Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis: Kim. Vragen traject Las Vegas - GC- Page
Reis: Kim. Vragen traject Las Vegas - GC- Page
Hoi allemaal.
Nog nooit in Amerika geweest en nu last minute besloten om waarschijnlijk in september toch te gaan.
Veel is er al geregeld, maar ik loop op een bepaald stuk vast.
dag 17: Las Vegas - GC (5 uur rijden) Tusuyan
dag 18: GC ?????? ---- overnachten??? Hoe kunnen we het beste rijden om bij Page uit te komen? Waar dan te overnachten?
dag 19: Grand Canyon NP – Page (tour te doen naar Antelope Canyon),
dag 20: Page *nog onbekend wat te doen)
dag 21: Page - Bryce (overnachten in tropic)
dag 22: Tropic - Salt Lake City
Vanuit Las Vegas willen we met de auto naar de Grand Canyon en Page. Onze eindbestemming is Salt Lake City.
Wie kan mij een goede route adviseren? Wat zien we dan onderweg en waar kunnen we dan overnachten?
Nog nooit in Amerika geweest en nu last minute besloten om waarschijnlijk in september toch te gaan.
Veel is er al geregeld, maar ik loop op een bepaald stuk vast.
dag 17: Las Vegas - GC (5 uur rijden) Tusuyan
dag 18: GC ?????? ---- overnachten??? Hoe kunnen we het beste rijden om bij Page uit te komen? Waar dan te overnachten?
dag 19: Grand Canyon NP – Page (tour te doen naar Antelope Canyon),
Vanuit Las Vegas willen we met de auto naar de Grand Canyon en Page. Onze eindbestemming is Salt Lake City.
Wie kan mij een goede route adviseren? Wat zien we dan onderweg en waar kunnen we dan overnachten?
Laatst gewijzigd door jufkim op 15 aug 2011, 08:50, 3 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis: Kim. Vragen traject Las Vegas - GC- Page
Ik had net in je andere topic gereageerd. Waarom 2 volle dagen GC, wil je naar beneden wandelen?
Zoals ik al aangaf zou ik een overnachting in Bryce toevoegen, schitterend klein park en het ligt min of meer op de route.
Marianne
Zoals ik al aangaf zou ik een overnachting in Bryce toevoegen, schitterend klein park en het ligt min of meer op de route.
Marianne
Hoi Marianne,
Zag inderdaad net na het openen van dit topic je andere post.
Ik heb even GC als extra dag erbij gedaan om inderdaad voor mijzelf te kijken hoe we de route anders kunnen maken.
Was net je verslagen aan het lezen, hahaha.
Misschien idd. via L.A - death valley - LV
Of inderdaad nog naar bryce. Allebei voor ons onbekend. Wat zou je aanbevelen?
Is het in de death Valley echt zo warm, ook nog in september?
Zag inderdaad net na het openen van dit topic je andere post.
Ik heb even GC als extra dag erbij gedaan om inderdaad voor mijzelf te kijken hoe we de route anders kunnen maken.
Was net je verslagen aan het lezen, hahaha.
Misschien idd. via L.A - death valley - LV
Of inderdaad nog naar bryce. Allebei voor ons onbekend. Wat zou je aanbevelen?
Is het in de death Valley echt zo warm, ook nog in september?
Ohh ja en zijn er eigenlijk dingen die je geregeld MOET hebben om naar Amerika te gaan?
Ik denk aan een visum, inentingen(??) e.d.
Omdat wij wat last minute gaan zijn we nu enorm druk met de route, maar moeten we nog andere zaken gaan regelen?
Ik denk aan een visum, inentingen(??) e.d.
Omdat wij wat last minute gaan zijn we nu enorm druk met de route, maar moeten we nog andere zaken gaan regelen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen visum, maar je moet wel je ESTA invullen, zie hier voor meer informatie. Heb je een geldig paspoort?
Inentingen zijn ook niet nodig.
Bryce zou ik sowieso doen, dat breekt het stuk naar SLC ook en als je een dag Page minder doet kost het je geen extra tijd. Zion is ook een optie, maar Bryce is voor een kort bezoek aardiger denk ik. Je kunt vlak bij het park overnachten (de de nieuwe BW, Ruby's Inn, Bryce View Lodge) of in Tropic. Ik ga in september in de Lodge in het park overnachten, maar die zal wel vol zitten inmiddels.
Misschien heb je nog iets aan mijn planning: http://marianne-usa2011.blogspot.com/
Marianne
Inentingen zijn ook niet nodig.
Bryce zou ik sowieso doen, dat breekt het stuk naar SLC ook en als je een dag Page minder doet kost het je geen extra tijd. Zion is ook een optie, maar Bryce is voor een kort bezoek aardiger denk ik. Je kunt vlak bij het park overnachten (de de nieuwe BW, Ruby's Inn, Bryce View Lodge) of in Tropic. Ik ga in september in de Lodge in het park overnachten, maar die zal wel vol zitten inmiddels.
Misschien heb je nog iets aan mijn planning: http://marianne-usa2011.blogspot.com/
Marianne
Dank je wel weer voor de antwoorden.
Weet jij of er ook een goede route is van page naar bryce?
Heb idd. overnachting in tropic gevonden.
Als ik via google maps page naar bryce/ tropic doe, dan word ik geleid via de 89, om Bryce heen
Weet jij of er ook een goede route is van page naar bryce?
Heb idd. overnachting in tropic gevonden.
Als ik via google maps page naar bryce/ tropic doe, dan word ik geleid via de 89, om Bryce heen
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is ook de enige verharde route, je kan ook via de Cottonwood Canyon Road (BLM-400) maar dat is een dirtroad en niet altijd in goede conditie, tijdens of kort na een regenbui is die sowieso niet an te raden.
Vandaar. Dan is het over die overharde weg waarschijnlijk ook een stuk langer rijden.
Heb jij ook ervaring bij de Grand Canyon?
Dat is het laatste wat ik nog moet regelen en kom er niet uit.
We gaan naar binnen bij Tusuyan en overnachten daar ook. Hoe kunnen we dan het beste gaan rijden? We kunnen nog (qua tijd) ergens in de GC overnachten.
Naar de GC rijden we naar Page. Heb jij tips hoe ik dan het beste kan rijden en waar te stoppen om dingen te bewonderen? Is er op de route ook een overachtingsplek?
Alvast bedankt.
OHH JAAA hoor in mijn omgeving ook dat we een internationaal rijbewijs moeten aanvragen? De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Wat is jullie ervaring?
Heb jij ook ervaring bij de Grand Canyon?
Dat is het laatste wat ik nog moet regelen en kom er niet uit.
We gaan naar binnen bij Tusuyan en overnachten daar ook. Hoe kunnen we dan het beste gaan rijden? We kunnen nog (qua tijd) ergens in de GC overnachten.
Naar de GC rijden we naar Page. Heb jij tips hoe ik dan het beste kan rijden en waar te stoppen om dingen te bewonderen? Is er op de route ook een overachtingsplek?
Alvast bedankt.
OHH JAAA hoor in mijn omgeving ook dat we een internationaal rijbewijs moeten aanvragen? De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Wat is jullie ervaring?
-
Martine1979
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je gaat van Tusayan het park in. Dan volg je de 64 east rim drive (rechtsaf bij de splitsing in park). Je komt hier nog heel veel viewpoints tegen, vergeet Desert View niet! Als je het park uit bent kom je nog een paar viewpoints tegen met uitzicht over de Little Colorado river. Je hebt hier veel indianen stalletjes waar je vooral sieraden kan komen. Bij de splitsing met de 89 kan je stoppen bij de Tradingpost van Cameron. Hier kan je wat eten, drinken en souvenirshoppen. Hierna volg je de 89 naar Page. Voordat je Page inrijdt kom je bij de parkeerplaats van de Horseshoebend. Absoluut niet overslaan!! Prachtig! (kleine wandeling, half uur heen, half uur terug).
In Page is het leuk om naar de Glenn Canyon Dam te gaan of te gaan zwemmen in Lake Powell. Het leek ons ook leuk om naar het indianenreservaat te gaan maar daar hadden we helaas geen tijd meer voor.
Naar Bryce rij je via de 89 verder via Kanab. Is een leuk klein stadje om even te stoppen. Daarna de 89 verder vervolgen naar het noorden. Je komt dan eerst langs Zion en als je doorrijdt bij Bryce (afslaan naar de 12). Als je vooral van boven viewpoint wil zien kan je het beste naar Bryce, wanneer je het leuk vindt om te wandelen kan je beter naar Zion gaan.
Ik vond Death Valley leuk maar ik vond Zion en Bryce veeeeeel mooier en leuker. In Death Valley heb je een paar punten om te stoppen en verder is het vooral veel rijden.
Je hebt geen internationaal rijbewijs nodig in Amerika.
In Page is het leuk om naar de Glenn Canyon Dam te gaan of te gaan zwemmen in Lake Powell. Het leek ons ook leuk om naar het indianenreservaat te gaan maar daar hadden we helaas geen tijd meer voor.
Naar Bryce rij je via de 89 verder via Kanab. Is een leuk klein stadje om even te stoppen. Daarna de 89 verder vervolgen naar het noorden. Je komt dan eerst langs Zion en als je doorrijdt bij Bryce (afslaan naar de 12). Als je vooral van boven viewpoint wil zien kan je het beste naar Bryce, wanneer je het leuk vindt om te wandelen kan je beter naar Zion gaan.
Ik vond Death Valley leuk maar ik vond Zion en Bryce veeeeeel mooier en leuker. In Death Valley heb je een paar punten om te stoppen en verder is het vooral veel rijden.
Je hebt geen internationaal rijbewijs nodig in Amerika.
Groet, Martine
Wow! Wat uitgebreid en duidelijk. Super, dank je wel.
De route zoals je 'm omschrijft (GC via 64) is die lang? Hij lijkt op google maps erg kort.
We hadden ergens in GC tijd voor een overnachting, is dat zinvol?
Zo ja, heb jij tips in welke plaats/ plaatsen ik kan zoeken voor een overnachting?
Dank je wel alvast
De route zoals je 'm omschrijft (GC via 64) is die lang? Hij lijkt op google maps erg kort.
Zo ja, heb jij tips in welke plaats/ plaatsen ik kan zoeken voor een overnachting?
Dank je wel alvast
Laatst gewijzigd door markro op 15 aug 2011, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- Perry76
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Lekker uitgebreid !! Ook ik zal dit eens goed gaan bekijken en misschien wel opvolgen. We willen in september ook van LV naar Page en de volgende dag weer terug.
Dit is wel nuttige info.
Dit is wel nuttige info.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kim, ik begrijp je vraag niet zo goed; als je in Tusayan slaapt zit je op 10 minuten van de Grand Canyon south rim, waarom zou je dan nog ergens willen overnachten? Je kunt nauturlijk in plaats van in Tusayan kijken of er nog iets in het park/aan de rim vrij is, maar als dat niet het geval is zit je in Tusayan prima. Vandaar is het zonder stops minder dan 3 uur rijden naar Page. Maar je zult natuurlijk wel de nodige stop gaan maken.jufkim schreef:De route zoals je 'm omschrijft (GC via 64) is die lang? Hij lijkt op google maps erg kort.
Kijk ook eens naar de kaart van het park op de NPS-site om een beter idee te krijgen.
In jouw schema ziet het er als volgt uit:
dag 17: Las Vegas - GC (5 uur rijden) Tusuyan (of grnad Canyon Village)
dag 18: GC
dag 19: Grand Canyon NP/Tusayan – Page (tour te doen naar Antelope Canyon),
Je komt niet langs Zion als je van Page naar Bryce rijdt. Tenzij je "langs" wel heel erg ruim opvat.Martine1979 schreef:Naar Bryce rij je via de 89 verder via Kanab. Is een leuk klein stadje om even te stoppen. Daarna de 89 verder vervolgen naar het noorden. Je komt dan eerst langs Zion en als je doorrijdt bij Bryce (afslaan naar de 12). Als je vooral van boven viewpoint wil zien kan je het beste naar Bryce, wanneer je het leuk vindt om te wandelen kan je beter naar Zion gaan.
Marianne
-
Martine1979
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Oke, de weg die naar Zion leidt dan iig
. Maar vanaf daar vond ik de route al prachtig en begon voor mij het Zion gevoel
.
Groet, Martine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2519 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL