Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat doen/zien in Monument Valley?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Wat doen/zien in Monument Valley?
Hier 2 foto's die ik enkele weken geleden genomen heb.
Er staat aangeduid dat het "Gouldings Duplex" en "Gouldings Suite" kamers zijn, denk dat je deze via de Lodge kunt reserveren.
Ze liggen echter dicht bij de campground en de cabins.
http://imageshack.us/photo/my-images/820/img8223k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/4/img8224no.jpg/
Luc
Er staat aangeduid dat het "Gouldings Duplex" en "Gouldings Suite" kamers zijn, denk dat je deze via de Lodge kunt reserveren.
Ze liggen echter dicht bij de campground en de cabins.
http://imageshack.us/photo/my-images/820/img8223k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/4/img8224no.jpg/
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
op onverharde wegen ben je toch niet verzekerd met je huur auto?died79 schreef:We hebben een suv gehuurd dus dt zal geen probeem zijn, die tour lijkt me ook wel leuk
kwam het antwoord al meerdere malen hierboven tegen

http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
Gleuknie, mooi maar volgens mij ook de cabins.
Luc, zijn dat de red rock casita's ?
Ziet er allemaal wel OK uit
Luc, zijn dat de red rock casita's ?
Ziet er allemaal wel OK uit

Sowieso in 't View Hotel overnachten! Hier zie je vanaf je balkon de zonsopgang.
En natuurlijk diverse malen per dag zelf 'n rondje MV scheuren met je SUV, zodat je alle mogelijke lichtvallen meekrijgt.
Zelf heb ik 'n tocht te paard gedaan die ik geboekt heb bij Roy Black (te vinden in 'n boot op de parking van 't View Hotel) Hierbij mag je als gevorderde ruiter gewoon lekker crossen. Je waant je dan echt in 'n western film!
2 Nachten is echt 'n must zodat je het indrukwekkende landschap echt tot je kan nemen. Voor mij was MV één van de grootste hoogtepunten van onze 4,5 week durende roadtrip in het zuidwesten.
En natuurlijk diverse malen per dag zelf 'n rondje MV scheuren met je SUV, zodat je alle mogelijke lichtvallen meekrijgt.
Zelf heb ik 'n tocht te paard gedaan die ik geboekt heb bij Roy Black (te vinden in 'n boot op de parking van 't View Hotel) Hierbij mag je als gevorderde ruiter gewoon lekker crossen. Je waant je dan echt in 'n western film!
2 Nachten is echt 'n must zodat je het indrukwekkende landschap echt tot je kan nemen. Voor mij was MV één van de grootste hoogtepunten van onze 4,5 week durende roadtrip in het zuidwesten.
Zag af en toe zo'n jeeptour voorbij rijden, maar dat zou niks voor mij zijn. Veel te touristisch! De hele tijd iemand die in zo'n microfoon tettert. Met je eigen auto is toch anders.
Wij hebben in juli een privé combo tour gedaan in de voormiddag: eerst 2 uur paardrijden en dan 3 uur met kleine jeep. Voor mijn echtgenote de mooiste ervaring van de hele rondreis. Wij hadden een heel goede gids (David van Sacred Monument Tours). Kwamen op plaatsen waar de grote jeeptours niet konden/mochten komen en deden ook zo veel en zo lange fotostops als wij wilden. Een aanrader !!
Dit lijkt me toch afhankelijk te zijn van de maatschappij waarbij je boekt. Wij deden deze met Blackwater Tours, en zaten met slechts 2 andere mensen in een grote, gesloten SUV. De gids praatte de hele weg door, niet alleen over de vallei en de bezienswaardigheden, maar ook over het dagelijkse leven, stelde ook een heleboel vragen aan ons en vooral, hij stopte waar en wanneer we het maar wilden! Naast het feit dat je niet bang hoeft te zijn dat je een probleem zou kennen met de huurauto (toen wij er reden hadden toeristen net hun hele uitlaat verloren op het bergje aan het begin van de route) vormt ook het feit dat je in (erg mooie!) delen van het park komt waar je normaal niet kan komen een toegevoegde waarde van zo'n tour.elninjoo schreef:Zag af en toe zo'n jeeptour voorbij rijden, maar dat zou niks voor mij zijn. Veel te touristisch! De hele tijd iemand die in zo'n microfoon tettert. Met je eigen auto is toch anders.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden de avond voordien een tour geboekt bij één van die indianen op de parking. We vertrokken om 7u 's morgens en buiten ons was er nog maar 1 andere jeep in de vallei. De zon was nog aan het opkomen en het was nog zalig fris. De stilte was onbeschrijflijk en het was een ongelooflijk prachtige ervaring. Ik zou het zo opnieuw willen doen. Het hoeft zeker niet altijd toeristisch te zijn.elninjoo schreef:Zag af en toe zo'n jeeptour voorbij rijden, maar dat zou niks voor mij zijn. Veel te touristisch! De hele tijd iemand die in zo'n microfoon tettert. Met je eigen auto is toch anders.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikafan
Weet je nog wat die tour kostte ? Ook ongeveer 60$ per persoon ?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Ik denk 70$, maar ben niet zeker. Het hing er vanaf wat voor tour je nam denk ik, 2u, 3u, hele dag,...
Onze reisverslagen:
Een privétour lijkt me dan idd wel okee. Hoeven ze ook niet de hele tijd om te roepen.
Maar met eigen auto rond scheuren vond ik toch ook niet te missen. Ben die heuvel aan 't begin tig keer op en af gereden met alle rondjes die we hebben gedaan en onze auto (Hyundai Santa Fe) was daar prima tegen bestand.
Het buiten de gebaande paden gedeelte heb ik te paard gedaan. Daar zag ik dus ook regelmatig die georganiseerde tours rondrijden met die luidsprekers.
Maar met eigen auto rond scheuren vond ik toch ook niet te missen. Ben die heuvel aan 't begin tig keer op en af gereden met alle rondjes die we hebben gedaan en onze auto (Hyundai Santa Fe) was daar prima tegen bestand.
Het buiten de gebaande paden gedeelte heb ik te paard gedaan. Daar zag ik dus ook regelmatig die georganiseerde tours rondrijden met die luidsprekers.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik hoop dat ik nog op tijd ben voor degene die spoedig vertrekken. De Goulding's Tour die we gedaan hebben was hét hoogtepunt van onze vakantie tot nu toe. Wat een schitterend landschap. De tour volgt grotendeels de 17 mijl loop die je inderdaad ook zelf kunt rijden met SUV, maar let wel op je verzekering! We hebben ook mensen onderweg gezien die de loop probeerden te doen met hun eigen auto, maar die reden wel enorm langzaam, bang om een steen te raken denk ik.
Naast de 17 mijl loop ga je tijdens de 3,5 uur durende deluxe tour ook de loop af en ga je gebied in wat normaal gesproken verboden gebied is voor toeristen, tenzij je dus de tour boekt. Je bezoekt o.a. natuurlijke bogen en pictoglieven en petrolieven. Dit was echt schitterend. Onderweg heb je ruim de tijd om op verschillende plekken foto's te maken en rond te kijken. De gids vertelt inderdaad wel aan een stuk door, maar als je niet wil luisteren, dan doe je dat niet. Wij vonden het in elk geval wel interessant!
Deze tour kostte ons 50 dollar per persoon (wij hoefden geen tax te betalen, weet niet hoe dat normaal is, of dat ze het misschien zijn vergeten bij ons) en we vonden het het geld dubbel en dwars waard. Het ligt er denk ik ook aan welke gids je hebt, de onze was erg goed en zong zelfs een traditionele Navajo-song bij een prachtige plek!
De casita viel ook niet tegen, maar zag er wat verouderd uit. Koelkast werkte niet naar behoren, afwasmachine werkte niet, er zaten gaten in de buitenkant, maar voor de prijs wat je ervoor betaalde was het prima. 10% korting met ANWB kaart.
Zo, dat was het voor nu, mochten er nog vragen zijn dan kun je die stellen middels dit topic of via een PM. We zijn tot 16 juli nog op vakantie (momenteel in Flagstaff), dus het kan zijn dat ik wat later reageer.
Groetjes,
Raymond
Naast de 17 mijl loop ga je tijdens de 3,5 uur durende deluxe tour ook de loop af en ga je gebied in wat normaal gesproken verboden gebied is voor toeristen, tenzij je dus de tour boekt. Je bezoekt o.a. natuurlijke bogen en pictoglieven en petrolieven. Dit was echt schitterend. Onderweg heb je ruim de tijd om op verschillende plekken foto's te maken en rond te kijken. De gids vertelt inderdaad wel aan een stuk door, maar als je niet wil luisteren, dan doe je dat niet. Wij vonden het in elk geval wel interessant!
Deze tour kostte ons 50 dollar per persoon (wij hoefden geen tax te betalen, weet niet hoe dat normaal is, of dat ze het misschien zijn vergeten bij ons) en we vonden het het geld dubbel en dwars waard. Het ligt er denk ik ook aan welke gids je hebt, de onze was erg goed en zong zelfs een traditionele Navajo-song bij een prachtige plek!
De casita viel ook niet tegen, maar zag er wat verouderd uit. Koelkast werkte niet naar behoren, afwasmachine werkte niet, er zaten gaten in de buitenkant, maar voor de prijs wat je ervoor betaalde was het prima. 10% korting met ANWB kaart.
Zo, dat was het voor nu, mochten er nog vragen zijn dan kun je die stellen middels dit topic of via een PM. We zijn tot 16 juli nog op vakantie (momenteel in Flagstaff), dus het kan zijn dat ik wat later reageer.
Groetjes,
Raymond
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
-
- Amerikafan
Hey Raymond,
Blij je hier nog te zien voor mijn vertrek. Het zal een kort nachtje vol stress worden
, je bent dagen en dagen bezig aan die reis en op het laatste moment lijkt het of niets in orde is.
De Goulding's Tour lijkt me geweldig en ik denk dus wel dat we hem gaan doen. Ik zal blij zijn het stuur eens aan een indiaan over te laten en de casita ben ik heel benieuwd naar. Het zal wel niet zo mooi zijn als de foto's die Gleuknie doorstuurde over de cabin maar die waren dan ook niet meer vrij toen ik reserveerde.
Bedankt en geniet nog heel veel van jullie vakantie !
Blij je hier nog te zien voor mijn vertrek. Het zal een kort nachtje vol stress worden

De Goulding's Tour lijkt me geweldig en ik denk dus wel dat we hem gaan doen. Ik zal blij zijn het stuur eens aan een indiaan over te laten en de casita ben ik heel benieuwd naar. Het zal wel niet zo mooi zijn als de foto's die Gleuknie doorstuurde over de cabin maar die waren dan ook niet meer vrij toen ik reserveerde.
Bedankt en geniet nog heel veel van jullie vakantie !
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik weet niet of de Red Rock Casita minder is. Hij is namelijk wel duurder dan de cabin.
Bedankt voor je tip Raymond. Dit lijkt mij ook een prachtige optie voor ons. Zeker als je ook op plaatsen komt, waar je zelf niet mag komen.

Bedankt voor je tip Raymond. Dit lijkt mij ook een prachtige optie voor ons. Zeker als je ook op plaatsen komt, waar je zelf niet mag komen.

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Moet je die tour van te voren reserveren en hoe laat vetrrekt die tour?
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
De 3,5 uurs tour moet je inderdaad van tevoren reserveren, maar dit kan bij inchecken op de camping. Hoe het in het hoogseizoen is weet ik niet, bij ons was het vrij rustig. De 3,5 uurs tour vertrekt om 8.45 en om 15.45 als ik me niet vergis. 8.45 soieso, want die hadden wij. De 2,5 uurs tour vertrekt iets later. 's Ochtends kan het nog enigzins meevallen met de temperaturen, denk dat de middagtour te heet is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Bestaat de camping in MV nog? Staat het hotel niet op de plaats van de vroegere (en overigens prachtig gelegen) camping?Raymond schreef:De 3,5 uurs tour moet je inderdaad van tevoren reserveren, maar dit kan bij inchecken op de camping.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
De Gouldings Campground is er zeker nog. Vanuit de casita heb je prachtig uitzicht op enkele van de bekende rotsformaties. Je moet iets verder doorrijden dan de lodge. Aan de rechterkant heb je op een gegeven moment een supermarkt, weet niet of je die nog kan herinneren, maar als je dan nog een stuk verder rijdt, ben je op de campground.
wij hebben ook de tour gedaan vanaf Gouldings Lodge. Wij kwamen 's avonds aan om vijf uur, en boekten de tour voor de dag erna
wij zaten met een man of 12 in de jeep, maar het was een leuk gezelschap, en ik zou het voor geen geld met mijn eigen auto durven rijden hebben
hebben btw een ster en een barst in onze voorruit, en dat op de gewone highway door een inhalende rv
die veel te rap reed, want ik reed al ietsiepietsie te rap
wij zaten met een man of 12 in de jeep, maar het was een leuk gezelschap, en ik zou het voor geen geld met mijn eigen auto durven rijden hebben
hebben btw een ster en een barst in onze voorruit, en dat op de gewone highway door een inhalende rv

die veel te rap reed, want ik reed al ietsiepietsie te rap
- UtopiaX
- Amerikafan
Wij gaan ook naar MV maar hebben een Dodge Grand Caravan, is het mogelijk om de 17 miles drive daarmee aan te vangen? Indien niet wat zijn dan de opties om toch een zicht te krijgen over MV? (zonder een tour te doen want we overnachten er niet en echt veel tijd hebben we er niet voor).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3145 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties