Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

e-Toll California : geleerde les ..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

e-Toll California : geleerde les ..

Bericht door vnvmouse »

Hoi. Ben hier weer met een geleerde les voor de (hopelijk snelle) volgende reis naar de US ... We hebben een auto gehuurd bij Avis gedurende 3 weken in juli 2011. Krijgen we vorige week nog een nakomende rekening van Avis ten bedrage van $34, ofte een 24 euro. Viel al wel te verwachten nadat we 2 jaar geleden na de roadtrip Florida ook nog een rekening achterna kregen (al was het toen voor extra verzekeringen waar we niet meer onderuit konden, want papier getekend bij aankomst na lange vlucht, 's avonds laat, doodmoe, snakkend naar een bedje, enz). Dat lesje hadden we toen al geleerd want op het verzekeringenverhaal hadden we deze keer goed gelet, en ze gingen ons nu niet meer hebben ...
Enfin, detail opgevraagd bij Avis. Blijkt dat het over een tol gaat. Bij de rit van Las Vegas naar San Francisco zijn we over de Oakland-SF Bay Bridge gereden. Het was toen al tegen middernacht, ook weer snakkend naar een bedje, wat mistig, lange wachtrijen voor de tol, en dus hebben we toen het linkse rijvak van de e-toll genomen, in de hoop dat onze auto erop voorzien zou zijn (wat in Florida ook zo was, en dat was wel gemakkelijk) en dat ze het dan via Avis zouden aanrekenen.
En dat hebben ze dus gedaan ! En hoe : de tol voor de brug bedroeg dus $4, en de "convenience fee $2.50 per day for rental period, $10 per week" hebben ze 3 weken aangerekend, zijnde de huurtermijn van de wagen.
Met andere woorden hebben we nu 24 euro betaald voor één keer over die brug te passeren. Nu zijn we wel voorstander van tolwegen, want dat komt de kwaliteit van de wegen alleen maar ten goede, maar dit vinden we er toch een beetje over ... :evil:
Heb nu een mail gestuurd naar de Highway Toll Administration. Ben eens benieuwd of en wat ze gaan antwoorden ...
Voor diegenen die nog moeten vertrekken, schuif toch beter aan in de rij om $4 aan kleingeld in het bakje te gooien ...
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Emenem
Amerikakenner

Re: e-Toll California : geleerde les ..

Bericht door Emenem »

Tja, wie zijn billen brandt...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Waarom een mail naar de Highway Toll Administration?

Het is toch Avis die hoge kosten rekent? Als ik het zo lees gaat er $ 4 naar HTA en de rest naar Avis zelf...

Volgens mij dien je je te richten tot Avis i.v.m. de hoge kosten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Dat is wel een nutteloze reactie Emenem!

Wees blij dat hier zo'n dingen gepost worden zodat andere misschien beter op de hoogte zullen zijn voor hun reis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

AVIS werkt met een opt-in systeem. Op het moment dat jij door een e-toll poortje gaat dan activeren ze de boel.
En daar betaal je dan inderdaad die $2.50 per dag voor. De HTA heeft hier dus niks mee van doen, het is AVIS die het zo doet.
Men had je daar wat beter over moeten voorlichten maar aan de andere kant ben je zelf ook verantwoordelijk als je door een eToll poortje gaat rijden zonder dat je weet wat de mogelijke gevolgen zijn..

Afbeelding

Voor de volledigheid hieronder ook de andere verhuurders:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Njit op 09 sep 2011, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dapluiz
Amerika-newbie

Bericht door dapluiz »

Dus als ik het goed lees kan ik bij Alamo gewoon E-toll poortjes pakken en dan kost het me 6$ + de tol max ? :)
Want dat ik wel handig om te weten als ik straks ook van Las vegas naar San Francisco ga :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Op het Floridaforum heeft een Forumlid de moeite genomen om dit helemaal uit te pluizen. Wel toegespitst op Florida maar toch ook wel verhelderend voor andere gebieden:
>> FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder en FAQ: Tolwegen in Florida en SunPass

Ik denk dat Alamo ook zo werkt in Las Vegas maar ik weet het niet zeker.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

Emenem schreef:Tja, wie zijn billen brandt...
@ Emenem : heel volwassen, dank je !
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

Coyote schreef:Waarom een mail naar de Highway Toll Administration?

Het is toch Avis die hoge kosten rekent? Als ik het zo lees gaat er $ 4 naar HTA en de rest naar Avis zelf...

Volgens mij dien je je te richten tot Avis i.v.m. de hoge kosten.

Roland
@ Coyote : Je hebt gelijk denk ik. Ik heb de vraag gesteld op de site van de Highway Toll Administration, waar je bij "Receipt Request" moest doorklikken naar AVIS, en dan daar "Contact us", invulvakjes en gepost, dus allicht is het dan waarschijnlijk toch naar Avis gegaan.
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

Doockles schreef:Dat is wel een nutteloze reactie Emenem!

Wees blij dat hier zo'n dingen gepost worden zodat andere misschien beter op de hoogte zullen zijn voor hun reis.
@ Doockles : leve Antwerpen ! :thumbup:
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

Njit schreef:Op het Floridaforum heeft een Forumlid de moeite genomen om dit helemaal uit te pluizen. Wel toegespitst op Florida maar toch ook wel verhelderend voor andere gebieden:
>> FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder en FAQ: Tolwegen in Florida en SunPass

Ik denk dat Alamo ook zo werkt in Las Vegas maar ik weet het niet zeker.
@ Njit : dank je voor de overzichtjes, had ik van tevoren maar moeten opzoeken, je hebt helemaal gelijk. Maar we leren elke keer weer bij !
AVIS, we try harder !
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

dapluiz schreef:Dus als ik het goed lees kan ik bij Alamo gewoon E-toll poortjes pakken en dan kost het me 6$ + de tol max ? :)
Want dat ik wel handig om te weten als ik straks ook van Las vegas naar San Francisco ga :)
@ Dapluiz : ik denk dat je het zo moet lezen ja ...
stijnj
Amerika-ontdekker

Bericht door stijnj »

Voor ons is het binnenkort ons eerste bezoek aan de VS. We hebben wagen van Alamo gehuurd voor een rondje Westkust.
Als ik het goed begrijp mogen we dus steeds gewoon doorrijden, en zal dit achteraf worden afgehouden van onze cc?
En wat als we gewoon steeds aanschuiven en cash betalen?

Mvg,

Stijn
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Afgelopen zomer huurde ik de auto bij National in Miami. Bij het ophalen van de auto werd mij uitgelegd dat ik zo door de tolpoortjes kon rijden en dat dan de betaling zou plaatsvinden zoals in het schema van National (zie post Njit) staat aangegeven. Ik heb geen tolwegen in Florida gebruikt en achteraf werd er dus ook niets afgerekend.

Op zich een heel mooi systeem dat pas in werking treedt zodra je door een tolpoortje gaat. :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zoals ik het lees hoef je bij afhalen van de auto nog niets te beslissen.
Het systeem wordt pas geactiveerd als je voor de eerste keer besluit een rijstrook voor e-toll te nemen. Doe je de dat niet, dan hoef je ook niet te betalen. Je moet uiteraard wel de tol betalen.

Aanvullende opmerking. Soms kan de instelling "vermijd tolwegen" op je navigatiesysteem van pas komen, hoewel dat geen garantie is. Mijn Garmin vermeed vorig jaar voorbeeldig de I470, voor zover ik weet de enige tolweg in de buurt van Denver. Volgens mij kun je op deze weg niet eens cash betalen. Ik weet niet of dat op (veel) andere tolwegen ook zo is.
Groet,

Old Faithful
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Als je naar het Zuidwesten gaat, hoef je bijna geen tol te betalen. Wij hebben alleen bij de bruggen in San Francisco tol moeten betalen. Inderdaad gewoon aanschuiven in het (korte) rijtje en cash betalen.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

@ OF; op de I470 Denver kun je inderdaad niet cash betalen. Werkt volgens "Toll by plate". Ook in Florida krijg je steeds meer van deze wegen, beginnend met het zuidelijkste stukje Turnpike, in de buurt van Miami.

De I470 was ons enige stukje tolweg op een 6000+KM rondreis en tevens het laatste stukje van die reis, naar Denver Airport. We kregen dus de rekening achteraf, net als de TS, maar gelukkig reden wij Alamo, dus $6,- plus toll, nog geen 5 euro totaal.

Dus, voor tolrijders; Go Alamo (of National/Enterprise), of voor de heavy-tolrijders; Dollar, Thrifty en Sunshine (tol included)
Zelf hebben wij voor Florida al een aantal jaar een eigen transponder, werkt ook prima.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

En dit kan dan met elke huurwagen dus? 't Is niet dat daar iets op voorhand moet voor geactiveerd zijn ofzo?
Wel handig systeem dan. :wink:
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

vnvmouse schreef:
Emenem schreef:Tja, wie zijn billen brandt...
@ Emenem : heel volwassen, dank je !
Je zult mij dan ook wel niet zo aardig vinden maar eigenlijk vind ik dat Emenem wel een beetje gelijk heeft en dat je zelf ook niet bepaald volwassen gedrag laat zien.
Ik lees in je verhaal dat je 2 keer wat overkomen is omdat het laat was en je moe was etc.

Dan moet je misschien wel op tijd besluiten dat je dingen niet op momenten moet doen als je moe bent. Dus niet de auto halen als je 's avonds laat aankomt na een lange reis en niet doorrijden tot 's avonds laat. Misschien was dat wel de les die je na de eerste keer had moeten leren.
De een kan daar blijkbaar beter tegen dan de ander.

Wat het gebruik van de tol device betreft is hier op het forum al een aantal keren over bericht. Makkelijk als je regelmatig over de tolweg moet maar duur als je het maar 1 keer doet.
De apparaten zijn voorzien van een grote sticker waar op het gebruik staat.
Nu betaal je $ 34 opgebouwd uit $ 4 tol en $ 30 huur.
Als je het apparaat niet had gehad had je de $ 34 waarschijnlijk ook moeten betalen maar dan opgebouwd uit tol, boete en administratiekosten.
Je rijdt uiteindelijk zelf over de linkerstrook, besluit dan ook dat het gewoon je eigen schuld is.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

@ US-fanboy
Bedankt, je verwoord precies wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen... Sorry als het verkeerd over kwam.
Laatst gewijzigd door Rob op 10 sep 2011, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer