Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dilemma! Glacier Point bus!
Dilemma! Glacier Point bus!
Hoi allemaal,
Wij zijn tijdens onze trip op 8 oktober in mariposa grove en rijden de dag erop vroeg naar Yosemite Village (camping Upper pines). Nu wilden we eerst 10 oktober de hikers bus nemen naar Glacier Point om de Panorama trail te lopen. Nu is deze busrit naar alle waarschijnlijkheid niet meer mogelijk vanaf 10 oktober. We zullen deze trail dus 9 oktober moeten lopen, de dag dat we van plan zijn om aan te komen in Yosemite Village!
Nu kunnen we de bus nemen van 8.30, 10.00 of 13.30u naar Glacier Point op zondag 9 oktober maar ik heb eigenlijk geen idee of we dit gaan redden!?
We moeten dus 's ochtends vroeg aankomen in Yosemite Village, daar eerst inchecken bij Upper Pines en vervolgens minimaal 15 minuten voor vertrek van de bus aanwezig zijn. Nu kunnen we de bus van 13:30u nemen maar de hike zelf is al minimaal 6 uur... wat betekend dat we vrij laat pas weer terug zijn bij de Camping! Nu wil ik het liefst die van 10u nemen maar ik heb geen idee of ik dit kan halen...? Heeft iemand een idee wanneer de zon onder gaat midden oktober in Yosemite?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen... dan kan ik de bustickets vandaag nog reserveren!
Groetjes,
Dave
Wij zijn tijdens onze trip op 8 oktober in mariposa grove en rijden de dag erop vroeg naar Yosemite Village (camping Upper pines). Nu wilden we eerst 10 oktober de hikers bus nemen naar Glacier Point om de Panorama trail te lopen. Nu is deze busrit naar alle waarschijnlijkheid niet meer mogelijk vanaf 10 oktober. We zullen deze trail dus 9 oktober moeten lopen, de dag dat we van plan zijn om aan te komen in Yosemite Village!
Nu kunnen we de bus nemen van 8.30, 10.00 of 13.30u naar Glacier Point op zondag 9 oktober maar ik heb eigenlijk geen idee of we dit gaan redden!?
We moeten dus 's ochtends vroeg aankomen in Yosemite Village, daar eerst inchecken bij Upper Pines en vervolgens minimaal 15 minuten voor vertrek van de bus aanwezig zijn. Nu kunnen we de bus van 13:30u nemen maar de hike zelf is al minimaal 6 uur... wat betekend dat we vrij laat pas weer terug zijn bij de Camping! Nu wil ik het liefst die van 10u nemen maar ik heb geen idee of ik dit kan halen...? Heeft iemand een idee wanneer de zon onder gaat midden oktober in Yosemite?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen... dan kan ik de bustickets vandaag nog reserveren!
Groetjes,
Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dilemma! Glacier Point bus!
De volgende gegevens heb ik gevonden :Sunrise: 7:02
Zonsondergang: 18:31
Op volgende website:
http://www.sunrisesunset.com/USA/California.asp
Nog veel plezier met uw voorbereiding
Ria en Guido
Bekijk ook even ons filmpje over Yosemite:
http://www.youtube.com/watch?v=9VN88klVKd0
Zonsondergang: 18:31
Op volgende website:
http://www.sunrisesunset.com/USA/California.asp
Nog veel plezier met uw voorbereiding
Ria en Guido
Bekijk ook even ons filmpje over Yosemite:
http://www.youtube.com/watch?v=9VN88klVKd0
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar kom je vandaan de 9e? Zit je in Oakurst? Of al in het park?
Ik zou niet weten waarom je niet om 10.00 uur bij de Lodge zou kunnen zijn. Inchecken bij de camping zal nog niet kunnen, maar dat is toch ook niet nodig? Parkeer de camper op de parking en neem de shuttlebus naar de Lodge.
Een latere bus is echt af te raden!
Hoewel ik denk dat die minimaal 6 uur wel wat ruim is.
Marianne
Ik zou niet weten waarom je niet om 10.00 uur bij de Lodge zou kunnen zijn. Inchecken bij de camping zal nog niet kunnen, maar dat is toch ook niet nodig? Parkeer de camper op de parking en neem de shuttlebus naar de Lodge.
Een latere bus is echt af te raden!
Hoewel ik denk dat die minimaal 6 uur wel wat ruim is.
Marianne
Gave reis gaan jullie maken!! (heb even op de link naar jullie pagina geklikt)
Lijkt mij ook dat je de bus van 10.00 uur makkelijk kunt halen als je op tijd vertrekt ´s ochtends. Volgens Google maps is de rit maar 1 uur en 15 minuten.
Waar heb je trouwens gehoord/gelezen dat de Glacier Point bus op 9 oktober naar alle waarschijnlijkheid voor het laatst rijdt? En waar hangt de waarschijnlijkheid nog vanaf? Wij komen namelijk net als jullie op 9 oktober aan in Yosemite Valley (dus misschien komen we elkaar wel tegen!), maar pas 's middags, en hadden ook het plan om dan op 10 oktober de Glacier Point bus te nemen en de Panorama Trail te lopen. Ik heb wel gevonden dat de bus niet meer rijdt als de weg daarheen dicht is, maar niet dat het tot een bepaalde specifieke datum zou zijn.
Groetjes
Nicole
Lijkt mij ook dat je de bus van 10.00 uur makkelijk kunt halen als je op tijd vertrekt ´s ochtends. Volgens Google maps is de rit maar 1 uur en 15 minuten.
Waar heb je trouwens gehoord/gelezen dat de Glacier Point bus op 9 oktober naar alle waarschijnlijkheid voor het laatst rijdt? En waar hangt de waarschijnlijkheid nog vanaf? Wij komen namelijk net als jullie op 9 oktober aan in Yosemite Valley (dus misschien komen we elkaar wel tegen!), maar pas 's middags, en hadden ook het plan om dan op 10 oktober de Glacier Point bus te nemen en de Panorama Trail te lopen. Ik heb wel gevonden dat de bus niet meer rijdt als de weg daarheen dicht is, maar niet dat het tot een bepaalde specifieke datum zou zijn.
Groetjes
Nicole
Bedankt voor de reacties. Marianne, we komen vanaf Wawona (Mariposa Grove). Nicole, bedankt! Houden jullie ook een blog bij? Ik heb even gebeld met het nummer voor de reserveringen voor de hikers bus... daar werd mij verteld dat 9 oktober de laatste dag (voorlopig, ligt aan het weer) is dat de bus ingepland staat. We willen geen enkel risico lopen om deze hike te moeten missen dus vandaar dat we deze 9 oktober dan maar gaan lopen!
Heb even met Upper Pines gebeld en we mogen tot 24 uur na 9 oktober 12:00uur inchecken op de campground. Dat was eigenlijk mijn voornaamste bezorgdheid maar deze was dus niet nodig!
Kan iemand mij helpen met de tijden e.d. van de shuttle bus en hoe deze rijdt... het is namelijk afhankelijk van hoe we het gaan regelen: OF de auto 's ochtends alvast bij de camping (Upper Pines) zetten, de shuttle bus naar de Lodge pakken en vervolgens de hike gaan doen... OF de auto bij de lodge neerzetten en vervolgens de hike waarna we bij terugkomst de shuttlebus pakken terug naar de lodge om de auto op te halen!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Heb even met Upper Pines gebeld en we mogen tot 24 uur na 9 oktober 12:00uur inchecken op de campground. Dat was eigenlijk mijn voornaamste bezorgdheid maar deze was dus niet nodig!

Kan iemand mij helpen met de tijden e.d. van de shuttle bus en hoe deze rijdt... het is namelijk afhankelijk van hoe we het gaan regelen: OF de auto 's ochtends alvast bij de camping (Upper Pines) zetten, de shuttle bus naar de Lodge pakken en vervolgens de hike gaan doen... OF de auto bij de lodge neerzetten en vervolgens de hike waarna we bij terugkomst de shuttlebus pakken terug naar de lodge om de auto op te halen!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je mag niet bij de Lodge parkeren, dat is alleen voor gasten. Zoals ik aangaf kun je het beste bij een van de parkeerterreinen parkeren (de visitor parking oftewel day use parking is het dichtste bij de Lodge, die bij Curry Village ligt dichter bij het eindpunt van de wandeling), op de camping zal wellicht ook lastig worden als je nog niet bent ingecheckt.
De tijden en de route van de shuttlebus zijn op de NPS-site of in de Guide te vinden.
Marianne
De tijden en de route van de shuttlebus zijn op de NPS-site of in de Guide te vinden.
Marianne
Mij is telefonisch verteld (door de medewerker die mij de bustickets verkocht) dat er bij de Lodge tegenwoordig gratis parkeerd kan worden. Deze info klopt dus niet begrijp ik?
Harstikke bedankt voor de link! Net wat ik nodig had!
Harstikke bedankt voor de link! Net wat ik nodig had!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vorig jaar (juli) hebben we ook die bus genomen en de panorama trail gelopen en we hebben onze wagen geparkeerd op de parking van de lodge. Niemand die daar een opmerking heeft over gemaakt. Alleen hadden ze ons gezegd om vroeg te komen om een vrije parkeerplaats te hebben. We waren er al vroeg omdat we de bus namen van 8u30 (zijn eerst gaan ontbijten). De rit naar Glacier Point duurde 1 uur. Wij hebben er wel langer dan 6 uur overgedaan met de panorama trail te wandelen. Het heeft alles te maken met de conditie en het aantal rustpauzes. Onderschat deze trail niet. Natuurlijk is oktober juli niet. En zijn de dagen in oktober veel korter dan in de zomer. Veel succes 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel gratis, ook jaren geleden al, maar die keren dat wij er waren was het alleen voor gasten. En hoewel het in oktober wellicht mee zal vallen is het ook goed mogelijk dat er geen plaats is.
Nog even gecheckt, dit staat op www.yosemitepark.com bij de Yosemite Lodge Services: Parking is provided on the premises for Yosemite Lodge at the Falls guests. Day use parking is provided in the Yosemite Village area with easy access to the free Valley Shuttle.
Marianne
Nog even gecheckt, dit staat op www.yosemitepark.com bij de Yosemite Lodge Services: Parking is provided on the premises for Yosemite Lodge at the Falls guests. Day use parking is provided in the Yosemite Village area with easy access to the free Valley Shuttle.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3795 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-