Hoi Evelien,
Fijn dat jullie ook zo genoten hebben van de watervallen bij Supai.
Wij vonden het ook geweldig.
Aangezien wij geen kampeerders zijn hebben wij echter voor de luxere versie gekozen dan jullie.
Wij hebben wel overnacht in de Grand Canyon Caverns Inn.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om krom te moeten liggen slapen in een auto de nacht voordat je zo'n wandeling gaat ondernemen. Ook vind ik het prettig om 's morgens toch een badkamer ter beschikking te hebben.
Wij hebben $72,72 betaald voor de kamer, wat ik niet teveel vind.
We zijn 's avonds op tijd naar bed gegaan en 's morgens om 4:30 uur opgestaan zodat we toch voldoende rust gehad hebben. Om 5:30 uur zijn we vertrokken zodat we alleen het eerste stuk in het donker hoefden te rijden en om 6:30 uur waren we aan de Hilltop.
Wij vonden de portable toilets echt smerig daarboven. Het is dat ik geen andere keus had anders had ik er geen gebruik van gemaakt. Neem je eigen toiletpapier mee als je daarheen gaat, want dat was er niet.
Wij hebben ook eerst wat gegeten en om 7:40 uur zijn we begonnen met de hike.
De wandeling omlaag en door de canyon is inderdaad schitterend en valt reuze mee.
Wij hebben deze echt op ons gemak gedaan en regelmatig pauze gehouden.
Om 13:30 uur arriveerden wij in Supai.
Wij hebben overnacht in de lodge. Dit kost $145 per nacht en dit is inclusief de permit van $35 die je ook moet betalen als je gaat kamperen.
De kamers in de lodge zijn groot en schoon.
Wel heel basic, want je hebt geen TV, telefoon, föhn, koelkast of magnetron.
Wij zijn de 1e dag dus niet verder gegaan dan de lodge, maar hebben ons echt niet verveeld.
We hadden Wifi in de kamer dus hebben we nog wat kunnen internetten en verder hebben we hele leuke gesprekken gehad met andere mensen in de lodge.
Het dorp is zeker geen grote stad. Er zijn 2 winkeltjes en een cafe waar je wat kan eten.
Het is geen Las Vegas dat voor de toeristen gecreëerd is. Die mensen leven daar.
We mogen al blij zijn dat ze toeristen toestaan om daar te komen.
"Boerengat" vind ik een beetje denigrerend klinken.
De volgende dag zijn we naar de watervallen gelopen.
De 1e watervallen zijn niet de Navajo Falls. Die zijn namelijk verdwenen na de flashflood.
Dit zijn nieuwe watervallen die na de flood ontstaan zijn en hebben nog geen naam.
We zijn tot aan de Mooney Falls gelopen.
De camping zag inderdaad leuk en gezellig uit.
Ik had niet gedacht dat die zo groot zou zijn.
Maar ik ben wel blij dat we de wandeling tot de camping niet ook nog de 1e dag hadden moeten lopen, want dat is nog een pokkeneind lopen door dat losse zand.
Wij hebben onze waterflessen gevuld bij de camping voor de terugweg naar de lodge.
Dat water was lekker en koel en smaakte veel beter dan het water dat je in het algemeen in Amerika uit de kraan krijgt. Geen chloor in ieder geval.
Dag 3 zijn wij met de helicopter naar boven gegaan. Dit kost $85 per persoon.
Ook niet al te duur in mijn ogen.
We hebben wel een paar uur moeten wachten eer wij aan de beurt waren, maar we stonden met een gezellige groep te wachten en hebben ons uitstekend vermaakt. En in 7 minuten tijd stonden wij fris als een hoentje bovenaan de Hilltop.
1 Koppel dat wij daar hebben leren kennen was wel te voet naar boven gegaan.
Zij waren al om 5:30 uur vertrokken zodat ze in de schaduw de switchbacks op konden lopen.
Dezelfde trip als Evelien gedaan heeft, maar dan op een andere wijze ingevuld.

Niet beter of slechter, maar dan weten de toekomstige Supai-gangers dat het op meerdere manieren kan.
Het uitgebreide verslag met foto's staat op ons weblog.