Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dag Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Monke
Amerika-ontdekker

dag Los Angeles

Bericht door Monke »

Eind deze maand zitten we ook terug aan de Westkust!

Op maandagavond komen we in LAX aan en rijden dan naar ons hotel in Santa Monica.
Dinsdag willen we dan graag Los Angeles verkennen.
is het volgende programma haalbaar op 1 dag?

Rodeo Drive
Sunset Boulevard
Walk of Fame
Hollywood Blvd
Downtown: Walt Disney Concert Hall, City Hall (uitzicht de moeite hier?)
Griffith Observatory
's Avonds via Mulholland Drive terug naar Santa Monica

Wat is hier aan te raden?
Zullen we écht veel last hebben van files hier? Snelwegen best vermijden?

Woensdag doen we een dage Santa Monica en Venice Beach
Donderdag vertrekken we richting SF.

Alvast bedankt voor de tips!
Viva Las Vegas
Amerika-ontdekker

Re: dag Los Angeles

Bericht door Viva Las Vegas »

Lijkt me wel te doen. Ga best in de (voor)avond naar Hollowood BLVD. De andere dingen dus eerst.

'alhoewel wij er ooit 'smorgens aankwamen en er net filmopnamen bezig waren in het midden van de straat. :D
Orangedevil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Volgens mij is griffith op maandag en dinsdag dicht, wij willen dit jaar op maandag erheen, maar helaas dicht.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel
https://youtube.com/user/orangedevilke1

Florida 2000,2002,2004,2005,2007,2008,2009,2010,2012,2013,
2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Griffith is op maandag dicht, rest van de dagen open.

Houd rekening met files in L.A. ik heb echt VEEL in de file daar gestaan. Van Hollywood naar Santa Monica, voor grootste stuk binnendoor, heb ik 3 uur over gedaan op een vrijdagmiddag (+/- 14u lokale tijd). Rodeo Drive heb je redelijk snel gezien, je hebt gratis parkeergarages.

Walk of Fame is eigenlijk 1 block wat druk is, daarna is het vrij snel afgelopen.
Of je alles kan doen, is afhankelijk van de drukte, maar zoals Orangedevil al zei, kan je Griffith afstrepen.

Ohja, wel via de 101 en US1 richting SF he? De US1 is echt fantastisch, het duur even voor je op het mooie stuk zit vanaf L.A. maar ik heb echt genoten van die route.
Die ga ik echt nog een keer op de motor doen.
Orangedevil
Amerikafan
Contacteer:

Oh wacht ik zie dat de topicstarter op dinsdag naar Griffth wil en op woensdag zijn ze ook nog in LA.

Op maandag is Griffith dus dicht maar heb ergens gelezen dat ze ook soms op dinsdag dicht zijn, zal eens zoeken. Op de site zelf staat inderdaad elke dag open behalve s'maandags.

Voor ons wel balen, wij kunnen alleen op maandag en dan is ie dicht, vorige keer in 2006 was ie dicht vanwege onderhoud.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel

2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Lijkt mij redelijk in één dag te doen.
(ter vergelijking ons dagbezoek: Getty Center, deel Sunset Blvd, Rodeo Drive, HOLLYWOOD sign, Hollywood Blvd, Brea Tar Pits en daarna naar het hotel in Marina del Rey - kostte in de namiddag één uur)

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Monke
Amerika-ontdekker

Bericht door Monke »

Orangedevil schreef:Volgens mij is griffith op maandag en dinsdag dicht, wij willen dit jaar op maandag erheen, maar helaas dicht.
Daar spreken de websites inderdaad elkaar over tegen!
Is het park ook gesloten of enkel observatorium? Is er binnen eigenlijk wel iets te zien? Ik zou enkel al voor het uitzicht willen gaan.
Monke
Amerika-ontdekker

Bericht door Monke »

JKG schreef:Griffith is op maandag dicht, rest van de dagen open.

Houd rekening met files in L.A. ik heb echt VEEL in de file daar gestaan. Van Hollywood naar Santa Monica, voor grootste stuk binnendoor, heb ik 3 uur over gedaan op een vrijdagmiddag (+/- 14u lokale tijd). Rodeo Drive heb je redelijk snel gezien, je hebt gratis parkeergarages.

Walk of Fame is eigenlijk 1 block wat druk is, daarna is het vrij snel afgelopen.
Of je alles kan doen, is afhankelijk van de drukte, maar zoals Orangedevil al zei, kan je Griffith afstrepen.

Ohja, wel via de 101 en US1 richting SF he? De US1 is echt fantastisch, het duur even voor je op het mooie stuk zit vanaf L.A. maar ik heb echt genoten van die route.
Die ga ik echt nog een keer op de motor doen.
Bedankt voor de tips!
We gaan inderdaad in 2 dagen via de US1 naar SF. Overnachten in San Luis Obispo.
Is Hearst Castle de moeite om even te stoppen? Morro Bay?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hearst Castle is de moeite waard, maar ik geloof dat je er wel voor moet reserveren, anders kan je er niet terecht.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Als je in twee dagen van LA naar SF 'moet', zou ik Morro Bay maar overslaan.
Onderweg zijn er dan wel mooiere dingen te sien om te stoppen.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Monke
Amerika-ontdekker

Bericht door Monke »

Via US1 passeren we er wel.
Wat zijn de aanraders onderweg?

Alvast bedankt!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Lees mee in een ander topic, daar staat het lijstje van Linda (SpaceAce) met bezienswaardigheden langs Highway 1,
zie viewtopic.php?p=610975#p610975
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Voor wat betreft de files: vanaf 2 personen mag je de carpoolstrook gebruiken, dit scheelt echt heel veel. Wel even opletten bij afslagen, de tomtom gaf deze bij ons aan vanaf de carpoolstrook, dit hadden we eerst niet in de gaten, waardoor we een paar keer verkeerd reden. Vergis je niet in de afstanden in LA, het rijden en zoeken naar een parkeerplaats kostte bij ons veel tijd. Wij hebben daardoor het Griffith Observatorium overgeslagen.
brujas
Amerika-ontdekker

Bericht door brujas »

Als ik even mag inpikken? Ik ga begin september met mijn vriendin o.a. naar LA. Graag zou ik weten of jullie iets leuks weten om 's avonds te doen in LA. Iets gezelligs om te gaan drinken of te wandelen bv. Santa Monica? Zijn er ook plaatsen die niet echt aan te raden zijn bv. wegens veiligheid? We verblijven in Hollywood maar we hebben een huurauto.

grt
Tomas
Orangedevil
Amerikafan
Contacteer:

Downtown Disney is wel leuk maar wel ver van Hollywood. Universal Citywalk is dichterbij en ook leuk.
Holiday video's!
Orangedevil life4travel

2015,2016,2018, 2022
Zuidwesten
2001,2006,2011,2023
Las Vegas
2003/2004
Noord oosten
2003, 2014(2x)
Zuidoost 2022
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

wat ook aan te raden is, om traffic te vermijden, als je in de vooravond van de kust naar hollywood wil, is de 405 north nemen tot sherman oaks en dan de 101 east. heel stuk sneller dan gewoon rechttoe rechtaan via SM of wilshire ofzo, daar zet je echt uren over soms. Paar jaar terug met de 704 rapid en 217 vanaf fairfax eens 2 uur of gezet, nuja het was dan ook vrijdagavond :lol:
AlmereOnTour
Amerika-ontdekker

Bericht door AlmereOnTour »

brujas schreef:Als ik even mag inpikken? Ik ga begin september met mijn vriendin o.a. naar LA. Graag zou ik weten of jullie iets leuks weten om 's avonds te doen in LA. Iets gezelligs om te gaan drinken of te wandelen bv. Santa Monica? Zijn er ook plaatsen die niet echt aan te raden zijn bv. wegens veiligheid? We verblijven in Hollywood maar we hebben een huurauto.

grt
Tomas
In Hollywood (Hollywood Blv, omgeving Walk of Fame) is 's avonds genoeg te doen en te zien vanaf een leuk terrasje.
Maar ook op andere plekken zijn er genoeg uitgaans en wandelmogelijkheden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer