Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is Fort Sumner de moeite waard ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NickDoevendans
Amerika-ontdekker

Is Fort Sumner de moeite waard ?

Bericht door NickDoevendans »

Is Fort Sumner de moeite waard om voor om te rijden?
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Fort Sumner

Bericht door Yeehaw »

Hangt er van af waar je vandaan komt en welke route je gaat volgen. Wij maken altijd omwegen naar dergelijke plaatsen voor de geschiedenis (en het graf) van Billy the Kid. In een ander forum schreef ik dit al in 2006:
Apr 03, 2006, 10:59 AM
We visited the BtK museum in Fort Sumner and visited his grave. It's in the middle of nowhere and it's flat and dry and hot. It's only a grave with a stone wrapped with barbed wire and it's in a cage (in 1996 we last visited FS).
Last year we were in Lincoln and if you are interested in Billy, this is the place to be.
But......I never regretted my visit to his grave as it has a long and peculiar history and I'm very interested in American History.
Yeehaw
NickDoevendans
Amerika-ontdekker

Re: Is Fort Sumner de moeite waard ?

Bericht door NickDoevendans »

Ik kom vanuit Amerillo op weg naar colorado springs.

Lincoln ben ik ook geweest. Was zeer indrukwekkend. Dat was sowieso een indrukwekkende rit qua Wild Westen. Ook in Tombstone geweest. Als je van het Wild Westen houdt is dat echt waar je heen moet gaan. Daar wordt je zelfs in de saloon nog geholpen door vrouwen in dezelfde kleding als toen.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Is Fort Sumner de moeite waard ?

Bericht door Yeehaw »

Je kan Tombstone niet vergelijken met Fort Sumner. Er komen maar heel weinig toeristen naar FS. Het wordt wel een erg lange dagrit als je via FS wil rijden. De route via Clovis van Amarillo is nogal saai. Verstand op nul. En dan nog een uur of 6 (denk ik) van FS naar CS. Yikes.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer