Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Capitol Reef, Canyonlands & Arches

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
breaker9240
Amerikakenner

Capitol Reef, Canyonlands & Arches

Bericht door breaker9240 »

Goedemorgen allen,

Kan iemand me even helpen met deze parken?
Wat zijn de beste en mooiste aanrij routes voor de ze parken te bezoeken?
En deze 3 parken zijn first timers voor ons.
Dus zoeken we graag wat wandelingen die de moeite zijn.

We zijn goede stappers we hebben al redelijk wat mooie trails gelopen vorig jaar en redelijk zware dus kom maar op ;).

Capitol Reef zijn we enkel 1 dag
Canyonland en Arches tesamen 3 dagen.

Groetjes, Sven
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Capitol Reef, Canyonlands & Arches

Bericht door Lilo »

Hallo,

In Arches: Devils garden, je kan hier zo ver gaan als je zelf wil, je ziet heel veel stenen bogen, vaak is de wandeling naar 1 boog 1 mile of 1,5 mile, maar je kan ze allemaal of zoveel je zelf wil achter elkaar breien tot een dagvullend programma. Zeker de wandeling naar Delicate Arch. Ranger wandeling (of alleen) naar Fiery Furnace: veel mensen vinden dit geweldig, ik vind het overroepen en vind alles van Devils garden veel mooier leuker om te doen.

In Canyonlands: island in the sky, verschillende uitkijkpunten (grandview) en in het deel van the needles: chesler park (een inspannendere hike die geweldig is!)

In Capitol reef: 1.Cassidy arch 2.Golden throne 3.Hickman bridge

Kijk eens op volgende site: www.utah.com/hike/capitol_reef

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vanwaar komen jullie en waar wil je daarna naar toe, dan kunnen we wat gemakkelijker advies geven.
Alle drie de parken zijn uitgebreid beschreven op AllesAmerika.com
http://www.allesamerika.com/capitol-reef-utah.html
http://www.allesamerika.com/canyonlands ... -utah.html
http://www.allesamerika.com/arches-nati ... oeken.html
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Op de site van www.allesamerika.com/capitol-reef-utah.html staat dat cassidy arch een redelijk eenvoudige wandeling is, klopt volgens mij niet. Cassidy arch is ong. 3,5 mile round trip en eerder strenuous.

Lilo
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Komt niet van mij, niet gelopen :roll:

Maa je hebt helemaal gelijk : zie de guide: http://www.nps.gov/care/planyourvisit/trailguide.htm

en voor de vrager: kijk ook bij de andere parkten op de NPS sites voor wandelingen en hun moeilijkheidsgraad.
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Wij hebben hem wel gelopen en ik kan je verzekeren dat het niet de allerzwaarste trail is, maar zeker niet easy! En het is ook een beetje spooky als je boven op de arch gaat staan. Brr!

Lilo
Laatst gewijzigd door Rob op 05 aug 2011, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

nou daarom niet gedaan dus en zal ook wel nooit gebeuren ook....
kun je er ook van beneden af naar kijken, zo deskundig ben ik kennelijk toch niet hoor wb CR, weet niet eens waar het ding ligt :oops:
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Aan de mooie UT 24 en 12, in de buurt van Torrey.

Je ziet de boog vanop de grond wel maar dan is hij heel klein en stelt niet veel voor, als je eenmaal boven bent is hij wel indrukwekkend!

Lilo
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

aha niet goed gekeken dus , moet ik nogmaals heen, wat errug :mrgreen:
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb het artikel eens bekeken en ik denk dat er wat verwarring over is. In het artikel wordt de wandeling naar Cassidy Arch beschreven vanaf de Frying Pan Trail, die minder lang is. Ik denk dat ik nog een stukje moet toevoegen over de Cassidy Arch Trail als geheel. Ik zal de tekst in deze zo snel mogelijk aanpassen.

Overigens - als je in de toekomst een foutje of onduidelijkheid vind ergens in een artikel, stuur me dan zeker een PB zodat ik het recht kan zetten! Ik heb er weinig aan als dit in de forums bediscussieerd wordt, maar ik het niet weet. :-)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:thumbup:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Canyonlands : Island in the Sky, Mesa Arch ( vroeg) en misschien Dead Horse Point State park. Dat kan in één dag, je zou ook nog een dag naar het deel "Needles" kunnen gaan.. Ik ken het niet maar volgens mij is het erg mooi en weer anders.

Capitol reef: Hickmann bridge, scenic drive.. en als je maar tijd hebt ook nog wandelingen in de scenic drive.. anderen zijn daar beter bekend dan ik.

Arches (mijn favo): Fiery Frunace heeft een beetje dezelfde 'bouw' als Devils Garden. Wat bij FF leuk is dat de Ranger uitleg geeft die je anders toch grotendeels mist. Dat maakte het voor mij en met name de kinderen een erg leuke klauterwandeling. Devils Garden "moet" je 's morgens heel vroeg doen dan is het rustiger en koeler. Het is meer een echte wandeling dan FF. Als je ook de primitive trail neemt (heen) en dan over de ridge terug dan heb je een heel gave wandeling. (die wil ik ook nog een keer doen). Verder zou ik ook gaan kijken bij de "windows section" en laat in de middag naar Delicate Arch gaan. De laatste is een zeer stevige klim van 45 min. Maar in het late middaglicht en met zodsondergang geweldig mooi; houdt er rekening mee dat je niet alleen bent :D . Als je dat op de koop toeneemt en de ervaring 'deelt' dan is het super. Dat kan allemaal in 1 volle dag doen of je zou 2x een ruime halve dag kunnen gaan.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Dennis schreef:Ik heb het artikel eens bekeken en ik denk dat er wat verwarring over is. In het artikel wordt de wandeling naar Cassidy Arch beschreven vanaf de Frying Pan Trail, die minder lang is. Ik denk dat ik nog een stukje moet toevoegen over de Cassidy Arch Trail als geheel. Ik zal de tekst in deze zo snel mogelijk aanpassen.

Overigens - als je in de toekomst een foutje of onduidelijkheid vind ergens in een artikel, stuur me dan zeker een PB zodat ik het recht kan zetten! Ik heb er weinig aan als dit in de forums bediscussieerd wordt, maar ik het niet weet. :-)
Zal ik doen, maar ik wist niet dat het daar zo stond. Ben enkel snel naar de site gaan kijken nadat deze aangeraden werd om te bekijken.

Lilo
breaker9240
Amerikakenner

Rob schreef:Vanwaar komen jullie en waar wil je daarna naar toe, dan kunnen we wat gemakkelijker advies geven.
Alle drie de parken zijn uitgebreid beschreven op AllesAmerika.com
http://www.allesamerika.com/capitol-reef-utah.html
http://www.allesamerika.com/canyonlands ... -utah.html
http://www.allesamerika.com/arches-nati ... oeken.html

Ziet er ong zo uit.

Vernel
Moab
Mesa Verde
Monument valley
Capitol Reef

Bedankt allen voor de leuke tips.
Heb deze pagina reeds afgedrukt.
Tevens van de links die jullie hebben gegeven.
het word weer een hoop papier werk dat meegaat.
En uiteindelijk lees je er ter plekke toch niet in.

Shame.
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
breaker9240
Amerikakenner

Ik ben bezig aan de laatste dagen van onze reis.

En zit met een klein dilemma...
We gaan niet genoeg tijd hebben om Capitol Reef te bezoeken & en een mooi stukje Scenic byway 12 te doen met al zijn schoonheden daar te bezoeken.
Kan iemand tips geven?

Is capitol Reef echt de moeite waard?
Of is de scenic byway 12 het meer waard?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Tja dat kan natuurlijk niet he niet gaan :mrgreen:

maar oke, je kunt er bijna gewoon doorheen rijden en al een goede indruk krijgen, als je je rustpauze houdt in Fruita met een stuk applepie heb je al heel wat gezien en als je dan je weg vervolgd via de scenic 12... ik weet niet waar je vandaan komt en waar je heen gaat?
breaker9240
Amerikakenner

Komen van Monument valley - Torrey - Cedar city/St. George
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Monument Valley over Page naar Cedar City is 280 miles en 4,5 uur. Als je niet stopt bij al die mooie plekken onderweg en gaat wandelen.
Monument Valley over Hanksville, Torrey, Escalente naar Cedar City is 380 miles en ruim 7 uur.

tja dat scheelt dus nogal wat.

Vanaf Monument Valley via de 95 ( Moki Dugway, zeer fraai) Hite is een mooie route met her en der een fotostop.
Scenic 12 kun je gewoon over heen rijden en af en toe een plas/fotostop is genoeg. Of koffie bij Kiva.
C. Reef zojuist al genoemd.

je kutn dit dus rijdend bijna bekijken.

Maar onderlangs kan dus ook en dan kom je Page, Kanab, Bryce en al die fraaie zaken tegen die dagen in beslag kunnen nemen. Als je wilt. Dat is meer een doe route en dus korter in miles, maar langer in tijd. Kan, hoeft niet.

Keuzes, keuzes , keuzes. :blink:

aha ik zie nu in een ander topic dat je route al vastligt, sorry dat wist ik niet. Wel dan gewoon naar Torrey, desnoods een kwartiertje terugrijden en even kijken daar. Zoveel tijd kost het niet. En de Scenic 12 zie boven. Tja ik zou het wel weten, maar ik houd niet van LV. :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer