Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"En route"Tips gevraagd : GC>Page>Mon.Val>Torrey
"En route"Tips gevraagd : GC>Page>Mon.Val>Torrey
Laatste puntjes op de i:
We hebben het forum afgegraasd (misschien wat gemist?), en houden nog wat losse eindjes over waar we graag nog even wat tips voor inwinnen:
1. Route Grand Canyon > Page
doen we via viewpoints Eastrim.
Genoteerd staan verder als de moeite waard: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam en Horseshoe Bend. In de avond Lake Powell.
Vraag: we schatten in dat we keuze moeten maken of lukt dat allemaal wel zonder stressfactor? En bij keuze is dat dan Antelope Canyon als 1e prio?
2. Route Page > Monument Valley
we hebben hier nog wat ruimte, ervan uitgaande dat we in MV de ochtend daarop pas de tour doen.
Is er onderweg nog iets speciaals te doen?
3. Route Mon. Valley > Torrey
in de ochtend de tour in het park in principe. daarna naar Torrey. Hoeveel tijd moeten we daarvoor rekenen. Is 3 uur non stop reeel?
En als we er nog iets "bij plannen" : Wat zou dat moeten zijn. Tips?
Houden we dan nog tijd over voor Capitol Reef? Of lukt dat alleen als we de tour in MV toch de avond ervoor al doen?
We hebben het forum afgegraasd (misschien wat gemist?), en houden nog wat losse eindjes over waar we graag nog even wat tips voor inwinnen:
1. Route Grand Canyon > Page
doen we via viewpoints Eastrim.
Genoteerd staan verder als de moeite waard: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam en Horseshoe Bend. In de avond Lake Powell.
Vraag: we schatten in dat we keuze moeten maken of lukt dat allemaal wel zonder stressfactor? En bij keuze is dat dan Antelope Canyon als 1e prio?
2. Route Page > Monument Valley
we hebben hier nog wat ruimte, ervan uitgaande dat we in MV de ochtend daarop pas de tour doen.
Is er onderweg nog iets speciaals te doen?
3. Route Mon. Valley > Torrey
in de ochtend de tour in het park in principe. daarna naar Torrey. Hoeveel tijd moeten we daarvoor rekenen. Is 3 uur non stop reeel?
En als we er nog iets "bij plannen" : Wat zou dat moeten zijn. Tips?
Houden we dan nog tijd over voor Capitol Reef? Of lukt dat alleen als we de tour in MV toch de avond ervoor al doen?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: "En route"Tips gevraagd : GC>Page>Mon.Val>Torrey
Je zou op dag 1 Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam kunnen bezoeken.
Horseshoe Bend kom je al langs als je vanaf de Grand Canyon komt.
Op dag 2 zou je dan Antelope Canyon kunnen reserveren. Na die tijd kun je dan richting Monument Valley rijden, waar je dan kunt genieten van de zonsondergang.
Horseshoe Bend kom je al langs als je vanaf de Grand Canyon komt.
Op dag 2 zou je dan Antelope Canyon kunnen reserveren. Na die tijd kun je dan richting Monument Valley rijden, waar je dan kunt genieten van de zonsondergang.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Tussen Monument Valley en Torrey heb je onder andere nog Mexican Had, Gooseneck SP, Mokey Dugway, Valley of the Gods, Natural Bridges, Eeen schitterend uitzicht punt bij Halls crosing waar te de Colorado River en Lake Powell kan zien en bij Hanksville een klein stukjede UT-24 oost op voor Goblin Valley.
Capitol Reef moet je in dat geval voor de volgende dag bewaren

Op de route naar Page zowel de East Rim, Horseshoe Bend, Antelope Canyon als de Glenn Canyon Dam bekijken lijkt me erg ambitieus... Ik zou Antelope Canyon al bewaren voor de volgende dag, ligt op de weg richting Monument Valley, makkelijk te combineren. Horseshoe Bend ligt vlakbij Page, moet dus wel lukken, de dam ligt dan weer voorbij Page, meer naar het noorden. Wij bleven 2 dagen in Page, hebben de dam kort bezocht nadat we de wandeling naar The Wave hadden gelopen. Ik vond het best een lange rit, ook omdat je tussen Grand Canyon en Cameron nog een aantal erg mooie uitzichten hebt (ik dacht dat dit de Little Colorado Canyon was?), terwijl je halverwege tussen Cameron en Page ook nog Marble Canyon en Navajo Bridge hebt, ook heel mooi.
2x advies om Antelope Canyon een dagje op te schuiven. . Dat nemen we dus maar ter harte. Dank! Uitzichten ook genoteerd. ook dank!Tazzy schreef:Op de route naar Page zowel de East Rim, Horseshoe Bend, Antelope Canyon als de Glenn Canyon Dam bekijken lijkt me erg ambitieus... Ik zou Antelope Canyon al bewaren voor de volgende dag, ligt op de weg richting Monument Valley, makkelijk te combineren. Horseshoe Bend ligt vlakbij Page, moet dus wel lukken, de dam ligt dan weer voorbij Page, meer naar het noorden. Wij bleven 2 dagen in Page, hebben de dam kort bezocht nadat we de wandeling naar The Wave hadden gelopen. Ik vond het best een lange rit, ook omdat je tussen Grand Canyon en Cameron nog een aantal erg mooie uitzichten hebt (ik dacht dat dit de Little Colorado Canyon was?), terwijl je halverwege tussen Cameron en Page ook nog Marble Canyon en Navajo Bridge hebt, ook heel mooi.
En gezien de broodnodige keuzes: denken intussen de Clenn Canyon Dam misschien maar te laten voor wat het is: hebben in Frankrijk wel genoeg dammen gezien. Dus die lange rit is dan niet de beste keus waarschijnlijk. Of ga ik nu te ver

Wave hadden we al van het lijstje gehaald. Maar is dat ook de moeite waard zonder permit om "erin" te mogen?
Please, dat gaat niet lukken.. We moeten nu echt gaan kiezen:De dag daarop gaan we nl naar Bryce (1 nacht) en hadden we al de Mossy Cave trail gepland.Rob schreef:Tussen Monument Valley en Torrey heb je onder andere nog Mexican Had, Gooseneck SP, Mokey Dugway, Valley of the Gods, Natural Bridges, Eeen schitterend uitzicht punt bij Halls crosing waar te de Colorado River en Lake Powell kan zien en bij Hanksville een klein stukjede UT-24 oost op voor Goblin Valley.
de dag dààrna naar Zion en "en route" de Queens Garden trail (uitgebreid) al gepland. Daar zit dan toch niet veel rek meer in?
Dus wat is dan wijsheid in al die suggesties voor MV naar Torrey?
Daar zouden we graag nog even hulp bij hebben. En is 3 uur non stop inderdaad reële planning voor die dag?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou voor Antelope Canyon naar de Lower kunnen gaan, dan hoef je niet te reserveren, en niet te wachten tot het middaguur voor het beste licht (voor de Lower is het rond 11 uur mooi, je kunt er ook best iets eerder komen lijkt me, en eventueel wat langer blijven hangen. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen wij er waren (2008) konden we op eigen gelegenheid de canyon verlaten. Je hebt dan eventueel ook nog tijd voor de tour in MV.
In Bryce lijkt de Mossy Cave Trail mij geen echte must, ik zou de rim rijden en dan 's morgens inderdaad Queens garden (en/of de Navaja Loop).
De Wave is niet iets wat je zo maar doet. Wat bedoel je met zonder permit er in mogen? Als je niet ingeloot bent zul je ter plekke moeten loten, maar daar hebben jullie geen tijd voor.
Je kunt best wat dingen doen op weg naar Torrey, veelal zijn het uitzichtpunten waar je niet veel tijd voor kwijt bent, maar het hangt er natuurlijk van af hoeveel tijd je nog voor Capitol Reef wilt hebben. Natural Bridges zou ik overslaan.
Marianne
In Bryce lijkt de Mossy Cave Trail mij geen echte must, ik zou de rim rijden en dan 's morgens inderdaad Queens garden (en/of de Navaja Loop).
De Wave is niet iets wat je zo maar doet. Wat bedoel je met zonder permit er in mogen? Als je niet ingeloot bent zul je ter plekke moeten loten, maar daar hebben jullie geen tijd voor.
Je kunt best wat dingen doen op weg naar Torrey, veelal zijn het uitzichtpunten waar je niet veel tijd voor kwijt bent, maar het hangt er natuurlijk van af hoeveel tijd je nog voor Capitol Reef wilt hebben. Natural Bridges zou ik overslaan.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vele dingen die Rob noemt is voor mij ook vaak de reden om 2 nachten Torrey aan te raden. Wij zijn er overigens dit jaar ook maar 1 nacht, maar wij nemen Capitol Reef zelf in een volgende trip weer mee en gaan nu genieten van de route Bryce Canyon - Torrey en Torrey - Monument Valley. Ik heb begrepen dat je tijdens beide routes je hele dag wel kunt vullen.
Groetjes René
Dank, dank,
Even achter de oren krabben. Wij verwachten voorlopig niet opnieuw in deze hoek te zitten. Dus daar gaan we weer: die onvermijdelijke keuzes.
Bryce Die mossy trail slaan we dan maar over. Benen strekkers zijn niet verkeerd, maar geeft weer wat mer rust.
Capitol Reef en zo. onderweg naar Torrey.. Dan wordt dat toch een te hoge ambitie misschien en dan moeten we ons maar bepalen tot genieten van wat ons onderweg "overkomt" en daarbij de tips van Rob in gedachten houden? Dus geen Capitol Reef.. (Want dat hoor ik jullie toch goed zeggen dat we dat beter kunnen vergeten in deze beschikbare tijd.? Beetje pijn in het hart, maar ja..)
Antelope Canyon hadden we nog niet zo goed naar gekeken, maar dat plaatje hebben we dan nu ook meteen beter in beeld. We zullen de upper inderdaad ook wel kunnen vergeten zo midden in het seizoen denk ik.
En Marianne: die wave en permit moet je maar vergeten. Klop en klepel geval.Ik wist dat er iets was met loting. En had het al helemaal afgeschreven daarom. Maar zag in een topic opeens iets waaruit ik begreep dat je er wel ook gewoon kunt wandelen. Wat weer de twijfel opriep of we dit niet te snel op een zijspoor hadden gezet... Maar goed, dat is toch niet aan de orde in deze beperkte tijd..
Even achter de oren krabben. Wij verwachten voorlopig niet opnieuw in deze hoek te zitten. Dus daar gaan we weer: die onvermijdelijke keuzes.
Bryce Die mossy trail slaan we dan maar over. Benen strekkers zijn niet verkeerd, maar geeft weer wat mer rust.
Capitol Reef en zo. onderweg naar Torrey.. Dan wordt dat toch een te hoge ambitie misschien en dan moeten we ons maar bepalen tot genieten van wat ons onderweg "overkomt" en daarbij de tips van Rob in gedachten houden? Dus geen Capitol Reef.. (Want dat hoor ik jullie toch goed zeggen dat we dat beter kunnen vergeten in deze beschikbare tijd.? Beetje pijn in het hart, maar ja..)
Antelope Canyon hadden we nog niet zo goed naar gekeken, maar dat plaatje hebben we dan nu ook meteen beter in beeld. We zullen de upper inderdaad ook wel kunnen vergeten zo midden in het seizoen denk ik.
En Marianne: die wave en permit moet je maar vergeten. Klop en klepel geval.Ik wist dat er iets was met loting. En had het al helemaal afgeschreven daarom. Maar zag in een topic opeens iets waaruit ik begreep dat je er wel ook gewoon kunt wandelen. Wat weer de twijfel opriep of we dit niet te snel op een zijspoor hadden gezet... Maar goed, dat is toch niet aan de orde in deze beperkte tijd..
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het met pijn in het hart is, zou ik niet alles onderweg meepakken om toch nog wat tijd te hebben voor Capitol Reef. Het zijn inderdaad keuzes die je moet maken. Ik noemde het alleen, omdat het dit jaar onze eigen keuze is om Capitol Reef over te slaan. Wij nemen nu bewust alles onderweg mee en willen in een volgende reis iets van 3 overnachtingen in Torrey nemen voor Capitol Reef.felice schreef:Dus geen Capitol Reef.. (Want dat hoor ik jullie toch goed zeggen dat we dat beter kunnen vergeten in deze beschikbare tijd.? Beetje pijn in het hart, maar ja..)
Groetjes René
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk ook alleen er langs rijden. De route op zich is al prachtig, ook zonder dat je een dag in het park bent. Wij hebben tijdens onze eerste reis het stuk MV - Bryce in 1 dag gedaan, via Natural Bridges en Capitol Reef (incl tent afbreken en opzetten
). Was een prachtige dag.
Marianne

Marianne
Dank voor jullie tips. We hebben alles in ieder geval genoteerd. En beginnen al een beetje meer te verzoenen dat we het toch niet allemaal zullen redden.
Afscheid in etapes zeg maar.
Afscheid in etapes zeg maar.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht