Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarheen in Colorado: route 3 dagen Denver - Grand Junction

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nicole777
Amerika-ontdekker

Waarheen in Colorado: route 3 dagen Denver - Grand Junction

Bericht door Nicole777 »

In september maken wij een reis van Chicago naar San Francisco. Hierin zit een stuk in Colorado tussen Denver en Grand Junction waar we 3 dagen voor hebben. Ik weet niet zeker hoe we die het beste in kunnen vullen. Wat is daar het mooist om te rijden, te zien en te wandelen?

Onze huidige planning is:
21/9 Denver => Boulder (50km, 0h40)
22/9 Boulder => Estes Park (60km, 1h)
23/9 Estes Park => Grand Junction via Rocky Mtn NP Trail Ridge Road (420km, 5h30)

Op dag 1 kunnen we in Boulder rondlopen (leuker dan Denver heb ik begrepen, klopt dat?), alvast het Rocky Mtn NP in (naar Nederland?) en/of bijkomen van de nachtelijke treinreis en acclimatiseren wat betreft de hoogte. Op dag 2 kunnen we bijv. de Bear Lake Road doen en daar wandelen bij de meren.

Omdat ik een Nationale Parken reisgids heb zijn we eigenlijk direct hierop uitgekomen, maar misschien zijn er wel (nog) mooiere routes? Misschien ook via authentiekere plaatsjes dan Estes Park (heel toeristisch als ik het goed inschat?). Bijvoorbeeld zuidelijker via de Top of the Rockies Byway (Leadville, Aspen)? Of Gunnison / Black Canyon? En is het verstandig om eerst een dagje aan de hoogte te wennen in Boulder (1600m) of kunnen we net zo goed direct naar grotere hoogte (Estes Park: 2300m) rijden?

Ik hoop dat er hier wat Colorado-kenners zitten die weten wat het mooist is (of me kunnen vertellen dat we nog een keer langer terug moeten komen omdat heel Colorado zo mooi is!). Alvast bedankt!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Waarheen in Colorado: route 3 dagen Denver - Grand Junct

Bericht door vana »

Wij vonden Boulder een heel leuk plaatsje. Of het leuker dan Denver is weet ik niet, Denver is een grote plaats, Boulder is een stuk kleiner. Boulder heeft een autovrij centrum en is heel gezellig. Wij willen er volgende keer zeker weer een paar nachten blijven.
Estes Park vonden wij helemaal niets, inderdaad supertoeristisch.

De wandeling naar Bear Lake is leuk maar ik zou nog wat verder wandelen naar Dream Lake. Een erg leuke wandeling zie ons reisverslag

De Trail Ridge road is ook erg mooi, dus die zou ik niet overslaan, ons verslag kun je hier vinden.
Ik weet niet wat je na Grand Junction gaat doen maar daar vlakbij ligt het Colorado NM en dat vonden wij overweldigend mooi.

Tja, verder is de Black Canyon of the Gunnison ook de moeite waard en Manitou Springs, Garden of the Gods, Pikes Peak (hoewel je die beter niet de eerste dagen kunt doen i.v.m de hoogte van boven de 4000 meter).
Maar dat kun je nooit allemaal doen in drie dagen dus je zult een keuze moeten maken. Kies wat je het meeste aanspreekt.
Nicole777 schreef:Ik hoop dat er hier wat Colorado-kenners zitten die weten wat het mooist is (of me kunnen vertellen dat we nog een keer langer terug moeten komen omdat heel Colorado zo mooi is!). Alvast bedankt!
Ik denk dat je nog een keertje terug moet komen :D Wij zijn vorig jaar compleet verliefd geworden op Colorado, dus onze volgende Amerika reis gaat zeker die kant op. Het is echt een prachtige staat.

Marjon
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In september kun je in Estes Park en in Rocky mountain np de Elks zien. Het is dan bronsttijd, en met zonsopgang en zonsondergang, zijn de mannetjes druk in de weer hun harem bij elkaar te veroveren.
In Estes Park lopen ze in de plaats zelf en met name op en rond de golfbaan. In Rocky mountain np kun je ze zeker zien in Moraine park.

Verder heb je zoals Vana al aangaf bij Grand junction Colorado national monument. Vonden wij erg mooi. En inderdaad Black canyon of the Gunnison. Verder vonden wij het gebied tussen Grandby via Kremmling richting de I70 en ook de I70 bij Glenwood springs er mooi. Foto's daarvan kun je hier bekijken en dan met name dag 4 en dag 5.
Nicole777
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicole777 »

Bedankt voor de reacties en de goede tips! Mooie foto's en verslagen, ik word er helemaal enthousiast van!

Dan blijven we dus maar ons oorspronkelijke plan aanhouden via Boulder, Estes Park, de TRR en Kremmling. Fijn om bevestigd te worden dat dat een heel mooie route is. We zullen goed opletten of we Elks tegenkomen! En dan misschien ooit een andere keer nog het mooie zuidelijke deel van Colorado bekijken!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

vana schreef:Ik denk dat je nog een keertje terug moet komen :D Wij zijn vorig jaar compleet verliefd geworden op Colorado, dus onze volgende Amerika reis gaat zeker die kant op. Het is echt een prachtige staat.
:thumbup: Kan ik alleen maar beamen :wink:
vana schreef:Wij vonden Boulder een heel leuk plaatsje. Of het leuker dan Denver is weet ik niet, Denver is een grote plaats, Boulder is een stuk kleiner. Boulder heeft een autovrij centrum en is heel gezellig. Wij willen er volgende keer zeker weer een paar nachten blijven.
Ik vind Boulder persoonlijk gezelliger dan Denver, maar toch heeft downtown Denver ook wel wat te bieden, het ligt alleen wat verder uit elkaar allemaal. LoDo is wat dat betreft leuk om eens rond te wandelen, met een beetje geschiedenis erbij, maar er liggen minder barretjes, restaurantjes en winkeltjes dichtbij elkaar. Veel mensen slaan het over, maar het heeft toch wel wat; sinds ik er afgelopen winter voor het eerst ben geweest is mijn hele opvatting over downtown Denver in positieve zin veranderd.
vana schreef:Estes Park vonden wij helemaal niets, inderdaad supertoeristisch.
Ach, het is klein, en met een uurtje heb je het wel gezien. Het leukste in Estes Park is wat mij betreft koffie (of iets sterkers) drinken op de veranda van het Stanley Hotel, in een schommelstoel genietend van het prachtige uitzicht.

En inderdaad, als je bij Colorado Springs bent dan kun je even naar Garden of the Gods, lekker slenteren door Manitou Springs, Pikes Peak op, en naar de Manitou Springs Cliff Dwellings: niet zo groot en indrukwekkend als bijv. Mesa Verde, en deze cliff dwellings staan niet meer op hun originele lokatie, maar je krijgt een beetje een indruk. Op hun site staat "It's easy to spend a whole day at the Manitou Cliff Dwellings", maar dat klopt niet - na een uurtje heb je het wel gezien...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer