je kan mogelijk een rijdag uitsparen door op dag 1 van in salt lake city verder te vliegen naar jackson hole. kost natuurlijk wat, in ruil heb je wel een extra ,,kijkdag". Een dag rijden ( zonder iets/veel te zien) kost op zichzelf trouwens ook heelwat.
en maak van je hart een steen en schrap voor ditmaal Moab.
Je kunt het beste op www.xanterra.com kijken wat er open en vrij is. Bekijk het eventueel per nacht, dan heb je meer kans dat je iets vindt. En het is best handig om op verschillende plaatsen te zitten, zeker als het centraal gelegen Canyon Village al gesloten is. Als er in het park niets meer vrij is kun je West Yellowstone proberen.
In grand teton vonden wij de Signal Mountain Lodge leuk. Colter bay heeft goedkopere opties denk ik. Jackson is ook leuk om te overnachten, een aanrader is de Ranch Inn.
Wij zijn dit jaar ook in Yellowstone geweest en hebben 4 nachten geslapen in West Yellowstone. WIj hebben onze vakantie pas laat vastgelegd en in Yellowstone was niets meer verkrijgbaar. Ik zou echter nooit meer buiten het park willen verblijven. Wij hebben dit jaar iedere ochtend in de file gestaan om het park in te komen, niet bij de ingang, maar even verderop vanwege buffalo's op de weg. Het is zeer kostbare tijd die dan verloren gaat, en daar hebben wij behoorlijk van gebaald!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Wat ik me afvraag; Als je in Gardiner overnacht, heb je dan ook steeds zo'n last van files om het park in te komen?
Of valt dat wel mee? Wie heeft daar ervaring mee?
Ik heb geen ervaring met Gardiner. Ik heb ook niet het idee dat het vanuit West Yellowstone een groot probleem is om het park in te komen. Vorig jaar in ieder geval niet, toen wij er eind augsustus waren. Jasmino had het ook over files veroorzaakt door buffalo's. Die kunnen altijd en overal optreden.
In 2008 logeerden wij in Canyon Village en dat betekent natuurlijk wel een heel centrale ligging.
Dat klopt, de files werden bij ons veroorzaakt door dieren, en vooral eigenlijk ook door de kijkers die allerlei capriolen uithalen om buffalo nr. 623 ook op de foto vast te leggen Maar het was niet geheel toevallig hoor, want wij hadden zo'n file tussen West Yellowstone en Madison iedere dag. Wij waren er trouwens in juni. De route tussen West Yellowstone en Madison duurt normaal gesproken zo'n 25 minuten, maar wij deden er minimaal een uur over, en twee keer zelfs meer dan 1,5 uur. Dan baal je wel hoor! Misschien had dat in ons geval ook te maken met het seizoen, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. De sneeuw is dit jaar heel laat gesmolten, kan het zijn dat de dieren dan meer actief zijn op zoek naar voedsel of zo?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Do 08 Sept Aankomst in Salt Lake city
Vr 09 Sept Salt Lake city -> Grand Teton NP
Za 10 Sept Grand Teton NP -> Yellowstone NP
Zo 11 Sept Grand Teton NP -> Yellowstone NP Yellowstone NP
Ma 12 Sept Yellowstone NP
Di 13 Sept Yellowstone NP
Wo 14 Sept Yellowstone NP -> Cody
Do 15 Sept Cody -> Big horn
Vr 16 Sept Big Horn -> Custer
Za 17 Sept Custer -> Badlands NP
Zo 18 Sept Badlands NP -> Hotsprings
Ma 19 Sept Hotsprings -> Estes park
Di 20 Sept Estes park -> Denver Estes park
Wo 21 Sept DenverEstes park -> Denver
Do 22 Sept Denver -> terugreis
Laatst gewijzigd door Bart&Danielle op 24 aug 2011, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is allemaal niet zo ruim natuurlijk, ik denk dat ik een dag Grand Teton minder zou doen en een nacht Yellowstone extra. Je zou dan nog bijna een volle dag GT kunnen doen en dan in Yellowstone overnachten. Ook een beetje afhankelijk van waar je wilt gaan overnachten bij GT; 2 nachten Jackson zou ik in jullie geval niet doen.
Je doet 1 overnachting in Estes Park, dat geeft je weinig tijd om Rocky Mountain NP te bezoeken. Misschien van Hot Springs direct naar Denver, en die dag gebruiken bij Yellowstone of in South Dakota? Je zou ook die dag Denver kunnen laten vallen, dan heb je nog tijd voor RMNP.
Ik ben niet naar Badlands geweest, maar ik vraag me af of je in Custer goed zit voor een bezoek aan Badlands.
Grand teton hebben we inmiddels geboekt (motel 6 in Jackson) dus dat wordt maar 1 nacht.
Hierdoor zullen we inderdaad 1 nacht langer in Yellowstone blijven.
Alleen moeten we daar vandaag een hotel zien te boeken. En dat gaat nog moeilijker worden dan in Grand teton ben ik bang..
Omdat we aankomen in het weekend. Dus misschien de eerste twee dagen maar buiten het park verblijven en de twee nachten erop wel in Yellowstone NP
Denver kan ook een dag minder, die we dan in RMNP kunnen besteden.
Ik had een dag over en dus tijdelijk maar ff Denver van gemaakt, dus dat komt mooi uit.
Badlands NP leek mij een mooi stuk om te bezoeken.
En zoals in de planning staat gaan we eerst een nacht Custer doen, daarna een nacht Badlands, en daarna nog een nacht Hotsprings.
Ik hoop dat dat voldoende is om die hoek te kunnen bezichtigen?
Volgens mij heb je nu een goede opzet! Ik geloof dat ik alleen grand teton/yellowstone zou vastleggen en de rest op de bonnefooi zou doen. Dan kun je altijd zien of je ergens langer wil blijven en iets anders laat vallen, volgens mij moest dat makkelijk kunnen in september.
Ga je een verslag bijhouden?
Nici
Op zich is dat wel een goed idee omde rest open te laten, maar ik denk dat het oko druk zal zijn in bv badlands of estes park.
Een verslag bijhouden gaan we niet doen, want we hebben geen laptop en te weinig tij om overal een computer te zoeken..
Maar ik zal onze bevindingen nadehand hier wel posten
West Yellowstone ligt dan het beste denk ik.
Goed om te bellen, er is vaak nog wel iets te krijgen. Ik zou ook voor die andere nachten blijven proberen, vooral kort van te voren zijn er vaak annuleringen. Grant Village is niet de meest gezellige accommdatie in het park, maar ligt wel goed voor de onderste lus en het mooie West Thumb en Lake Yellowstone.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.