedaan; komend van Mission Dolores (aanrader !!) en na een paar foto's met de bus verder naar Civic Centre.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
- RiverCola
- Amerika-expert
Ben nooit op Alamo Square geweest, maar wel heel vlakbij, en wel ...... lopend!
SF is een hele kleine stad. Af en toe een ritje met de bus en dan verder lopend, of soms gewoon teruglopen naar het 'centrum'. Ze;fs het openbaar vervoer heb je niet constant nodig, laat staan de auto.
SF is een hele kleine stad. Af en toe een ritje met de bus en dan verder lopend, of soms gewoon teruglopen naar het 'centrum'. Ze;fs het openbaar vervoer heb je niet constant nodig, laat staan de auto.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Wel ja, dat lijkt me inderdaad een goede oplossing. Dan je die paar dingen doen waarvoor je toch een auto nodig hebt.Dude schreef:Het staat dus eigenlijk vast dat we de wagen in SF zullen inruilen en dan wellicht één dag voor vertrek een andere wagen zullen ophalen. Alleen weet ik nog niet precies de exacte dagen wanneer dat zal gebeuren. Dat zoek ik nog even uit als ik mijn 'planning' voor San Francisco wat op orde heb.
Onze reisverslagen:
Wij zijn vorig jaar 3 nachten in SF geweest. Vanaf het vliegveld hebben we de BART genomen. De eerste dag hebben wij onder auto gedaan. We hebben de stad met de tram en bus bekeken. 's Avonds een tram terug na de Alcatraz tour was wel lastig. De trammetjes waren zo vol, dat we een tijdje hebben moeten wachten.
De tweede dag de huurauto opgehaald en naar vliegdekschip de Hornet in Alameda gereden. Daarna met de auto over de Golden Gate Bridge.We hebben de auto in een parkeergarage vlakbij het hotel neergezet, dat was goedkoper dan de parking van het hotel. De derde dag zijn we toch nog de stad ingeweest met de auto, omdat toen de wkfinale NL-Spanje was en die wilden wij niet missen. Daarna doorgereden naar onze volgende stop. Ik vond het rijden in SF een hele belevenis. Al die steile wegen met de stopborden....
De eerst keer dat ik in SF was hebben wij met de auto wel alle highlights bezocht. Lombard Street afrijden is ook wel heel gaaf!
De tweede dag de huurauto opgehaald en naar vliegdekschip de Hornet in Alameda gereden. Daarna met de auto over de Golden Gate Bridge.We hebben de auto in een parkeergarage vlakbij het hotel neergezet, dat was goedkoper dan de parking van het hotel. De derde dag zijn we toch nog de stad ingeweest met de auto, omdat toen de wkfinale NL-Spanje was en die wilden wij niet missen. Daarna doorgereden naar onze volgende stop. Ik vond het rijden in SF een hele belevenis. Al die steile wegen met de stopborden....
De eerst keer dat ik in SF was hebben wij met de auto wel alle highlights bezocht. Lombard Street afrijden is ook wel heel gaaf!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
En wat kost volgende optie?Dude schreef: Nog even een vb voor een Midd Size SUV:
02/09 (20u) - 18/09 (20u) : Seattle - San Francisco
18/09 (20u) - 29/09 (09u) : San Francisco - Las Vegas
Dus auto inleveren en direct een andere huren.
Dat geniet niet mijn voorkeur maar ik heb het toch een berekent.
Ik kom op die manier op 914,95 euro, geen dropoff kosten. Telkens op het Inklusief Plus pakket geteld.
Bart
Ik kom op die manier op 914,95 euro, geen dropoff kosten. Telkens op het Inklusief Plus pakket geteld.
Bart
Grts, Bart
Ik ben in juni van dit jaar 3 nachten in San Francisco geweest, had auto, maar is meestal bij het motel op Lombardstreet blijven staan, bus genomen en te voet gegaan enzo. Parkeren ergens anders is enorm duur, en moeilijk om auto kwijt te raken, behalve in hele dure parkings was er wel plaats, maar heb dit niet gedaan. Met de auto door de stad rijden is wel eens tof over de heuvels enzo, en zeker Lombardstreet vond ik fijn om te rijden. Wel vermoeidend vind ik omdat je niet ergens zomaar kan stoppen, wil je echt iets zien, bezoeken, te voet of openbaar vervoer is interessanter. Ik heb 1 dag met auto gereden, de andere dag heel de dag te voet en met de bus.
Wij zijn er in September 3 dagen geweest, zonder auto. Hebben de auto ook helemaal niet gemist. Alles is uitstekend te doen met openbaar vervoer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 860 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 16 Reacties