Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
combi new york en met camper nat. parks zuidwesten
-
masterboxxx
- Amerika-ontdekker
combi new york en met camper nat. parks zuidwesten
hi !
net deze coole site ontdekt, komt goed van pas, want we zijn een trip aan het plannen, en zitten nog met een hoop vragen.
hopelijk kunnen jullie ons wat verder helpen.
alle tips zijn meer dan welkom!!!
Wat is ons doel?
Een citytrip naar New York (3d.) combineren met een rondreis per camper door het zuidwesten
Meer bepaald de national parks in Colorado, Utah, Arizona en Californië
Vertrek 27/8 terug thuis 14/9
2 personen (we zijn allebei nog jong, 21 en 25)
Hoe willen we dit doen ?
Hiervoor hebben we verschillende mogelijkheden.
En zou ik graag jullie expertise inroepen om de beste planning op te maken.
Plannen we de citytrip new york in het begin of op het eind van onze reis ?
Wat is de beste stad om onze rondreis aan te vatten : denver, phoenix, las vegas, …
Op zich hebben wij al 3 verschillende planningen opgemaakt, maar de keuze hangt af van de meest voordelige oplossing qua vluchten (prijs en tijdwinst/verlies)
1. brussel-new york(3d.) ; binnenlandse vlucht naar denver; rondreis met camper; eindigen in san francisco ; terug san francisco - brussel
2. brussel-new york(3d.) ; binnenlandse vlucht naar phoenix; rondreis met camper; eindigen in san francisco ; terug san francisco - brussel
3. brussel - denver of phoenix ; rondreis met camper; eindigen in san francisco ; terug san francisco - new york; 3d citytrip ; new york- brussel
Overige vragen?
Graag zouden wij dan ook een camper huren voor die rondreis
Maar weten we niet goed hoe we dit best doen.
Gewoon via een reisbureau bij ons, of rechtstreeks via het internet bij een amerikaanse firma?
en welke firma dan precies?
We willen een voordelige en goeie oplossing vinden (heb ook al gelezen over amerikaanse verhuurfirma's 'cruise america' en 'go vacations')
En wat qua verzekeringen ? best full option nemen of is dit niet nodig?
nog een laatste vraag:
ik vrees er een beetje voor dat onze planning wat groot uit zal vallen. 4 staten door (colorado, utah, arizona en californie) willen vooral de national parks doen en eindigen met 2 dagen in san francisco. en dat op een 2 weken ?
ik zou het enorm appreciëren als jullie me wat kunne helpen,
(dit is onze eerste keer dat we zo'n reis plannen (VS, rondreizen met camper))
Alvast bedankt voor de moeite !
greetz
mIKE
net deze coole site ontdekt, komt goed van pas, want we zijn een trip aan het plannen, en zitten nog met een hoop vragen.
hopelijk kunnen jullie ons wat verder helpen.
alle tips zijn meer dan welkom!!!
Wat is ons doel?
Een citytrip naar New York (3d.) combineren met een rondreis per camper door het zuidwesten
Hoe willen we dit doen ?
Hiervoor hebben we verschillende mogelijkheden.
En zou ik graag jullie expertise inroepen om de beste planning op te maken.
Plannen we de citytrip new york in het begin of op het eind van onze reis ?
Wat is de beste stad om onze rondreis aan te vatten : denver, phoenix, las vegas, …
Op zich hebben wij al 3 verschillende planningen opgemaakt, maar de keuze hangt af van de meest voordelige oplossing qua vluchten (prijs en tijdwinst/verlies)
1. brussel-new york(3d.) ; binnenlandse vlucht naar denver; rondreis met camper; eindigen in san francisco ; terug san francisco - brussel
2. brussel-new york(3d.) ; binnenlandse vlucht naar phoenix; rondreis met camper; eindigen in san francisco ; terug san francisco - brussel
3. brussel - denver of phoenix ; rondreis met camper; eindigen in san francisco ; terug san francisco - new york; 3d citytrip ; new york- brussel
Overige vragen?
Gewoon via een reisbureau bij ons, of rechtstreeks via het internet bij een amerikaanse firma?
We willen een voordelige en goeie oplossing vinden (heb ook al gelezen over amerikaanse verhuurfirma's 'cruise america' en 'go vacations')
nog een laatste vraag:
ik vrees er een beetje voor dat onze planning wat groot uit zal vallen. 4 staten door (colorado, utah, arizona en californie) willen vooral de national parks doen en eindigen met 2 dagen in san francisco. en dat op een 2 weken ?
greetz
mIKE
JUllie willen wel veel zeg!!
Wij gaan in dezelfde periode ook die kant uit, m.u.v. new york dan, en vinden het al lastig om een route uit te stippelen. Er is namelijk zoveel te zien en te doen.
Wij hebben ook nagedacht over een camper, maar vonden het erg prijzig met zijn tweeen. Je betaald voor de huur al aardig wat maar je moet ook nog een plaats op een camping betalen. Wij vonden een auto huren voordeliger, alhoewel een camper ons ook heel gaaf lijkt.
Succes!!
Wij gaan in dezelfde periode ook die kant uit, m.u.v. new york dan, en vinden het al lastig om een route uit te stippelen. Er is namelijk zoveel te zien en te doen.
Wij hebben ook nagedacht over een camper, maar vonden het erg prijzig met zijn tweeen. Je betaald voor de huur al aardig wat maar je moet ook nog een plaats op een camping betalen. Wij vonden een auto huren voordeliger, alhoewel een camper ons ook heel gaaf lijkt.
Succes!!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: combi new york en met camper nat. parks zuidwesten
Hoi Mike,masterboxxx schreef:hi !
Wat is ons doel?
Overige vragen?
nog een laatste vraag:
greetz
mIKE
Het advies van een redelijk ervaren camper, NIET DOEN
Wat jullie willen is onmogelijk met een camper en ik denk zelfs per auto, je moet daar minimaal 4 weken voor uittrekken, lees het reisverslag wat je via onderstaande link kan vinden maar eens door.
Je moet voor de parken rekenen op:
Rocky Mountain 2 dagen
1 reis dag
Black Canyon of the Gunnison 1 dag
1 reisdag
Arches 1 a 2 dagen
Canyonlands 2 dagen
1 reisdag
Mesa Verde 1 dag
1/2 reisdag
Monument Valley 1 dag
1/2 reisdag
Grand Canyon 2 a 3 dagen
1/2 reisdag
Bryce 2 dagen
Zion 1 a 2 dagen
1 reisdag
Death Valley 1 dag
1 reisdag
Yosemite 2 a 3 dagen
1/2 reis dag naar SFO
Zo zit ik al op 27 dagen en mis ik nog 5 of 6 parken
Mijn advies: start en eindig de campertoer in SFO zo spaar je gelijk de dropof kosten van de camper en dat is waarschijnlijk $350.00
Doe eerst de 2 dagen SFO zo ben je ook gelijk de verplichte hotelnacht die je moet nemen als je een camper huurt kwijt.
Ga dan naar Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon, nog een stukje Hyway 1 terug naar SFO en doe NY aan het eind van de vakantie.
En bewaar de andere parken voor een volgende reis.
Er van uit gaande dat je van 27/8 tot 14/9 2004 bedoeld ben je erg laat om nog een camper te willen huren je moet dan ook rekenen op een hoge huurprijs als er nog beschikbaar zijn, met 2 personen heb je aan een 21 of 22 feet C-klasse camper genoeg deze worden meestal niet door Amerikanen gehuurt dus misschien heb je geluk.
Koop de kilometers die je denkt te rijden van te voren af dat is goedkoper als achteraf per KM te betalen, huur de generator per werkelijk draaiuur dat is $ 3.00 per uur, als je het afkoopt per dag betaal je $ 5.00 per huurdag of je hem nu gebruikt of niet.
Huren via een reisburo in NL of B is altijd goedkoper als rechtstreeks via internet, de korting die de reisburo's krijgen zal je nooit krijgen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een camper van El-Monte deze zijn max 2 jaar oud en er zit erg weinig reclame op bij Cruise ben je een rijdend reclamebord voor de firma.
goedkoop reisburo voor campers kijk op http://www.rvtracks.com de vliegtickets met hotelovernachting boek ik meestal bij een andere reisorganisatie omdat de vluchten bij rvtracks een stuk duurder zijn.
als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Happy Camping
Gr.
Rob
-
masterboxxx
- Amerika-ontdekker
wide awake in america !!!
hey rob!
well thx for the gr8 ideas !!!
heb ondertussen ook al wat verder zitten lezen op deze site en je bent echt wel een kenner é ?
lijkt wel of je elke stad, zelfs elke straat wel kent !
cool!
nu mn eerste mail, was n beetje de start van alles.
er stond lange tijd niks vast, want we was wachten tot we de zekerheid hadden dat mijn vriend geen herexamens had in september.
maar nu kunne we dus eindelijk beginnen plannen !
heb een paar reisboeken gelezen en genoteerd wat ik/wij WAUW vinden en dus graag willen doen.
Nu ik dacht wel dat dit alles in één trip niet echt mogelijk ging zijn.
Vandaar de vraag om ons te helpen op weg zetten.
Je voorstel klinkt sounds nice !
ben opgelucht en blij dat we volgens jouw voorstel, toch zo veel zullen kunne doen en zien !
in elk geval wilden we hoe dan ook san francisco, las vegas, grand canyon, monument valley en joshua NP
da laatste hoort wel niet echt in de absolute top van bekende spots
maar ik ben een huge U2 fan, en daar zijn de alom bekende coverfoto's van hun 'the joshua tree' album gemaakt.
ik hou van die sfeer, dat desolate, die mooie beelden en wil daar dan ook doodgraag ns naartoe en ook wa fotos maken.!
nu ga ik kijken voor onze vlucht br - sfo / sfo - ny / ny - br
mijn vriend gaat wat uitzoeken wat huur ve camper betreft
en als dat ok is dan kunnen we op ons gemak wat beginne met een route uit te stippelen,
ik weet nu al dat er dan nog een hoop vragen zullen opkomen
in elk geval, bedankt om ons op het goede spoor te zetten
je hoort zeker nog van ons !
als je nog tips of zo voor ons (groentjes als het op VS en camperreizen gaat) , graag !
cu
take care
mIKE
well thx for the gr8 ideas !!!
heb ondertussen ook al wat verder zitten lezen op deze site en je bent echt wel een kenner é ?
lijkt wel of je elke stad, zelfs elke straat wel kent !
cool!
nu mn eerste mail, was n beetje de start van alles.
er stond lange tijd niks vast, want we was wachten tot we de zekerheid hadden dat mijn vriend geen herexamens had in september.
maar nu kunne we dus eindelijk beginnen plannen !
heb een paar reisboeken gelezen en genoteerd wat ik/wij WAUW vinden en dus graag willen doen.
Nu ik dacht wel dat dit alles in één trip niet echt mogelijk ging zijn.
Vandaar de vraag om ons te helpen op weg zetten.
Je voorstel klinkt sounds nice !
ben opgelucht en blij dat we volgens jouw voorstel, toch zo veel zullen kunne doen en zien !
in elk geval wilden we hoe dan ook san francisco, las vegas, grand canyon, monument valley en joshua NP
da laatste hoort wel niet echt in de absolute top van bekende spots
maar ik ben een huge U2 fan, en daar zijn de alom bekende coverfoto's van hun 'the joshua tree' album gemaakt.
ik hou van die sfeer, dat desolate, die mooie beelden en wil daar dan ook doodgraag ns naartoe en ook wa fotos maken.!
nu ga ik kijken voor onze vlucht br - sfo / sfo - ny / ny - br
en als dat ok is dan kunnen we op ons gemak wat beginne met een route uit te stippelen,
ik weet nu al dat er dan nog een hoop vragen zullen opkomen
in elk geval, bedankt om ons op het goede spoor te zetten
je hoort zeker nog van ons !
als je nog tips of zo voor ons (groentjes als het op VS en camperreizen gaat) , graag !
cu
take care
mIKE
-
Made in Holland
- Amerikafan
Mike,
Via de zoekfunctie op deze site is veel info te vinden.
Vergis je niet in de afstanden in "the West".
Zo is bv de afstand San Francisco - Los Angles verder dan Brussel - Hamburg!
Wij zijn 5 weken geleden teruggekomen van 4 dgn New York en daarna 23 dagen "the West".
Is ons goed bevallen; eerst de drukte in NYC en daarna de rust in "the West".
Veeeel succes met plannen!!
Leon
Via de zoekfunctie op deze site is veel info te vinden.
Vergis je niet in de afstanden in "the West".
Zo is bv de afstand San Francisco - Los Angles verder dan Brussel - Hamburg!
Wij zijn 5 weken geleden teruggekomen van 4 dgn New York en daarna 23 dagen "the West".
Is ons goed bevallen; eerst de drukte in NYC en daarna de rust in "the West".
Veeeel succes met plannen!!
Leon
Re: wide awake in america !!!
Ik schat in dat AA voor jullie het beste tarief heeft; je moet bij hen altijd wel snel betalen..masterboxxx schreef:nu ga ik kijken voor onze vlucht br - sfo / sfo - ny / ny - br
en als dat ok is dan kunnen we op ons gemak wat beginne met een route uit te stippelen
El Monte is idd de beste verhuurder. Cruise A. heeft een oud wagenpark, is wel goedkoop maar KAN duurkoop zijn.
-
masterboxxx
- Amerika-ontdekker
wel, heb deze middag mn vriend gehoord en die is deze morgen gaan horen bij een reisbureau, voordeligste zou via delta airlines zijn, vertelden ze hem (iets van een 500€ en...)
ik heb zelf als ns naar beide sites voor camper gaan zien
en er zit een heel groot prijsverschil tussen beide ...
in het voordeel van cruise
maar jullie raden toch nog go vacations aan ?
ik heb zelf als ns naar beide sites voor camper gaan zien
en er zit een heel groot prijsverschil tussen beide ...
in het voordeel van cruise
maar jullie raden toch nog go vacations aan ?
Go is al bijna een paar keer failliet gegaan.
Vroeger waren ze zelfs Incoming Agent voor Amerika, maar dat is al lang verleden tijd.
Ik zou het je afraden.
Als je met El Monte in zee gaat heb je in ieder geval goed materiaal.
(wie heeft Go genoemd trouwens??....?)
500 euro voor een ticket is, hoop ik, inclusief taksen?
anders is het echt te duur.
In Nederland betaal je nu ongeveer 450 euro voor SFO retour excl. tax
Vroeger waren ze zelfs Incoming Agent voor Amerika, maar dat is al lang verleden tijd.
Ik zou het je afraden.
Als je met El Monte in zee gaat heb je in ieder geval goed materiaal.
(wie heeft Go genoemd trouwens??....?)
500 euro voor een ticket is, hoop ik, inclusief taksen?
anders is het echt te duur.
In Nederland betaal je nu ongeveer 450 euro voor SFO retour excl. tax
-
masterboxxx
- Amerika-ontdekker
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Mike,masterboxxx schreef:dus dan toch het duurdere el monte ?
Zou ik zeker doen, de prijzen die je hebt gevonden zijn waarschijnlijk de kale huurprijs per dag, daar komt bij de camperinrichtingskit (potten en pannen), 2X persoonlijkekit (lakens, dekens, handdoeken), verzekering, generator, in de campers van Cruise zit pas vanaf een 25 feet een generator bij El-Monte vanaf de 21 feet, en het afkopen van de te rijden kilometers bij Cruise alleen maar te koop in paketten van 500 mile en bij El-Monte kan je het totaal afkopen voor een vast bedrag zodat je onbeperkt kan rijden.
Als ik de ervaringen van verschillende Cruise-huurders in mijn kennissenkring hoor wist ik het wel, of je moet een koffer gereedschap en een paar rollen duck-tape mee willen nemen.
De eerste keer dat wij een camper huurden hebben we alle prijzen van Cruise en El-Monte tegen elkaar gezet en kwam El-Monte als goedkoopste totaalpakket uit de bus
Gr.
Rob
-
masterboxxx
- Amerika-ontdekker
hey all!
thx voor jullie reacties
enerzijds hebben jullie ons goed geholpen, maar anderzijds zitten we nu nog meer in de rats ...
uiteindelijk zijn we tot de constatatie gekomen dat zo'n trip en ook nog new york alles samen in die 17 dagen niet echt doenbaar is
we willen echt niet van god naar daar crossen, zonder de tijd te kunnen nemen om echt te genieten
dus, hebben we met pijn in ons hart besloten niet naar new york te gaan, zo hebben we toch weer paar dagen extra om onze trip ietwat rustiger te 'beleven'.
maar das nog niet alles
we staan ook wat versteld van de prijs dat dit alles kost, vooral de huur vd camper (zoals jullie ons die aanraden) komt veel duurder uit dan eerst gepland.
nu, heb ik nog wat zitten grasduinen op de site, en vond daar n interessant toppic 'met camper/ of huurwagen?'
nu blijkt dat het rondtrekken met huurwagen en overnachten in motels stukken goedkoper is, en een hoop extra voordelen heeft.
een verre kennis heeft dat ook ooit gedaan met de wagen en overnachten in motels, en die vertelde me dat je een 50€ per kamer/nacht moet rekenen . iemand ervaring mee ?
maw we twijfelen nu nog meer !!!
toch nog iets positiefs ook, onze planning ligt grotendeels vast :
SFO, yosemite NP, death valley, joshua tree NP, vegas, zion NP, bryce NP, grand canyon NP, LA
of andersom.moet lukken é in 17d ???
reacties ? kritiek ? tips ?
thx !!
mike
thx voor jullie reacties
enerzijds hebben jullie ons goed geholpen, maar anderzijds zitten we nu nog meer in de rats ...
uiteindelijk zijn we tot de constatatie gekomen dat zo'n trip en ook nog new york alles samen in die 17 dagen niet echt doenbaar is
we willen echt niet van god naar daar crossen, zonder de tijd te kunnen nemen om echt te genieten
dus, hebben we met pijn in ons hart besloten niet naar new york te gaan, zo hebben we toch weer paar dagen extra om onze trip ietwat rustiger te 'beleven'.
maar das nog niet alles
we staan ook wat versteld van de prijs dat dit alles kost, vooral de huur vd camper (zoals jullie ons die aanraden) komt veel duurder uit dan eerst gepland.
nu, heb ik nog wat zitten grasduinen op de site, en vond daar n interessant toppic 'met camper/ of huurwagen?'
nu blijkt dat het rondtrekken met huurwagen en overnachten in motels stukken goedkoper is, en een hoop extra voordelen heeft.
een verre kennis heeft dat ook ooit gedaan met de wagen en overnachten in motels, en die vertelde me dat je een 50€ per kamer/nacht moet rekenen . iemand ervaring mee ?
maw we twijfelen nu nog meer !!!
toch nog iets positiefs ook, onze planning ligt grotendeels vast :
SFO, yosemite NP, death valley, joshua tree NP, vegas, zion NP, bryce NP, grand canyon NP, LA
thx !!
mike
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Mike,masterboxxx schreef:toch nog iets positiefs ook, onze planning ligt grotendeels vast :
thx !!
mike
Om een beetje logica in je route te krijgen kan je Joshua Tree NP beter na de Grand Canyon en voor LA zetten dan zit het in de route, anders maak je een flink aantal onnodige kilometers.
Gr.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht