Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drukte in Yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Drukte in Yosemite
In Zion mag je ook met de eigen auto het park in als je in de Lodge overnacht. Dat zou je in Yosemite ook kunnen doen. Volgens mij zijn ze al jaren bezig om een oplossing voor de grote aantallen bezoekers te bedenken.
Het is ook wel heel plaatselijk die drukte. Wij hebben de laatste vier reizen altijd in het hoogseizoen in het park gezeten en nooit files gehad. In de vallei gebruiken we altijd de shuttlebus of de fiets. En zodra je wat verder loopt dan de doorsnee toerist is het meteen een stuk rustiger.
Marianne
Het is ook wel heel plaatselijk die drukte. Wij hebben de laatste vier reizen altijd in het hoogseizoen in het park gezeten en nooit files gehad. In de vallei gebruiken we altijd de shuttlebus of de fiets. En zodra je wat verder loopt dan de doorsnee toerist is het meteen een stuk rustiger.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
En meteen een tip voor een eventueel volgende bezoek: De Panorama Trail.dimple schreef:Weer wat geleerd

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De panorama trail gaan wij dit jaar ook lopen. De tickets voor de bus naar Glacier point zijn al besteld 

- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik hield het niet langer
Wel erg moedig om naar boven en beneden te lopen. Wordt een lange dag vermoed ik ... ?
Ik lees veel over camper parkeer problemen. Eigenlijk wil ik helemaal niet met de camper rondrijden, maar alleen naar de campground en de rest met de shuttlebus. Zit je alleen met de tunnel view, want die wil je bij aankomst toch even meenemen. De tip van parkeren net na de parkeerplaats zal ik onthouden en anders is het pech en moeten we het vanuit de camper en 's ochtends vanuit de hikers bus doen. We zullen met de Panoramatrail ook meer dan voldoende mooie views krijgen.

LOL Gelukkig is er een shortcutgleuknie schreef:Met de auto is het inderdaad ongeveer 50 km., maar lopend zoals Marianne al zei kan het zelfs in ongeveer 7 km.dimple schreef:Echt?? Terug lopen?? Is dat niet een enorm eind?? Ik vond het met de auto al lang duren.![]()
Wij doen dit jaar ook de Panorama Trail, maar ik overweeg om via de 4-mile trail naar boven te lopen. Bespaart toch weer behoorlijk.

Wel erg moedig om naar boven en beneden te lopen. Wordt een lange dag vermoed ik ... ?
Dit lijkt me er eentje voor de Yosemite-Mailbox. Soms hebben logische gedachten even een hint nodig, wie weet.Martin & Marianne schreef:In Zion mag je ook met de eigen auto het park in als je in de Lodge overnacht. Dat zou je in Yosemite ook kunnen doen. Volgens mij zijn ze al jaren bezig om een oplossing voor de grote aantallen bezoekers te bedenken.
Marianne
Ik lees veel over camper parkeer problemen. Eigenlijk wil ik helemaal niet met de camper rondrijden, maar alleen naar de campground en de rest met de shuttlebus. Zit je alleen met de tunnel view, want die wil je bij aankomst toch even meenemen. De tip van parkeren net na de parkeerplaats zal ik onthouden en anders is het pech en moeten we het vanuit de camper en 's ochtends vanuit de hikers bus doen. We zullen met de Panoramatrail ook meer dan voldoende mooie views krijgen.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Fijne berichten zo vlak voor ons vertrek; wij hebben Yosemite gepland voor het weekend van 20/8. Achteraf was een paar dagen buiten het weekend dus handiger geweest. Nou ja, gelukkig wel een plek voor de camper op Lower Pines dus dan maar zoveel mogelijk de shuttlebus gebruiken (@ingerené: houden jullie een plekje in de bus voor ons vrij?).
Ach, vorig jaar Florence bezocht gelijk met de rest van heel Europa en dat was toch echt ook evengoed de moeite waard.
Ach, vorig jaar Florence bezocht gelijk met de rest van heel Europa en dat was toch echt ook evengoed de moeite waard.
Yosemite was ook zeker de moeite waard ondanks de drukte. Het is werkelijk schitterende natuur. Op de camping hebben we ook heerlijk genoten en daar heb je gewoon je eigen plek. De Misttrail is momenteel een regentrail, je wordt er echt klets en kletsnat ondanks een regenjas. De watervallen zijn indrukwekkend. Met al de tips hier op het forum kun je echt genieten in Yosemite.
gleuknie schreef:Ik denk dat dit het gevolg is van de hevige sneeuwval in de winter en dat iedereen weet dat de watervallen spectaculairder zijn dit jaar.

Zou wel leuk zijn..

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is beter dan andere jaren, maar ik denk niet dat de Yosemite Fall dan nog loopt. De Vernal Fall blijft altijd mooi, zelfs als het een dun stroompje is. Maar niet zo spectaculair als in het voorjaar natuurlijk.
Marianne
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik houd van lange zware dagen.IngeRene schreef:Wel erg moedig om naar boven en beneden te lopen. Wordt een lange dag vermoed ik ... ?

Groetjes René
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Mastrid: uiteraard zijn we daartoe bereid
maar het grootste obstakel zal de chauffeur zijn voor je ticket. Wij hebben die een paar weken geleden besteld en de eerst bus van 8:30 was al volledig bezet
, zodat we pas om 10:00 naar boven kunnen. Nou ja, misschien moet ik zeggen "gelukkig om 10:00 nog naar boven kunnen".
Mocht je dus naar Glacier Point willen met de bus, dan zou ik z.s.m. tickets boeken!
@Gleuknie: omdat je nog een slag om de arm houdt, heb je ws nog geen bustickets ... ? Zie voor zekerheid even hierboven.
Mocht je willen reserveren: Glacier Point Tours
Gleuknie wat een bijzondere Alcatraz outfit in jullie youtube filmpje!! 

Mocht je dus naar Glacier Point willen met de bus, dan zou ik z.s.m. tickets boeken!
@Gleuknie: omdat je nog een slag om de arm houdt, heb je ws nog geen bustickets ... ? Zie voor zekerheid even hierboven.

Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
-
- Amerika-ontdekker
Oops, wij zitten er straks juist op een zaterdag en zondag, ik heb daar dus geen rekening mee gehouden. Is het dan een goed idee om te gaan fietsen, zodat je dan langs de auto files heen kan? Wij zitten in El Portal, waarschijnlijk samen met honderdduizend andere Nederlanders als ik dit zo lees.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik raad altijd af om in het weekend in Yosemite te gaan zitten - maar soms kun je niet anders. Wij waren er in 2006 in het weekend, dat viel toen nog wel mee (zie ons reisverslag bij 12 augustus). Vertrek vroeg vanuit El Portal en parkeer je auto meteen als je in de vallei bent. Ik heb zelf nog nooit met de shuttlebus in de file gestaan, maar alles kan natuurlijk. Fietsen is leuk, maar je kunt ook prima de shuttlebus nemen en als het druk wordt verder wandelen. Het hangt er ook van af wat je wilt gaan doen.
Hier een handig kaartje om een idee te krijgen van de wegen en routes in de vallei.
Hier een kaartje met de shuttlebusroutes en -stops.
Wij slaan vaak wat haltes over, zoals die van Ahwahnee, dan lopen we het stukje van halte 2 naar 4.
Als je tot in de avond in het park blijft kun je er nog heerlijk rustig wandelen, bijvoorbeeld naar de Vernal Fall of over de meadows. Vanaf de Sentinel Bridge heb je met ondergaande zon een prachtig uitzicht op Half Dome.
Marianne
Hier een handig kaartje om een idee te krijgen van de wegen en routes in de vallei.
Hier een kaartje met de shuttlebusroutes en -stops.
Wij slaan vaak wat haltes over, zoals die van Ahwahnee, dan lopen we het stukje van halte 2 naar 4.
Als je tot in de avond in het park blijft kun je er nog heerlijk rustig wandelen, bijvoorbeeld naar de Vernal Fall of over de meadows. Vanaf de Sentinel Bridge heb je met ondergaande zon een prachtig uitzicht op Half Dome.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 jul 2011, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Dank je voor de kaartjes, die zijn handig. Ik heb al je reisverslagen gelezen, het is toch wel lastig om daar de leuke dingen uit te halen, omdat je niet goed weet wat de afstanden zijn en hoe lang je overal over doet als je er nog niet geweest bent. Raften lijkt ons ook wel leuk, ik weet niet of dat dan nog kan, maar ik begrijp dat er dit jaar veel water is, dus misschien lukt het wel. Is het te doen met kinderen die niet van wandelen houden om de PT te lopen vanaf Glacier Point? En hoe kom je daar dan? Ik zie er geen shuttle maar daar heb ik wel over gelezen.
Dank je voor de kaartjes, die zijn handig. Ik heb al je reisverslagen gelezen, het is toch wel lastig om daar de leuke dingen uit te halen, omdat je niet goed weet wat de afstanden zijn en hoe lang je overal over doet als je er nog niet geweest bent. Raften lijkt ons ook wel leuk, ik weet niet of dat dan nog kan, maar ik begrijp dat er dit jaar veel water is, dus misschien lukt het wel. Is het te doen met kinderen die niet van wandelen houden om de PT te lopen vanaf Glacier Point? En hoe kom je daar dan? Ik zie er geen shuttle maar daar heb ik wel over gelezen.
-
- Amerika-newbie
wij zitten over 3 weekjes ongeveer in Yosemite Village. Hebben een camping plaats geboekt voor 2 nachten. Dit was een stress klus, voor de computer. Gelukkig wel gelukt dit keer, want anders is het dus door de verkeersdrukte geen doorkomen aan. Niet in het weekend als het zo druk is met Amerikanen, maar lekker door de week. Wel vroeg opstaan dus is het advies, als ik jullie zo hoor om het park te zien. Ook over de tioga Pass die pas een maand open is, fijn dat er meer water door de bridal veil waterfall stroomt dit jaar! Alles heeft z'n voors en tegens....
Daphne.
url=http://www.myusaticker.com]

Daphne.
url=http://www.myusaticker.com]

- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tip! Ik ga toch maar eens even kijken of er nog tickets zijn. Anders moet mijn vriendin ook maar lopen.IngeRene schreef:@Gleuknie: omdat je nog een slag om de arm houdt, heb je ws nog geen bustickets ... ? Zie voor zekerheid even hierboven.
Gleuknie wat een bijzondere Alcatraz outfit in jullie youtube filmpje!!

Groetjes René
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
De shuttle naar Glacier Point, mocht je willen reserveren: Glacier Point ToursJeannette2000 schreef:Hoi Marianne,
En hoe kom je daar dan? Ik zie er geen shuttle maar daar heb ik wel over gelezen.
Whoeaaa geweldig!!gleuknie schreef:Mooie foto bij Alcatraz, he? Wij hadden al speciale outfits gekocht en toen kwamen we ook nog 3 Colombianen tegen die net zo gekleed waren.
Ik steek er maar een klein beetje boven uit.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Over dat raften gesproken.........wij zaten er 9 tot 12 juni en bekeken de rivier die voorbij kolkte...........ik geloof dat dat echt meer iets is voor de gevorderden onder ons. Het ging me erop!
Ik weet uiteindelijk ook niet tot hoe dichtbij je bij de Bridal Veil Falls kunt komen want wij konden vanwege het water niet verder lopen. Heeft er iemand een foto tot waar je normaal kunt komen?
En over de drukte..........we hadden graag de shuttle genomen maar konden gewoonweg de auto al nergens parkeren. Elk plekje, gaatje, stoepje stond vol.
Zelfs Mariposa parkeerplaats was afgesloten en moest je de bus pakken. (op het tijdstip dat wij er waren echt onzin want er waren echt nog veel plekken vrij!)
Neemt niet weg dat het een schitterend park blijft, maar dan zonder de rest van al het volk
Ik weet uiteindelijk ook niet tot hoe dichtbij je bij de Bridal Veil Falls kunt komen want wij konden vanwege het water niet verder lopen. Heeft er iemand een foto tot waar je normaal kunt komen?
En over de drukte..........we hadden graag de shuttle genomen maar konden gewoonweg de auto al nergens parkeren. Elk plekje, gaatje, stoepje stond vol.
Zelfs Mariposa parkeerplaats was afgesloten en moest je de bus pakken. (op het tijdstip dat wij er waren echt onzin want er waren echt nog veel plekken vrij!)
Neemt niet weg dat het een schitterend park blijft, maar dan zonder de rest van al het volk

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit jaar was het extreem, maar wij hebben wel eens in juni geraft. Heel anders dan eind juli! Dan moet je soms de boot uit om hem los te trekken van de stenen en als je de pech hebt om tegenwind te hebben kom je nauwelijks vooruit.
Je mocht afgeloepn juni ook nog niet raften, ik neem aan dat het inmiddels al wel kan.
Marianne

Je mocht afgeloepn juni ook nog niet raften, ik neem aan dat het inmiddels al wel kan.
Marianne
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik had je verslag inderdaad gelezen Marianne van te voren en moest daarom ook meteen aan jullie raft tochtje denken
Nu had je geen probleem gehad hoor, vaart zat!
Geen idee hoe snel het water afneemt. Zou voor de gein straks een aantal foto´s van forummers op een rij moeten zetten om te zien hoe de watervallen waren. Leuk om straks te doen

Nu had je geen probleem gehad hoor, vaart zat!
Geen idee hoe snel het water afneemt. Zou voor de gein straks een aantal foto´s van forummers op een rij moeten zetten om te zien hoe de watervallen waren. Leuk om straks te doen

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Nou dat het druk is kan je wel zeggen. Ik had het helaas in het weekend gepland van eind juni. Op vrijdag aangekomen en lekker rustig in het park, je kon overal stoppen en foto's maken... maar op de zaterdag... pffffffff. We reden naar Mariposa Grove.. niets aan de hand. Lekker doorrijden.. toen we daar genoeg gezien hadden gingen we weer terug richting Yosemite Village. De wegen rondom het 'dorp' stonden HELEMAAL vast, omdat ze bij het dorp van 2 naar 1 baan gaan en 1 baan voor de shuttlebussen vrij houden (waarvan ik er niet één heb zien rijden).
Je kon echt nergens meer je auto kwijt en je werd eigenlijk zo weer het park uitgeloodst. Je kon 'm kwijt op ik denk 45 minuten lopen van Yosemite Village af, ik ga niet 45 minuten lopen met 30+ graden. Dus ben direct doorgereden naar El Portal om daar in het zwembad te duiken. Uiteindelijk heb ik er 3 uur over gedaan van Mariposa Grove tot aan El Portal... NOOIT meer in het weekend en zeker niet in een vakantieperiode. De volgende keer Yosemite mooi door de weeks en dan in april-mei ofzo, of het najaar. Wel een prachtig gebied en blij dat we op vrijdag ook al wat foto's en video's hebben gemaakt op de plekken waar we niet meer konden stoppen.
Krijg je overigens een boete als je zo het park uit rijd bij zo'n hokje waar links voor auto's is en rechts voor bussen?
Er reed een auto verschrikkelijk langzaam voor me en die bleef ook nogal lang bij dat hokje staan, dat ik besloot om via de rechterbaan het park uit te rijden omdat ik zijn trage gedoe nogal zat was. De volgende dag uiteraard wel gestopt bij het hokje, want daar willen ze natuurlijk je toegangsbewijs zien...
Je kon echt nergens meer je auto kwijt en je werd eigenlijk zo weer het park uitgeloodst. Je kon 'm kwijt op ik denk 45 minuten lopen van Yosemite Village af, ik ga niet 45 minuten lopen met 30+ graden. Dus ben direct doorgereden naar El Portal om daar in het zwembad te duiken. Uiteindelijk heb ik er 3 uur over gedaan van Mariposa Grove tot aan El Portal... NOOIT meer in het weekend en zeker niet in een vakantieperiode. De volgende keer Yosemite mooi door de weeks en dan in april-mei ofzo, of het najaar. Wel een prachtig gebied en blij dat we op vrijdag ook al wat foto's en video's hebben gemaakt op de plekken waar we niet meer konden stoppen.
Krijg je overigens een boete als je zo het park uit rijd bij zo'n hokje waar links voor auto's is en rechts voor bussen?
Er reed een auto verschrikkelijk langzaam voor me en die bleef ook nogal lang bij dat hokje staan, dat ik besloot om via de rechterbaan het park uit te rijden omdat ik zijn trage gedoe nogal zat was. De volgende dag uiteraard wel gestopt bij het hokje, want daar willen ze natuurlijk je toegangsbewijs zien...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht