Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

havasu falls

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Evelien.
Amerikakenner

Re: havasu falls

Bericht door Evelien. »

Amai das wel heel veel geld om gewoon je rugzak naar beneden te laten dragen ! :lol:

Dat kaartje ga ik dan ook maar meenemen, je weet nooit of het van pas kan komen..
Afbeelding
dogcrazy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door dogcrazy »

Dat maakt wel nieuwsgierig naar wat het kost haha

Wanneer ga je eigenlijk Evelien?
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

18 september gaan we! Dus volop aan het aftellen ! :)
Afbeelding
dogcrazy
Amerika-ontdekker

Bericht door dogcrazy »

Ik ga de 16e die kant op!
Ben dus ook aan het aftellen :)
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

dan kruisen we mekaar bijna :D

gaan jullie ook meet de tent ?
Afbeelding
dogcrazy
Amerika-ontdekker

Bericht door dogcrazy »

Yep, ik ga een tent aanschaffen op mijn 1e dag Vegas. De bedoeling is in de parken te slapen met af en toe een motel.

We zijn maar bofferds met zo', mooie reis voor de boeg! ;)
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Ik ben wel eens benieuwd of jullie de afdaling nu gemaakt hebben of niet? En hoe het was? Foto's?

Groeten,
Olivier
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ook ik zit met spanning te wachten op ervaringen! Ik heb al wel het verslag van de volletjes gelezen. Ik ga volgend jaar juni, maar zit nog te twijfelen tussen een hotel in peach spring of slapen in de auto. Als iemand daar nog tips voor heeft?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

het was SUPERRR!!! 8) :lol:

Niet normaal!

Een klein verslag. Wij zijn smiddags vanuit grand canyon vertrokken richting hualapai hilltop met tussenstops in williams en seligman. Uiteindelijk was hety al schemer in seligman. Wij waren van plan in de auto op de parking te overnachten maar toen we rond 9 - 10 uur grand canyon caverns passeerden waren we toch een beetje aan het twijfelden, ook omdat we niet wisten hoe die parking eruit ging zien, hoeveel volk, veiligheid,... Dus wij omgedraaid richting caverns en daar een s gaan horen of die wisten hoe het zat. Maar de vrouw in kwestie wist het ook niet. Ze had nog nooit iets slecht over inbraak of wat dan ook gehoord dus raadde ze het ons wel aan. Omdat we onze rugzakken ook nog niet gemaakt hadden besloten we om deze alvast te maken op^de parking van de caverns want daar was wel veel licht. Uiteindelijk was het dik 11 uur savonds en ware we allebei eigenlijk heel moe dus hebben we in de auto overnacht op de parking van de caverns ipv nog naar de hualapai hilltop te rijden. Smorgens hebben we dan in het donker de rit naar de hilltop gedaan en daar zijn we rond 6 uur aangekomen, nog ontbeten, aangekleed en paar spulletjes ingepakt en uiteindelijk zijn we rond half 8 beginne te wandelen. (Een uur later dan gepland maar soit) Rond half 12 zijn we in supai aangekomen en dan nog een uurtje door naar de campground.

De wandeling naar beneden giong echt super vlot, buiten de nodige fotostops en een stop om de broek af te ritsen en trui uit te doen zijn we eig niet gestopt. Tot aan het dorp waren we eig ook nog totaal niet moe, men vriend begon wel wat last te krijgen van zen rug door het gewicht van de rugzak. Maar voor de rest een super wandeling. De switch backs hebben we nog in de ochtend koelte kunnen lopen en de tocht door de kloof was bijna volledig in de schaduw. Het stuk van de village tot de campground was er echt te veel aan! We hadden allebei onze zinne op de watervallen staan dus dat stuk ging maar tergend traag vooruit! door los zand in de volle zon met loodzware rugzakken en we waren het beu! :) niet zo fijn dus:D

De eerste watervallen die je tegen komt, de navajo falls zijn echt al wel mooi. Wij hebben ze enkel van bovenaf bekeken want men vriend zen rug begon hem echt parten te spelen. Dan op naar de volgende/campground. En net als je het stuk village-campground zo kotsbeu wordt zie je opeens het meest mooie blauwe water verschijnen dat je in heel je leven gaat zien! :D Met de Havasu fall. Echt prachtig! Te mooi voor woorden eigenlijk. Daarmee dat wij allebei gewoon spontaan in onze lach schoten. We wisten niet wat we zagen, het enigste wat we deden was daar staan lachen als een onnozel schaap :D
Dan zijn we de tent gaan opzetten, eten en omkleden en zijn we eerst nog doorgewandeld richting mooney falls. Deze waterval is ook prachtig. Gelijkend en toch weer verschillend van havasu. Vanonder aan de waterval stond zo een sterke wind dat wij op 5 minuten tijd gewoon kletsnat waren van, de nevel die van de waterval afkomt. Maar toch wel super. Daarna zij we de havasu falls van onderaf gaan bekijken. De locatie is echt Prachtig! echt Super! Het is daar echt een paradijs op aarde! Ik denk dat die watervallen het mooiste zijn dat we ooit in ons leven zullen zien!
In havasu falls hebben we dan nog wat liggen plonsen en relaxen en de nodige fotos genomen.

Wij zijn er maar 1 nacht gebleven dus de volgende morgend moesten we spijtig genoeg al weer omhoog. Spierpijn ofzo hadden we niet maar de drukpunten op schouders en heup voelde bij mij wel pijnlijk aan, waardoor we een beetje begonnen te twijfelen of we de rugzakken wel zelf zouden dragen. Uiteindelijk toch beslist om een rugzak met de helicopter mee te geven en enkel water en drinken bij ons te houden. En om die beslissing zijn we zoooo blij!! De terugweg was echt afzien! Door dat we de rugzak moesten wegdoen enzo was het uiteindelijk weer half 8 eer we aan de teruigweg begonnen en dat hebben we geweten. Heel de terugweg is eig constant bergop. en dit in bijne constant volle zon. Door de canyon is het al warm en ben je blij als je een strookje schaduw tegenkomt. Maar de switchbacks zijn echt afzien! Ik geloof dat we rond half 12 bij de switchbacks aankwamen. Super steil omhoog, volle zon, super heet en maar klimmen. Wij waren zooo blij dat we een rugzak op de helicopter gedaan hadden. Het was echt afzien! De zon was zo warm en brande zo hard dat we uiteindelijk onze handdoekjes over ons hoofd gehange hebben. Wij liepen daar echt als kleurrijke arabieren rond :lol: Op heel het stuk zijn we maar 1 klein stukje schaduw tegengekomen, en dat plekje was na 2 minuten al weer verdwenen. Maar we waren zooo blij dat we daar 2 minuten uit de zon hebben kunnen staan! Rond 1 uur waren we uiteindelijk boven. Een frisse/bevroren gatorade gekocht en op naar las vegas, allebei uren stinkend in de wind :D
Bovenop de parking gaf de auto 118°F aan dus in de kloof mag je daar nog wat bijtellen.

De terugweg was afzien maar als je weet wat je daar beneden ziet dan is het elke stap zo waard! Echt een paradijs! Die indianen weten hun woonplaats wel te kiezen! Ik zou er zo willen wonen ! :lol:

Een tip voor iedereen hier: De rugzak met de helicopter meegeven koste ons 20$ maar het is de best bestede 20$ van heel de reis, moet er niet aan denken dat we 2 rugzakken naar boven hadden moeten slepen!

Ivm het overnachten de nacht vor vertrek. Ik zou gewoon op de hilltop in de auto slapen. Die parking is super groot en kei veel mensen slapen gewon in hun auto. We verschoten echt van het volk dat er was. Bij ons hadden er zelf mensen gewoon hun slaapzak buiten gelegd langst de autpo en zo geslapen.. Hadden wij onze rugzakken aan de grand canyon al gemaakt gehad hadden wij er ook overnacht Want de rit van grand canyon caverns naar de hilltop is toch wel vermoeiend om met slaap oogjes te rijden in het donker. Nog een rden om in de auto te slapen, grand canyon caverns kost 75$, vind ik persoonlijk toch wel super veel voor dat motel en zeker als je er om 4 uur smorgens alweer weg bent. De camping aan grand canyon caverns kost 15$ maar dan zit je weer met het probleem dat je smorgens de tent in de rugzak moet steken,.. Gewoon in de auto slapen, wij hebben zelfs nog heel comfortabel geslapen. En op de hilltop waren super propere toi tois dus sanitair is ook geen probleem!
Afbeelding
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad! Leuk ook dat je zo'n lang verslag schrijft! Ik kan me helemaal voorstellen hoe moe/warm jullie je hebben gevoeld na de klimming terug naar boven.
Ik ga nu serieus nadenken om toch aan de hilltop te overnachten. Wij willen 2 nachten in de canyon overnachten, dus hoeven op de eerste dag 'alleen' maar naar de cayon te wandelen en hebben daarna nog een volle dag in de canyon. We twijfelen nog over een tentje of de lodge. Hoe kijk jij daar tegenaan? Vanuit de lodge moet je volgens mij weer naar de camping lopen om iets te kunnen eten, klopt dat?
De tip om de rugzakken af te geven voor de helikopter is een goede. Waar zetten ze je rugzak dan neer? Hebben ze op de hilltop een kantoortje ofzo? Ik kan me nl. voorstellen dat de helikopter iets sneller op de hilltop is dan dat jij naar boven loopt... Misschien gaan we zelf ook wel terug met de helikopter, zou ook nog kunnen :o

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Zeker op de hilltop overnachten! Het motel vind ik persoonlijk weggesmetren geld! En de toi tois op de hilltop waren bij ons echt super proper! Zo proper vind je ze in belgie niet!
Beneden zou ik in een tent overnachten! De campground is echt prachtig! echt super gewon! je hebt plaats zat en wij hadden een super mooi plekje vlak langst de rivier uitgekozen; Echt super om daar savonds te zitten langst turkoois water! Waar je ook rekening mee moet houden is dat als je in de lodge overnacht je telkens nog een uur moet wandelen om de watervallen te kunnen zien. Dat stuk wat ik zei dat echt afzien was voor ons, door los zand en volle zon. En het is zo zonde als je elke dag telkens nog een uur heen en een uur terug moet lopen. Want in dat dorpje heb je als toerist toch niet veel te zoeken.. Vanaf de camp^ground is havasy falls op 5 minuten lopen en mooney falls een half uurtje denk ik. Dus echt ideaal! En het sanitair op de camping valt ook goed mee. De eerste wc die ik bezocht was echt vies, allez de wc op zich proper maaar de stank verschrikkelijk. Maar ik denk dat dat eerder uitzonderlijk was want al de andere wc roken totaal niet en waren ook echt proper. Het zijn zo van die toi toi achtige wc's. Allez gewoon de wc zelf en dan een kot waar het doorvalt en je moet er houtsnippers bij op gooien om hem helpen zen werk te doen. Op de camping is ook een bron waar je drinkwater kan nemen. Wij hebben daar echter geen gebruik van gemaakt want hadden water genoeg bij.

De wandeling naar beneden gaat echt wel vlot hoor! wij hebben niet echt gestopt omdat we daar totaal geen nood aan hadden, waren totaal neit moe ofzo. Maar vertrek zoiezo wel op tijd want toen wij rond 12 uur terug naar boven aan het gaan waren kwamen we nog mensen tegen die pas vertrokken waren en dat zou ik nu echt niet aanraden. De zon is echt verschrikkelijk warm. Profiteer van de frisse ochtend! en tegen dat het heet wordt kun je een duik nemen in de mooiste waterval die je in heel je leven gaat zien! :D

En waarom zou je de eerste dag enkel de wandeling doen? Indien je toch in de lodge zou overnachten zou ik echt nog de watervallen opzoeken. Ik denk dat je je maar zou vervelen in de lodge, en zeker als je weet wat voor een prachtig iets in je buurt is. In het dorp is ook niets te zien. Je hebt een klein supermarktje en daar stopt het eig.. Tis niet dat je even een gezellig terrasje ofzo kunt gaan doen eh. Tis maar een boerengat eh! In feite heb je als toerist niet echt iets te zoeken in het dorp.

Ivm de helicopter. Wij waren eerst gaan vragen op de campground of de rugzak nog met de ezels mee kon. Maar de vrouw daar zei dat de helicopter de betere optie ging zijn omdat de ezels waarsch al vol waren. In het dorp hadden we het dan nog eens gevraagd en daar zeiden ze hetzelfde. We hebben uiteindelijk die $20 in het tourist center betaald waar we ook bij aankomst aangemeld en betaald hebben. de helicopter land vlak naast dat gebouw. We moesten gewoon onze rugzak op de pickniock tafel leggen binnen de plaats waar de helicopter land. Wij zijn dan gewoon beginnen wandelen, het was toen ongeveer half 8 en de helicopter kwam ten vroegste om 10 uur. En toen we boven kwamen lag onze rugzak ons mooi op te wachten waar de helicopter boven land. Echt ideaal dus.
Afbeelding
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Het lijkt me ook leuk om daar te kamperen, maar de rest van de vakantie zullen we zeer waarschijnlijk niet meer in een tentje slapen. Dus wat zouden we dan allemaal aan moeten schaffen voor slechts 2 nachtjes? Wat hadden jullie bij: tent, matjes en slaapzak? Gekocht bij de walmart of meegenomen uit Belgie? Qua prijs zal het kopen van een tentje en slaapzak wel goedkoper uitkomen dan 2 nachten in de lodge. Hadden jullie ook pannetjes bij of kun je in de canyon redelijk eten?

Nici
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Wat super om te lezen dat jullie het zo goed hebben gesteld. Ik kan me inbeelden dat die switchbacks naar boven echt afzien moeten zijn. Wij zijn deze 's nachts met pak en zak naar boven gelopen en waren er zeer blij om. Het was dan al zweten en puffen om boven te geraken.

Groeten,
Olivier
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Hoi Evelien,

Fijn dat jullie ook zo genoten hebben van de watervallen bij Supai.
Wij vonden het ook geweldig.
Aangezien wij geen kampeerders zijn hebben wij echter voor de luxere versie gekozen dan jullie.

Wij hebben wel overnacht in de Grand Canyon Caverns Inn.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om krom te moeten liggen slapen in een auto de nacht voordat je zo'n wandeling gaat ondernemen. Ook vind ik het prettig om 's morgens toch een badkamer ter beschikking te hebben.
Wij hebben $72,72 betaald voor de kamer, wat ik niet teveel vind.
We zijn 's avonds op tijd naar bed gegaan en 's morgens om 4:30 uur opgestaan zodat we toch voldoende rust gehad hebben. Om 5:30 uur zijn we vertrokken zodat we alleen het eerste stuk in het donker hoefden te rijden en om 6:30 uur waren we aan de Hilltop.
Wij vonden de portable toilets echt smerig daarboven. Het is dat ik geen andere keus had anders had ik er geen gebruik van gemaakt. Neem je eigen toiletpapier mee als je daarheen gaat, want dat was er niet.
Wij hebben ook eerst wat gegeten en om 7:40 uur zijn we begonnen met de hike.
De wandeling omlaag en door de canyon is inderdaad schitterend en valt reuze mee.
Wij hebben deze echt op ons gemak gedaan en regelmatig pauze gehouden.
Om 13:30 uur arriveerden wij in Supai.
Wij hebben overnacht in de lodge. Dit kost $145 per nacht en dit is inclusief de permit van $35 die je ook moet betalen als je gaat kamperen.
De kamers in de lodge zijn groot en schoon.
Wel heel basic, want je hebt geen TV, telefoon, föhn, koelkast of magnetron.
Wij zijn de 1e dag dus niet verder gegaan dan de lodge, maar hebben ons echt niet verveeld.
We hadden Wifi in de kamer dus hebben we nog wat kunnen internetten en verder hebben we hele leuke gesprekken gehad met andere mensen in de lodge.
Het dorp is zeker geen grote stad. Er zijn 2 winkeltjes en een cafe waar je wat kan eten.
Het is geen Las Vegas dat voor de toeristen gecreëerd is. Die mensen leven daar.
We mogen al blij zijn dat ze toeristen toestaan om daar te komen.
"Boerengat" vind ik een beetje denigrerend klinken.

De volgende dag zijn we naar de watervallen gelopen.
De 1e watervallen zijn niet de Navajo Falls. Die zijn namelijk verdwenen na de flashflood.
Dit zijn nieuwe watervallen die na de flood ontstaan zijn en hebben nog geen naam.
We zijn tot aan de Mooney Falls gelopen.
De camping zag inderdaad leuk en gezellig uit.
Ik had niet gedacht dat die zo groot zou zijn.
Maar ik ben wel blij dat we de wandeling tot de camping niet ook nog de 1e dag hadden moeten lopen, want dat is nog een pokkeneind lopen door dat losse zand.
Wij hebben onze waterflessen gevuld bij de camping voor de terugweg naar de lodge.
Dat water was lekker en koel en smaakte veel beter dan het water dat je in het algemeen in Amerika uit de kraan krijgt. Geen chloor in ieder geval.

Dag 3 zijn wij met de helicopter naar boven gegaan. Dit kost $85 per persoon.
Ook niet al te duur in mijn ogen.
We hebben wel een paar uur moeten wachten eer wij aan de beurt waren, maar we stonden met een gezellige groep te wachten en hebben ons uitstekend vermaakt. En in 7 minuten tijd stonden wij fris als een hoentje bovenaan de Hilltop.
1 Koppel dat wij daar hebben leren kennen was wel te voet naar boven gegaan.
Zij waren al om 5:30 uur vertrokken zodat ze in de schaduw de switchbacks op konden lopen.

Dezelfde trip als Evelien gedaan heeft, maar dan op een andere wijze ingevuld. :wink:
Niet beter of slechter, maar dan weten de toekomstige Supai-gangers dat het op meerdere manieren kan.
Het uitgebreide verslag met foto's staat op ons weblog.
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Hoi Sonja,

Jouw verslag had ik al gelezen, heel leuk. Bedankt voor je verdere toelichting.
Ik had van de site begrepen dat de overnachting in de lodge $145 per nacht was, excl. de toegang tot de canyon. Betekent dit dan dat je voor de 2e nacht $110 hebt betaald?
Vertrekt de helicopter vanaf de lodge of ligt dit meer richting de camping?

Nici
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

sonja, tof dat jullie het ook super vonden! Het is daar echt een paradijs! Spijtig dat de wc's bij jullie wat minder waren, bij ons was er echt niets vuil aan. Ze waren eig gewoon leeg. Zowel bij start van de wandeling smorgens, als de dag erna toen we terug boven kwamen.
Boerengat was niet slecht bedoeld, helemaal niet. Maar dat zeggen we hier gewoon zo als we het over een super klein dorpje hebben :D Ik noem men eigen dorp soms ook een boerengat dus.. :D

Trouwens het slapen in de auto was echt wel comfortabel. We hadden een ford edge en onze zetels gingen bijna volledig plat. Ik heb er bijna evengoed in geslape als in een gewoon bed :D

Ivm het bezighouden in de lodge, tof dat je leuke mensen leren kenne hebt. Maar op wifi zitten terwijl er zo iets prachtig te zien is vind ik wat idioot. Laat staan het meesleuren van een laptop in een kloof.. Maar dat is natuurlijk ieder zijn ding. Wij hebben gewoon geen laptop mee op vakantie omdat ik op vakantie liefst zo weinig mogelijk contact met het thuisfront enzo wil hebben. Men gsm staat dan ook grotendeels ook af. Helft van de tijd wist ik neit eens waar ik dat ding gelaten had :lol: Nuja, das ieder zijn ding he.

Nici, wij hebben in de parken in de tent geslapen en enkel in de steden op hotel. We hadden onze tent al in belgie gekocht omdat we zeker wilden zijn dat we er eentje naar onze goesting zouden vinden en die degelijk genoeg zou zijn. Bij het maken van de koffers was dat ff stressen om alles erin te krijgen maar achteraf gezien waren we blij dat we zo een goede tent hadden ivm de regen in bryce en zion.. Slaapzakken hadden we ook hier gekocht, om dezelfde redenen, gewicht en voldoende warm.. Ook daar waren we blij om! Op de camping zelf vind je niets om te eten, enkel die bron is er. Wat hadden wij allemaal bij: ongeveer 10l water(voor 2personen), onze tent, van die schuimmatjes om op te slapen, slaapzakken(achterfa gezien totaal overbodig want we hebben zonder geslapen omdat het er zooo warm was), propere zokken, propere tshirt, regenjas, trui, een zak met broodjes voor smiddags en de volgende morgend en onze pot choco :D wat koekjes en van die graanrepen. en voor savonds hadden we van die aiki achtige noedels gekocht. Maar dat was niet te eten dus hebben we ook maar broodjes met choco gegeten :D en dan gewoon nog de basis van toiletgerief en ehbo en onze cameras. En ik denk dat dat het zowat is. :D ahja en ons vuurtje en een pannetje.

Als ik ooit nog terug ga zou ik gewoon weer in de auto slapen op de hilltop, en misschien zelfs niets van warm eten meenemen. Slaapzak zou ik ook niet meer meesleuren, enkel eventueel een klein dekentje in geval van ofzo..
Van die waterschoentjes hadden we ook nog aangedaan. Daar hebben we ook de wandeling naar mooney falls mee gedaan. En de schoentjes zijn echt wel handig als je in de watreval gaat.
Ivm de wandeling naar mooney falls. Dat afdalen door dat gat enzo, da valt eig echt wel goed mee. Mijn vriend heeft last van hoogtevrees en zelfs voor hem ging het probleemloos. Het zijn eig gewoon wat ladders wat je moet doen.Goed vasthouden is de boodschap en dan kan er niets mislopen. Een paar mensen die we passeerden bij het afdalen zeiden ook dat het 'pad' nat was , maar daar hebben we niet zo veel van gemerkt. Op slippers zou ik het nu wel niet doen, gewoon een schoen die vast rond je voet zit en eventueel wat grip heeft.

groetjes
Afbeelding
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Nici schreef:Hoi Sonja,

Jouw verslag had ik al gelezen, heel leuk. Bedankt voor je verdere toelichting.
Ik had van de site begrepen dat de overnachting in de lodge $145 per nacht was, excl. de toegang tot de canyon. Betekent dit dan dat je voor de 2e nacht $110 hebt betaald?
Vertrekt de helicopter vanaf de lodge of ligt dit meer richting de camping?

Nici
Hoi Nici,

Nee, voor beide nachten hebben we $145 betaald.
De helicopter vertekt vanuit het dorp, een klein eindje van de lodge af.
Vanaf de camping is dat 3 miles wandelen naar de helicopter.
Californiagirl
Amerika-ontdekker

Bericht door Californiagirl »

Hoi Havasu-gangers. :)

Het lijkt me ongelooflijk mooi om deze watervallen te bezoeken, maar ik had een vraag.. Helaas is er niemand van mijn vriendenkring, die dit ook leuk lijkt.. Is deze hike goed te doen in je ééntje? Zijn sommige stukken heel erg afgelegen, of valt het wel mee?
Ik wil dit dan combineren met een bezoek aan de South rim, wil daar dan via de South Kaibab trail naar beneden wandelen en daar ook overnachten.

Grtz Bertine
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Havusa Falls liggen niet in Grand Canyon NP maar een kleine 150 (auto)mijl meer naar het westen bij het dorpje Supai.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

de wandeling is zeker goed te doen in je eentje! Je wandelt gewoon door de kloof, puur natuur. Maar je komt genoeg andere mensen tegen moest er toch een probleem zijn. Bezoek met de south rim kan je zeker combineren, maar wel niet op 1 dag.. zoals rob al zei ligt het niet in grand canyon np maar moet je een zijweg nemen aan route 66, vlak voor peach springs, richting de hilltop. Op de rit tussen grand canyon village en de hilltop mag je toch wel een 4tal uur tellen..
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer