Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Pass afgesloten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Linda0309
Amerika-ontdekker

Tioga Pass afgesloten

Bericht door Linda0309 »

Hallo,
Vandaag zijn wij vanuit Death Valley gereden naar Mammoth Lakes waar we slapen.
Morgen waren we van plan om over de Tioga Pass naar Yosemite te gaan.
Bij Bishop zagen we borden langs de kant van de weg dat de 120, de Tioga Pass afgesloten is ivm met het weer.
Dat hebben we geweten ook want we zitten nu middenin de eerste winterstorm van dit gebied waardoor de Tioga Pass en andere passen van de Sierra Nevada zijn afgesloten.
Er is ons verteld dat we nu via Carson City moeten rijden, dat is volgens google maps 7,5 uur rijden en daar zijn de weersomstandigheden natuurlijk nog niet mee gerekend. Maar is dit te doen in 1x te rijden of raden jullie dit af?
We hebben namelijk wel 2 nachten geboekt in Curry Village en annuleren kost sowieso de eerste nacht.
Wat kunnen we het beste doen?

Groetjes,

Linda
goldenhills
Amerika-expert

Re: Tioga Pass afgesloten

Bericht door goldenhills »

Ik zou proberen om evt. morgenochtend nog een keer te kijken welke route je het beste kan nemen, en als er geen verbetering is inderdaad in een dag via I-50 naar Curry Village rijden. 88 is blijkbaar doordeweeks dicht tussen 1pm en 4pm. Wellicht dat je niet via South Lake Tahoe hoeft, en net wat zuidelijker kunt doorsteken (88 en/of 89). 89 naar 4 is nu nog dicht, maar 88 naar 89 is open. Het moet morgen mooi weer worden, en rondom Tahoe wordt alles over het over het algemeen goed schoon gehouden. 't Is wel een langere dag, maar je hebt tenslotte al een reservering.

Meer info op de Caltrans site.
Linda0309
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda0309 »

Hoe zit het met de wegen in Yosemite, zijn deze wegen allemaal open?
Als we via Carson City rijden hebben we dan sneeuwkettingen nodig en hoe zit dat in yosemite zelf.
We hoorden namelijk dat het op sommige wegen verplicht is om ze in de auto te hebben liggen.
Bij de meeste wegen kom ik er wel aan uit of dit nodig is door de road conditions site maar hoe dit zit in yosemite kan ik nergens vinden.
We hebben trouwens een heated signature tent geboekt, zou dit warm genoeg zijn of is het verstandig om nog iets aan te schaffen?

Groetjes
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het lijkt me sterk dat je beneden de 7000 voet ergens last van zal hebben, dus Yosemite Valley zal OK zijn. Verplichting voor sneeuwkettingen lijkt me ook niet dat je daar mee te maken zal hebben, het klaart tenslotte op. En of het 's nachts warm genoeg is weet ik niet, ik heb nooit in zo'n verwarmde tent geslapen. Ze voorspellen 5 graden 's nachts, da's fris maar niet enorm koud...

Je gaat overigens niet echt via Carson City, maar via South Lake Tahoe of nog iets zuidelijker.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de wegen in Yosemite zie de NPS-site.
Hier staat een nummer dat je kunt bellen. Je kunt daar ook de weersverwachting vinden.
Voor de Tioga Pass zie hier. Voor andere wegen in de omgeving: http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
Je zult inderdaad niet via Carson City hoeven rijden, wordt misschien de Carson Pass bedoeld?
Zie ook deze tekst bij de CA88:
SR 88
[IN THE CENTRAL CALIFORNIA & SIERRA NEVADA]
IS CLOSED AT THE CARSON PASS SUMMIT (ALPINE CO) FROM 1300 HRS TO 1600 HRS
MONDAY THRU FRIDAY THRU 10/31/11 - DUE TO BLASTING - MOTORISTS ARE ADVISED TO
USE AN ALTERNATE ROUTE - MOTORISTS ARE SUBJECT TO DELAYS OF UP TO 2 HOURS

1-WAY CONTROLLED TRAFFIC AT CARSON PASS SUMMIT (ALPINE CO) 24 HRS A DAY
7 DAYS A WEEK THRU 0600 ON 10/31/11 - DUE TO MAINTENANCE - MOTORISTS ARE
SUBJECT TO DELAYS OF UP TO 20 MINUTES

Ik weet niet hoe warm het wordt in zo'n heated tent, maar je kunt altijd extra dekens vragen.

Marianne
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Linda,

Sterkte met de reis! Ik hoop voor jullie dat ondanks het afgesloten zijn van de tioga pass en jullie een enorme omweg moeten gaan maken dat jullie toch ook verder onderweg heel veel mooie en leuke landschappen gaan rijden.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Wij zijn vorig jaar mei (Tioga was toen ook gesloten) in één dag van Lake Tahoe naar Mariposa gereden. Denk dat we toen rond 15 uur ter plaatse waren, terwijl we zeker niet extreem vroeg waren weggereden, denk op z'n vroegst rond half 9.
karinsnails
Amerika-ontdekker

Bericht door karinsnails »

Wij hebben in 2009 in een heated tent geslapen.
En er is een kachel in de tent die je flink hoog kan zetten.
Maar heel erg warm vond ik het niet, het was bij ons 's nachts wel onder het vriespunt (was op 11-10-'09)
Je hebt wel "warme" van die kriebels dekens maar je tent heeft "ramen" die met een stukje stof bedekt zijn.
Dus het is geen hotelkamer.
Gewoon je sokken aanhouden, kachel aan en lekker tegen elkaar aanliggen, dan moet het goedkomen. :lol:

Veel plezier..!!!
1991 - New York - Orlando (21 dgn)
2006 - L.A - Las Vegas - L.A (16 dgn)
2009 - Rondreis - L.A - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - S.F - Via Pacific Coast Highway - L.A (24 dgn)
2011 - L.A - Las Vegas (got married on 17-08-2011) - L.A (10 dgn)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer