Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Theskippys06
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2011, 09:47

Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Theskippys06 »

Hallo,
Wij zijn bezig onze route te plannen voor onze trip in oktober. We willen in ieder geval de steden SF, LA en LV aandoen.
Met betrekking tot de autohuur heb ik nu al op verschillende plekken gelezen dat je niet extra hoeft bij te betalen voor een 2e bestuurder in Californie. We zullen de auto huren in SF en hem daar ook terugbrengen (zo vliegen we immers) maar rijden natuurlijk ook heel even door Nevada (LV). Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven; moeten we nu wel of niet extra betalen voor een 2e bestuurder?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Theskippys
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5973
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Harry »

Je hoeft niet extra te betalen voor een extra bestuurder.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10178
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Hockey »

Voor een tweede bestuurder hoef je in Californië inderdaad niet te betalen. Of dit ook geldt als je buiten die staat gaat rijden durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5973
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Harry »

Dat geldt ook als je buiten de staat gaat rijden, al rij je de hele VS rond.
Gebruikersavatar
sifaka
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 nov 2009, 14:42
Locatie: Nijmegen

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door sifaka »

Het gaat idd om de locatie waarvandaan je huurt... als dat Cali is dan hoef je inderdaad niet voor een extra bestuurder te betalen!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door A&PnaarUSA »

Ik vind het heel verwarrend allemaal: ik heb een reis geboekt bij ebookers.nl (vlucht + auto) en hier zegt men dat een 'extra bestuurder' wél betaald moet worden.. Ik zoek me suf naar een officieel document waarin de regels staan voor autohuur in Amerika (in ons geval bij Alamo in San Francisco) maar kan niets vinden.
Ik vind dit forum heel betrouwbaar en heb het idee dat hier geen onzin verkocht wordt, jullie adviezen en antwoorden klinken heel helder en eerlijk.
Maar het lijkt mij dat een booking site als ebookers.nl ook wel weet wat ze zeggen? (al verdienen zij er misschien aan om allerlei regels te maken waar geld mee te verdienen valt?).
hoe zit het nou eigenlijk. Ik kom er in elk geval niet uit.

Nb: dit komt van alamo.com:

"Additional Driver Fee / Alamo
Is there always an additional driver daily fee? How much is it?
Any additional driver (including a spouse or domestic partner) will pay a daily fee of approximately $10 per day.

Fees are waived for additional drivers who are renting under corporate contracts and the Alamo Insiders program allows for one additional driver to be added at no cost.

Corporate Contracts in the United States are allowed the following additional drivers at no charge:

Commercial (corporate) rentals, the renter's business partner, employer or fellow associate, who has a signed corporate contract with Alamo and drives the car for business purposes and who meet normal renter requirements.

All other additional authorized driver situations are subject to a daily charge.

An additional driver may only be added to the contract at a rental location and may be added or removed in the middle of the contract. When adding an additional driver in the middle of the contract both the renter and the additional driver must be present at the location.

The system will calculate the charges based on the dates the additional driver was listed on the rental."
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Rob »

In California is het bij (State)wet geregeld dat de tweede chauffeur gratis is laat je dus niet van de wijs brengen door een reisbureau/boekingsite.
Helaas zitten die wel meer naast, zo staat er bij veel reisbureau's nog steeds in de voorwaarden dat je paspoort nog minimaal zes maanden na je terugreis geldig moet zijn terwijl dat eind vorige eeuw al is afgeschaft.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Coyote »

Misschien moet je dan eens bij usareisen.de kijken?

Zij vermelden heel expliciet dat je voor extra bestuurders bij aanvang huur in Californië niet hoeft te betalen:
Keine Gebühr für zusätzliche Fahrer über 25 Jahre bei Anmietung in Kalifornien
Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Coyote »

A&PnaarUSA schreef:Nb: dit komt van alamo.com:

<knip><knip>
Een soortgelijke tekst vond ik op deze site waar overigens wel heel duidelijk over 'spouse' gesproken wordt.
Alamo Additional Driver Policy

- Any additional drivers must meet renter qualifications/requirements
- They must meet the minimum age requirement for the location they rent from
- Must have a valid driver's license
- must show a major credit card in their name at the time pickup of the rental vehicle
- Must be at the rental counter with the primary renter
- Must sign on to the rental agreement, at the pickup location only

An additional daily fee may apply for any Additional Drivers.

Alamo Additional Driver Fees

Any additional driver (including a spouse or domestic partner) must pay an extra fee averaging $10 per day.

Exceptions:

According to Alamo.com state law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse of a renter to be an automatic authorized additional driver (provided they meet normal renter requirements). No extra fees are charged for a spouse as an extra driver in these states.

Alamo Extra Driver Fees are waived for:

- additional drivers who are renting under corporate contracts- additional drivers who are members of Alamo Insiders

Alamo Insiders Members in the US are allowed to have the following authorized extra drivers without a fee:

- The spouse, common law spouse, or domestic partner (must have the same address on the driver's license as the Alamo Insiders Member and who meet normal renter requirements)

- Immediate family member (Parents, children, siblings) who has the same address on the driver's license as the Alamo Insiders Member and who meet normal renter requirements.

Alamo renters renting on Corporate Contracts in the US are allowed the following additional drivers with no extra fee:

- the renter's business partner, employer or fellow associate, who has a signed corporate contract with Alamo and drives the car for business purposes (must also meet normal renter qualifications)
Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door A&PnaarUSA »

ik begrijp dat een 'spouse' niet hoeft te betalen?
Ik ben wel een spouse maar niet officieel! En nu?
Ook lees is dat ik als extra bestuurder een creditcard moet tonen? Deze heb ik niet (mijn partner, op wiens naam de auto gereserveerd is heeft wél een creditcard).

Om te voorkomen dat wij vermoeid na een lange vlucht bij de balie van Alamo straks een hele discussie moeten voeren over het wel of niet moeten betalen van een extra bestuurder heb ik voor mijn gevoel een officiëel stuk nodig (van de hiergenoemde 'wet' dat een extra bestuurder NIET hoeft te betalen). Kennelijk vind Alamo dat dit wel moet en ik denk zometeen 'klem-gel*ld' te worden door een verkoper als ik niet kan aantonen dat ze dat niet in rekening mogen brengen.
Wie heeft een link naar die zogenoemde wet waar dat in beschreven staat??
Gebruikersavatar
sifaka
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 nov 2009, 14:42
Locatie: Nijmegen

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door sifaka »

Coyote schreef:
A&PnaarUSA schreef:Nb: dit komt van alamo.com:

<knip><knip>

Exceptions:

According to Alamo.com state law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse of a renter to be an automatic authorized additional driver (provided they meet normal renter requirements). No extra fees are charged for a spouse as an extra driver in these states.

Alamo Extra Driver Fees are waived for:

- additional drivers who are renting under corporate contracts- additional drivers who are members of Alamo Insiders

Alamo Insiders Members in the US are allowed to have the following authorized extra drivers without a fee:

- The spouse, common law spouse, or domestic partner (must have the same address on the driver's license as the Alamo Insiders Member and who meet normal renter requirements)

- Immediate family member (Parents, children, siblings) who has the same address on the driver's license as the Alamo Insiders Member and who meet normal renter requirements.

Alamo renters renting on Corporate Contracts in the US are allowed the following additional drivers with no extra fee:

- the renter's business partner, employer or fellow associate, who has a signed corporate contract with Alamo and drives the car for business purposes (must also meet normal renter qualifications)
Roland bedankt voor dit overzicht. Ik zie nu dat Illinois er ook tussen staat, wij huren in de tweede huurperiode vanaf Chicago en brengen de auto terug in Miami. Betekend dit nu ook dat ik hier niet hoef te betalen voor een extra bestuurder?
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Coyote »

Je zou het wel zeggen als je de informatie leest. Het lijkt hier wel specifiek om 'spouses' te gaan. Meende dat ik vaker gelezen had (o.a. op dit forum) dat 'spouses' in sommige gevallen gratis waren.

Overigens weet ik niet hoe actueel de site is die ik eerder gaf.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door lyan »

A&PnaarUSA schreef:ik begrijp dat een 'spouse' niet hoeft te betalen?
Ik ben wel een spouse maar niet officieel! En nu?
Ook lees is dat ik als extra bestuurder een creditcard moet tonen? Deze heb ik niet (mijn partner, op wiens naam de auto gereserveerd is heeft wél een creditcard).
Je geeft zelf al aan dat je geen officiele "spouse" bent, dus ik ben bang dat het daar fout zal gaan, als ze ergens onderuit kunnen komen dan doen ze dat zeker en moet jij betalen.
Wij huren altijd bij Dollar, via usa reisen, en nemen dan altijd het pakket waarbij de tweede bestuurder gratis is, dus dan zou je dit probleem niet hebben. Kan je daar niet naar kijken en dan die andere reservering annuleren?
Ik sta er altijd bij als tweede bestuurder en er is nog nooit gevraagd naar mijn cc, maar dat geeft natuurlijk geen garantie voor de toekomst. Het is zowiezo makkelijk om er beiden een te hebben voor het geval dat er een geblokkeerd wordt omdat er iemand je gegevens op een vreemde manier heeft bemachtigd. (dit gebeurt nogal eens in Amerika)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Extra bestuurder nu wel of niet betalen/boeken voor Cal?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ging nu ook te twijfelen omdat ik met mijn zus ga deze keer. Ik heb usareisen net een mailtje gestuurd en kreeg de volgende reactie:

"In the package “Super- Spar-PLUS” is the second driver included only in California. It makes no difference that she is your sister."

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer