Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd: paardrijden in Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Forever_
Amerika-ontdekker

Ervaringen gevraagd: paardrijden in Grand Canyon

Bericht door Forever_ »

Hoi,

Ik heb een vraagje over paardrijden in Grand Canyon, heeft hier iemand ervaring meer? En waar kan ik reserveren?
Heb wel al heel lang ervaring en wil dus niet met een onervaren groep.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Paardrijden

Bericht door elninjoo »

Geen ervaring in de GC, maar wel in Monument Valley. Huur 'n paard van Roy Black (hij staat op de parking van 't View hotel) dan krijg je 'n indiaan mee als gids en dan mag je flink crossen. Prachtige ervaring!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

in het nationale park heb ik enkel weet, zowel noord als zuidrim, van stapvoets rijden ( ik denk dat iets ,,anders" helemaal niet veilig zou zijn, misschien kan je op andere plaatsen in de GC ( buiten het park) wel andere, vluggere tochten maken ( bij de havasupai ?)

het paardrijden in de nationale parken is trouwens meestal heel langzaam, voor een ervaren ruiter zeker niet opwindend. ik zou het buiten de parken proberen. de tofste rit deden wij even ten noorden van Moab, met een ,,echte" cowboy, die ons o.m. naar petrified forest leidde.

Jacques
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Het zijn 9 van de 10 keren in de parken ook geen paarden maar muildieren.
Fokcombi van een ezel en een paard.

Verwacht inderdaad geen heftige rit want alles moet veilig zijn, maar lekker in stapvoets door de canyon.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

er zou ooit zo'n muildier geweest zijn die één van zijn poten boven de afgrond zou gezwaaid hebben, kwestie van het toch een beetje spannend te maken . waar of niet waar ? of misschien een straf vakantie-verhaal , ,,aan die grand canyon, daar heb ik wat meegemaakt ! "

Jacques
LT--
Amerikafan

Bericht door LT-- »

http://www.canyonrides.com/ Hier kun je reserveren, maar zoals Dimple zegt: zijn wel muildieren.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Bedankt voor de reacties :thumbup: Helaas moet ik dan echt even buiten het park gaan kijken, want wat de meeste al aangeven is stapvoets voor een ervaren ruiter nou niet echt leuk.

We gaan het bij monument Valley proberen, had op een andere reisblog ook gelezen dat zei wel mochten draven en galopperen. :P
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hoe je het ook wendt of keert, verwacht niet dat je een dolle rit gaat maken.

Het blijven Amerikanen en dus super voorzichtig, je moet overal je handtekening zetten dat je op eigen risico gaat etc.

We hebben in zowel Canada en USA meerdere ritten gemaakt, maar onze ervaringen bleven meer en deel hetzelfde.
elninjoo
Amerikakenner

Re: Ervaringen gevraagd: paardrijden in Grand Canyon

Bericht door elninjoo »

In Monument Valley waren ze niet bepaald voorzichtig. Heuvels op en af in volle galop en racen over het ongelijk terrein (dus over graspollen) Kreeg daardoor wel last van m'n rug, maar het was 't waard. Moet je wel 'n privérit boeken, dat je niet per ongeluk met 'n beginner samen moet, want dan wordt 't alsnog 'n walk-only.

Voor a.s. reis heb ik 'n paar dagen op 'n ranch in Montana geboekt. Lijkt me ook gaaf.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Moet je wel 'n privérit boeken,
lijkt me inderdaad het best , kan je er echt een rit naar jouw maat van maken.

Jacques
Forever_
Amerika-ontdekker

Bericht door Forever_ »

Ga zeker daar paardrijden :)
Weten jullie of je dat van te voren moet reserveren of kan je gewoon erheen gaan en gelijk rijden?

Ja ga aangeven dat ik al ervaring heb en een privé rit :thumbup:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

voor de mooiste rit die we ooit maakten, in Canyon de Chelly, reserveerden we wel een dagje vooraf.

Jacques
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik reserveerde de middag ervoor, voor de volgende ochtend.
Wij sliepen toch in 't View Hotel, dus dan zit je er vlakbij. Ook aanrader trouwens om daar te overnachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer