Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Bericht door A&PnaarUSA »

Is er behalve zelf met de auto heen en weer rijden (2x 2,50min zonder stops) nog een andere manier om een dagtrip naar Page te doen? (bijvoorbeeld van Tusayan vliegen naar Page?!) of met een bustour? Ik zie er een beetje tegen op om zolang te moeten reizen voor die dag.. Zou heeel graag de antelope canyon fotograferen tijdens ons 2,5dag verblijf in Grand Canyon maar vind het te ver rijden. Tips? ik kan er op de bekende websites niets over vinden..
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1329
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Bericht door Reny »

Geen idee of je vanuit Tusayan kunt vliegen naar Page. Kan hierover ook geen info vinden.

De rit per auto is ca. 3 uur. Het is wel een mooie route via Desert View.
Kun je niet een overnachting plannen in Page? Het is zonde om alleen voor Antelope Canyon naar Page te rijden. Ik zou op zijn minst Horseshoe Bend meepikken.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb even je route-topic bekeken om te zien hoe de rest van de route er uit ziet (altijd wel handig om te vermelden, dan kunnen we beter meedenken).
Vanuit de GC naar Page is qua afstand wel te doen, maar je moet je afvragen of je dat ook wilt. Het betekent behoorlijk wat rijdagen achterelkaar. Opnemen in de route lijkt veel handiger. Je doet dan 1 nacht GC en rijdt dan in de ochtend naar Page (wel weinig tijd voor de GC maar je hebt iets meer tijd dan wanneer je op en neer wilt rijden). Dan rond het middaguur Antelope Canyon. Het mooiste licht zul je missen denk ik, of je moet al heel vroeg wegrijden bij de GC, maar dan mis je daar de uitzichtpunten langs de east rim.
Na Page rij je dan via Zion naar Las Vegas. Je kunt overnachten in Page, of in Kanab. Op 22 juli had ik hetzelfde voorstel gedaan zie ik nu.
Je hebt op die manier een mooiere en kortere route naar Las Vegas dus ik zou dat zeker doen als je naar Page wilt. Voor wat meer tijd bij de GC en wat meer rust op de route zou ik liever Page laten vallen.

Over je route topic gesproken; je had daar nogal wat vragen en daar heb je ook een reactie op gehad met een aantal wedervragen, maar blijkbaar ben je er wel uitgekomen? Toch wel aardig om even te reageren denk ik dan.

Marianne
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

Re: Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Bericht door A&PnaarUSA »

Martin & Marianne schreef:Over je route topic gesproken; je had daar nogal wat vragen en daar heb je ook een reactie op gehad met een aantal wedervragen, maar blijkbaar ben je er wel uitgekomen? Toch wel aardig om even te reageren denk ik dan.

Marianne
Bij mijn weten beantwoord ik elke tip of van belang zijnde wedervraag altijd. Wedervragen die niet ter zake doen beantwoord ik niet om ruimte op dit topic open te laten. U geeft altijd zeer bruikbare en goede tips/adviezen maar stelt ook telkens op elke vraag een wedervraag die (in mijn geval) soms niet ter zake doet. Bijv. mijn vraag in dit onderwerp was of 1 dag op en neer Page te doen is, zoja, hoe dan het best, auto of vliegen. De vraag was niet of ik dit wel wíl en zonee of ik dan een nacht GC minder zal doen.(Die vraag heb ik namelijk al gesteld en is al beantwoord, waarvoor dank overigens!) Over het uitschrijven van mijn route in dít onderwerp; dat is niet de bedoeling volgens mij, want daar is het 'zuidwesten reisschema's en route's forum' voor? Buitenom dat, is het niet mijn route die ik nu ter discussie stel, maar een vraag over Page. Voorgaande reisdagen doen er niet toe bij deze vraag. Toch heel hartelijk bedankt voor alle tijd en energie die u geeft om vragen te beantwoorden! Ik begrijp dat u probeert mee te denken en daarvoor meer info wenst dan ik soms in mijn vraag geef, maar wat minder 'niet ter zake doende wedervragen' zou voor mij althans, best mogen.
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

Re: Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Bericht door A&PnaarUSA »

Reny schreef:Ik zou op zijn minst Horseshoe Bend meepikken.

Gr.
Reny
Wat ik vergat te vermelden is dat uiteraard ook Horsesshoe Bend een bezoek waard zou zijn als we op 1 dag vanuit Tusayan naar Page rijden. Ik denk dat we ter plaatse besluiten of we wel of niet op en neer gaan rijden. Het ligt een beetje aan de omstandigheden. (moe/niet moe/mooi weer/slecht weer o.i.d.)
Stel dat we de Grand Canyon na 1 dag wel gezien hebben, dan kunnen we besluiten om s'ochtends heel vroeg vertrekken, naar Page rijden, de Antelope Canyon bezoeken en de Horsesshoe Bend en daarna weer terug rijden om rond de avond terug in Tusayan te zijn. Volgens google maps is het zo'n 3uur rijden, maar ik neem aan dat langs de route ook genoeg te zien is? (is het een weg waarlangs je vaak zult stoppen voor mooie uitzichten of is het een 'saaie' weg?)
Thanx!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Bericht door Martin & Marianne »

A&PnaarUSA schreef: Bijv. mijn vraag in dit onderwerp was of 1 dag op en neer Page te doen is, zoja, hoe dan het best, auto of vliegen. De vraag was niet of ik dit wel wíl en zonee of ik dan een nacht GC minder zal doen.(Die vraag heb ik namelijk al gesteld en is al beantwoord, waarvoor dank overigens!)
De vraag over hoe was al beantwoord. Ik geef een mogelijkheid om toch naar Page te gaan, maar minder tijd kwijt te zijn met reizen en een mooiere route te volgen. Als je je even verdiept in de situatie en de kaart er bij pakt zul je begrijpen dat het geen slechte suggestie is.
A&PnaarUSA schreef: Over het uitschrijven van mijn route in dít onderwerp; dat is niet de bedoeling volgens mij, want daar is het 'zuidwesten reisschema's en routes forum' voor? Buitenom dat, is het niet mijn route die ik nu ter discussie stel, maar een vraag over Page. Voorgaande reisdagen doen er niet toe bij deze vraag.
Ik zeg niet dat je je route hier moet uitschrijven, maar je zou aan kunnen geven waar je topic te vinden is, of dat je de GC vanuit het westen bezoekt en niet naar Bryce etc gaat. Dat weet toch niet iedereen, en is toch van belang voor je vraag.

Over de wedervrgen in het andere topic, ik reageerde op onder andere deze vragen:
A&PnaarUSA schreef: ik ben ondertussen aan het snuffelen naar korte, betaalbare tours in de grand canyon of in las vegas.

voor kingman en bishop wilden we graag boeken maar er is geen enkele website waarbij je kostenloos kunt annuleren in die plaatsen, waardoor is dat?? we hebben nu besloten om vanuit usa zelf mbv onze netbook op priceline te boeken.

......

Anyway, als iemand van jullie nog eens wil meedenken? bedankt!!
Mijn reactie:
Martin & Marianne schreef: Je zou ook wel een dag Las Vegas minder kunnen doen, of inderdaad 1 nacht GC, en dan via Page (niet via de west rim maar via de east rim) en Zion en terug naar Las Vegas. Dan kun je onderweg VoF meenemen, dus een dag minder Las Vegas doen. Maar het wordt er wel onrustiger van, en een volle dag GC vind ik ook niet verkeerd.
Je zou in Bishop etc toch wel iets annuleerbaars moeten kunnen vinden, kijk je wel bij de sites van de motels zelf?

Wat bedoel je met betaalbare tours in de GC? Wandelen is gratis, en kijk eens naar een rangeractiviteit. Ook gratis. Of wil je een helikoptertour doen?

Marianne
Toch geen rare vragen lijkt me.
Het is vreemd dat de mensen op het forum wel energie steken in het beantwoorden van vragen maar dat je vindt dat je als vragensteller blijkbaar niet de moeite hoeft te doen om iets toe te lichten, zelfs al zou dat misschien voor een tweede of derde keer zijn.

Marianne
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1329
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Bericht door Reny »

A&PnaarUSA schreef:Volgens google maps is het zo'n 3uur rijden, maar ik neem aan dat langs de route ook genoeg te zien is? (is het een weg waarlangs je vaak zult stoppen voor mooie uitzichten of is het een 'saaie' weg?)
Thanx!
In mei 2009 zijn we vroeg vanuit de Grand Canyon, via Desert View richting Page gereden. Ik heb in ons verslag dit geschreven:
Nu was het tijd om richting de Tradingpost in Cameron te rijden voor ons ontbijt. Onderweg zijn we echter nog een aantal keren gestopt om de prachtige natuur te bewonderen.

http://southwestagain.blogspot.com/2009 ... -page.html (zie 27 mei !)

Als je én vroeg vertrekt én je realiseert dat het een lange reisdag wordt, is het wel te doen.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon in 1 dag vanuit Tusayan?

Bericht door lyan »

Je kan natuurlijk op het vliegveld van Tusayan gaan vragen of ze ook op Page vliegen, maar als het al kan, dan zal dat ook het nodige kosten. Ik meen te hebben gelezen dat het een beetje low-budget moest dus dat zal geen oplossing zijn.
Persoonlijk zou ik gewoon 1 nacht Page doen, er is daar genoeg te zien!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer