Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zijn er "onveilige buurten" in San Francisco ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zijn er "onveilige buurten" in San Francisco ?

Bericht door RiverCola »

Ja, het kan maar net uitmaken wáár je precies zit. Dat is ook zo raar in die slechte buurten in SF, ze zijn er ineens....
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Zelfs op Market Street merk je al direct waar het overgaat van goed naar slecht.
Het volgende block kan gewoon inderdaad zo anders zijn. Vind SF wel een leuke stad, maar volgens mij is het onveiliger dan bijv. Los Angeles.
Moet wel lachen om de zwervers met hun kartonnen bordjes: 'I ain't gonna lie, need $$$ for weed'. En de stad ruikt dan ook hier en daar flink naar wiet, wat ik niet zo snel in andere Amerikaanse steden heb geroken. :lol:

Gewoon je streetsmarts gebruiken. Je merkt zelf wel waar je wel en niet moet zijn.
xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

Twee weken geleden waren wij - tijdens ons aller eerste bezoek aan Amerika - drie nachten in San Francisco en verbleven in hotel Cova in Ellis Street.
Eenmaal aangekomen in San Francisco (daarvoor Los Angeles en Pismo Beach) zagen we al veel 'vreemde' figuren op straat lopen.
Rond een uur of 3 wilde we toch een gokje wagen om richting Union Square te lopen (leek op Google Maps een eitje een paar blokken naar rechts en dan naar links)
We hebben welgeteld 2 blokken gelopen (wij waren met zijn drieen, drie vrouwen) en hebben elkaar toen aangekeken en zijn direct zonder iets tegen elkaar te zeggen omgekeerd en terug gegaan naar het hotel, haha. Er liep werkelijk waar geen normaal mens in de straat. Overal waar je keek, zag je rare figuren. Zo stond er een man te snuiven waarnaar hij tot 3 keer aan toe zijn zonnebril liet vallen en de 4de keer voor onze voeten op de grond viel. Aan de andere kant hing een man bijna zijn hond op (pitbull) omdat hij zo hard aan de riem trok. Een 'moeder' met kinderwagen, waar een pop inzat.
Wij dachten wel wat gewend te zijn in Amsterdam, nou Amsterdam is niets in vergelijking met deze straat.
We zijn teruggegaan naar ons hotel en hebben de gratis shuttleservice naar Union Square genomen. In de shuttle zag je inderdaad dat je van 'slechte' straat, in een hele andere wereld terecht komt. En Union Square met alle luxe winkels, zoals Louis Vuitton.

We moeten wel zeggen dat we de 2de dag al 'gewend' waren maar hebben toch de shuttle of taxi genomen, taxi is niet duur daar, eigen auto werd afgeraden en ov al helemaal :)
Ons hotel was ook goed beveiligd. Je moest je kamerpas gebruiken voor de lift, anders kon je niet naar boven en een sigaretje kan je gewoon op het dak roken zodat je niet op straat hoeft te staan.

Daarnaast hadden we vanuit onze hotelkamer uitzicht op Ellis Street en moeten we eerlijk toegeven dat we ons vreselijk hebben vermaakt! We hebben serieus een paar uur (moe van het winkelen) de straat gevolgd en vreselijk gelachen. De ene vreemde schreeuwt tegen de andere vreemde, waarna de eerste de ander aankijkt alsof die gek is hahah!
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Ben ook een aantal jaar geleden in SF geweest en wat mij opviel is dat tijdens de schemering alle creaps tevoorschijn kwamen.
Je zag de working class nog net de snel de bus/taxi nemen en de straaten werden over genomen door de zwervers en andere creaps.
Ik weet niet meer hoe het daar heet maar het was in het centrum waar overdag een groente/fruitmarkt is.
The creaps come out at night zeg maar.
Ik was alleen op vakantie en had tegenover die markt gegeten en toen ik terugkwam stond er een junk tegen mijn huurauto die zei dat hij op mijn auto had gepast en verwachtte een tip. Maar ik liet me niet intimideren en reed weg.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Wij zitten in Golden Gateway, dat ligt in de wijk Polk Gulch. Ongeveer 4 blokken van Japantown af. Ik neem aan dat je overdag gewoon naar Japantown kan lopen toch?
Japantown onveilig? Overdag kunnen lopen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of we wel in Japantown geweest zijn als ik het zo van jou en RiverCola hoor. We bleven 4 dagen in hartje Japantown (tegenover de Japan mall en Peace pagoda) en 0,0 van onveiligheid of vreemde zwervers gezien. Sterker nog, ik voelde me hier geheel veilig doordat het zo extreem schoon was, vriendelijke Japanners overal en de aanwezigheid van gewoon een rustige sfeer. Dit i.t.t. de wandeling om 10 uur s'avonds van de Alcatraz pier (39?) tot Fishermans Wharf: wat een zwervers, gure sfeer en het gevoel dat je elke minuut beroofd kan worden. Konden geen taxi krijgen en hebben dus even moeten zoeken naar een taxi standplaats en liepen dus ook meer in zuidelijke richting. Niet mijn favoriete deel.

Het zou kunnen zijn dat juist de hele problematiek verschoven is naar andere delen van de stad. We hebben toen we uit Japantown lipeen slechts 1 zwerver gezien richting de brug naar de Safeway... Maar die las Master/PhD-level boeken -LOL- en had een filosofische discussie met een voorbijganger (ook zwerver?).

Tenderloi viel ons op dat de taxi driver met vol gas doorheen ging.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Mag ik vragen waar je dan precies zat? Ik heb niet veel van Japantown gezien maar heb het wel gehoord van vrienden die daar wonen. En ook toen we een keer een lange busrit maakten door de stad kwamen we door een stuk van Japantown waar het er bepaald niet fris uit zag. Er stapten ook allemaal vreemde types in en uit de bus in die buurt.

Maar misschien ligt het eraan waar je zit? Vandaar, uit nieuwsgierigheid, waar zaten jullie ongeveer?
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Dit zei ik dus over Japantown.
Hoewel we 10 jaar terug in Japantown zelf sliepen en de zwervers sliepen zowat onder ons balkon. Ook hoorden we mensen vanuit auto's naar ons toe smiespelen en kwamen we bij een Burger King uit die wel overvallen leek. Er was niemand meer in de zaak terwijl er overal nog rommel op tafel lag. We voelden ons niet veilig maar dat was s'avonds.
Overdag weet ik het eigenlijk niet want toen waren we ergens anders in de stad. We zitten er nu dus 4 blokken vanaf en eigenlijk willen we er graag naar toe omdat we Japan leuk vinden.
Ik baal wel van die slechte buurten zo willekeurig door de stad. Zo goed ken ik die stad niet ( 1 keer geweest). Met 2 kinderen is dat dus ook niet fijn. We zitten nu ook redelijk dicht bij Tenderloin. Een leuk restaurantje (mel's diner geloof ik) laten we fijn zitten aangezien die precies op de grens ligt.

We hebben een 2 dagen hopper pas en daar gaan we veelvuldig gebruik van maken en zullen niet te veel te voet of met het ov afleggen.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

RiverCola, tegenover de Japan Mall en Peace Pagoda. Ik heb even een kaartje gephotoshopped. Hotel Tomo was het hotel. Ga maar eens voor de grap de East Mall in. Je waant je 100% in Japan. Alles is in het Japans, van de boekenwinkels tot de aankleding (cherry blossom / lampionnen / zwart hout etc). Je komt hier bijna geen toerist tegen. Bekijk ook eens http://www.trulia.com/crime/San_Francisco,CA,Japantown/ en zoom een paar keer uit. Tenderloi geheel rood. Bron afbeelding Google Maps: http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 5&t=h&z=19

Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Mooi overzicht zeg! Ik ben in dat gebied nooit geweest en zal er zeker aan denken mocht ik er weer eens komen! Ik moet me vergist hebben.

Overigens zie je op het kaartje dat een deel van Mission ook goed rood is. Wij zijn in die wijk geweest en op een gegeven moment moest ik ergens een boodschapje halen. Ik werd op straat direct lastig gevallen door allerlei types (geen zwervers en junks zoals in de Tenderloin) en voelde me helemaal niet prettig. Dit kaartje bevestigd mijn gevoel bij die wijk.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Inderdaad een leuk stuk, zie ook streetview in Japantown: http://g.co/maps/jrdj
En ingang East Mall hier: http://g.co/maps/fmty
Overigens vrij goedkoop parkeren ($ 17,- / dag)....
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Hotel Tomo hebben we in 2001 ook gezeten, hoewel het toen nog Holiday inn was geloof ik. Je hoefde de straat maar over te steken en je zat op het voetgangersgebied.
Dus het is eigenlijk wel te doen qua veiligheid? We willen er graag heen we zijn helemaal Japanfan(vooral qua eten maar ook qua architectuur, spullen etc).

Wat betreft ons hotel.
Haha dat kaartje met die rode gebieden geven me veel vertrouwen :evil: . We zitten in het rood wel helemaal aan de noordkant (hoek Van Ness en California street). Als we alleen maar noordelijk gaan(richting Lombard street) blijven we in het groen.
We hebben echt een verkeerde plek gekozen, volgende keer gewoon in Fisherman's wharf.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Same here OrangeDevil. Mijn gebied ziet echt hélémaal rood en heeft daarenboven nog eens de meeste crimes. :blink: :shock:
Als dat maar goed afloopt....
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
stekun
Amerika-ontdekker

Bericht door stekun »

Wij hebben een hotel in SF en volgens mij is het niet echt een beste buurt en zijn wij wel wat bang geworden van alle verhalen die we op internet lezen. We zitten in het Best western americania, 121 7th street. (vlakbij mission street)

Het viel ons op bij recensies van het hotel dat het in een nogal " slechte" wijk ligt en dat er 's avonds veel criminaliteit is. Wij willen 's avonds ook weg kunnen(bijv de alcatraz avondtour) en dan terug gaan met de F line. We zijn echter wel 2 vrouwen. Is dit dan wel raadzaam of kunnen we beter een taxi nemen?
Wat zijn jullie ervaringen met dit hotel/omgeving?
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Wij verblijven in SF ook in dat hotel. Ben wel benieuwd naar de reacties.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
stekun
Amerika-ontdekker

Bericht door stekun »

wanneer zijn jullie daar? wij aankomend weekend.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

wij pas over 1 maand. Ik zou graag jullie reacties hierover horen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
LarsTigchelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door LarsTigchelaar »

Wij zitten vanaf as za tot en met di in het hotel... ben erg benieuwd Op internet ziet het er wel goed uit..
Zou je die criminaliteit echt merken? ook overdag?

we wachten rustig af en we zien wel..

Mocht ik iets opmerken dan post ik het wel even.
LarsTigchelaar
Amerika-ontdekker

Stekun begrijp ik dat jij ook as weekend van 2 sept in het best western americana hotel zit?
wanneer vliegen jullie?
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Wat ik op internet lees dat je niet naar 6th street moet gaan en dat je veel zwervers 's avonds ziet maar er geen last van hebt. De foto's van het hotel zien er goed uit en wat de ligging betreft mogen we niet klagen denk ik :clap:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
LarsTigchelaar
Amerika-ontdekker

Dat vond ik dus ook... En ook als je omgeving foto's bekijkt ziet het er allemaal heel goed uit. Ik vind ook dat je als toerist je eigen reis ervaring moet gebruiken, en niet overal zomaar heen gaan. Krijg je het gevoel dat het niet klopt... wegwezen!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer