Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Nachten in Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Perry76
Amerika-ontdekker
Contacteer:

De Nachten in Page

Bericht door Perry76 »

Wij gaan dus 10 september naar LV en we zullen tijdens ons verblijf in the USA 1 nachtje in Page verblijven ( overige nachten worden LV ).
Beide houden we heel erg van fotografie en het leek ons erg leuk om 's avonds laat / ergens in de nacht foto's te gaan maken van de sterren hemel.

Onze vraag is dus, is het aan te raden om 's nachts richting bijvoorbeeld de parking van the Horseshoe bend te gaan ( of zelfs naar the horseshoe zelf ) en daar lekker te gaan zitten genieten van de donkere nacht en de sterrenhemel?
Of zouden jullie dit afraden ivm beesten, gevaarlijk, enz enz ?

Wij hebben totaal geen idee, maar het leek ons wel een mooie mogelijkheid om eens lekker zonder lichtvervuiling van de sterrenhemel te genieten.

Of zouden jullie gewoon bij Las Vegas in de nacht richting de woestijn rijden en daar foto's gaan maken?

Tips graag.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: De Nachten in Page

Bericht door Rob »

HSB ligt redelijk dicht bij Page, ik denk dat je daar nog best veel lichtvervuiling hebt.
Voor mooie sterren luchten kan je beter een overnachting in DV boeken, wel even opletten dat het niet net volle maan is want dan heb je een hele grote lichtvervuiler aan de hemel staan. :wink:
"s Nacht is het altijd opletten voor allerlei wildlife en dan met name het kruipende en 6 tot 8 potige spul, (ratel)slang en spin en schorpioen komen dan uit hun schuilplaatsen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Horseshoe Bend lijkt me sowieso een beetje eng 's nachts. Aangezien er geen verlichting is (en ook geen hekken) kun je volgens mij ook niet zien waar de afgrond is :shock:
Perry76
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Perry76 »

RiverCola schreef:Horseshoe Bend lijkt me sowieso een beetje eng 's nachts. Aangezien er geen verlichting is (en ook geen hekken) kun je volgens mij ook niet zien waar de afgrond is :shock:
We hebben van die mooie lampen op ons hoofd :)
Maar al die beesten....toen mijn vriendin dat net las......toen was het toch wel even stil :mrgreen: :D
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Maar de rand is daar heel grillig en ook heel stijl! Ik zou het, beestjes of niet, niet doen hoor!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je gaat om mooie sterrenluchten te fotograferen is het meestal mooi helder weer (anders heb je geen sterren :wink: ) dus dan valt het echt helemaal pikdonker zijn best mee, ik dwaal wel eens meer in het donker door de woestijn en het zal je verbazen hoe ver je kan kijken in het donker.
Wat de beestjes aangaat, je vriendin niet mee laten lezen :lol:
Perry76
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Perry76 »

we zullen ter plekke wel eens kijken wat we gaan doen.....en anders houden we het gewoon bij fotograferen in daglicht :)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer