Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tussenstops Van Capitol Reef naar Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bdvgoesusa
Amerika-newbie

Tussenstops Van Capitol Reef naar Page

Bericht door bdvgoesusa »

Beste Amerika liefhebbers,

Onze reis is op één probleempje na volledig gepland. Jullie advies zou welkom zijn want we raken er hier echt niet uit :)

12 september trekken we van Bryce naar Capitol Reef waar we de nacht doorbrengen. Vandaaruit zouden we doortrekken naar Monument Valley, Page en de Grand Canyon.

Nu vragen we ons af wat de beste route is, of er belangrijke stopplaatsen zijn en hoeveel tijd we nodig hebben. Tussen Capitol Reef en Grand Canyon hebben we 4 dagen uitgetrokken en we willen overal slapen in de tent.

Ik dacht om van Capitol Reef naar Page te gaan via Monument Valley in 1 dag. De tweede en derde dag zouden we dan in Page blijven en de 4de naar de Grand Canyon. Is dit een goede oplossing of missen we iets belangrijks dan?

Alvast vriendelijk bedankt!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Tussenstops Van Capitol Reef naar Page

Bericht door Mrs.Bean »

lijkt me een prima en rustig idee. via Hite, de 95 en 261 is het een mooie route waarin je onderweg nog veel kunt zien.
Omrijden via Moab ( Arches/Canyonsland) zou kunnen maar dan wordt het een veel zien in weinig tijd reis oftewel een race tegen de klok.

Een goede mooie gratis campground voor tenten is bij Navajo NM http://www.nps.gov/nava/index.htm tussen MV en Page.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Van Capitol Reef naar PAge via MV in 1 dag vind ik veel te veel. Ovenacht bij MV (Goulding's CG), dan heb je tijd voor Natural Bridges, Muley Point etc. en ook evntueel nog voor CR als je daar maar 1 nacht bent. Van MV naar Page is niet ver, je houdt dan genoeg tijd over voor Page (wel afhankelijk van wat je daar alemaal wilt doen natuurlijk).

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben het met het voorstel van Thuul eens. Ik zou het ook zo doen. Ik kan je echter voor de overnachting Gouldings (Bij Monument Valley) aanraden. Een geweldige locatie, ook voor tenten, met een schitterend gezicht op MOnument Valley bij zonsondergang/opgang. Er is ook een overdekt zwembad. http://www.gouldings.com/nl/campground/

Als je deze overnachting inpast, heb je iets meer tijd voor de genoemde route want er is best veel moois te zien op dit traject;
Little Egypt, Lake Powell, Natural Bridges NP, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Goosenecks SP, Mexican Hat, Monument Valley.

Twee dagen Page kan ik ook van harte aanbevelen. In deze omgeving is heel veel te zien. Zelf staan we hier jaarlijks meestal een week of langer. De belangrijkste/bekendste highlights zijn Horshoe Bend, Glenn Canyon Dam, Antelope Canyon, Lake Powell.

Kamperen met je tent in Page kun je naar mijn ervaring het beste bij Lake Powell Campground en RV Park. Mooie opgeknapte tentplaatsen, overdekt zwembad met hottub, gratis wifi voor een prijs van $ 18 all in incl. stroom en water. Wij zijn hier graag.
http://www.pagecampground.com/

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

in een dag naar Page bedoelde ik ook niet hoor eigenlijk, je moet toch of een sunrise of een sunset en eigenlijk allebei meemaken in MV.
:D

Of er moet al een zandstorm voor bij razen en dan rijd je hard door. En ga je nog een keer terug naar de USA 8)
bdvgoesusa
Amerika-newbie

Hartelijk dank voor jullie tips! Ik heb het nog even opgeschreven per dag want ik weet niet goed waar welke tussenstop nu juist ligt:

14 september
Van Capitol Reef via de 95 en 261 naar MV ( indien er geen zandstorm is ;) )
tussenstops: Natural Bridges, Little Egypt, Muley Point, wat is CR? :)

15 september
Van MV richting Page
Zijn hier mooie tussenstops of rijd ik beter direct naar Page om van daaruit weer dingen te bezoeken?

16 september
Page
Horshoe Bend, Glenn Canyon Dam, Antelope Canyon, Lake Powell

17 september
Van Page naar de Grand Canyon ( slapen rond Kingman )
Tussenstops nodig of in één ruk naar Grand Canyon?

18 september
Oatman bezoeken via route 66 tot in LA

Die plaats rond Page lijkt me super om te camperen! Reserveer ik hier best of kan ik diezelfde dag gewoon aankomen? Als het ons dan bevalt kunnen we misschien een dagje minder LA nemen. Als ik de vriendin kan overtuigen tenminste :D
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Met CR wordt waarschijnlijk Capitol Reef N.P. bedoeld. Een stukje na CR heb je ook nog Goblin Valley S.P. op de route, na Muley Point en Moki Dugway kom je langs de Valley of the Gods road, Goosenecks S.P. en je ziet de Mexican Hat vanaf de weg. Met de al genoemde bezienswaardigheden lijkt me dat wel heel veel voor één dag. Ik denk dus dat je er niet aan ontkomt om keuzes te maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Van Page naar de Grand Canyon ( slapen rond Kingman )
Tussenstops nodig of in één ruk naar Grand Canyon?
hallo,
begrijp ik niet goed. is het de bedoeling om van page naar de grand canyon te rijden, die te bezoeken en verder te rijden richting Kingman?

De GC is niet 1 plaats of uitzichtspunt : van Page komende rij je het park binnen via de east rim waar je verschillende uitzichtspunten hebt waar je de rivier heel goed kan zien. slorpt wat tijd op. dan kom je in gc village : parkeren, wandelen. en dan heb je de westrim : te bezoeken met de shuttlebus, korte wandelingen. moest je dit allemaal gedaan krijgen en je rijdt dan verder naar kingman mis je de grote zonsondergangshow. en 'smorgens is er het bisnummer : zonsopgang.

Jacques
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik vind het een mooie planning, tot vlak voor het einde.
bdvgoesusa schreef:18 september
Oatman bezoeken via route 66 tot in LA
Zeker aangezien je de vorige dag van Page naar de GC rijdt, komt de GC er zo wel heel karig vanaf. Wij reden Page -> GC -> LV en dat was al krap terwijl we in de ochtend toch een flinke tijd de canyon verkend hebben. Op mijn blog staat een verslag.

Als je die dag van de GC helemaal naar LA wil rijden moet je echt ontzettend vroeg op en zal je die dag niks van de canyon meemaken. Reken er op dat je rond Oatman niet zo hard kan rijden, dus dan duurt het helemaal lang. Als het even kan zou ik deze dag opbreken en tenminste een overnachting (Las Vegas?) onderweg erbij nemen.
Afbeelding
bdvgoesusa
Amerika-newbie

Naar LA zou inderdaad wel heel extreem zijn op 1 dag Guinevere :) De bedoeling was om van Page naar Kingsman te rijden zodat we de volgende dag niet meer zoveel moesten rijden. Nu ik weet dat er in GC ook heel wat te beleven is kunnen we misschien daar ook overnachten. (Bedankt jta, ik heb die route genoteerd)

Het is onze eerste keer dat we ons wagen aan een roadtrip in de USA en de afstanden zijn moeilijk in te schatten. Zoals je aanhaalde dat je rond Oatman niet snel kon rijden, dat wisten we niet:) We gaan vooral af op Googlemaps.

Mocht iemand nog tips hebben over het stuk tussen MV en Page mag je het steeds posten. Ook over de campings en het al dan niet reserveren is info welkom :)
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oh gelukkig, ik hoopte al dat het zoiets was. :lol:

Ja, Oatman ligt aan een klein slingerweggetje door de bergen; scherpe bochten, diepe afgronden en veelal geen vangrail zorgt er voor dat het tempo al snel veel lager ligt. Van al onze reizen vinden we dat stuk nog steeds de engste weg die we ooit gereden hebben, maar wij zijn dan ook niet zo dapper en ik hoor van anderen dat het best meevalt. :oops:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer