Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Resort Fee Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Noortje1
Amerikakenner

Re: Resort Fee Las Vegas

Bericht door Noortje1 »

john1969 schreef:Hallo,

als ik bij MGM kijk is de resort fee 18 dollar en daar krijg je bij ($15 per stay beverage credit ,applicable at all bars)
iemand ervaring mee of je dat ook daadwerkelijk kunt krijgen, want anders valt het nog wel mee die resort fee.

John
Je krijgt dit heb ik gelezen. Als je maar 1 nacht blijft is dat idd bijna het bedrag van je resort fee :-)
Ik heb ergens gelezen dat dit een soort voucher is die je krijg bij inchecken.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik heb het toen bij MGM op mijn kamernummer gekregen, bij het buffet staat zo een soort "self-checkin" computer en ipv creditcard tik je de optie kamernummer in.
Dikkie
Amerikakenner

Resort Fee: hoe zit het nou?

Bericht door Dikkie »

Ik ben op zoek naar wat meer informatie over de resort fee. Wij blijven een week en willen het liefst in één hotel aan de Strip verblijven. We hebben Palazzo op het oog. Nu verbleef ik daar ook in 2008 maar toen was er nog geen sprake van resort fee.

Op de website kun je niet veel vinden over de resort fee maar helemaal onderaan bij de terms & conditions staat:

Rates do not include applicable daily resort fee of $17 plus tax.
Resort fee includes local and toll free calls, unlimited in-suite
internet access, daily newspaper and access to Canyon Ranch
fitness center for up to 2 guests per suite.
This fee does not apply to Prestige Level suites.

Een Prestige Level Suite heeft als meerwaarde tov een gewone Suite

Toegang tot de Prestige lounge (ontbijt, afternoon thee/koffie, hors d'oevres, etc.)
local and toll free calls, unlimited in-suite
internet access, daily newspaper and access to Canyon Ranch
fitness center for up to 2 guests per suite.
Met andere woorden: een prestige suite heeft alleen als meerwaarde toegang tot de prestige lounge (en dat is dus belachelijk veel meer geld).

Maar ik snap niet waarom er staat bij een gewone suite dat er prijzen moeten worden betaald voor internet, Canyon Ranch, etc. terwijl je verplicht bent een resort fee bij te betalen en het dan inclusief is. :crazy:
Hebben hier inmiddels meer mensen ervaring mee?
Moet je daarna alsnog gaan 'zeuren' om je betaalde faciliteiten?
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Als je een hotel neemt aan de strip die bij het Harrah's keten hoort betaal je geen resort fee.
Albert.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Afgelopen zomer hoefden wij in het Palazzo geen resortfee te betalen. Er werd ons gevraagd of we gebruik van de gym wilden maken. Ons antwoord was nee. Toen hoefden we die fee ook niet te betalen. Nadeel is dan wel dat je geen internet hebt.

Elly
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

In de Golden Nugget was er ook geen resort fee.

In Mirage kregen wij vorig jaar bij onze resort fee een flesje water; het was een heel avontuur om dat te bemachtigen (want nee nee dat van de mini bar is niet het flesje water dat je krijgt) en we waren duidelijk een uitzondering, dat we daar om kwamen vragen. :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Tipsy_1 schreef:In de Golden Nugget was er ook geen resort fee.

In Mirage kregen wij vorig jaar bij onze resort fee een flesje water; het was een heel avontuur om dat te bemachtigen (want nee nee dat van de mini bar is niet het flesje water dat je krijgt) en we waren duidelijk een uitzondering, dat we daar om kwamen vragen. :lol:
Minibar water was niet gratis? die ieni mieni flesje? Die trouwens niet te drinken zijn, zit een rare smaakstof in.(MGM)
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

alle hotels uit de "Harrah's stal" (waar ook Golden Nugget onder valt) doen niet aan resort fee's
http://www.vegas.com/incl/resortfees.html
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

De Golden Nugget valt niet onder Harrahs, is daar ook nooit onderdeel van geweest.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

nee klopt zijn er veel bij Harrah's maar Golden Nugget niet (maar wel resort fee vrij in ieder geval)
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

michelly schreef:Afgelopen zomer hoefden wij in het Palazzo geen resortfee te betalen. Er werd ons gevraagd of we gebruik van de gym wilden maken. Ons antwoord was nee. Toen hoefden we die fee ook niet te betalen. Nadeel is dan wel dat je geen internet hebt.

Elly
He wat gek, want in de voorwaarden staat wel dat het verplicht is. Ook wel weer raar dat als je naar de gym wilt moet je het wel betalen. Ik wil namelijk wel naar de gym (toegang is $20) maar niet elke dag. Het zou dan voor mij goedkoper zijn om 2x toegang gym los te betalen dan een fee voor elke dag.

Dank voor de reacties waar geen fee voor hoeft te worden betaald. Helaas zijn dat niet de hotels waar ik wil slapen. Ik wil echt weer voor Palazzo gaan en twijfel nog een beetje over The Cosmopolitan. Als er elders een veel betere deal is, pak ik die natuurlijk maar het moet toch wel in dezelfde klasse zijn (dus Encore als alternatief, wellicht Vdara)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden er ook op gerekend dat we dat moesten betalen, ik weet niet of ze dit altijd vragen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Afbeelding

Is een aanrader, MacKing.

Marianne
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Wij hebben afgelopen Sept. in het Wynn gelogeerd en per dag 20 dollar aan resort fee betaald exc. tax.
Hier zaten wel de internetkosten bij.
Afbeelding
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

DejaVu schreef:Het is overigens belachelijk dat ze gratis wifi onder zo een fee schuiven. Tegenwoordig is bij elke tent(BK, mcdonalds, starbucks, allerlei kleine tentjes) gratis wifi...
Hear, hear! Hoe duurder de plek waar je overnacht, hoe erger je afgezet wordt voor internettoegang. Maar hee, het hele idee achter Las Vegas is toch dat je er een flink stuk armer vandaan komt? Het is zeker de gedachtengang dat alle kleine beetjes helpen :-D.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik snap het wel. Vergeet niet dat je in Vegas al heel erg goedkoop uit bent voor hotelkamers als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Dan is het toch logisch dat ze op een andere manier inkomstenstromen proberen te genereren? We vinden het in Las Vegas wel fantastisch als we voor 120 dollar per nacht in een 5 sterren hotel zitten, maar oh wee als ze 15 dollar voor internet durven te vragen. Een Starbucks bouwen is wel wat goedkoper dan een Wynn of Aria.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Verhoog de prijs dan gewoon. Doet Harrahs ook.
Laatst gewijzigd door Rob op 27 okt 2011, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Of ga voor jezelf gewoon uit van de totaalprijs (net als bij vliegtickets).

Voor alle duidelijkheid: ik ben ook niet dol op verborgen kosten (extra belastingen, boekingsfees, transactiekosten, resort fees etc.), maar je weet toch van te voren wat je kwijt bent? En als je het een te hoge prijs vindt, dan zoek je wat anders.

Het is gewoon een marketingtruc. Is Harrahs ook niet vies van hoor. Zij hebben ooit de prijzen van hun 24-uurs buffet pas drastisch verhoogd en gaven daarvoor als briljante reden: "Wij doen dit als convenience voor u. Om de rijen te verkorten!" :lol: :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

O ja, ik lig er ook niet wakker van :lol:

alhoewel :blink:

Neeee :lol:
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Bij de Cosmo heb je en geen resort fee en de gratis wifi werkt perfekt.

Het was wel een gedoe met inchecken bij de Cosmo. Dat duurde echt een uur. Niet het wachten maar het daadwerkelijk aan de bali staan. We waren met 4 personenen (2 stellen) en hadden van vrijdag tot en met donderdag (30 sep - 6 okt '11) een hele tijd terug een Terrace Studio geboekt via hotelplanner voor gemiddeld zo'n 140 dollar per nacht inclusief tax. Op zich echt een koopje als je de prijzen nu bekijkt. Bij inchecken kregen we te horen dat er geen kamers meer waren alleen nog een in de east tower en een in de west tower (jaja). Ze konden ons wel een Terrace Suite aanbieden, beiden in de west tower en naast elkaar.

Daar kwam dan wel nog eens 100 dollar per nacht per kamer bovenop. Nu is dat nog een koopje in principe maar Hollanders als we zijn toch een beetje zeuren van we weten het niet. Daarop kregen we voor elke dag een gratis ontbijt in de Wicked Spoon aangeboden. Aangezien dit voor 2 personen tussen de 55 en 68 dollar per dag zou gaan kosten zijn we akkoord gegaan want dan zou de upgrade in principe ook maar rond de 40 dollar per nacht zijn. Zo zaten we dus voor circa 180 dollar per nacht bijna een hele week in een Terrace Suite. En daar hadden we geen spijt van, wát een kamer was dat zelfs inclusief wasmachine en droger. En uitzicht op de fonteinen. Voor dat geld zal het in 2012 helaas niet meer gaan lukken ben ik bang.

Maar dat incheck proces moet je echt tegen kunnen; ze bazelen vanalles, proberen je vanalles aan te smeren en liefst zoveel mogelijk voor ook zoveel mogelijk geld. Maar ook een ervaring natuurlijk. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO