gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Evelien. »

wij zullen tijdens onze route smorgens vroeg in las vegas vertrekken en rijden via death valley naar yosemite. Nu ben ik nog op zoek naar een slaapplaats voor die dag. Ik dacht van eventueel niets te regelen op voorhand en gewoon zien hoe ver we geraken. Mijn idee is om ergens in de buurt van Bishop, mammoth lakes, lee vining,.. te overnachten. We gaan met de tent dus ook die nacht zal waarsch een campground worden ipv een motel. Ik heb al wat liggen googlen maar vind niet zo meteen goede campgrounds,...
Weet iemand onder jullie een goede campground in die regio waar je met een tent kunt staan, die ook douches en toiletten heeft en waar je zonder reserveren redelijk tegen de avond nog kunt aankomen?
Indien een campground in die regio en op die manier geen optie zou zijn.. Weet er dan iemand een goed motelletje/hotelletje waar we die avond voor niet te veel geld kunnen overnachten?
Is er eigenlijk keuze genoeg om dat deel zonder reservering te doen of kunnen we toch best op voorhand de overnachting vast leggen zodat we zeker ergens terecht kunnen? We zullen zond 20 september daar passeren..

Stel als we in death valley beslissen van daar te overnachten, kunnen we dan die avond zelf daar ngo een kamer vinden of zit dit echt altijd stampvol van ver op voorhand ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben wel een fan van overnachten in DV maar in jullie geval zou ik verder rijden. Ik heb geen ervaring met campings daar, maar ik weet dat er bij June Lake wel mogelijkheden zijn. Als je een motel neemt dan is de Motel6 in Mammoth Lakes redelijk geprijsd. Vlak voor de ingang van Yosemite zijn er ook wat campings, zie hier (Lee Vining -area).

Als je er niet in het weekend bent zal het wel lukken om iets te vinden zonder dat je gereserveerd hebt.

Marianne
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Evelien. »

oke bedankt marianne. We zullen er op een woensdag passeren dus..
Buiten de motel 6 zijn er niet echt motels/hotels?
Afbeelding
Lisab21
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2009, 22:51

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Lisab21 »

Wij hebben precies hetzelfde gedaan, vanuit Las Vegas via Death Valley richting Yosemite (en we waren van plan om in Lee Vinning te overnachten). We waren vroeg vertrokken uit las vegas, maar de reis was ongelofelijk lang voor ons, het was ook vreselijk warm in Death Valley (we waren er in september) en door die lange reis waren we wat extra moe met die hitte, daarna nog door richting Lee Vinning, we kwamen met donker aan daar maar alles zat volgeboekt!! Het is een klein dorpje en daarom zit alles daar al snel vol en tevens is dit toch de 'stop plaats' voor iedereen die richting Yosemite gaat, we hadden al bijna onze moed opgegeven om maar in de auto te gaan slapen, maar toen we besloten toch maar een stukje terug te rijden (richting June Lake) kwamen we gelukkig nog wat tegen!!
Een tip is dus, of van te voren boeken, en eventueel dan bij June Lake, of iets eerder al te stoppen in 1 vd dorpjes en volgende dag weer door naar yosemite.

Hopelijk komen jullie eruit :-) xx
kaiman
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 mei 2011, 20:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door kaiman »

We zijn laatst via Death vally naar Lee Vinning gereden en hebben daar in een cottage geslapen in Lee Vinning erg leuk en niet duur. Daar een paar dagen gebleven en in een keer door gereden naar Oakhurst. Vandaar het park weer in en genieten.
Dan van Oakhurst van SF gereden. Erg mooi!!!!

Cottage lee vinning http://www.lakeviewlodgeyosemite.com/cottages.php
Oakhurst http://oakhurstlodge.com/
A&PnaarUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2011, 13:40

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door A&PnaarUSA »

Evelien. schreef:wij zullen tijdens onze route smorgens vroeg in las vegas vertrekken en rijden via death valley naar yosemite. Nu ben ik nog op zoek naar een slaapplaats voor die dag. Ik dacht van eventueel niets te regelen op voorhand en gewoon zien hoe ver we geraken. Mijn idee is om ergens in de buurt van Bishop, mammoth lakes, lee vining,.. te overnachten. We gaan met de tent dus ook die nacht zal waarsch een campground worden ipv een motel. Ik heb al wat liggen googlen maar vind niet zo meteen goede campgrounds,...
Weet iemand onder jullie een goede campground in die regio waar je met een tent kunt staan, die ook douches en toiletten heeft en waar je zonder reserveren redelijk tegen de avond nog kunt aankomen?
Indien een campground in die regio en op die manier geen optie zou zijn.. Weet er dan iemand een goed motelletje/hotelletje waar we die avond voor niet te veel geld kunnen overnachten?
Is er eigenlijk keuze genoeg om dat deel zonder reservering te doen of kunnen we toch best op voorhand de overnachting vast leggen zodat we zeker ergens terecht kunnen? We zullen zond 20 september daar passeren..

Stel als we in death valley beslissen van daar te overnachten, kunnen we dan die avond zelf daar ngo een kamer vinden of zit dit echt altijd stampvol van ver op voorhand ?
Misschien heb je hier wat aan: Wij rijden ook (op zondag 18sept 2011) vanuit Las Vegas, door de Death Valley (richting Yosemite).
Wij hebben net een goed hotel geboekt in Bishop voor 59dollar bij de Comfort Inn. Op maandag 19sept rijden we heel vroeg in de ochtend naar Yosemite (over de Tioga Pass). Groetjes!
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Evelien. »

dankuwel voor de reactie..

Ben ook aan het overwegen om maar tot bischop te rijden. Dat is dan toch weeral anderhalf uur dat we alnger in death valley kunnen doorbrengen..
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Evelien. »

iemand al eens verbleven in Keough Hot Springs vlak onder Bishop ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Yeehaw »

Keough Hot Springs is een soort enclave op korte afstand van us395. Wij kamperen niet dus ik kan niet oordelen over de faciliteiten. We zijn er heen gereden om even te kijken en vonden het allemaal best leuk. Je zit nog wel op enige afstand van Bishop om boodschappen te doen. Als wij met een RV zouden rondtrekken zou deze plaats voor ons zeker in aanmerking komen. FWIW ;)
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Evelien. »

weet je toevallig of je er ook emt de tent kan kamperen, want op hun site staat niet zo veel uitleg..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Yeehaw »

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je met de tent om een RV plaats kunt staan.
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Evelien. »

aha, en is deze locatie een goede uitvalsbasis tussen las vegas(via death valley) en yosemite?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Yeehaw »

Wat bedoel je met uitvalsbasis? Bishop is volstrekt ongeschikt om Yosemite te bezoeken. Van Bishop naar Yosemite rijden via Tioga Pass is prima maar vervolgens dan wel in Yosemite logeren.
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Evelien. »

het is dat laatste wat ik bedoel :) we overnachten in yosemite maar moet nog een plaats hebben tussen las vegas en yosemite in..

Maar weet niet goed of we best kamperen of op hotel gaan tussenin
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Yeehaw »

Logisch. Ons vaste hotel in Bishop is Best Western Creekside Inn. Helaas behoort hij niet tot de goedkoopste onderkomens....
Evelien.
Amerikakenner
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Evelien. »

heb je ooit al eens via priceline een hotel in bishop gezocht? Zitten er daar goede tussen ?

De best western had ik ook al eens bekeken en die ziet er heel goed uit. Welk hotel/motel in Bishop is nog een aanrader?
Ben aan het overwegen van toch een hotel of motel te boeken , want ik vind niet zo veel info over campground in de buurt van bishop..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Rob »

Misschien heb je wat aan de onderstaande link voor de campgrounds rond Bishop:
http://www.rvparkreviews.com/regions/Ca ... ishop.html
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9266
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door markro »

Evelien. schreef:... ik vind niet zo veel info over campground in de buurt van bishop..
Eén review bij de AA-beoordelingen: http://beoordelingen.allesamerika.com/5 ... ds+RV+park
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Yeehaw »

Hier is een lijstje van hotels in Bishop. Wij hebben alleen in de Creekside gezeten. http://www.tripadvisor.nl/Hotels-g32083 ... otels.html
Naast dit hotel is Erik Schat's Bakery. Wereldberoemd in Califonia.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42353
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: gezocht: overnachting tussen death valley en yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Evelien. schreef:Ben aan het overwegen van toch een hotel of motel te boeken , want ik vind niet zo veel info over campground in de buurt van bishop..
Dat is toch geen reden om niet te gaan kamperen? Ik zou zeggen, bel eens voor de zekerheid om te vragen of je er met een tent kunt staan en hoe druk het is in die periode (Wanneer ga je ook al weer?).
Weet je al hoe je je route gaat indelen? Waarom wil je iets vastleggen? Misschien vind je Death valley zo mooi dat je niet verder komt dan Lone Pine. Kijk zo nu en dan eens naar de beschikbaarheid van hotels en boek alleen iets als je het idee hebt dat alles bijna vol zit.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer