Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Top of the Rockies scenic byway, camper?
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Top of the Rockies scenic byway, camper?
Hallo,
Volgend jaar willen we als onderdeel van onze reis een stuk Top of the Rockies Scenic byway doen.
In de traveler magazine van National Geographic stond pas dat dat een prachtige route moet zijn.
Nou begint deze eigenlijk bij Vail door Leadville naar het zuiden, maar ik zou graag Aspen willen zien
en denk dat de route beginnend vanuit Genwood Springs ook mooi moet zijn. We eindigen in Denver dus
nu heb ik staan; overnachten in Grand Junction ( we komen vanuit het Noorden) of Glenwood Springs, Aspen, even omhoog naar Leadville (oud zilvermijn stadje), overnachten in Buena Vista, dan de 24 naar Cripple Creek ( schijnt ook mooi zilvermijnstadje te zijn), daar overnachten of in Manitou Springs.
Heeft iemand deze route al es gedaan ? En de grote vraag; is dit te doen met een 19-22 ft camper ?
We hebben in 2006 al de route Grand Junction- Montrose-Telluride-Cortez gedaan met een 25 ft camper en dat ging prima en was prachtig.
Omdat onze reisgenoten met de auto een andere route hadden genomen via Silverton en dat een hele leuke plaats was zijn we de volgende dag heen en weer gereden nadat we Mesa Verde bezocht hadden. Ook dat ging prima.
Maar de Independence Pass na Aspen is misschien wat anders.
Groeten
Jo usalover
Volgend jaar willen we als onderdeel van onze reis een stuk Top of the Rockies Scenic byway doen.
In de traveler magazine van National Geographic stond pas dat dat een prachtige route moet zijn.
Nou begint deze eigenlijk bij Vail door Leadville naar het zuiden, maar ik zou graag Aspen willen zien
en denk dat de route beginnend vanuit Genwood Springs ook mooi moet zijn. We eindigen in Denver dus
nu heb ik staan; overnachten in Grand Junction ( we komen vanuit het Noorden) of Glenwood Springs, Aspen, even omhoog naar Leadville (oud zilvermijn stadje), overnachten in Buena Vista, dan de 24 naar Cripple Creek ( schijnt ook mooi zilvermijnstadje te zijn), daar overnachten of in Manitou Springs.
Heeft iemand deze route al es gedaan ? En de grote vraag; is dit te doen met een 19-22 ft camper ?
We hebben in 2006 al de route Grand Junction- Montrose-Telluride-Cortez gedaan met een 25 ft camper en dat ging prima en was prachtig.
Omdat onze reisgenoten met de auto een andere route hadden genomen via Silverton en dat een hele leuke plaats was zijn we de volgende dag heen en weer gereden nadat we Mesa Verde bezocht hadden. Ook dat ging prima.
Maar de Independence Pass na Aspen is misschien wat anders.
Groeten
Jo usalover
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Re: Top of the Rockies scenic byway, camper?
Wij hebben de Independence Pass deze zomer gereden met een gewone auto. De weg is niet heel breed en soms zijn er diepe afgronden naast de weg. Geen idee hoe dat zal rijden met een camper. Voor een indruk van de omgeving zie ons verslag. Helemaal onderaan staan foto's. Ik vond ook nog deze subjectieve lijst met moeilijkheidsgraad van bergwegen in de USA. De Independence Pass komt als moeilijkste uit de bus. Heb ik zelf eigenlijk niet zo ervaren, maar mijn man was toen de chauffeur 

- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Hallo We hebben de route vandaag gereden en met een kleine camper is het te doen, er mogen geen campers langer als 34 ft over de pas. Hier en daar is het smal maar met passen en meten goed te doen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In de verslagen van Ko-Mar heb ik ook er iets over gelezen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ik kwam een keer een camper tegen op Independence Pass toen ik aan de afgrond kant reed - - niet echt leuk, want de weg is erg smal. Kijk ook uit voor fietsers die met een rotgang naar beneden rijden.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben de independance pass niet gereden hoor.Isis schreef:In de verslagen van Ko-Mar heb ik ook er iets over gelezen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Sorry wie was het dan die daar reed met camper. Ik heb er wat over gelezen. Leadville en dan verder...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ko-Mar schreef:Wij hebben de independance pass niet gereden hoor.Isis schreef:In de verslagen van Ko-Mar heb ik ook er iets over gelezen.
Misschien ben je in de war geraakt door de namen, Ko-Mar <--> Markro = Marco.Isis schreef:Sorry wie was het dan die daar reed met camper. Ik heb er wat over gelezen. Leadville en dan verder...

Wij reden de Independance Pass niet met een camper, maar met een personenauto.
Ik schrijf daarover in mijn 2004 reisverslag op dag 5.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1247 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 7 Reacties